***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

ساختمان جامعه الزهراء (س) قم

چهارشنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۷، ۰۵:۴۶ ق.ظ

جامعه الزهراء (س) قم

 

 

ساختمان جامعه الزهراء (س)

Image result for ‫نقشه طرح ماکت حرم حضرت فاطمه معصومه ( س ) قم‬‎
 

ساختمان جامعه الزهراء (س)

تاریخچه جامعه الزهراء (س): جامعه الزهرا (س) با عنوان موسسه ای برای تحصیل علوم دینی بانوان در سال ۱۳۶۳ با حکم حضرت امام قدس سره تأسیس گردید.

اعضای هیئت مؤسس

مشکینی. موسوی. اردبیلی. جنتی. فاضل لنکرانی. محمد علی شرعی. محمد رضا توسلی و حسن صانعی

هیئت مؤسس محترم در دوران مسئولیت خود که تا سال ۱۳۸۰ ادامه داشت بالاترین رکن دستگاه جامعه الزهراء (س) بود و در ردهای پایین تر به ترتیب:

۱: هیئت مدیره مرکب از حضرات آقایان حجج الاسلام: محمود محمدی عراقی. علی رازبنی. محمد علی نظام زاده، مصطفی پورمحمدی، کمال الدین حذامی، سید محمد رضا طباطبایی و خانم ها فریده مصطفوی، مرضیه معینی و معصومه گلگیری

۲: مدیریت: سید محمد رضا طباطبایی

۳:معاونتها و مدیران واحدها: مقام معظم رهبری در سال ۱۳۸۰ و در پی استعفای هیئت مؤسس محترم جامعه الزهرا (س) را به هیئت مدیره سابق به انضمام مدیر حوزه علمیه قم و دو تن از علما به نمایندگی از سوی شورای عالی حوزه با عنوان  جدید«هیئت امنا» سپردند.

حضرات آیات و حجج الاسلام:

مقتدایی، شرعی و حسینی بوشهری در چارچوب جدید به عضویت هیئت امنا در آمدند. در تیرماه ۱۳۹۲ و در پی تشکیل شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران حکم زیر از سوی مقام معظم رهبری  صادر گردید که رو نوشت آن برای مدیر محترم جامعه الزهراء ارسال گردیده است متن حکم به این شرح است:

بسمه تعالی

با سپاس از محضر ربوبی  و ابراز خرسندی از تشکیل شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران نکات زیر را متذکر میگردم

۱: این جانب ضمن تائید اساسنامه مصوب آن شورا معتقدم اعضای محترم شورا با بهره گیری از نظرات صاحب نظران و کارشناسان امور حوزه ای مخصوصاً بانوان فاضل برجسته در این عرصه و با توجه به شرایط و موقعیت و نیاز جامعه زنان باید در برنامه ریزی مدیریت و نظارت و به کارگیری طرح های مؤثر در جهت ارتقاء کیفی آموزشی و تربیتی مدارس علمیه خواهران اهتمام ویژه ای به کار برند.

۲: ضمن قدردانی از تلاش های ارزشمند و ماندگار هیئت امنای جامعه الزهرا (س) طی سالیان طولانی و آرزوی توفیق و سعادت برای همه آن عزیزان لازم میدانم به طور ویژه از جناب حجج الاسلام آقای سید محمد رضا طباطبایی مدیر عزیز، پرتلاش، صبور، متقی و فهیم آن مجموعه که سه دهه باهمت و درایت و اخلاص به کمک همکاران خود این بنای رفیع را برافراشت و شجره طیبه ای را در حوزه آموزش معارف اسلامی و قرآنی بانوان به ثمر رساند صمیمانه قدردانی کرده، عاقبت خیر و پاداش بزرگ الهی برای ایشان طلب کنم.

۳: با توجه به تعیین هیئت امنای جداگانه برای جامعه الزهراء (س) جهت حفظ وحدت و یکپارچگی فعالیت های موسسه جامعه الزهراء همه اختیارات هیئت امنای قبلی را در اداره مجموعه‌ فعالیت های آن موسسه به اعضای جدید هیئت امنای منصوب از جانب آن شورا واگذار می کنم و از شورای محترم سیاستگذاری انتظار دارم که جایگاه ویژه و رفیع این موسسه را در مجموعه فعالیتهای حوزه ای خواهران و استفاده از تجربیات گرانقدر آن  پاس دارند. ضمناً به امید دوام سیاست های اصولی حاکم بر جامعه الزهراء (س) ضروری می دانم.

۴: در پایان از خداوند متعال توفیقات اعضای محترم و شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران و اعضای جدید هیئت امنا جامعه الزهراء(س) و سایر فعالان در عرصه حوزه های علمیه خواهران مسألت می نماییم.

و السلام علیکم و رحمه الله

سید علی خامنه ای

در فروردین ۱۳۹۳ در پی انتخاب حجه الاسلام و المسلمین جناب آقای سید سجاد هاشمیان  به عنوان مدیر جدید جامعه الزهراء توسط هیئت امنا محترم و تأیید ایشان توسط مقام معظم رهبری (دام ظله العالی)ایشان به عنوان مدیر جدید جامعه الزهراء (س) منصوب شدند، در مرقومه مقام معظم رهبری در مورد مدیریت جدید جامعه الزهرا چنین آمده است:

مدیریت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای سید سجاد هاشمیان را برای مدیریت موسسه جامعه الزهرا تأیید می کنم و امیدوارم همانطور که بارها گفته ام شورای محترم سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران نیز به این مهم  توجه نماید که در ترتیبات جدید هویت برجسته و منحصر جامع ها الزهراء در همه  تصمیم گیری ها مورد توجه قاطع قرار گیرد و تجربیات و دستاوردهای آن در ابعاد آموزشی.تربیتی.و غیره به عنوان الگویی برای سایر مدارس علمیه مربوط به خواهران در نظر گرفته شود و  هیئت امنا و مدیریت جامعه الزهراء با داشتن اختیارات وافی و کافی بتواند روند موفق گذشته را متناسب با اقتضائات جدید ادامه داده و تکمیل کند.

۱- عایق صوت

۲- عایق حرارت

۳- سبک

در تمام محیط های آموزشی به خصوص در خوابگاه ها از سیستم مدیریت باز استفاده شده که به خاطر مسائل اخلاقی از این طرح استفاده شده است. برای نما از آجر قزاقی استفاده شد که دارای عمری طولانی بوده و کاشی خشتی استفاده می شد و در بعضی جاها معرق و در ورودی های اصلی رسمی بندی استفاده شده است.

کل زیربنای مربوط به ساختمان های جامعه الزهراء ۱۵۹۲۰۲مترمربع است که این ساختمان ها شامل:

۱- خوابگاه

۲- آموزشی

۳- کتابخانه

۴- مهمانسرا

۵- اداری و سالن بهالدینی

۶- آشپزخانه و رخشویخانه  

۷- مهدکودک و اداری آموزش

۸- پارکینگ

۹- دبیرستان هدی ریحانه الرسول

۱۰- موتورخانه مرکزی

۱۱- سوله ها (انبارها و نقلیه)

۱۲- واحدهای مسکونی

۱۳- ورزشگاه

۱۴- نگهبانی

۱۵- کانالهای آدم رو

۱۶- استخر آب و پمپاژ

۱۷-پست گاز و برق

۱۸- تأسیسات مکانیکی

۱۹- سیستم برق موتورخانه

سالن ها
سوئیت های مسکونی
کلیه ساختمان های اداری و آموزشی جهت سرمایش از چیلر و گرمایش از دیگ آب گرم استفاده می شود.

گردآوری: سید محمود موسوی دانشجوی کاردانی رشته مهندسی نقشه برداری مؤسسه آموزش عالی حکمت قم

منابع:

مهندس سید مظفر موسوی، مهندس سید محمد هاشمی، مهندس اسماعیلی و سایر مهندسان شاغل در پروژه

آدرس جامعه الزهرا: قم، سه راه سالاریه، فلکه سالاریه، خیابان بوعلی سینا، جامعه الزهرا (سلام الله علیها

http://apsis.ir/ساختمان-جامعه-الزهراء/