***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

دستاوردهای 40 ساله انقلاب درحوزه امنیت

يكشنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۷، ۰۵:۰۲ ق.ظ

معاون سابق سیاست خارجی شورای عالی امنیت ملی گفت: مهمترین دستاورد در حوزه استقلال در این چهل سال از انقلاب اسلامی که می گذرد می توان به استقلال سیاسی کشور اشاره کرد.

تاریخ انتشار: ۱۲:۵۶ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
پ

علی باقری معاون سابق شورای عالی امنیت ملی در گفت‌وگو با «فرهنگ سدید» با اشاره به بازتاب دستاوردهای انقلاب در نشست‌های شنبه های انقلاب اظهار داشت: معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی برای افکار عمومی به ویژه نسل جوانی که نه انقلاب، نه امام، نه جنگ و نه بسیاری از چالش ها و مشکلات گذشته را دیده اند بسیار خوب و امر مبارکی است.
وی تاکید کرد: باید توجه شود که صرف ارائه دستاورد ها و معرفی آنها مهم نیست بلکه مساله مهم، نحوه تدوین وارائه این دستاورد هاست به گونه‌ای که برای افکار عمومی خصوصا نسل جوان قابل فهم باشد و بانیان این برنامه‌ها باید برای این موضوع فکر کنند.
باقری گفت: برای معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی باید تلاش کرد و از افراد متخصص بهره گرفت تا دستاورد‌های موجود را به نمایش بگذاریم و نه این که دستاوردسازی کنیم؛ ما این تجربه را داریم که دستاورد‌های انقلاب به خاطر بی تدبیری و عدم تبیین تبدیل به یک خسارت برای انقلاب شده است.
معاون سابق شورای عالی امنیت ملی در ادامه گفت‌وگوی خود با فرهنگ سدید با تاکید مجدد بر اینکه عدم بیان مناسب دستاوردها به ضد تبلیغ تبدیل می‌شود خاطرنشان کرد: به عنوان مثال زمانی که ایران در فناوری هسته ای به پیشرفت هایی رسید متاسفانه مسئولان نتوانستند خوب این را در جامعه به عنوان یک دستاورد معرفی کنند.
وی ادامه داد: دشمنان که نمی توانستند مانع پیشرفت‌های هسته‌ای باشند از این بی تدبیری مسئولین استفاده کردند و در جامعه طوری القا کردند که انرژی هسته‌ای عامل اصلی تحریم هاست.
باقری در پایان گفت: متاسفانه جبهه انقلاب در تبیین دستاوردها بسیار ضعیف کار کرده و دشمنان با استفاده از این ضعف‌ها، دستاورد هارا تبدیل به یک ناکارآمدی کرده است.

http://farhangesadid.ir/fa/news/392/در-تبیین-دستاوردهای-انقلاب-اسلامی-ضعیف-عمل-کرده‌ایم-بانیان-شنبه‌های-انقلاب-دستاوردها-را-متناسب-با-فهم-عموم-ارائه-دهند


جمشیدی گفت: همه غائله‌های قومی و مذهبی ، کودتاهای زنجیره‌ای ، ترور و بمب‌گذاری و ... ، با حضور به‌موقع مردم ولایت مدار خنثی گردید و امروز به برکت انقلاب اسلامی، ایران امن‌ترین کشور جهان است.

تاریخ انتشار: ۰۷:۲۸ - ۰۲ تیر ۱۳۹۷
پ

دکتر مهدی جمشیدی دبیر کمیته امنیت جنبش مردمی پاسداشت چهل سال انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با فرهنگ سدید اظهار داشت: دستگاه امنیتی شاه مأمور تأمین امنیت و منافع آمریکایی‌ها بود نه مردم ایران ، اما نظام امنیتی جمهوری اسلامی تأمین‌کننده امنیت و منافع ملت است .

وی با اشاره به برخورد امنیتی برخاسته از شکنجه و خشم در قبل از انقلاب گفت: نظام امنیتی انقلاب اسلامی برخلاف رویه سایر انقلاب‌های معاصر،در مقابل معارضین  با رأفت اسلامی برخورد کرده است.

جمشیدی گفت: علی‌رغم اینکه همه قدرت‌های جهانی همراه و پشتیان شاه بودند ولی مردم در خانه خود امنیت نداشتند اما  در جمهوری اسلامی علی‌رغم اینکه تمامی قدرت‌های دنیا علیه نظام است مردم در امنیت کامل به سر می‌برند.

دبیر کمیته امنیت جنبش مردمی پاسداشت چهل سال انقلاب اسلامی با اشاره به توطئه‌های دشمن علیه امنیت جمهوری اسلامی گفت: همه غائله‌های قومی و مذهبی ، کودتاهای زنجیره‌ای ، ترور و بمب‌گذاری و ... ، با حضور به‌موقع مردم ولایت مدار خنثی گردید و امروز به برکت انقلاب اسلامی، ایران امن‌ترین کشور جهان است.

این کارشناس حوزه امنیت در ادامه سخنان خود با اشاره به مرکزیت ایران در بحرانی‌ترین منطقه جهان تشریح کرد: تلاش دشمنان جهت گسیل گروه‌های تروریستی و خرابکار به داخل مرزهای کشور با اقدامات بی‌نظیر امنیتی مردمی جمهوری اسلامی خنثی گردیده است و این امنیت حاصل‌شده محصول ولایت مداری است.

وی در پایان به دستاوردهای انقلاب اسلامی در سایه امنیت اشاره کرد و گفت: امنیت امروز کشور مرهون ایثار و جان‌فشانی شهدا، حاصل تفکر اسلام انقلابی و با اتکا به مردم استوار است.

 

بنابراین گزارش دهمین شنبه انقلاب با محور امنیت به همت جنبش مردمی پاسداشت چهل سال انقلاب اسلامی، صبح روز شنبه 2 تیرماه رأس ساعت 9 صبح در مجموعه فرهنگی سرچشمه (محل شهادت شهدای هفتم تیر) برگزار می‌گردد.

ضمناً به اطلاع می‌رساند که در این برنامه کارنامه چهل‌ساله انقلاب در حوزه امنیت با حضور اساتیدی همچون حجت‌الاسلام حیدر مصلحی وزیر اسبق اطلاعات، سردار ذوالفقاری معاون امنیتی وزیر کشور، سردار رادان رئیس مرکز مطالعات راهبردی ناجا و جمعی از نخبگان حوزه امنیت بررسی خواهد شد.

برنامه شنبه‌های انقلاب که به همت جنبش مردمی پاسداشت چهل سال انقلاب اسلامی برگزار می‌شود، شنبه‌های هر هفته یکی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف را با حضور چهره‌های شاخص آن حوزه بررسی می‌کند.

http://farhangesadid.ir/fa/news/398/به-برکت-انقلاب-اسلامی-ایران-امن‌ترین-کشور-جهان-استتمام-تلاش-دشمن-جهت-گسیل-تروریست‌ها-به-داخل-کشور-خنثی-شده-است

عضو هیات علمی دانشگاه گفت: انقلاب اسلامی در محیطی محقق شد که محیط داخلی آن پس از پیروزی بسیار پر آشوب و ملتهب بود؛ نهال انقلاب اسلامی بدون ساختار و سازمان بود و عملا هیچ چیزی در آن مستقر نبود و دولت و مجلس وجود نداشت.

تاریخ انتشار: ۱۰:۵۶ - ۰۲ تیر ۱۳۹۷
پ

به گزارش فرهنگ سدید، دکتر علی ثابت عضو هیئت علمی دانشگاه صبح امروز (شنبه) در دهمین شنبه انقلاب با موضوع امنیت که به همت جنبش مردمی پاسداشت چهل سال انقلاب اسلامی و در محل مجموعه فرهنگی سرچشمه(محل حادثه هفتم تیر) برگزار شد، اظهار داشت: موضوع روند تحولات محیط انقلاب در داخل، یکی از حساس‌ترین موضوعات امنیتی کشور تاکنون بوده است.

ثابت گفت: امروز با کلمه امنیت خیلی خوب و راحت ارتباط برقرار می کنیم اما باید توجه شود برای اینکه درک شود این امنیت از کجا سرچشمه گرفته و ساختار آن در کشور به چه شکل تشکیل شده است، باید به گذشته توجه داشته باشیم؛ هجمه ای که علیه انقلاب صورت می گیرد ارتباط وسیعی با ضد انقلاب و استکبار از ابتدای انقلاب تاکنون دارد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه در چند گزاره می توان این امنیت را تعریف کرد، تشریح کرد: در گزاره اول باید گفت انقلاب اسلامی با تمام انقلاب های دنیا متفاوت است، از همه حیث نادر و استثنایی است چرا که تمام اتفاقات آن با همه انقلاب های سراسر دنیا متفاوت است؛ حتی مدل سرنگونی نظام سیاسی که در همه انقلاب ها جزو ارکان اصلی است هم در انقلاب اسلامی ایران متفاوت بود.

ثابت در تشریح گزینه دوم عنوان کرد: انقلاب اسلامی ما با عنایت همراه بود و نتیجه یک روند منطقی و متفکرانه بود و هست؛ انقلاب اسلامی برخلاف بعضی از انقلاب های جهان یک رویداد اتفاقی نبود و تحولات بعد از پیروزی انقلاب با همه چالش هایش منحصر به فرد بود چراکه تمام جبهه استکبار برای براندازی بسیج شده و مدل نقشه آنها هم متفاوت بود.

این عضو هیئت علمی دانشگاه ادامه داد: تحرکات ضد انقلاب یک مدل منسجم و بر اساس نقشه بود و در سه ترفند نرم، سخت و نرم و سخت به صورت همزمان اجرا می شد که با تقسیم وظایف بین گروه های ضد انقلاب همراه بود.

ثابت با طرح این سوال که انقلاب اسلامی در چه زمانی و مکانی  و با چه رویکردی پیروز شد، بیان داشت: این سوال مهمی است که باید پاسخ داده شود؛ یکی از مشکلاتی که در نقد رژیم ظاغوت مرتکب می شویم این است که صرفا به نقد مسائل فرهنگی بسنده می کنیم.

وی تصریح کرد: از نظر غربی ها، ایران پهلوی در استراژی ناتو در مقابل شوروی تعریف می شد، این یعنی امنیت ایران در ذیل امنیت ناتو و آمریکا تعریف می‌شد و عکس آن هم صادق بود یعنی عدم امنیت آنها هم عدم امنیت ایران را شامل می شد.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: انقلاب اسلامی در محیطی محقق شد که محیط داخلی آن پس از پیروزی بسیار پر آشوب و ملتهب بود؛ نهال انقلاب اسلامی بدون ساختار و سازمان بود و عملا هیچ چیزی در آن مستقر نبود و دولت و مجلس وجود نداشت.

ثابت افزود: در چنین شرایطی ضد انقلاب شکل گرفت و جبهه اصلی آنها کل کشور بود.

وی ادامه داد: این جبهه ای که ضد انقلاب علیه ایران باز کرده بود جبهه تمام عیاری بود که استکبار برای آن نقشه داشت؛ جنگ شوروی و آمریکا و رژیم صهیونیستی و در کنار آنها کشور های پیرامون ایران، محلی بود که ضد انقلاب را در آن سازماندهی می کردند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه اوایل سال 59 یک بسته پیشنهادی که در آن یک نقشه ترکیبی علیه ایران قرار داشت به اجرا درآمد، خاطرنشان کرد: اولین جلسه رسمی در بغداد تشکیل شد و در این جلسه مجموعه ای از عناصر ضد انقلاب با تمام گرایش های چپ، راست، سلطنت طلب و برانداز جمع شدند و تصمیم گرفتند یک جبهه متحد عملیاتی را با فنون مختلف براندازی تشکیل بدهند؛ این بسته در سه حوزه با عملیات های ترکیبی آغاز و تاکنون دنبال شده است.

ثابت اظهار داشت: ما در همان ابتدای انقلاب شاهد عملیات‌های سنگین روانی، استهاله؛ مشغول سازی ذهنی، عصبی کردن مردم، ترور شخصیتی عناصر نظام، تحریم ها، اتهام و انگ‌زنی و رشد بی رویه و قارچی رسانه های مکتوب بودیم به طوری که بالغ بر 200 الی  300 روزنامه در ابتدای انقلاب با وجود محدودیت های چاپی و امکانات چاپ خانه ای به چاپ می رسید.

این عضو هیئت علمی دانشگاه با اشاره به حضور تعدادی از گروه ها و ضد انقلابیون در کودتا بیان داشت: در کوتای نوژه از همه تفکرات و جریانات حضور داشتند که می توان به حضور دراویش در استان کرمانشاه اشاره کرد.

وی ادامه داد: جریان دوم، جریان التقاط بود که می توان از جریانات مجاهدین خلق و جریان فرقان و همچنین حضور بعضی احزاب و جریان ها مانند حزب خلق و یا حزب کموله یاد کرد.

ثابت گفت: جریان سوم که مخالف انقلاب اسلامی بود جریان کمونیستی و حزب توده بود که آنها در انفجار های مختلف دست داشتند و یا با سرویس های اطلاعاتی بیگانگان مانند فرانسه در ترور مردم ایران همکاری داشتند.

وی با اشاره به تعداد حملات تروریستی در اوایل انقلاب بیان داشت: سالی 3000 عملیات انفجاری در ایران رخ می داد و اهداف این گروه ها این بود که کل ارکان نظام که شامل مردم و مسئولین بودند را هدف ترور خود قرار بدهند.

این استاد دانشگاه در پایان اظهار داشت: منافقین تیم هایی ایجاد کرده بودند به نام تیم شکار آزاد که هدف آنها این بود که آزادانه مورد های هدف را مورد ترور قرار دهند.

http://farhangesadid.ir/fa/news/400/امروز-با-عنوان-امنیت-خیلی-خوب-ارتباط-برقرار-می‌کنیم-رشد-نهال-انقلاب-علیرغم-برنامه‌های-جامع-ضدامنیتی-استکبار-در-نقد-رژیم-گذشته-صرفا-به-مسائل-فرهنگی-بسنده-نکنیم

رستگارپناه گفت: در گفتمان امام راحل، باید امنیت توسط خود مردم ایجاد شود و مردم براساس اعتقادات و تبعیت از ولی امر زمانه خود در حفظ امنیت خویش سعی و تلاش کنند.

تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۰۲ تیر ۱۳۹۷
پ

به گزارش فرهنگ سدید، دکتر حسن رستگار پناه رئیس پژوهشکده امنیت ملی صبح امروز (شنبه) در دهمین شنبه انقلاب با موضوع امنیت که به همت جنبش مردمی پاسداشت چهل سال انقلاب اسلامی و در محل مجموعه فرهنگی سرچشمه(محل حادثه هفتم تیر) برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: در واپسین ساعات پیروزی انقلاب اسلامی پیامی از سوی حضرت امام(ره) صادر شد که هرکس سلاحی در دست دارد بیاید تحویل دهد و هیچ‌کس حق ندارد به مراکز نظامی و انتظامی حمله کند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی تنها انقلابی است که در یک روز بعد از انقلاب سلاح را از مردم گرفت، زیرا معتقد بود که امنیت باید توسط خود مردم و بدون سلاح برقرار شود.

رستگار پناه با اشاره به مشارکت مردم در ایجاد امنیت بیان داشت: مهم‌ترین رویکردی که در بطن مدیریت انقلاب ایجاد شد این بود که انقلاب، مردم را در برقراری امنیت مشارکت داد.

رئیس پژوهشکده امنیت ملی گفت: در گفتمان امام راحل، باید امنیت توسط خود مردم ایجاد شود و مردم بر اساس اعتقادات و تبعیت از ولی امر زمانه خود در حفظ امنیت خویش سعی و تلاش کنند.

رستگار پناه تأکید کرد: مردم ایران بدون چشم‌داشت و نگاه به بیرون، امنیت کشور و خود را برقرار کردند؛ در گفتمان انقلاب یک اصل مهم داریم و آن‌هم رضایت‌مندی مردم است.

وی ادامه داد: در این چهل سال، انقلاب اسلامی زمینه‌ها و بسترهایی برای مشارکت مردم در امنیت ایجاد کرده است این در حالی است که در کشور‌های دیگر این مشارکت دیده نمی‌شود.

رئیس پژوهشکده امنیت ملی بیان داشت: مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی را می‌توان مشارکت دادن مردم در برقراری امنیت با همکاری دستگاه‌های امنیتی دانست؛ در این مشارکت مردمی، نیروهای امنیتی نیز ارتباط خوبی با مردم گرفته‌اند و این را می‌توان یک دستاورد برشمرد.

رستگار پناه تأکید کرد: یکی از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی این بود که در ایجاد مدیریت امنیتی کشور، بدون کمک گرفتن از شرق و غرب و باهمت و اعتماد به جوانان اقدام کرد.

وی ادامه داد: این مدیریت در زمان هجمه‌ها و توطئه‌های دشمن که هدف آن‌ها ضربه زدن به امنیت کشور بود توانست سربلند شود و این سربلندی با مشارکت مردم رخ‌داده است.

رستگار پناه با ذکر مثال‌های در این زمینه گفت: اتفاقاتی که در شمال کشور رخ داد، نیروهای امنیتی با مشارکت مردم توانستند قائله آمل را ختم کنند همچنین برملا کردن کودتا و یا شناسایی خانه‌های تیمی منافقین نیز نمونه‌های دیگری از این مشارکت است.

رئیس پژوهشکده امنیت ملی گفت: این پیشرفت‌های امنیتی، ایران را به‌عنوان یک جزیره ثبات در منطقه ایجاد کرده است که این را مدیون اعتماد به مردم و مشارکت آن‌ها هستیم.

وی گفت: یکی از مسائل اساسی و تجربه انقلاب اسلامی این بود که بین انقلاب و مردم محبت ایجاد شد و افکار عمومی هرروز از جریان نفاق و کسانی که امینت را مورد خدشه قرار می‌دادند فاصله گرفت.

رستگار نیا در پایان تصریح کرد: به خاطر وجود مردم در همه عرصه‌ها توانستیم بر همه توطئه‌های براندازی علیه نظام غلبه کنیم و این حضور تاکنون توانسته است 28 توطئه شناخته‌شده دشمن را خنثی کند و به لطف مردم توانسته‌ایم امنیتی ایجاد کنیم که پایدار باشد و تا زمانی که مردم درصحنه باشند، توطئه‌های دشمن و ضدانقلاب محقق نخواهد شد.

http://farhangesadid.ir/fa/news/401/در-گفتمان-امام-راحل-امنیت-با-مشارکت-مردم-باید-ایجاد-شود-امنیت-امروز-کشور-کاملا-بومی-و-بدون-توجه-به-غرب-و-شرق-برقرار-شده-است-با-حضور-مردم-تاکنون-28-توطئه-براندازی-خنثی-شده-است

الیاسی گفت: برای تامین امنیت در زمان شاه ملعون از جیب مردم هزینه می شد اما این امنیت برای مردم نبود؛ در آن زمان اگر موضوعی در امنیت ملی هم وجود داشت به واسطه نگاه به بیرون بود و عملا امنیت با فروش استقلال کشور به دست آمده بود.

تاریخ انتشار: ۱۳:۳۱ - ۰۲ تیر ۱۳۹۷
پ

به گزارش فرهنگ سدید، دکتر محمدحسین الیاسی عضو هیئت‌علمی دانشگاه امام حسین(ع) صبح امروز (شنبه) در دهمین شنبه انقلاب با موضوع امنیت که به همت جنبش مردمی پاسداشت چهل سال انقلاب اسلامی و در محل مجموعه فرهنگی سرچشمه(محل حادثه هفتم تیربرگزار شد در سخنانی اظهار داشت: مؤلفه امنیت، مهم‌ترین مؤلفه زندگی انسان از بدو شروع تاکنون بوده است؛ این مؤلفه در صدر نیازهای بشر حتی نیازهای فیزیولوژیستی است.

الیاسی بیان داشت: وقتی مؤلفه‌های حکمرانی حضرت علی (ع) را بررسی می‌کنیم می‌بینیم که امنیت در صدر آن است؛ مهم‌ترین مؤلفه‌های یک جامعه احساس حداکثر خوشبختی، آزادی و عدالت‌گستری است که امنیت از همه آن‌ها مهم‌تر است.

وی افزود: حاکمیتی که نتواند امنیت را برای شهروندانش تأمین کند حکومت مطلوبی نیست؛ منظور از امنیت همه مؤلفه‌های آن از قبیل امنیت بین‌الملل، امنیت ملی، امنیت داخلی و منطقه‌ای است که هم، سطح عینی و هم‌سطح ذهنی را شامل می‌شود.

این استاد دانشگاه تأکید کرد: زمانی حاکمیت مطلوب است که انسان‌ها از درون احساس امنیت کنند و خطری جان و مال و ناموسشان را تهدید نکند.

الیاسی در مقایسه امنیت قبل و بعد از انقلاب گفت: این امینت را می‌توان از دو بعد کیفی و کمی بازمان گذشته مقایسه کرد؛ در بعد کیفی دو موضوع وجود دارد یکی رویکرد و دیگری رخ‌داده‌ای پس از انقلاب است که خود انقلابیون به وجود آوردند.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه امام حسین (ع) با اشاره به نوع نگاه امنیتی حاکم بر رژیم طاغوت بیان داشت در رژیم گذشته اقداماتی که برای امنیت در دروان طاغوت صورت گرفت از نوع امنیت هراس افکنانه و بر اساس ترس، فشار و اجبار بود.

وی خاطرنشان کرد: در دوره طاغوت، امنیت عده‌ای بر امنیت دیگران ترجیح داده می‌شد و به عبارت ساده‌تر یک گروه از امنیت بیشتری برخوردار بودند و امنیت تبعیض‌آمیز بود.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه امام حسین (ع) با اشاره به سیاست‌های غلط رژیم پهلوی در حوزه امنیت تصریح کرد: رژیم پهلوی در پی فعالیت‌های یکسان‌سازی و نابودی تمام اقوام بوده تا امنیت را به وجود آورد اما امنیتی که در پی یکسان‌سازی ایجاد شود ناپایدار است.

الیاسی گفت: برای تأمین امنیت در زمان شاه ملعون از جیب مردم هزینه می‌شد اما این امنیت برای مردم نبود؛ در آن زمان اگر موضوعی در امنیت ملی هم وجود داشت به‌واسطه نگاه به بیرون بود و عملاً امنیت با فروش استقلال کشور به‌دست‌آمده بود.

این استاد دانشگاه با تشریح مدل امنیت در جمهوری اسلامی بیان کرد: در جمهوری اسلامی، امنیت «مردم محور» است و امنیت ایجادشده با کمک مردم و برای مردم و بدون اتکا به هیچ کشوری به‌دست‌آمده است؛ در ایران اسلامی همه حق‌دارند به‌صورت یکسان از امنیت برخوردار شوند.

وی با اشاره به عاقبت انقلاب‌های کشورهای مختلف دنیا بیان داشت: انقلاب‌های متعددی در یک سده اخیر روی‌داده است، انقلاب‌هایی مانند فرانسه، کوبا، چین و ... در همه این مجامع، ناهنجاری و بی‌نظمی‌هایی حاکم شده است و برای بازگرداندن نظم و امنیت هزار سر زیر گیوتین، میلیون‌ها نفر بالای دار و در جلو جوخه‌های آتش‌گرفته و کشته‌شده‌اند تا امنیت جدید حاکم شود.

الیاسی با تأکید مجدد بر مردمی بودن انقلاب اسلامی ادامه داد: اما این اتفاق بعد از انقلاب در کشور ما نیفتاد و انقلاب ما برخلاف بسیاری از انقلاب‌های دیگر خشونت گریز است و از نفرت پراکنی جلوگیری می‌کند و حتی با نثار خون یاران خود از بروز خشونت پرهیزکرده و می‌کند.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه امام حسین (ع) با اشاره به جرم‌هایی در هر اجتماع که به‌شدت مؤلفه امنیت را تهدید می‌کند، اظهار داشت: جرم‌هایی مانند قتل، سرقت مسلحانه، تجاوز، زورگیری، سرقت و کودک‌آزاری و خشونت‌های جنسی مواردی هستند که برای ارزیابی مؤلفه امنیت در اجتماع از بین هر 100هزار نفر ارزیابی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در مقایسه جرم‌های یادشده قبل و بعد از انقلاب، راهزنی از شاخص 10 به 1، تجاوز از 7 به 2، زورگیری از 6به 2، سرقت از 6 به 3، سرقت مسلحانه از 2به 1، کودک‌آزاری از 2 به زیر 1 و قتل به یک‌سوم کاهش پیداکرده است.

الیاسی افزود: اکنون احساس امنیت در ایران به برکت انقلاب اسلامی به بیش از 78 درصد رسیده است.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه امام حسین (ع) بابیان اینکه در جهان چهار جرم قتل، سرقت، آزار جنسی و خودکشی ناامنی ایجاد می‌کند تصریح کرد: در جهان سالانه 500 هزار قتل رخ می‌دهد که در جمعیت جوان می‌شود 10 نفر از هر 100هزار نفر اما در ایران این شاخص، 2 نفر است.

این استاد دانشگاه با اشاره به آمار خشونت‌های منتهی به قتل در دنیا گفت: آمار خشونت‌های منجر به قتل در آمریکا 74 درصد، در اروپا 21 درصد و در ایران کمتر از 10 درصد است.

الیاسی همچنین به آمار سرقت در دنیا در مقایسه با ایران اشاره و بیان کرد: سرقت در ایتالیا 4برابر در کانادا 3برابر و در فرانسه 2 برابر ایران است؛ در جدول رده‌بندی کشورهای دنیا درباره آمار سرقت، ایران در یک‌سوم پایین جدول قرار دارد.

وی به آمار خودکشی نیز اشاره کرد و گفتدر هر 100 هزار نفر از جمعیت دنیا 12 نفر خودکشی می‌کنند و این دهمین عامل مرگ‌ومیر در جهان است اما این شاخص در ایران زیر 5 نفر است.

این استاد دانشگاه در پایان به موضوع آزار جنسی اشاره کرد و گفت: آزار جنسی جرمی است که روح و روان جامعه را آزار می‌دهد و سالیان سال آثار آن در جامعه باقی می‌ماند؛ میزان تجاوز به زنان در آمریکا 30 درصد و به کودکان 10 درصد است که این آمار به‌خوبی وضعیت امنیت در آمریکا و شرایط مطلوب حاکم بر کشور ما را نشان می‌دهد.

http://farhangesadid.ir/fa/news/402/امنیت-دوران-طاغوت-هراس-افکنانه-بودپهلوی-می‌خواست-بانابودی-اقوام-امنیت-ایجاد-کندخشونت‌‌های-منجر-به-قتل‌-در-آمریکا-74-در-اروپا-21-و-در-جمهوری‌اسلامی-کمتر-از-10-درصد-است-امنیت-در-ایران-مردم-محور-است

ذوالفقاری گفت: در این چهاردهه، کشور  با مشکلاتی روبه رو بوده؛ چه در مسائل اقتصادی  و چه در دیگر حوزه ها، اما امنیت در کشور به حد متعالی خود رسیده است و در حقیقت می‌توان گفت که مهم‌ترین دستاورد، مشارکت مردم در برقراری امنیت بوده است.

تاریخ انتشار: ۱۴:۲۵ - ۰۲ تیر ۱۳۹۷
پ

به گزارش فرهنگ سدید، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی وزیر کشور صبح امروز (شنبه) در دهمین شنبه انقلاب با موضوع امنیت که به همت جنبش مردمی پاسداشت چهل سال انقلاب اسلامی و در محل مجموعه فرهنگی سرچشمه(محل حادثه هفتم تیر) برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: اگر بخواهیم درباره میزان و نوع امنیت یک کشور صحبت کنیم باید به نوع تهاجمات و تحرکات خارجی و نوع حکومت آن اشاره کرد وگرنه نمی‌توان امنیت یک کشور را فهمید.

ذوالفقاری گفت: تهدیدهایی که در اوایل انقلاب از داخل و خارج بر کشور تحمیل می‌شد با امروز  قابل‌مقایسه نیست؛ اروپایی‌ها درباره امنیت امروز ایران در تعجب هستند چراکه ناامنی در ایران به صفر رسیده است.

معاون امنیتی وزیر کشور با طرح این سؤال که در چه شرایطی می‌توان گفت امنیت جامعه به‌هم‌خورده است خاطرنشان کرد: در موضوع ناامنی می‌توان به 3 ضلع یک مثلث اشاره کرد؛ ضلع اول تهدیدهای خارجی، ضلع دوم تهدیدهای داخلی و زیستی و ضلع سوم ضعف توان نیروهای امنیتی است که اگر این سه ضلع باهم ایجاد شود آن‌وقت کشوری دچار ناامنی می‌شود.

وی با اشاره به نظرسنجی که وزارت کشور در سال گذشته انجام داده بود بیان داشت: در 25 نظرسنجی که در سال 96 انجام شد «امنیت» بالاترین امتیاز را نسبت به بقیه داشت.

ذوالفقاری گفت: در این چهار دهه، کشور  با مشکلاتی روبه‌رو بوده؛ چه در مسائل اقتصادی  و چه در دیگر حوزه‌ها اما امنیت در کشور به حد متعالی خود رسیده است و در حقیقت می‌توان گفت که مهم‌ترین دستاورد، مشارکت مردم در برقراری امنیت بوده است.

معاون امنیتی وزیر کشور با اشاره به اغتشاشات دی‌ماه سال گذشته بیان داشت: درباره تنش‌های دی‌ماه 96 اسنادی از  برهم زدن امنیت موجود است اما بازهم مردم توانستند امنیت کشور را برقرار کنند و از حرکات ضد امنیتی استقبال نکردند.

وی گفت: مهم‌ترین دستاورد در حوزه امنیت خوداتکایی است. این خوداتکایی با خوداتکایی رئالیست‌ها متفاوت است زیرا آن‌ها معتقد هستند که خوداتکایی باید به دولت و قدرت نظامی متکی باشد.

ذوالفقاری با اشاره به مؤلفه خوداتکایی انقلاب، بیان داشت: این مؤلفه به ولایت امر، ایده و تفکر مقاومت و دانش در حوزه دفاع متکی است.

معاون امنیتی وزیر کشور با تأکید بر لزوم خوداتکایی در حوزه دفاع تصریح کرد: نمونه تحقق این مهم در حوزه دفاعی توانمندی موشکی است با توجه به اینکه تجربیاتی در زمان جنگ داشتیم و آن‌هم در شرایطی حتی فروش سیم‌خاردار به ایران تحریم بود.

وی گفت: پایه اصلی در مسئله امنیت اعتماد به مردم است؛ امنیت را می‌توان در مدیریت انقلابی جوانان پاسداری مشاهده کرد که در مناطقی که شاهد حضور گسترده ضدانقلاب بودیم  امنیت را به خود مردم سپردند و نتیجه آن موفق بود.

وی تأکید کرد: مسئله مؤثر و لازم در تأمین امنیت، بحث خداباوری و تربیت دینی است که این ارزش‌ها و حفاظت از آرمان‌ها می‌تواند به تأمین امنیت کمک کند.

وی بابیان اینکه باید برای رضای خداوند کرد، اظهار داشت:  برای کسانی که در دهه‌های اول انقلاب در نهادهای انقلابی و امنیتی حضور داشتند مسئله مادی مهم نبود بلکه درراه رضایت خدا قدم برمی‌داشتند؛ این موضوع توانست در امنیت کمک‌های بسیاری کند.

ذوالفقاری در پایان گفت: رویکرد تأمین امنیت از نگاه امام(ره)، خدا و مردم بود که همین تفکر در نگاه مقام معظم رهبری هم وجود دارد؛ مشارکت مردم در حوزه‌های امنیت قابل‌محاسبه نیست و این آحاد مردم متشکل از بسیج و نیروهای مردمی است.

http://farhangesadid.ir/fa/news/403/اروپایی‌ها-درباره-امنیت-مطلوب-ایران-متعجب-هستند-رتبه-نخست-امنیت-در-۲۵-نظرسنجی-وزارت-کشور-از-مردم-در-اغتشاشات-دی‌ماه-۹۶-مردم-از-ناامنی-استقبال-نکردند-مساله-موثر-در-تامین-امنیت-خداباوری-است

رادان گفت: 17هزار نفر در اوایل انقلاب توسط منافقین ترور شدند که از افراد عادی تا عالی ترین مقام های کشوری در میان ترور شده ها بود؛ اگر این حوادث در کشور های دیگر اتفاق می افتاد باعث از بین رفتن آن حکومت می شد.

تاریخ انتشار: ۱۴:۵۰ - ۰۲ تیر ۱۳۹۷
پ

به گزارش فرهنگ سدید، سردار احمدرضا رادان رئیس مرکز مطالعات راهبردی ناجا صبح امروز (شنبه) در دهمین شنبه انقلاب با موضوع امنیت که به همت جنبش مردمی پاسداشت چهل سال انقلاب اسلامی و در محل مجموعه فرهنگی سرچشمه(محل حادثه هفتم تیر) برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: ضربه زدن به امنیت انقلاب اسلامی توسط دشمنان به‌واسطه آن است که نظام اسلامی از بدو تأسیس خود منافع کشورهای غربی را برهم زده است.

وی با اشاره به درگیری نیروهای امنیتی با ضد انقلابیون در اوایل انقلاب بیان داشت: در آن زمان دشمن در شهرها و استان‌ها درگیری‌هایی ایجاد کرده بود و خواست آن‌ها از این درگیری‌ها مشغول کردن کشور بود.

رادان ادامه داد: حوادثی مانند درگیری‌های آذربایجان، کردستان، کرمانشاه، گنبد، آمل خوزستان و سیستان و بلوچستان که در ایران روی داد می‌توانست هر نظامی را ساقط کند؛ نمونه این درگیری‌ها در کشورهای دیگری ایجاد و باعث ازهم‌پاشیدگی نظام آن‌ها شد.

وی تأکید کرد: اما سؤال اساسی اینجاست که چگونه این انقلاب با این حجم از تهدیدات به اینجا رسیده؟ پاسخ مشخص است؛ باوجود رهبری که توانسته است این ثبات و امنیت را در کشور ایجاد کند.

وی گفت: 17هزار نفر در اوایل انقلاب توسط منافقین ترور شدند که از افراد عادی تا عالی‌ترین مقام‌های کشوری در میان ترور شده‌ها بود؛ اگر این حوادث در کشورهای دیگر اتفاق می‌افتاد باعث از بین رفتن آن حکومت می‌شد.

رادان بابیان اینکه انقلاب اسلامی ارزش مردم را می‌دانست که اکنون مردم کردستان، آذربایجان و سایر استان‌های دیگر عاشق انقلاب و جمهوری اسلامی هستند خاطرنشان کرد: بعد از انقلاب  شاهد ازجان‌گذشتگی رزمندگان در دفاع از مردم همین استان‌ها بودیم که این اقدامات، انقلاب را در باور آن‌ها باارزش می‌کند.

وی گفت: اهمیت و ارزش انقلاب اسلامی در منطقه نیز بالا رفته است این را می‌توان در خاطرات آزادگان عراقی مشاهده کرد که هیچ خاطره تلخی از ایران و انقلاب نداشته‌اند و این حرکت باعث شد که حتی آن‌ها در عراق مبلغ ایران شوند و یا بعضی از آن‌ها جزو نیروهای سپاه بدر در این کشور شوند.

رادان با اشاره به پیشرفت‌هایی که در سایه امنیت ایجاد می‌شود تأکید کرد: در سایه امنیت است که همه تلاش به ثمر می‌رسد و حتی یک هنرمند هم در سایه امنیت می‌تواند راحت هنر خود را عرضه کند.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ناجا گفت: در اوایل انقلاب در عین ترورها و مشکلات از همان زمان هم  مسئولان سعی و تلاش خود را برای تأمین امنیت مردم انجام داده‌اند.

رادان تأکید کرد: امنیت کشور بستگی به مؤلفه‌های قدرت دارد که یکی از این مؤلفه‌ها در کشور ما موشک‌ها هستند که باعث ایجاد امنیت در کشور می‌شود.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ناجا گفت: آمریکا و هم‌پیمانان آن‌ها ایران را مزاحم خود می‌دانند و از اوایل خواستند ضربه‌هایی به این کشور بزنند؛ در همین رابطه نقشه‌های دشمنان برای برهم زدن امنیت کشور را می‌توان در فتنه‌های 88 و 78 و یا در دی 96 مشاهده کرد.

وی در پایان تأکید کرد: دشمنان در آینده هم نقشه‌هایی برای برهم زدن امنیت در داخل کشور دارند که با هوشیاری مردم این باره‌ام تودهنی محکمی خواهند خورد.

http://farhangesadid.ir/fa/news/404/تلاش-دشمن-علیه-امنیت-ایران-به-خاطر-از-دست-رفتن-منافع-آنهاستاقدامات-امنیتی-علیه-ایران-در-هر-کشور-دیگری-موجب-فروپاشی-می‌شد-امنیت-امروز-مدیون-مدیریت-رهبر-انقلاب-است


40 سالگی انقلاب اسلامی - دستاوردهای چهل سالگی جمهوری اسلامی ایران - ثمرات تلاش مردم انقلابی  - جشنهای 40سالگی انقلاب - جنبشمردمی نکوداشت انقلاب کبیر اسلامی ایران - شنبه های انقلاب - شنبه های جشن انقلاب  اسلامی- دستاوردهای چهل سال تلاش - عمر انقلاب اسلامی - جشن انقلاب  - دهه فجر انقلاب  - چله فجر انقلاب اسلامی

بازنشر در وبلاگ  دکتر سید جواد هاشمی فشارکی

http://javadfesharaki.blog.ir/1397/04/10/دستاوردهای-40-ساله-انقلاب-درحوزه-امنیت

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۴/۱۰