***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

مرحوم ایت اله سید علی هاشمی طباطبایی فشارکی

يكشنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۷، ۰۷:۲۱ ب.ظ




ایت اله سید علی هاشمی طباطبایی فشارکی


حضرت آیت ا... حاج سید علی (هاشمی) طباطبائی فشارکی در سال 1283 در روستای فشارک در خانواده ای روحانی چشم به جهان گشود. پدرش مدحوم جت الاسلان سیدمرتصی اهل علم و از اقوام نزدیک حضرت آیت ا... العظمی سید محمد فشارکی بود و نسبش به عالم اکبر میر مشرف الدین و احمد الرئیس و ابوالحسن شاعر اصفهانی و امامزاده اسماعیل و ابراهیم طباطبا می رسد.. 

در اوان کودکی نزد پدرش به فراگیری قرآن و احوالات ائمه معصومین (ع) پرداخت و در سن ده سالگی وارد حوزه علمیه اصفهان گردید و مورد توجه آقای سیدعلی نجف آبادی قرار گرفت. پس از هشت سال تحصیل در حوزه علمیه اصفهان به درخواست یکی از علما عازم حوزه علمیه قم گردید و از محضر اساتید حوزه علمیه قم از قبیل حضرت آیت ا... العظمی بروجردی، آیت ا... حاج شیخ عبدالکریم حائری، آیت ا... کوه کمره ای، آیت ا... خونساری، آیت ا... گلپایگانی، آیت ا... مرعشی و امام خمینی (ره) کسب فیض نمود و در بعضی دروس افتخار همدرسی با امام را داشت. 

در سال1316 در رشته منقول شروع به تدریس می نماید و تقریباً در سال 1321 راهی حوزه علمیه نجف اشرف می شود و به مدت 5 سال به تحصیل علوم دینی و سیر و سلوک می پردازد و توسط حضرت آیت ا... العظمی سید ابوالحسن اصفهانی و آیت ا... العظمی شیخ محمد کاظم شیرازی به درجه اجتهاد نائل گردید. 

پس از بازگشت از حوزه مقدس نجف اشرف در شهرهای مختلف ایران مانند تهران، مشهد، شیراز، کاشان، زواره، و اشتهارد مشغول تبلیغ شد و تا اواخر عمر در حوزه علمیه اصفهان شرف حضور داشت

سرانجام در روز پنجشنبه11/3/74 مطابق با دوم محرم الحرام 1416 به دیار باقی شتافت طبق وصیتشان در امام زاده احمد بن موسى کاظم روستای فشارک به خاک سبرده شدند.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۷/۰۴/۱۷