***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

کتاب: آموزش زبان قرآن

يكشنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۷، ۰۴:۵۸ ق.ظ

نویسنده: دکتر محمدعلی لسانی فشارکی

 

نویسنده: دکتر محمدعلی لسانی فشارکی ـ مهدی غفاری

درباره اثر:
 دوره آموزشی حاضر، نه روخوانی، نه تجوید و نه مسابقه هیچکدام نیست. بلکه کار ما عنوان «آموزش زبان قرآن» را داراست. حوزۀ اصلی و جایگاه قرآن و آموزش آن آموزش یک «زبان» است که طبعاً با هیچکدام از آن حوزه ‏های دیگر نباید خلط گردد. سنّت و سیرۀ مرضیّۀ پیامبر اکرم و ائمّۀ اطهار و صحابۀ کبار همواره در صدد تبیین و تثبیت همین امر بوده است که آموزش قرآن آموزش یک زبان است و در مسیر آموزش قرآن فقط این را می‏خواسته‏اند که بتوانند این زبان را بیاموزند و آموزش دهند. چیزهای دیگری هم اگر وجود داشته است به گونه‏ای بوده است که با آموزش قرآن خلط نمی شده و می‏توانسته است وجود داشته یا نداشته باشد.
در عین حال، ارتباط اصولی این حوزۀ «تعلیم قرآن» یعنی «آموزش زبان قرآن» با حوزه‏های دیگر این است که هرگاه ما «زبان قرآن» را آموختیم و آموزش ما به اتمام رسید، اگر خواستیم قسمتی از قرآن را با تجوید هم بخوانیم می‌شود مثلاً تجوید را نیز فرا گرفت و با تجوید خواند؛ یا اگر خواستیم قسمتی از قرآن آموزش یافته را با صوت و لحن خاصی بخوانیم به همین شکل، که البته جایگاه تمام این کارها بعد از یادگیری زبان قرآن است و قبل از آموزش خود قرآن یا زبان قرآن به هیچ چیز دیگر نباید بپردازیم. در کار آموزش قرآن کریم و فراگیری  زبان قرآن از هر جهت خود را محدود به قرآن می‏نماییم و از خارج از قرآن هیچ عنصر بیگانه‏ای را به محدودۀ تعلیم قرآن وارد نمی‏سازیم.



بخشی از کتاب:
مطلب را با طرح یک سؤال آغاز می کنیم.
تفاوت این فعالیت قرآنی که تعلیم قرآن است با بقیه فعالیت های قرآنی مانند روخوانی، روانخوانی، تجوید، حفظ ،  صوت و لحن، اختلاف قرائات، مفاهیم قرآن، تفسیر قرآن و... چیست؟ در دوره آموزشی حاضر، نه روخوانی، نه تجوید و نه مسابقه هیچکدام  نیست. بلکه کار ما عنوان « آموزش زبان قرآن» را داراست . حوزه اصلی و جایگاه قرآن و آموزش آن آموزش یک « زبان » است که طبعا با هیچکدام از آن حوزه های دیگر نباید خلط گردد . سنّت و سیره مرضیه پیامبر اکرم و ائمه اطهار و صحابه کبار همواره در صدد تبیین و تثبیت همین امر بوده است که آموزش قرآن آموزش یک زبان است و در مسیر آموزش قرآن فقط این ر ا می خواسته اند که بتوانند این زبان را بیاموزند و آموزش دهند. چیزهای دیگری هم اگر وجود داشته است به گونه ای بوده است که با آموزش قرآن خلط نمی شده و می توانسته است وجود داشته یا نداشته باشد.
..
حجم فایل 2,824 KB
تاریخ انتشار 1392/09/30 12:34 AM
 
Downloads\Documents\Amoozeshe zabane qoran_2.pdf
 
http://www.irc.ir/upload/files/pdfs/28423_Amoozeshe%20zabane%20qoran.pdf
 
 
http://tahqiqat.blogfa.com/post/59
 
سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران
‏سرشناسه : ل‍س‍ان‍ی‌، م‍ح‍م‍دع‍ل‍ی‌، ‏‫۱۳۳۲ - ‏
‏عنوان و نام پدیدآور : آموزش زبان قرآن [کتاب]/محمدعلی لسانی‌فشارکی،مهدی غفاری.
‏وضعیت ویراست : ویراست ۳.
‏مشخصات نشر : قم: زینی، ‏‫۱۳۹۰.‬
‏مشخصات ظاهری : ‏‫۱۳۶ص.‬‬
‏شابک : ‏‫۲۰۰۰۰ ریال‬‬‏‫‬‭978-964-2783-19-9:‬ ؛ ‏‫۳۲۰۰۰ ریال (چاپ دوم)‬
‏وضعیت فهرست نویسی : فاپا
‏یادداشت : چاپ دوم: ۱۳۹۲.
‏یادداشت : عنوان روی جلد :‌ آموزش زبان قرآن: روش‌شناسی، درسنامه-،کتاب معلم... .
‏یادداشت : کتابنامه به صورت زیرنویس.
‏عنوان روی جلد : آموزش زبان قرآن: روش‌شناسی، درسنامه-،کتاب معلم... .
‏موضوع : قرآن -- راهنمای آموزشی
‏شناسه افزوده : غفاری، مهدی، ‏‫۱۳۵۶ -‏
‏رده بندی کنگره : ‏‫‬‭BP۶۵/۲‏‫‬‮‭‏‫‬‭/ل۵آ۸ ۱۳۹۰
‏رده بندی دیویی : ‏‫‬‭۲۹۷/۱۰۷
‏شماره کتابشناسی ملی : ۲۶۱۱۳۲۷
http://opac.nlai.ir/opac-prod/search/briefListSearch.do?command=FULL_VIEW&id=2611327&pageStatus=1&sortKeyValue1=sortkey_&sortKeyValue2=sortkey_
 
 
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۴/۳۱