***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

کارنامه چهل ساله عمرانی کشور بررسی شد

دوشنبه, ۸ مرداد ۱۳۹۷، ۰۵:۴۵ ق.ظ

دکترسید جواد هاشمی فشارکی، دبیر کمیته زیرساخت های عمرانی جنبش مردمی پاسداشت چهل سال انقلاب اسلامی

دبیر نشست : دکتر سید جواد هاشمی فشارکی

  

تهران- ایرنا- کارنامه چهل ‌ساله انقلاب، در حوزه زیرساخت‌ها و پیشرفت‌های حاصل‌شده در بخش‌های مختلف عمرانی از جمله ساخت مترو و صنعت هوایی، امروز در پانزدهمین نشست «شنبه‌های انقلاب» بررسی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این نشست کارنامه چهل‌ساله انقلاب، در حوزه زیرساخت‌ها و پیشرفت‌های حاصل‌شده در بخش‌های مختلف عمرانی کشور اعم از انرژی و تولید، ارتباطات، بهداشت، فرهنگ، شهری، نظامی، انسانی و نهادی با حضور پیشکسوتان و نخبگان عرصه های مختلف بررسی شد.
آیت الله محمد حسینی شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان و نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در این نشست گفت: عمران و سازندگی باید تمدن ساز باشد و ارزش ها و باورهای انسانی و اسلامی در معماری ها باید به نمادهایی در عمران و سازندگی تبدیل شوند.
وی ادامه داد: حتی می توان از آیه های قرآن کریم هم در معماری های شهری و روستایی استفاده کرد.
در ادامه علی عبدالله پور، معاون امور ایستگاه های شرکت بهره برداری مترو تهران با بیان اینکه متروی تهران یکی از دستاوردهای بزرگ جمهوری اسلامی بعد از انقلاب است، گفت: مترو تهران اکنون جزو 20 مترو برتر دنیاست و این از دستاوردهای انقلاب اسلامی محسوب می شود. افرادی که سکان دار مدیریت مترو هستند، همگی فرزندان بعد از انقلاب محسوب می شوند.
سید منصور رضوی، عضو شورای شهر اول تهران نیز در این نشست گفت: موضوع خدمات و دستاوردهای انقلاب اسلامی بحث مفصلی است که تاکنون به طور شایسته به مردم اطلاع رسانی نشده است.
وی تصریح کرد: این سلسله نشست ها چند خاصیت دارد؛ اول اینکه عموم مردم در جریان خواسته‌های خود قرار می گیرند و دوم اینکه نسبت به وضعیت آینده خود آگاه می شوند.
مهدی چمران، رئیس سابق شورای شهر تهران نیز در این جلسه اظهار داشت: متروی کشور یکی از افتخاراتی است که باید به آن بالید؛ قدرت مهندسی بومی در ساخت مترو کارهای فوق العاده‌ای انجام داده به نحوی که از سخت ترین پوسته ها و نرم ترین زمین ها عبور داده شده است.
وی ادامه داد: مترو در شرایط تحریم و با استفاده از مهندسی ایران ساخته شده به نحوی که امروز سه میلیون مسافر را جابجا می کند.
منصور واعظی، دبیر سابق شورای فرهنگ عمومی کشور نیز در این نشست اظهار داشت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تمام مستکبران عالم به دنبال ضربه زدن به حیات این انقلاب بوده اند اما مردم با حمایت های خود آن را تا امروز حفظ کرده اند.
وی با اشاره به اینکه انسان، اصل و اساس زیرساخت های فرهنگی است، تصریح کرد: در این حوزه باید به سه بخش امکانات، فعالیت ها و تولیدات توجه کرد. در بخش امکانات، بررسی داشته های فرهنگی امروز نسبت به سال 56 در زمینه تعداد دانشگاه ها، مدارس، کتابخانه ها و مساجد گویای پیشرفت و دستاورد است.
سید مهدی هاشمی، رئیس سابق کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و رئیس سابق نظام مهندسی نیز در این نشست اظهار داشت: نیروی انسانی مهمترین دستاورد و سرمایه کشور محسوب می شود، این نیروهای انقلابی با توانمندی ها و تعهد خود توانسته اند، عملکردها و رشدهای 500 برابری در حوزه‌ زیر ساخت‌های عمرانی را نسبت به گذشته رقم بزنند.
وی با اشاره به اینکه برای بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی باید محدودیت ها و بازه های زمانی را نیز بیان کرد، افزود: مترو تهران در یک بازه زمانی طی دوره ای 25 ساله، 2.5 کیلومتر تولید خطوط داشت اما در دوره های اخیر این تولید به بالای 20 کیلومتر رسیده که نشان دهنده ظرفیت و قابلیت بالای نیروی انسانی است.
حسین قنبری، استاد دانشگاه و رئیس دانشکده صنعت نیز تاکید کرد: صنعت هوایی با توجه به تأثیر بر سایر عرصه‌های بشری دارای اهمیت فراوانی است که با وقوع جنگ های جهانی اول و دوم شاهد رشد و پیشرفت بسیاری در این عرصه بوده ایم.
وی با بیان اینکه صنعت هوایی در ایران دارای عمر مفید 80 ساله است، تصریح کرد: این صنعت دارای عمر 40 ساله قبل و 40 سال بعد از انقلاب اسلامی است که در دوره اول طی سال های 1317 تا 1357 شاهد وسایل پرنده، احداث فرودگاه در شهرهای مختلف و رشد حضور مستشاران آمریکایی و انگلیسی بودیم.
قنبری دوره بعد از انقلاب صنعت هوایی کشور را دوره رشد و شکوفایی این صنعت در تمام زمینه ها توسط مردم ایران دانست.
سید جواد هاشمی فشارکی، دبیر کمیته زیرساخت های عمرانی جنبش مردمی پاسداشت چهل سال انقلاب اسلامی نیز اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی مردم ایران در سال 1357 و استقرار پربرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، واقعه ای شگفت بود که نه تنها در سطح ملی باعث ثمرات و برکات فراوانی شد بلکه در عرصه بین المللی نیز طلوع بشارت آزادگی و آزادی را برای همه مستضعفان جهان به ارمغان آورد و موجب دلگرمی آنان شد.
مسعود زریبافان، رئیس سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در سخنانی اظهار داشت: اگر زیرساخت را به عنوان یک اساس برای ساخت کشور تلقی کنیم، به معنای گسترده ای در این حوزه دست پیدا می کنیم.
وی با اشاره به اینکه انسان زمینه ساز رشد و تعالی زیرساخت ها است، گفت: آنچه از ابتدا موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد، فرهنگ عاشورا و ایثار و شهادت بود که توانست از همان ابتدا با ایجاد روحیه کار انقلاب اسلامی را پیش ببرد.
اجتمام*1095*1834

انتهای پیام /* 
http://www.irna.ir/fa/News/82984190
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۵/۰۸