***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

داعش - دولت اسلامی عراق وشام

دوشنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۷، ۰۵:۵۹ ق.ظ

 

 

http://www.rajanews.com/news/228539

 

 

https://www.imna.ir/old/images/docs/files/000256/nf00256836-1.jpg

 

 

https://farsi.iranpress.com/iran-i104538

پس از شکست تروریستها در حلب که منجر به از دست رفتن پایگاه بسیار مهم آنها در شمال غرب سوریه شد بسیاری از تروریستها به دیرالزور در شرق این کشور نقل مکان کردند. همچنین شمار زیادی از تروریستهایی که در پی شکست در موصل به سوریه فرار کرده بودند در این منطقه حضور داشتند.استان دیرالزور سه منطقه دارد که تماما تحت تصرف داعش بود و اکنون آخرین منطقه یعنی بوکمال هم آزاد شده است. نیروهای مقاومت در روزهای قبل شهرهای  دیرالزورو  المیادین را هم آزاد کرده بودند.

ارتش سوریه توانسته دهها کیلومتر از مناطق مرزی با عراق را آزاد کند. عملیات ارتش سوریه و متحدانش که از ماه مه گذشته آغاز شده بود در ماه ژوئن دستاورد مهمی داشت و در دهم این ماه نیروهای ارتش سوریه به مرز با عراق رسیدند.  داعش دیرالزور را پس از موصل و الرقه سومین پایتخت خود خوانده اش می دانست.

سیطره ارتش سوریه بر منطقه دیرالزور تا بوکمال در مرز با عراق به مفهوم امن کردن تدمر و چاههای نفت و البادیه  است که  بر توان مالی دمشق می افزاید و ثروت طبیعی سرشاری را به دامان دولت سوریه باز می گرداند زیرا زمانی که داعش بر میادین نفتی سوریه مسلط شد از نظر انرژی، دمشق با مشکلات زیادی روبرو شد و با بازپس گیری این مناطق توازن اقتصادی برقرار می شود.

اینفوگرافی:نابودی آخرین پایگاه داعش در سوریه