***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

فرهنگ پدافند غیرعامل / نوشته: سیدجواد هاشمی فشارکی

  • یکشنبه / ۳ خرداد ۱۳۸۸ / ۱۵:۴۳
  •  دسته‌بندی: علمی2
  •  کد خبر: 8803-01956.98488
  •  خبرنگار : 71060
  • چاپ

اثر هنری استاد افجه‌ای رونمایی شد گزارشی از مراسم معرفی برگزیدگان اولین جشنواره‌ی «پایداری ملی»

مراسم معرفی برگزیدگان اولین جشنواره فرهنگی هنری «پایداری ملی» صبح امروز ـ سوم خرداد ماه ـ با سخنان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی رییس قوه قضائیه در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بخش فرهنگ و هنر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این مراسم که در تالار وحدت برگزار شد، پس از بازدید حاضران از نمایشگاه هنری برپا شده، سردار جلالی رییس سازمان پدافند غیرعامل و رییس شورای سیاست‌گذاری این جشنواره با یاد شهدا و تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر، هم‌زمانی اولین جشنواره «پایداری ملی» با سالروز آزادی خرمشهر را گرامی داشت و به اهداف این جشنواره اشاره کرد.

او در ادامه با تأکید بر استقبال خوب هنرمندان و فضاهای آموزشی از این جشنواره، نسبت به استمرار و برگزاری سالانه آن، اظهار امیدواری کرد.

رییس سازمان پدافند غیر عامل همچنین عنوان کرد: مسئله پدافند غیرعامل در میان مردم چندان آشنا نبود و نیازمند آن بودیم که در ابتدا این مسئله را معرفی کنیم. لذا در تحقیق در این زمینه گام برداشتیم و پس از آموزش آن در مراکز علمی سعی کردیم که به فرهنگسازی در این زمینه بپردازیم. تا مخاطبان عام و فضاهای عمومی کشور آشنایی بیشتری با این موضوع پیدا کنند.

جلالی در پایان از تمامی هنرمندان و مراکز علمی – آموزشی دعوت به عمل آورد تا مسوولان این جشنواره را در جهت برپایی دوره‌های بعدی همراهی و مساعدت کنند.

به گزارش ایسنا، در ادامه این مراسم سیدمحمدرضا مصطفوی ـ دبیر این جشنواره ـ با ارایه تعریفی از پدافند غیرعامل، گفت: باید توجه داشت که تهدید الگوی ثابتی ندارد و همیشه متغیر است. زمانی تهدید این بود که کشوری مورد حمله زمینی دشمن قرار بگیرد و به همین دلیل دیوارهای حمایتی و دفاعی چون دیوار چین ساخته شد. اما آیا امروز می‌توان با ساختن دیوار دفاعی، حفر خندق و کانال به دفاع پرداخت؟

مصطفوی همچنین عنوان کرد: امروزه بحث ماهواره، اینترنت، بلوتوث، ایمیل و ... می‌تواند نوعی تهدید محسوب شود. اما تا چندی پیش این گونه نبود. اما درحال حاضر این موارد خود به عاملی برای جنگ مبدل شده‌اند. در عصر حاضر جنگ موشک و اسلحه نیست، بلکه جنگ سایبر، اطلاعات و فرهنگ است. تهدید دیگر به جنگ نظامی خلاصه نمی‌شود و دیگر نمی‌توان حوزه‌های مشخصی برای تغییرات در تهدید متصور شد.

دبیر این جشنواره در بخشی دیگر از صحبت‌هایش هم اظهار کرد: امروز تعریف جدیدی که مجمع تشخیص مصلحت نظام از پدافند غیرعامل تصویب کرده، شامل کاهش آسیب‌پذیری، افزایش پایداری ملی، تداوم فعالیت‌ها، تسهیل خدمات اطلاع‌رسانی و مدیریت بحران است که این افزایش پایداری ملی فقط به معنی اقدامات نظامی نیست و اقدامات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را نیز دربر می‌گیرد.

او همچنین گفت: هالیوود به عنوان یک دستگاه نظامی برای کشور آمریکا عمل می‌کند و این نشان می‌دهد که با ساختن یک فیلم و نوشتن یک کتاب می‌توان کشورها را تصرف کرد، چراکه ابزار هنر برنده‌تر از هر سلاح دیگری عمل می‌کند. این امر در حوزه نرم‌افزاری هم به معنی تولید شایعه‌های یأس‌آور و ناامیدکننده و ایجاد بدبینی در جامعه است و لذا با این کیفیت، فرهنگ به نظر ما حوزه‌ای از دفاع است و انسجام، وفاداری و پایداری مردم در انحصار دستگاه‌های فرهنگی است.

مصطفوی در ادامه با تأکید بر نقش موثر فرهنگ، خاطرنشان کرد: اولین گام برای فرهنگ‌سازی در عرصه پدافند غیرعامل توسعه ادبیات دفاعی در حوزه فرهنگ است و گام دوم به دشمن‌شناسی مربوط می‌شود.

او سومین قدم در این راستا را نیز بحث فرهنگسازی ادبیات پدافند غیرعامل در میان اصحاب رسانه و مطبوعات و حوزه‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی دانست.

او در بخش پایانی صحبت‌هایش تأکید کرد: جامعه هنرمندان و فرهنگیان می‌توانند ابزار فرهنگ و هنر را جهت تقویت قوای دفاعی و به عنوان نیروی حمایتی در نظر بگیرند و به جای سیاه‌نمایی و کوچک تصویرکردن دستاوردهای خودی، آن را پیش چشم جهان قرار دهند و برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری پایداری ملی نیز از همین باب است.

دبیر این جشنواره در پایان صحبت‌هایش هم به بخش‌های مختلف این جشنواره اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، در ادامه این مراسم آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی، سردار جلالی و دبیر جشنواره برای اهدای برخی از هدایای این جشنواره به روی سن رفتند و به اهدای برخی جوایز پرداختند و پس از آن چندتن از مسوولان و فعالان حوزه پدافند غیرعامل نیز مورد تقدیر قرار گرفتند.

سپس آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از اثر استاد افجه‌ای پرده‌برداری کرد.

در بخش‌های دیگر این مراسم هم رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام به ایراد سخنرانی پرداخت و پس از آن با حضور سردار جلالی، از دیگر فعالان این حوزه تقدیر شد.

لوح سپاس و تندیس ویژه این جشنواره پایداری ملی به همسر زنده‌یاد سردار شاهرخی (رییس سابق کمیته پدافند غیرعامل)، حجت‌الاسلام حسن روحانی (دبیر مجمع تشخیص مصلحت)، حجت‌الاسلام دکتر بهرام محمدیان (رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی پدافند غیرعامل آموزش و پرورش)،‌ حسین خسروجردی (طراح آرم سازمان پدافند غیرعامل)، نصرا.... افجه‌ای (اثری در زمینه پدافند) اهدا شد.

سردار سرتیپ محمدرضا نقدی، حمیدرضا خزائی (قائم مقام صدا)، سرتیپ دوم پاسدار مرتضی کربلایی جعفر و محمدکاظم انبارلویی (سردبیر روزنامه رسالت) از دیگر افرادی بودند که در این مراسم مورد تقدیر قرار گرفتند و هدایایی را دریافت کردند.

در بخشی از این مراسم هم حمیدرضا کفاش به عنوان مسوول کمیته داوران به قرائت بیانیه این هیأت پرداخت.

هیأت داوران در بخش مقالات عمومی پیرامون پدافند غیرعامل پس از بررسی 100 اثر که به مرحله نهایی راه پیدا نموده بود لوح تقدیر و جایزه ویژه خود را به صاحبان مقالات ذیل اهداء کرد:

کاربردهای نانو تکنولوژی در حوزه پدافند غیرعامل اثر: سید روح‌اله تقوی، دفاع غیرعامل در 31 کشور جهان

اثر: سید اسماعیل موسوی و علی دهقان ساعی، نقش رسانه‌های گروهی در کاهش عوارض روانشناختی از بحران و ایجاد آرامش در جامعه اثر:محمدرضا رضایی بایندر و ثریا احمدی، آشنایی با حساسه‌های مسنت (اطلاعات سنجش و علائم) اثر: دکتر محمدرضا رزمخواه، پدافند فرهنگی و تصویر اسلام در سینمای غرب اثر: سیدمحمدصادق سهروردی، طراحی پناهگاه ثابت NBC اثر: رامین جنابی ، امنیت ارتباطات و سیستم‌ها اثر:سهیل ساعتچی، رخداد بلایای طبیعی، فرصتی برای تهدید اثر: اکبر کیاسالاری، اولین سناریو مانور پدافند غیرعامل در بخش تأمین آب کشور اثر: جلال جهانبخشی، مدیریت بحران در سیره نبوی اثر: داود نیک امید

هیأت داوران در بخش مقالات پژوهشی فرهنگیان پدافند غیرعامل پس از بررسی 800 اثر که به مرحله نهایی راه پیدا نموده بود لوح تقدیر و جایزه ویژه خود را به صاحبان مقالات ذیل اهداء کرد:آسیب‌شناسی فرهنگی و راهکارهای مقابله با آن/اثر: علی‌اکبر فضلی، آسیب‌شناسی فرهنگی و راهکارهای مقابله با آن / اثر: عزت مهاجرانی، بررسی عملیات روانی دشمنان انقلاب اسلامی/اثر: نحله احسن‌نیا، مدرسه دوست‌داشتنی پشتوانه اقتدار ملی / اثر: بهرام افشاری، نقش آموزش و پرورش در تقویت اعتمادبه‌نفس ملی / اثر: پروین طاهری

راهکارهای مقاوم‌سازی ساختار فرهنگی کشور / اثر: زهرا امینی، نقش فناوری‌های نوین ارتباطی در عملیات روانی دشمنان / اثر: محمدرضا رزم‌آرا، بررسی راه‌های خنثی‌سازی عملیات روانی دشمنان انقلاب اسلامی / اثر: طاهره صادق بیان، مدرسه دوست‌داشتنی پشتوانه اقتدار ملی / اثر: فرشته حصاری، بررسی راهکارهای ارتقاء اعتماد‌به‌نفس ملی / اثر: اسدالله جنت بوداغی

نقش‌آفرینی تشکل‌های دانش‌آموزی در محروم‌سازی دشمنان برای کسب اطلاعات / اثر: سهیل رجبی

راهکارهای مقاوم‌سازی ساختار فرهنگی کشور / اثر: ابوالفضل اذانچیلر، نقش پدافند غیرعامل در مدیریت پروژه‌های ملی استراتژیک / اثر: معصومه ریاضی، بررسی ویژگی‌های مدارس امن / اثر: مهناز بختیاری – زهرا سادات موسوی – طاهره الهی‌نیا.

هیأت داوران در بخش مقالات پژوهشی فرهنگیان پدافند غیرعامل پس از بررسی 800 اثر که به مرحله نهایی راه پیدا نموده بود و تجلیل از 14 مقاله برتر و ویژه لازم می‌داند از صاحبان مقالات ذیل نیز که قابل تقدیر می‌باشد، تشکر کرد: «ناتوی فرهنگی – بزرگ‌ترین آسیب بر فرهنگ جامعه» / اثر: محمد فتح‌آبادی،

«بررسی راههای خنثی‌سازی عملیات روانی دشمنان انقلاب اسلامی» / اثر: اسداله اسحقی، چگونگی ارتقا آستانه مقاومت ملی در برابر تهدیدات خارجی / اثر: محمد حسین‌نیا – زهرا رمضانی، بررسی راهکارهای ارتقاء اعتمادبه‌نفس / اثر: راضیه محمدی – احمد ترصدی، معرفی صلح آمیزترین روش‌های دفاع ملی / اثر: مهرانگیز علیزاده

راهکارهای مقاوم‌سازی فرهنگ کشور با تأکید بر دیدگاه‌های امام خمینی و مقام معظم رهبری / اثر: فریبا رکنی

بهترین روش آمادگی دفاعی در مقابل توطئه‌های دشمن / اثر: محمد رئوفی – زیبا متانت، چگونگی مأیوس کردن دشمنان انقلاب / اثر: ثریا عباس‌زاده، بررسی راههای حفاظت دایمی از مدارس / اثر: زهرا هیجائی

عملیاتی کردن تصمیمات در مواقع بحرانی / اثر: محمد شبستانی، راهکارهای حفظ هوشیاری در برابر تهدیدات و توطئه‌های دشمنان / اثر: معصومه کوهی فایق، راهکارهای مقاوم‌سازی فرهنگ در برابر تهاجم فرهنگی کشور / اثر: زهرا وروانی فراهانی، پدافند غیرعامل از دیدگاه مقام معظم رهبری / اثر: فهمیه منیف

بهترین روش آمادگی دفاعی در مقابل تهدیدات دشمنان / اثر: عباسعلی رهبری

آسیب‌شناسی ساختمان‌های مدارس و ارایه راهکارهای پدافند غیرعامل / اثر: حمیدرضا عظمتی – محمد باقری

آسیب‌شناسی فرهنگی و راهکارهای مقابله با آن / اثر: مسعود اکبری

هیأت داوران در بخش کتب منتشره پیرامون پدافند غیرعامل پس از بررسی بیش از 50 اثر منتشر شده لوح تقدیر و جایزه ویژه خود را به شرح ذیل اهداء نمود: مفاهیم نظری و علمی دفاع غیرعامل / نوشته: جعفر موحدی‌نیا، مدیریت بحران‌ها (تهدیدها، تنگناها و فرصت‌ها) / ترجمه: محمدجواد زنگنه اینالو – قاسم محمد علیپور یامچی، مقدمه‌ای بر اصول و مبانی اساسی پدافند غیرعامل / ترجمه: جمشید عباس‌پور، الزامات معمارانه در دفاع غیرعامل پایدار / نوشته: دکتر احمد اصغریان جدی، طراحی در بحران / نوشته: دکتر سید بهشید حسینی، جامعه آماده / نوشته: دکتر شهرام علمداری، پدافند غیرعامل و تسلیحات کشتار جمعی / نوشته: حسن نیازی تبار، مجموعه سه جلدی پدافند غیرعامل (مقاومت ملی پایدار) ویژه دانش‌آموزان / نوشته: محمود سلیمانی ، فرهنگ پدافند غیرعامل / نوشته: سیدجواد هاشمی فشارکی، آشنایی با تسحیلات غیرکشنده / نوشته: مهندس محمد ابراهیم‌نژاد، دفاع غیرعامل / نوشته: محبوبه کلانتری

هیأت داوران در بخش مقالات و پژوهش‌های ترجمه‌ای پس از بررسی بیش از 25 اثر لوح تقدیر و جایزه خود را به شرح ذیل اعطا کرد: طرح تخلیه جمعیت / ترجمه: محمدرضا رئیسی جاسکی، پدافند غیرعامل در روسیه (اهداف دشمن و راه‌های مقابله) / ترجمه: علی ببری، آرایش مدیریت بحران به واسطه ترسیم دورنمای مقابله با تروریسم / ترجمه: حامد آزاد.

هیأت داوران در بخش پژوهش‌های انجام شده پیرامون پدافند غیرعامل پس از بررسی 20 اثر که به مرحله نهایی راه پیدا نموده است، لوح تقدیر و جایزه ویژه خود را به سه پژوهش برتر به شرح ذیل اهداء نمود:

ارتباطات، افکار عمومی و جنگ روانی / اثر: دکتر علی‌اکبر رضایی، واژه‌های پدافند عامل و غیرعامل در قرآن کریم به سه زبان عربی، فارسی و انگلیسی / اثر: مهدی امینی، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران از دیدگاه قرآن کریم / اثر: مظاهر انصاری و عبداله مظفری.

هیأت داوران در بخش پایان‌نامه‌های دانشجویی پس از بررسی پایان‌نامه‌های رسیده از سال‌های 1386 و 1387 ضمن تقدیر از: محمدرضا رخشانی برای پایان‌نامه کارشناسی ارشد تحت عنوان: «ملاحظات دفاعی، امنیتی پدافند غیرعامل در آمایش استان مرزی سیستان و بلوچستان»، حسین غلامرضایی برای پایان‌نامه کارشناسی ارشد تحت عنوان: «ملاحظات پدافند غیرعامل شبکه‌های گازرسانی شهری»، افشین مصدقیان برای پایان‌نامه کارشناسی ارشد تحت عنوان: «طراحی بهینه ماکت توپ 23 م.م با پوشش حوزه بصری و مادون قرمز»

امین علی کاشی برای پایان‌نامه کارشناسی ارشد تحت عنوان: «بررسی دفاع غیرعامل در تونل‌های استقرار نفرات (پناهگاه)»

لوح تقدیر و جایزه ویژه خود را به سه پایان‌نامه به شرح ذیل اعطا کرد: فتح‌ا... شمسایی زفرقندی برای پایان‌نامه کارشناسی ارشد تحت عنوان: «ملاحظاتی امنیتی و دفاعی در آمایشی سواحل و جزایر جنوب کشور»

اسفندیار دهقانی برای پایان‌نامه کارشناسی ارشد تحت عنوان: «راهکارهای پدافند غیرعامل در مناسب‌سازی ایستگاه‌های مترو به عنوان فضای امن پناهگاهی»، بهروز هویدافر برای پایان‌نامه کارشناسی ارشد تحت عنوان: «مبانی نظری ورودی و خروجی پناهگاه با دیدگاه پدافند غیرعامل».

هیأت داوران در بخش مجلات، نشریات و فصلنامه‌های پیرامون پدافند غیرعامل پس از بررسی آثار لوح تقدیر و جایزه ویژه خود را به شرح ذیل اهداء کرد: فصلنامه فرهنگ ایمنی به صاحب امتیازی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به مدیر مسئولی سیدمهدی هاشمی، ویژه‌نامه پدافند غیرعامل از کمیته عالی پدافند غیرعامل / سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به سردبیری سرتیپ 2 پاسدار دکتر علی‌اکبر پوری رحیم

کتاب ماه علوم اجتماعی شماره ده از خانه کتاب به سردبیری دکتر سیدرضا نقیب‌السادات، پیش شماره پدافند غیرعامل به صاحب‌امتیازی دانشگاه صنعتی مالک اشتربه سردبیری مهندس محمدجعفر نجف‌زاده، ویژه‌نامه نگرش راهبردی به صاحب‌امتیازی دانشگاه صنعتی مالک اشتر به سردبیری مهندس محمدجعفر نجف‌زاده

فصلنامه مدیریت بحران و وضعیت‌های اضطراری به صاحب امتیازی مرکز پژوهش‌های مدیریت بحران و دفاع غیرنظامی به مدیرمسوولی دکتر سیدمجید جدی.

فصلنامه علمی تخصصی عملیات روانی به صاحب امتیازی معاونت فرهنگی ستاد مشترک سپاه به مدیرمسوولی حسین طائب.

هیأت داوران در بخش گزارشات مستند پیرامون پدافند غیرعامل پس از بررسی بیش از 20 اثر که به مرحله نهایی راه پیدا نموده لوح تقدیر و جایزه ویژه خود را به شرح ذیل اهدا نمود: گزارش ضرورت احداث مخازن ذخیره‌سازی زیرزمینی مبتنی بر الزامات پدافند غیرعامل اثر مهدی حاجی حسین‌زاده، گزارش برج میلاد شهر تهران، شهر بی‌دفاع / اثر: محمد والی‌نژاد، گزارش مطالعه و طراحی پدافند غیرعامل تصفیه خانه آب جلالیه تهران / اثر: محمدرضا فاتحی و احمد آب‌پرور.

هیأت داوران در بخش فیلم پیرامون پدافند غیرعامل پس از بررسی دقیق مجموعه آثار رسیده لوح تقدیر و جایزه ویژه خود را به شرح ذیل اهداء کرد: مجموعه انیمیشن 25 قسمتی پادی و پوریا ویژه پیش‌دبستانی و دوره ابتدایی / اثر: سیدامیر هاشمی، فیلم 50 دقیقه‌ای مستند پدافند غیرعامل / اثر: رضا ضیایی دوستان،مجموعه برنامه‌سازی‌های مستند پدافند غیرعامل / اثر: مریم علاء‌الدینی، فیلم مستند آتش زیر خاکستر / اثر: محسن سوهانی

هیأت داوران در بخش هنرهای تجسمی، شعر و داستان پیرامون پدافند غیرعامل ضمن اظهار تشکر از صاحبان آثار و با آرزوی شرکت گسترده‌تر هنرمندان فرهیخته کشور در جشنواره‌های آتی با بررسی بیش از سیصد اثر رسیده لوح تقدیر و جایزه خود را به شرح ذیل اهداء نمود: سعید صادقی در بخش کاریکاتور، حسین ساکی در بخش عکس، داور علائی در بخش عکس، زهره موسوی در بخش نقاشی، مونا اسبقی در بخش پوستر

شراره کامرانی در بخش شعر، کبری خمری در بخش داستان، عبدالرحمن تخمچیان در بخش نقاشی.

هیأت داوران در بخش لوح‌های فشرده و نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای پیرامون پدافند غیرعامل پس از بررسی‌ بیش از 30 اثر لوح تقدیر و جایزه ویژه خود را به شرح ذیل اعطا کرد: مجموعه لوح‌های فشرده سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش ویژه کارشناسان و دبیران، دانش‌آموزی دوره راهنمایی و متوسطه و پیش‌دانشگاهی مجموعه لوح‌های فشرده سازمان پدافند غیرعامل کشور –رضا شهبازی (موسسه راویان فتح).

همچنین هیأت داوران در بخش پاورپوینت از: سیدعلی حسینی با موضوع پدافند غیرعامل در نیروگاه‌ها محمد رنجبر از سازمان آموزش و پرورش استان قم با موضوع آموزش پدافند غیرعامل، داود مصطفی‌پور از سازمان آموزش و پرورش استان گیلان با موضوع آموزش پدافند غیرعامل تشکر می‌نماید.

هیأت داوران در بخش سایت‌ها و پایگاه‌های مجازی (ضمن اظهار تشکر ویژه از دست‌اندرکاران سایت سازمان پدافند غیرعامل کشور) که به ارایه مفاهیم پدافند غیرعامل از ابعاد مختلف اهتمام نموده‌اند، لوح تقدیر و جایزه ویژه خود را به سایت‌ها و پایگاه‌های مجازی ذیل اهداء کرد: شبکه ملی مدارس ایران (رشد) به آدرس www.roshd.ir، سایت پدافند غیرعامل وزارت کشاورزی به آدرس http://www.ajd.ir سایت کارگروه بهداشت و درمان در حوادث غیر مترقبه استان بوشهر به آدرس http://bushehr-ems.com وبلاگ هوانورد به آدرس ttp://newcoy.persianblog.ir، لوح فشرده سکینه جعفری‌فر (وبلاگ).

گفتنی است: این برنامه اولین برنامه‌ای بود که پس از به‌سازی تالار وحدت، در این سالن برگزار می‌شد.

انتهای پیام

 

 

https://www.isna.ir/news/8803-01956.98488/%D8%A7%D8%AB%D8%B1-%D9%87%D9%86%D8%B1%D9%8A-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%AF-%D8%A7%D9%81%D8%AC%D9%87-%D8%A7%D9%8A-%D8%B1%D9%88%D9%86%D9%85%D8%A7%D9%8A%D9%8A-%D8%B4%D8%AF-%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D9%8A-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D8%B1%D8%A7%D8%B3%D9%85-%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%D9%8A-%D8%A8%D8%B1%DA%AF%D8%B2%D9%8A%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%86