***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

عالم ربانی سید محمد فشارکی رحمه الله

يكشنبه, ۸ مهر ۱۳۹۷، ۰۵:۲۴ ق.ظ

مرحوم آیت الله حائری می گوید:


مجله خُلُق آذر و دیماه سال 1391 شماره 32
حکایت صاحبدلان

پاسبان حریم دل

عالم ربانی سید محمد فشارکی رحمه الله، یکی از بزرگ ترین شاگردان میرزای شیرازی بود و پس از استاد خود، از برترین فقها به شمار می آمد. وی استادِ مرحوم حاج شیخ عبدالکریم حائری، مؤسس حوزة علمیه قم و عده ای دیگر از بزرگان است.

مرحوم آیت الله حائری می گوید:

من از استاد خود، آیت الله فشارکی شنیدم که فرمود: «آن هنگامی که میرزای شیرازی اول درگذشتند، به منزل رفتم؛ دیدم مثل اینکه آن طور که باید در دلم ناراحت نیستم. هر چه اندیشیدم، جای این حالت نبود. میرزای شیرازی درگذشته، استاد و مربی من بود. اصلاً آن عظمتی که مرحوم میرزا داشت از نظر علم و تقوا و زیرکی و ذکاوت، عجیب و کم نظیر بوده است.

مرحوم فشارکی می گوید: مدتی اندیشیدم ببینم کجای کار خراب شده و این حالت به چه دلیل است؟ بالاخره به این نتیجه رسیدم که به این دلیل است که بناست همین روزها من به مرجعیت برسم. بلند شدم رفتم حرم مطهر و از حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام خواستم که این خطر را از من رفع کند. گویی حس می کنم که تمایل به ریاست دارم.

ایشان تا صبح در حرم به سر می برد و صبح وقتی برای تشییع جنازه می آید، او را با چشم های پر التهاب دیدند و معلوم بوده که همة شب را مشغول گریه بوده است. و بالاخره آن قدر تلاش کرد تا زیر بار ریاست نرفت.

آری؛ مردان خدا این گونه خود را می پایند و مراقب خویشند، به طوری که تا حد مرجعیت رسیده اند و زمینه کاملاً آماده است؛ ولی باز هم زیر بار آن نمی روند.1

پی‌نوشت‌ها:

1.یاد نامه شهید قدوسی، ص 203. به نقل از سیمای فرزانگان، رضا مختاری، قم، انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، 1375ش، ص 140و 141





https://hawzah.net/fa/Magazine/View/6433/7978/104406/%D8%AD%DA%A9%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B5%D8%A7%D8%AD%D8%A8%D8%AF%D9%84%D8%A7%D9%86/?SearchText=??????

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۷/۰۸