***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

محمدعلی لسانی فشارکی، استاد علوم قرآن و حدیث



کد خبر: ۱۴۳۸۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۱
لسانی فشارکی:
گروه دانشگاه: عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی نتیجه دادن روند تحول در سرفصل‌های رشته‌های علوم قرآن و حدیث را منوط به برپایی این همایش‌ها به صورت استانی و مستمر دانست.

محمدعلی لسانی فشارکی، استاد علوم قرآن و حدیث در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) درباره ضرورت نشست هم‌اندیشی و تحول و بازنگری در سرفصل‌های رشته‌های علوم قرآن و حدیث اظهار کرد: به نظر من این حرکت خوبی است که آغاز شده است و البته سی و پنج سال در این کار تاخیر شده است.
وی ادامه داد: در روند اصلاح سرفصل‌های رشته‌های علوم قرآن و حدیث حتی یک سال هم نباید تاخیر می‌شد و بنابراین هرچه زودتر مسئولان باید به فکر تداوم این روند که آغاز شده است باشند و همایش‌ها و هم‌اندیشی‌های تحول در رشته‌های علوم قرآنی را ادامه دهند.
این استاد دانشگاه تربیت مدرس خاطرنشان کرد: به نظر من همایش‌های تحول در علوم قرآنی و هم‌اندیشی اساتید این رشته‌ها را باید از حالتی که متمرکز در تهران برگزار شود، خارج شود و به صورت استانی در کشور برگزار شود.
عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی تصریح کرد: برآیند همایش‌های استانی تحول در رشته‌های علوم قرآن و حدیث می‌تواند در یک مجمع و همایش ملی در تهران عرضه شود و مجموع این نظرات جمع‌بندی شود. هیچ ایرادی بر این وارد نیست که در طول سال چندین همایش موفق استانی در این خصوص برگزار شود.
وی بیان کرد: مجموع این همایش‌ها تکمیل‌کننده کار یکدیگر هستند و من اعتقاد دارم بدون همایش‌های استانی، در انتظار همایش‌های سالانه یا دوسالانه بودن به نوعی نقض غرض است و برابر با این است که هیچ اقدامی در این زمینه انجام نشده است.
لسانی فشارکی افزود: اینکه برخی از اساتید علوم قرآن در این همایش‌ها شرکت نمی‌کنند، به هیچ عنوان دلیل بر معارضت و مخالفت آنها با اصل تحول در این رشته‌ها نیست و آموزه‌های اسلامی به ما این را گوش‌زد می‌کند که رفتار مسلمانان را را باید حمل بر صحت کرد و من مطمن هستم افردی که در استان‌های دیگر زندگی می‌کنند به خاطر مشکلات روزمره نتوانستند در این هم‌اندیشی‌ها شرکت کنند.



http://iqna.ir/fa/news/1438889/نتیجه‌دادن-تحول-در-رشته‌های-علوم-قرآن-منوط-به-برپایی-همایش‌های-استانی-است

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۷/۱۳