***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

فرزاد فشارکی

بررسی تأثیر گرایش کارآفرینانه بر رشد کسب و کار از طریق برندسازی

مقاله 3، دوره 23، شماره 66، پاییز 1396، صفحه 57-80  XMLاصل مقاله (532.03 K)نوع مقاله: علمی _ پژوهشی

نویسندگانفرزاد فشارکی email 1؛ سعید صحت2؛ سید محسن موسوی31دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، دانشگاه علامه طباطبایی2دانشیار مدیریت بازرگانی، دانشگاه علامه طباطبایی3کارشناسی ارشد مدیرت کارآفرینی، دانشگاه شهید بهشتیچکیدهگرایش کارآفرینانه از مفاهیم اصلی در ادبیات کارآفرینی می‌باشد که نقش مهمی در ارتقای عملکرد شرکت‌های کوچک و متوسط ایفا می‌نماید. از طرف دیگر، ضرورت برندسازی نیز که در ادبیات بازاریابی مطرح شده است در سال‌های اخیر توجه فعالان کسب و کار را به خود جلب نموده است. از این رو پژوهش‌ حاضر با هدف بررسی تأثیر گرایش کارآفرینانه بر رشد کسب و کار از طریق برندسازی صورت پذیرفته است. این پژوهش‌ از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش، توصیفی-همبستگی می‌باشد. پژوهشگران ابتدا چارچوب نظری برای سازه‌های پژوهش‌ (گرایش کارآفرینانه، برندسازی و رشد کسب و کار) تدوین نمودند که به دلیل چند بعدی بودن مفهوم برندسازی، دو مولفه اصلی آن (جهت‌گیری برند و منابع برند) مورد استفاده قرار گرفت. سپس پرسشنامه‌ای با مقیاس لیکرت پنج نقطه‌ای تدوین شد و بین اعضای نمونه آماری (۱۳۳ شرکت کوچک و متوسط در شهرک صنعتی یزد) توزیع گردید. داده‌های به دست آمده توسط نرم‌افزار اسمارت پی.ال.اس با رویکرد مدل‌سازی معادلات ساختاری به شیوه کمینه مربعات جزئی تحلیل شد و به کمک تکنیک‌های تحلیل عاملی و تحلیل مسیر، صحت فرضیات مطرح شده مورد تأیید قرار گرفت. یافته‌های پژوهش‌ حاکی از تأثیر مثبت و معنادار گرایش کارآفرینانه بر رشد کسب و کار و برندسازی، تأثیر مثبت و معنادار برندسازی بر رشد کسب و کار و نیز رابطه مثبت و معنادار گرایش کارآفرینانه بر رشد کسب و کار به صورت غیر مستقیم از طریق برندسازی می‌باشد. نتایج تحقیق علاوه بر آنکه از جهت نظری حائز اهمیت می‌باشند و ارتباط بین دو حوزه کارآفرینی و بازاریابی را برقرار می‌سازند، از جهت کاربردی نیز می‌توانند راهگشای فعالان صنعت قرار گیرندکلیدواژه‌هاگرایش کارآفرینانه؛ جهت‌گیری برند؛ منابع برند؛ رشد کسب و کار؛ شرکت‌های کوچک و متوسطمراجع

  1. آرمان، مانی و شفیعی، محبوبه (1396). قابلیت‌های رقابتی در شرکت‌های دانش بنیان: مدلی برای تبیین نقش چابکی استراتژیک و یادگیری استراتژیک. فصلنامه مطالعات مدیریت بهبود و تحول. دوره 26، شماره 83.
  2. احمدی، پرویز و خدامی، سهیلا (۱۳۹۱)، مدیریت راهبردی برند، تهران: انتشارات دانشگاه تربیت مدرس، چاپ اول.
  3. جوانمرد، حبیب الله و گرگین، طیبه (1394)، بررسی ارتباط بین گرایش کارآفرینانه و نوآوری بازاریابی با عملکرد شرکت‌های تولیدی کوچک و متوسط، چهارمین کنفرانس ملی مهندسی و مدیریت نوآوری ایران.
  4. خداداد حسینی، حمید، گلابی، امیر محمد. و یدالهی، جهانگیر، (۱۳۹۳)، طراحی مدل فرایندی برندسازی کارآفرینانه در کسب و کارهای کوچک و متوسط صنایع غذایی، فصلنامه مدیریت برند، سال اول، شماره اول.
  5. درقندیان، شهرام و کامرانی راد، صدیقه (۱۳۹۵)، نوآوری حلقه گم شده در گرایش کارآفرینانه و افزایش عملکرد در شرکت‌های کوچک و متوسط، اولین همایش بین‌المللی مدیریت بازرگانی با محوریت کسب و کارهای کارآفرینانه و اقتصاد دانش بنیان، دانشگاه پیام نور مازندارن.
  6. سرمد، زهره، بازرگان، عباس. و حجازی، الهه (1394)، روش‌های تحقیق در علوم رفتاری، تهران: نشر آگه، چاپ بیستم.
  7. مشبکی، اصغر. صادقیانی، فرشاد. و صادقیانی، ایوب (۱۳۹۴)، ارزش ویژه برند با رویکردی به بازار ایران، تهران: انتشارات بازاریابی، چاپ اول.

8-Abimbola, T, & Vallaster, C. (2007). Brand, organisational identity and reputation in SMEs: an overview. Qualitative market research: an international Journal. 401-380, (4)10.

9-Anderson, B. S, & Eshima, Y. (2013). The influence of firm age and intangible resources on the relationship between entrepreneurial orientation and firm growth among Japanese SMEs. Journal of Business Venturing, 429-413, (3)28.

10-Baker, W. E, & Sinkula, J. M. (2009). The complementary effects of market orientation and entrepreneurial orientation on profitability in small businesses. Journal of Small Business Management, 578-549, (2)47.

11-Baumgarth, C. (2009). Brand orientation of museums: Model and empirical results. International Journal of Arts Management. 69-36, (1)3.

12-Campbell, J. M, & Park, J. (2017). Extending the resource-based view: Effects of strategic orientation toward community on small business performance. Journal of Retailing and Consumer Services, 34, 302-308.

13-Chen, C. N, Tzeng, L. C, Ou, W. M, & Chang, K. T. (2007). The relationship among social capital, entrepreneurial orientation, organizational resources and entrepreneurial performance for new ventures. Contemporary Management Research. 358-329, (3)3.

14-Chin, W.W, Marcolin, B.L. and Newsted, P.R. (1996), “A partial least squares latent variable modeling approach for measuring interaction effects: results from a Monte Carlo simulation study and voice mail emotion/adoption study”, Proceedings of the 17th International Conference on Information Systems.

15-Cleveland, OH, USA, pp. 21-41.Deryck J. van Rensburg, (2014),"Brand intrapreneurs and brand managers: in search of disruption", Journal of Business Strategy, 35(1), 236-258.

16-Investigation an Marketing: Guerrilla on Betting. (2016) E. Dempsey, the on Power Paddy by Advertising Guerrilla outdoor of Impact the of Millennials Male Irish of Engagement Brand.

17-Eggers, F, O’Dwyer, M, Kraus, S, Vallaster, C, & Guldenberg, S, (2013), The impact of brand authenticity on brand trust and SME growth: A CEO perspective, Journal of World Business 48(1), 112-139.

18-James A. Wolff Timothy L. Pett J. Kirk Ring, (2015),"Small firm growth as a function of both learning orientation and entrepreneurial orientation", International Journal of Entrepreneurial Behavior & Research, 21(5), 367-383.

19-Kraus, S, Harms, R, & Fink, M. (2009). Entrepreneurial marketing: moving beyond marketing in new ventures. International Journal of Entrepreneurship and Innovation Management. 34-19, (1)11

20-Kraus, Sascha and Kauranen, Ilka. (2009), “Strategic management and entrepreneurship: Friends of foes?”, International Journal of Business Science and Applied Management, Vol. 4 No. 1, pp. 37-50.

21-Laukkanen, T, Nagy, G, Hirvonen, S, Reijonen, H, & Pasanen, M. (2013). The effect of strategic orientations on business performance in SMEs: A multigroup analysis comparing Hungary and Finland. International Marketing Review. 538-515, (6)30

22-Lumpkin, G. T, & Dess, G. G. (1996). Clarifying the entrepreneurial orientation construct and linking it to performance. Academy of management Review. 260-217, (1)21

23-Morris, M. H, Schindehutte, M, & LaForge, R. W. (2002). Entrepreneurial marketing: a construct for integrating emerging entrepreneurship and marketing perspectives. Journal of marketing theory and practice. 19-1, (4)10.

24-Morris, M. H, Webb, J. W, & Franklin, R. J. (2011). Understanding the manifestation of entrepreneurial orientation in the nonprofit context. Entrepreneurship Theory and Practice. 924-901, (3)35.

25-Reijonen, H, Hirvonen, S, Nagy, G, Laukkanen, T, & Gabrielsson, M. (2015). The impact of entrepreneurial orientation on B2B branding and business growth in emerging markets. Industrial Marketing Management, 67-45, (1)51.

26-Renton, M, Daellenbach, U, Davenport, S, & Richard, J. E. (2017). Erratum to: Finding fit: An exploratory look at SME brand orientation and brand management in the New Zealand food and beverage sector. Journal of Brand Management, 24(2), 209-209.

27-Rosenbaum-Elliott, R, Percy, L, & Pervan, S. (2015). Strategic brand management. Oxford University Press, USA.

28-Runyan, R. C, Huddleston, P, & Swinney, J. (2006). Entrepreneurial orientation and social capital as small firm strategies: A study of gender differences from a resource-based view. The International Entrepreneurship and Management Journal. 477-455, (4)2.

29-Sharma, A, & Dave, S. (2011). Entrepreneurial orientation: Performance level. SCMS Journal of Indian Management. 43, (4)8.

30-Schwab, L, Schwab, L, Gold, S, Gold, S, Kunz, N, Kunz, N & Reiner, G. (2017). Sustainable business growth: exploring operations decision-making. Journal of Global Responsibility, 8(1), 83-95.

31-Simoes, C, & Dibb, S. (2001). Rethinking the brand concept: new brand orientation. Corporate Communications: An International Journal(4)6, 240-217, (4)6

32-Urde, M, Baumgarth, C, & Merrilees, B. (2013). Brand orientation and market orientation: From alternatives to synergy. Journal of Business Research.40-17, (1)66

33-Wiklund, J, & Shepherd, D. (2003). Knowledge‐based resources, entrepreneurial orientation, and the performance of small and medium‐sized businesses. Strategic management journal. 1314-1307, (13)24

34-Wong, H. Y, & Merrilees1, B. (2007). Closing the marketing strategy to performance gap: the role of brand orientation. Journal of Strategic Marketing. 402-376, (5)15

35-Yin Wong, H, & Merrilees, B. (2005). A brand orientation typology for SMEs: a case research approach. Journal of Product & Brand Management. 178-144, (3)14.

36-Zhou, K. Z, & Li, C. B. (2007). How does strategic orientation matter in Chinese firms.  Asia Pacific Journal of Management. 489-465, (3)24.

 

آمار

تعداد مشاهده مقاله: 638

تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 875

 

http://smr.journals.iau.ir/article_538207.html

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۷/۱۴