***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

محمدعلی لسانی فشارکی، پژوهشگر علوم قرآنی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به مؤلفه‌های بهتر زیستن که در قرآن کریم ذکر شده ....


 خبر: ۱۴۲۵۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۶
لسانی‌فشارکی تصریح کرد:
گروه جامعه: یک پژوهشگر قرآنی توجه به محیط پیرامون را الفبای زندگی سعادتمندانه انسان در طراحی قرآنی دانست و گفت: این الفبا انسان را به جنبه‌های مختلف شناخت می‌رساند و به مرور سبب آشنایی با حکمت و معرفت می‌شود.

محمدعلی لسانی فشارکی، پژوهشگر علوم قرآنی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به مؤلفه‌های بهتر زیستن که در قرآن کریم ذکر شده و امروزه تا حدی نسبت به آن بی‌توجهی شده است اشاره و اظهار کرد: انسان در پروسه زندگی امروزی دچار نوعی غفلت شده است و قرآن نیز به شدت انسان را از این امر بر حذر می‌دارد.

وی با اشاره به آیات ۱۷ تا ۲۰ سوره مبارکه غاشیه که می‌فرماید: «آیا به شتر نمی‌نگرند که چگونه آفریده شده و به آسمان که چگونه برافراشته شده و به کوه‏‌ها که چگونه برپا داشته شده و به زمین که چگونه گسترده شده است» عنوان کرد: چیزهایی که به نظر انسان ساده می‌رسد از منظر قرآن از اهمیت برخوردار است.

وی توجه به محیط پیرامون و دوری از غفلت را الفبای زندگی سعادتمندانه انسان در طراحی قرآنی دانست و گفت: این الفبا انسان را به جنبه‌های مختلف شناخت می‌رساند و به مرور سبب آشنایی با حکمت و معرفت می‌شود اما به سبب دوری از قرآن از این الفبا دور افتاده‌ایم و پایه رشد و نمو خود را گم کرده‌ایم.

برای قرار گرفن در مسیر یادگیری سبک زندگی از میانه راه آغاز نکنیم

وی با بیان اینکه گام نهادن در مسیر سبک زندگی اسلامی به طور معمول از میانه راه آغاز می‌شود و آغاز مناسبی برای آن در نظر گرفته نشده است، گفت: آغاز همه امور از منظر قرآن توجه به پیرامون و حساس بودن به آن است که سبب رسیدن به شناخت‌های والاتر و اساسی‌تر می‌شود.

لسانی فشارکی در ادامه سخنان خود به مهم‌ترین مؤلفه برای تحکیم زندگی اجتماعی و خانوادگی از منظر قرآن کریم که امروزه کمتر مورد توجه قرار می گیرد اشاره و عنوان کرد: اگر فرد هر آنچه برای خود قائل است برای دیگران نیز قائل شود از زندگی اجتماعی و خانوادگی مطلوبی برخوردار می‌شود.

جلوگیری از چالش‌های اجتماعی و خانوادگی با توجه به حقوق دیگران

وی ادامه داد: بسیاری از مشکلات اجتماعی و خانوادگی به سبب توجه به خود و نادیده گرفتن حقوق دیگران به وجود می‌آید، در صورتی که اگر هر فردی هر آنچه از حق و حقوق و سهم بندی و برخورداری برای خود قائل است برای دیگران نیز متصور شود بسیاری از چالش‌های پیش روی جامعه مرتفع می‌شود.

این پژوهشگر قرآنی با بیان اینکه مفهوم هر آنچه برای‌ خود می‌پسندی برای دیگران نیز بپسند، یک برایند حدیثی است، یادآور شد: در تفسیر موضوعی قرآن کریم با جمع بندی مبانی می‌توان به یک برآیند جامع رسید، توجه به حقوق دیگران از جمله مبانی که است که در جای جای قرآن کریم از آن سخن به میان آمده است.




http://iqna.ir/fa/news/1425568/توجه-به-محیط-پیرامون-الفبای-زندگی-سعادتمندانه-در-طراحی-قرآنی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۷/۱۴