***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب


حجت الاسلام محمد علی مطلبی فشارکی مدیر مدرسه حجت ابن الحسن تهران و استاد حوزه

http://farhangesadid.ir/fa/news/694/برگزاری-بیست-و-پنجمین-شنبه‌های-انقلاب-با-موضوع-روستاها-و-جهاد-سازندگی-در-روستای-گل-حصار-قوچ-حصار-باقرشهر-شهر-ری

حجت الاسلام مطلبی:

قبل از انقلاب 70 درصد افراد بالای 6 سال بی سواد بودند/ قبل از انقلاب روستاها دانش آموز داشت اما مدرسه نداشت/ راهبرد رژیم پهلوی بی سواد ماندن مردم بود/ مدیریت روستاها از خان محوری در زمان پهلوی  به شوراهای مردمی پس از انقلاب تغییر یافت

غلامی:  200 هزار جهادگر در حال خدمت به مردم هستند/ خراسانی: احداث 100 هزار کیلومتر جاده آسفالت روستایی بعد از انقلاب/ جمشیدی: پهلوی از  عشایر برای مذاکره دعوت کرد اما آنها را به دار آویخت/ مطلبی: راهبرد پهلوی، بی‌سواد ماندن مردم بود / بشارتی: تاسیس کمیته امداد بعد از انقلاب بر اساس توجه ویژه انقلاب به مستضعفان صورت گرفت/ زرگر: بعد از انقلاب 20 هزار خانه بهداشت روستایی تاسیس شده است/ زارع: پس از انقلاب مهاجرت معکوس به روستاها آغاز شد

در ادامه این نشست، حجت الاسلام محمد علی مطلبی مدیر مدرسه حجت ابن الحسن تهران و استاد حوزه ضمن تشکر از عوامل پاسداشت چهل سال انقلاب اسلامی اظهار کرد: قبل از انقلاب روستاها از همه امکانات آب، برق، گاز، مراکز فرهنگی، مدرسه و مراکز بهداشتی محروم بودند.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب از همه جهات فرهنگی در روستاها محرومیت وجود داشت گفت: روستاهای کشور دانش آموز داشت اما مدرسه نداشت یا اگر امام جماعت وجود داشت، مسجد نبود.

مطلبی افزود: قبل از انقلاب گاهی اوقات برای جلوگیری از رشد فرهنگی روستاها، افراد مبتذل و بی انصافی را وارد روستاها می کردند و این افراد با مردم و دانش آموزان به گونه‌ای رفتار می کردند که دیگر به سراغ علم و تحصیل نروند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی تحول عظیمی در بخش فرهنگی به وجود آورد، گفت: پس از انقلاب اسلامی، 98 درصد افراد 10 تا 19 سال و 97 درصد افراد 14 تا 29 سال با سواد شدند، این در حالی است که بی سوادی در رژیم پهلوی روز به روز در حال گسترش بود.

مدیر مدرسه حضرت حجت ابن الحسن (عج) ادامه داد: بی سوادی ناشی از وابستگی شدید رژیم پهلوی به غرب بود و حرکت هایی که در جهت گسترش بی سوادی انجام می شد حساب شده و راهبرد رژیم برای بی‌سواد ماندن مردم بود.

وی با بیان اینکه با سوادی، ناامنی در همه حوزه ها را از بین می برد گفت: گسترش مدارس و رشد مساجد بعد از انقلاب موجب ایجاد امنیت علمی و فرهنگی در کشور شد و حضور پایگاه های بسیج در 29 هزار روستا، امنیت نظامی، فرهنگی و اجتماعی به وجود آورد.

این استاد حوزه تصریح کرد: پس از انقلاب 4 هزار خانه عالم به همت مردم ساخته شد در حالی که قبل از انقلاب امکاناتی برای حضور روحانیون در روستاها جهت انجام کار فرهنگی وجود نداشت.

وی گفت: قبل از انقلاب 70 درصد جمعیت بالای 6 سال کشور از داشتن سواد محروم بودند در حالی که پس از انقلاب اسلامی 80 درصد افراد بالای 6 سال باسواد شدند. در دوران پهلوی تنها 3 هزار 724 نفر روستایی در دانشگاه ها تحصیل می کردند اما امروز و به برکت انقلاب اسلامی، بالغ بر 539 هزار دانشجوی روستایی در کشور وجود دارد.

مدیر مدرسه حجت ابن الحسن(عج) با اشاره به نحوه مدیریت روستاها، پیش از انقلاب اسلامی گفت: خان ها قبل از انقلاب با زورگویی و قلدری روستاها را اداره می کردند و آن ها مصداق زورگویی رژیم بودند اما پس از انقلاب اسلامی روستاها توسط شورا که منتخب مردم بود، مدیریت می شوند و دهیارها نیز از طرف دولت مشغول خدمت رسانی هستند.

وی تصریح کرد: حدود 465 روستا در زمینه جذب توریست و گردشگر پس از انقلاب اسلامی ثبت شدند و زمینه برای جذب گردشگر در این روستاها فراهم شده است.

مطلبی در پایان اظهارات خود با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی حد اسلامی یقف ندارد، گفت: اکنون زمان آن است که به خاطر برخی مسائل و مشکلات اقتصادی موجود، مسئولین به صورت ویژه تری به خدمت رسانی برای حل مشکلات اقتصادی بپردازند.


http://farhangesadid.ir/fa/news/687/غلامی-200-هزار-جهادگر-در-حال-خدمت-به-مردم-هستند-خراسانی-احداث-100-هزار-کیلومتر-جاده-آسفالت-روستایی-بعد-از-انقلاب-جمشیدی-پهلوی-از-عشایر-برای-مذاکره-دعوت-کرد-اما-آنها-را-به-دار-آویخت-مطلبی-راهبرد-پهلوی-بی‌سواد-ماندن-مردم-بود-بشارتی-تاسیس-کمیته-امداد-بعد-از-انقلاب-بر-اساس-توجه-ویژه-انقلاب-به-مستضعفان-صورت-گرفت-زرگر-بعد-از-انقلاب-20-هزار-خانه-بهداشت-روستایی-تاسیس-شده-است-زارع-پس-از-انقلاب-مهاجرت-معکوس-به-روستاها-آغاز-شد

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۷/۱۴