***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

با حضور لسانی فشارکی، پژوهشگر قرآنی 


خبر: ۱۴۲۴۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۱
لسانی فشارکی تأکید کرد:
گروه فعالیت‌های قرآنی: یک پژوهشگر قرآنی از راه‌های انس با قرآن را تجدیدنظر در روش‌های آموزش قرآن دانست و گفت: کم بهره بودن این نظام آموزشی احساس می‌شود اما تغییری در رویکردها به وجود نیامده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نشست «رسالت قرآن در عصر حاضر» امشب، ۱۰ تیرماه، با حضور لسانی فشارکی، پژوهشگر قرآنی از سوی کمیته علمی بیست و دومین نمایشگاه بین‌‌المللی قرآن کریم در تالار هویزه باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.
وی با اشاره به آیه ۱۵۵ سوره مبارکه انعام که می‌فرماید: «وَهَذَا کِتَابٌ أَنزَلْنَاهُ مُبَارَکٌ فَاتَّبِعُوهُ وَاتَّقُواْ لَعَلَّکُمْ تُرْحَمُونَ؛ و این خجسته کتابى است که ما آن را نازل کردیم پس از آن پیروى کنید و پرهیزگارى نمایید باشد که مورد رحمت قرار گیرید» اظهار کرد: این کلام، بیانی صمیمی از جانب خداوند است که بهره‌مندی از کلام قرآن کریم را سبب سعادت و هدایت انسان در دنیا و آخرت معرفی می‌کند.
وی در ادامه به آیات ۱۵۶ و ۱۵۷ سوره مبارکه انعام که می‌فرماید: «أَن تَقُولُواْ إِنَّمَا أُنزِلَ الْکِتَابُ عَلَى طَآئِفَتَیْنِ مِن قَبْلِنَا وَإِن کُنَّا عَن دِرَاسَتِهِمْ لَغَافِلِینَ؛ أَوْ تَقُولُواْ لَوْ أَنَّا أُنزِلَ عَلَیْنَا الْکِتَابُ لَکُنَّا أَهْدَى مِنْهُمْ فَقَدْ جَاءکُم بَیِّنَةٌ مِّن رَّبِّکُمْ وَهُدًى وَرَحْمَةٌ فَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّن کَذَّبَ بِآیَاتِ اللّهِ وَصَدَفَ عَنْهَا سَنَجْزِی الَّذِینَ یَصْدِفُونَ عَنْ آیَاتِنَا سُوءَ الْعَذَابِ بِمَا کَانُواْ یَصْدِفُونَ؛ تا نگویید کتاب [آسمانى] تنها بر دو طایفه پیش از ما نازل شده و ما از آموختن آنان بی‌خبر بودیم؛ یا نگویید اگر کتاب بر ما نازل می‌شد قطعا از آنان هدایت‏ یافته‏‌تر بودیم اینک حجتى از جانب پروردگارتان براى شما آمده و رهنمود و رحمتى است پس کیست‏ ستمکارتر از آن کس که آیات خدا را دروغ پندارد و از آن‌ها روى گرداند به زودى کسانى را که از آیات ما روى می‌گردانند به سبب [همین] اعراضشان به عذابى سخت مجازات خواهیم کرد» اشاره کرد وگفت: خداوند قرآن کریم را حجتی برای مردم نازل کرد تا بهانه‌ای برای بی بهره‌ ماندن از منبع هدایت نداشته باشند.
آیه ۱۵۴ سوره انعام ُ«ثمَّ آتَیْنَا مُوسَى الْکِتَابَ تَمَامًا عَلَى الَّذِیَ أَحْسَنَ وَتَفْصِیلًا لِّکُلِّ شَیْءٍ وَهُدًى وَرَحْمَةً لَّعَلَّهُم بِلِقَاء رَبِّهِمْ یُؤْمِنُونَ؛ آنگاه به موسى کتاب دادیم براى اینکه [نعمت را] بر کسى که نیکى کرده است تمام کنیم و براى اینکه هر چیزى را بیان نماییم و هدایت و رحمتى باشد امید که به لقاى پروردگارشان ایمان بیاورند» نیز مورد تأکید لسانی فشارکی قرار گرفت و گفت: خداوند این آیه را برای عبرت گرفتن مسلمانان بیان کرده است تا قرآن را همچون پیروان تورات که کتابی کامل بوده است مورد بی توجهی قرار ندهند.

مطالبه مقام معظم رهبری

لسانی فشارکی به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با جامعه قرآنی که فرمودند: «در رابطه با قرآن در سطح عمومی جامعه در حد مطلوب نیستیم و فاصله زیاد است، باید ترتیبی اتخاد شود که همه آحاد مردم با قرآن انس داشته باشند» اشاره و عنوان کرد: جامعه ما نسبت به قرآن احساس تجلیل و تکریم دارد اما آنچه در این میان کم است انس با این کلام الهی است.
وی ادامه داد: قرآن در بیان خود این کتاب آسمانی را وسیله‌ای برای ارتباط انسان با خدا معرفی می‌کند. سفره‌ای که ‌پهن شده است تا انسان‌ها از آن بهره برند اما خود را از آن محروم می‌کنند. در پرستش خداوند مرحله اول خداپرستی است که اگر بدون معرفت باشد با بت پرستی تفاوتی ندارد، اما اگر این معرفت و شناخت حاصل شود به خداشناسی می‌رسد و نمی‌تواند به خدادوستی ارتقا یابد.
لسانی فشارکی یکی از راه‌های انس با قرآن را تجدید نظر در روش‌های آموزش قرآن دانست و گفت: کم بهره بودن این نظام آموزشی احساس می‌شود اما تغییری در رویکردها به وجود نیامده است، در صورتی که ایجاد انس با قرآن در جامعه نیاز جدی به تغییر روش‌های آموزشی دارد. این تغییر را ابتدا باید از خودمان آغاز کنیم و بسنجیم که آیا این نوع یادگیری سبب انگیزه بیشتر هر روزه ما برای انس با قرآن شده است یا خیر؟

هشدار وقت حسابشان نزدیک شده است را جدی بگیریم!

وی آیه یک سوره انبیا را مورد توجه حضار قرار داد و گفت: «اقْتَرَبَ لِلنَّاسِ حِسَابُهُمْ وَهُمْ فِی غَفْلَةٍ مَّعْرِضُونَ» خداوند در این آیه می‌فرمایند« براى مردم [وقت] حسابشان نزدیک شده است و آنان در بی‌خبرى رویگردانند» اما ما همیشه گمان می‌کنیم مخاطب آیات قرآن کریم غافلان، کفار و مشرکان هستتد اما اگر در بیان خداوند تدبر کنیم در می‌یابیم این تعابیر هولناک در مورد رفتار بندگان در مورد یادگارها و کتاب خداوند است و به ما نیز مربوط می‌شود.
لسانی فشارکی آیه پنج سوره فصلت را که می‌فرماید: «و گفتند دل‌هاى ما از آنچه ما را به سوى آن می‌خوانى سخت محجوب و مهجور است و در گوش‌هاى ما سنگینى و میان ما و تو پرده‏اى است پس تو کار خود را بکن ما [هم] کار خود را می‌کنیم» یادآور شد و گفت: این تعبیر با زندگی امروز مسلمانان در جهان اسلام و به ویژه کشور ما چنان مطابقت دارد که انسان گمان می‌کند این آیات امروز نازل شده است نه هزار و ۴۰۰ سال پیش.













http://iqna.ir/fa/news/1424851/ضرورت-تجدید-نظر-در-روش‌های-آموزش-قرآن-به-منظور-انس-بیشتر-با-کلام-خدا



http://iqna.ir/fa/news/1424851/ضرورت-تجدید-نظر-در-روش‌های-آموزش-قرآن-به-منظور-انس-بیشتر-با-کلام-خدا

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۷/۱۴