***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

کتاب گنجینه معارف شهدا  (آخرین سفارشها و نواهای آسمانیان فشارکی) 

 

منبع : کتاب  کتاب گنجینه معارف شهدا  (آخرین سفارشها و نواهای آسمانیان فشارکی) ، ستاد یادواره شهدا ،  سیدجواد هاشمی فشارکی ، انتشارات وانیا ، 1397، ص 142 الی 145

 

در متن وصیت‌نامه شهدای گرانقدرفشارکی درخصوص جبهه‌ها ورزمندگان، که مبین حال وهوای خود و جبهه‌هاست، چنین بیان شده است:

  1. ای علی، ‌ای مولا و رهبر من تو این دعا را هنگامی که عازم جبهه جنگ شدی خواندی و خداوند دعای تو را مورد استجابت قرار داد از تو درس می‌گیریم و دعای تو را می‌خوانم تا کمک کنی و لشکر جندالله را پیروز گردانی. (شهید رضا احمدی فشارکی)
  2. در حالی این وصیت‌نامه را می‌نویسم،که شوق رفتن به جبهه و شوق و عشق جان فداکردن اختیار نوشتن را از من گرفته است ( طلبه شهید حسین محمدی فشارکی)
  3. با سلام بر مفقودین این گلان پرپر گمنام و با سلام بر جانبازان این شاهدان تاریخ و با سلام بر تمامی رزمندگان آنانکه صحیفۀ جدیدی را در تاریخ رقم می‌زنند ( شهید جواد حاج شریفی )
  4.  برادرانی که تاکنون به جبهه نیامده‌اید، این شیطان است که به دست و پای شما به بهانه‌های زندگی، کار و گرفتاری زنجیر زده است. این زنجیرها را پاره کنید.( شهید حسین اثنی عشری )
  5. به جبهه‌ها کمک کنید( شهید رضا جعفری فشارکی)
  6. ما انشاء الله امروز عازم جبهه هستیم و در این نبرد تاریخی و سرنوشت ساز به رهبری امام امت خمینی کبیر شرکت می‌جوییم (شهید مهدی سلمانی فشارکی)
  7. نمی‌دانید چه شور و نشاطی وجودم را فرا گرفته نمی‌دانید انسان وقتی به جبهه می‌آید فارغ البال از تمام چیزهایی که انسان‌ها در شهر‌ها به آن دل بسته‌اند می‌باشد. و آنهایی که در جبهه هستند می‌گویند ‌ای کاش زودتر آمده بودیم (شهید جعفر جعفری فشارکی فرزند قدم علی).
  8. امروز رفتن به جبهه امری است واجب و خوشحالم از اینکه توانستم در این امر واجب شرکت کنم و از خداوند متعال سپاسگزارم که مرا در راه راست هدایت کرد (شهید محمد علی مطلبی فشارکی)
  9.  و دیگر وصیت من این است بدانند فقط و فقط برای رضای خدا و کمک به اسلام به جبهه رفته‌ام.(شهید امیر حسین آقاجانی فشارکی).
  10. ... الان که این وصیت‌نامه را می‌نویسم در درون خیمه (چادر) نشسته‌ام و به خیمه‌ها نظر می‌افکنم به یاد خیمه‌های امام حسین(ع) در دشت کربلا می‌افتم و خیمه‌های حسین (ع) را با منظره کربلای ایران در جلوی چشمم مجسم می‌کنم. خیمه‌هائی که شبها صدای مناجات، تا بعد از نیمه‌های شب از هر خیمه به گوش می‌رسد، مناجاتی که از ته قلب و با خلوص نیت انجام می‌شود و خیمه‌ها را به لرزه در می‌آورد. (شهید امیر حسین نقیان فشارکی)
  11.  رزمندگانی که فقط ذکرشان الله و یادشان حسین(ع) و مهدی(عج)، یوسف فاطمه(ع) می‌باشد. اینجا کربلای حسین(ع)، دشت عاشقان حسین(ع)  و مهدی(عج) و فاطمه است. عاشقانی که دربین نماز مغرب و عشاء آقا امام زمان(عج) را می‌بینند. عاشقانی که در دل شب به یاد مهدی(عج) مناجات سر می‌دهند. آری اینجا سرزمین پاک و مقدس سراسر ایران خصوصاً جبهه‌ها از غرب تا جنوب ایران که از هر وجب آن لاله دمیده است. (شهید امیر حسین نقیان فشارکی)
  12. ای برادرانم ! آمده‌ام به جبهه تا به فرمان امام لبیک بگویم، آمده‌ام جبهه تا بتوانم در راه خدا کاری کنم آمده‌ام تا مسئولیتی که بر دوشم بوده برآورده کنم و راه شهیدانی که در راه اسلام جان خود را فدا کرده‌اند ادامه بدهم. آمده‌ام به جبهه تا بتوانم خودم را بشناسم و به خدا نزدیک‌تر شوم.(شهید ابراهیم محمدی فشارکی)
  13. رزمندگان را دعا کنید و جانبازان را فراموش نکنید. خداحافظ. (شهید علی اصغر نقیان فشارکی)
  14. با سلام بر مولایم و آقایمان امام زمان(عج) کسی که مولا و یاور رزمندگان اسلام است (شهید محمود محمدی فشارکی)
  15. اگر تمامی دنیا را به من بدهند با دو رکعت نماز که در جبهه خواندم عوض نمی‌کنم. (شهید امیرحسین آقاجانی)
  16. ای جوان‌ها بر شما واجب است که جبهه‌ها را پر کنید(شهید ابوالفضل نقیان فشارکی)
  17. امام خمینی جبهه رفتن را واجب کفائی نموده است. (امیرحسین آقاجانی فشارکی)
  18. شما افرادی که در شهرها هستید، بیایید به کمک رزمندگان و آن‌ها را یاری کنید که در عمل خدا را یاری کرده‌اید، وقتی خدا را یاری کنید، خدا هم شما را یاری خواهد کرد. (شهید ابراهیم محمدی فشارکی)
  19. پیامبر گرامی(ص) می‌فرمایند[1]: "هنگامی‌که رزمندگان قصد جنگ کنند خدا نجات از آتش را برایشان می‌نویسد و هنگامی که برای جهاد مهیا گشتند خداوند به ایشان بر ملائکه مباهات می‌کند و موقعی که با خانواده‌های خود وداع می‌کنند، از گناهان خویش پاک می‌شوند و هنگامی که به جنگ با دشمن برخیزند و نبرد آغاز گردد فرشتگان اطراف آن‌ها جمع می‌شود و برای ایشان نصرت و پایداری طلب می‌کنند". (شهید ابراهیم محمدی فشارکی)
  20. با سلام بر تمامی رزمندگان، آنان که صحیفۀ جدیدی را در تاریخ رقم می‌زنند (شهید جواد حاج شریفی)
  21. آری هیچ وقت حسینیه دلهامان اینقدر شلوغ نبوده است.کاروانیان حسینی دسته دسته و فوج فوج، به ریسمان الهی چنگ زده و با شعار لبیک یا خمینی روانه‌ی دیار عشاق می‌شوند و گاه در این راه به دیدار محبوب خود می‌شتابند. پس بیائید تا ما هم ادامه دهنگان راه آنان باشیم و نگذاریم که اسلحۀ عاشقان راز دار روی زمین همچنان سرد بماند. (شهید جواد حاج شریفی)
  22. بیایید‌‌ای دوستان تا سهند تیزپای عشق را زین کنیم و بر حادثه دل بندیم و به دیار آشنایی رویم. (شهید جواد حاج شریفی فشارکی)
  23. (خدای متعال خواست که) بنده حقیر به جبهه بیایم و خود را درجبهه بسازم. (شهید مرتضی سلمانی فشارکی)
  24. در آخر [از همه] می‌خواهم که امام امت و رزمندگان اسلام و مجروحین را دعا کنید. والسلام. خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار(شهید مرتضی سلمانی فشارکی).
  25. و به رزمندگان اسلام دعا کنید تا انشاء الله با پیروزی به کربلای حسینی برسند. (شهید یحیی احمدی فشارکی)
  26. این ندای الله اکبر من خشابی است برای اسلحه من که معلوم نیست چه قدر جای می‌گیرد و هیچ وقت خالی نمی‌ماند و همیشه پر است. (شهید یحیی احمدی فشارکی)
  27. جبهه‌های جنگ را فراموش نکنید همان طور که امام عزیز فرمودند: رفتن به جبهه‌ها از اهم واجبات است و یا حفظ اسلام از نماز بالاتر است. زیرا اگر اسلامی وجود نداشته باشد و اسلام از بین برود دیگر کسی نماز نمی‌تواند بخواند و نماز یکی از پایه‌های اسلام است، (شهید مرتضی احمدی فشارکی)
  28. می‌دانم که هرگز برای شما برادر خوبی و برای مادرم فرزند خوبی نبودم ولی گفتم شاید به جبهه بروم و کمی خودم را بسازم، مرا ببخشید. (شهید مجید محمدی فشارکی)
  29. و اما شما ‌ای جوانان نکند، روزی جبهه‌ها را فراموش کنید و امام را تنها بگذارید و اجر هزاران شهید بی گناه را پایمال کنید.در جبهه‌ها زیاد شرکت کنید که هم محل خودسازی است و هم محل آمرزش گناهان. مواظب باشید که در رختخواب ذلت نمیرید که امام حسین (ع) در میدان نبرد شهید شد و مبادا در غفلت بمیرید،که امام علی (ع) در محراب عبادت شهید شد و شما‌ای مادران هرگز مانع جلوگیری فرزندان خود به جبهه نشوید، که فردای قیامت در محضر خداوند نمی‌توانید جواب حضرت زینب (س) را بدهید، که تحمل هفتاد و دو تن شهید را نمود (شهید مجید محمدی فشارکی)
  30. ما امروز وظیفه‌ای داریم، که از اسلام دفاع کنیم. باید جوانان بروند به جبهه‌ها و جای خالی برادرانی را که به خون غلتیده‌اند، را پر کنند. پدر و مادرم! از این که من شهید شدم ناراحت نباشید و به هیچ وجه برای من گریه نکنید. و برای من ناراحت نباشید و باید حتی افتخار کنید که فرزندی داشتید و فدای مکتبی کردید، که امامان ما خود را فدا کردند و شما باید بدانید که این یک وظیفه شرعی برای من محسـوب می‌شـد و وظـیفه‌ای بـود که بر گردنم که باید به این وظیفه عمل می‌کردم. خدایا من از تو سپاسگزارم که تو، این توانایی را به من عطا کردی تا من جان خود را در راه تو فدا کنم. (شهید محمد مطلبی فشارکی فرزند علی)
  31. وصیت دیگرم این است:جوان‌های دیگر را هم برای آمدن به جبهه تشویق کنید، تا به یاری امام زمان (عج) بر تمام کفار غلبه کنیم و پیروز شویم و تمام مستضعفین جهان را از زیـر سلطه ابرقدرت‌ها نجات دهیم. (شهید محمد مطلبی فشارکی فرزند رمضان)
  32. اما برادرم ! تو چون برادرت به میدان‌های جنگ برو و اسلحه بر زمین افتاده‌ام را بردوش بگیر. (شهید محسن سوریان)
  33. پدرم تو چون حبیب ابن مظاهر استوار باش و بعد ازمن اسلحه‌ام رابه دوش گیر. (شهید محسن سوریان)
 

[1] مجمع البیان ج 2 ص 884  و بهشت ودوزخ ازنگاه قران وحدیث ص 486