***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

وصیت شهدای فشارکی به فرزندان خود

دوشنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۷، ۰۱:۱۹ ق.ظ

 

کتاب گنجینه معارف شهدا  (آخرین سفارشها و نواهای آسمانیان فشارکی) 

 

منبع : کتاب  کتاب گنجینه معارف شهدا  (آخرین سفارشها و نواهای آسمانیان فشارکی) ، ستاد یادواره شهدا ،  سیدجواد هاشمی فشارکی ، انتشارات وانیا ، 1397، ص 214 و 215

وصیت به فرزندان

شهدای گرانقدر به فرزندان خود چنین وصیت کرده‌اند:

  1. فرزندانم، محمدم، دخترم، علی جانم و ابراهیم شیرینم و مهدی عزیزم ! این زندگی خیلی زودتر از آنچه به خیال آید، می‌گذرد. و قیامت بر پا می گردد.

إِذَا وَقَعَتِ الْوَاقِعَةُ لَیْسَ لِوَقْعَتِهَا کَاذِبَةٌ[1] همه می‌میرند هیچکس زنده نمی‌ماند مگر خداوند حی لایموت باید در برابر دادگاه الهی ایستاده و پاسخ داد. و آنگاه به جزای خیر یا شر خود برسیم. پس هوشیار باشید همیشه و در همه حال و در هر مقام، خداوند را حاضر و ناظر بر اعمال خویش ببینید. (شهید حسین اثنی عشری)

  1. پسرم، مریمم، علی جانم، ابراهیمم و مهدی جانم ! همیشه تابع حکم خدا باشید. از این جمهوری اسلامی وحضرت امام خمینی تاپای جان و مال و آبرو حمایت کنید. همیشه از خدا خواسته‌ام بحق باقرالعلوم(ع) و جعفر بن محمد(ع) به شما علم فراوانی عطا فرماید. تا در راه خودش تا پایان عمرتان بکار بگیرید و برای اسلام و مسلمین و خودتان مفید باشید.(شهید حسین اثنی عشری)
  2. فرزندانم ! شما را به طلب علم و البته آن علمی که مورد رضایت خداست، توصیه می‌کنم. درس را تا پایان عمر کنار نگذارید. هیچگاه خود را فارغ التحصیل ندانید. و هدف خود را همیشه در پیش روی داشته باشید. که ما برای رضایت خدا درس می‌خوانیم، با تحصیل علم نگذارید که اجنبی‌ها و سلطه گران شرق و غرب بر مسلمانان فخر بفروشند، خود را ( از غیر) بی نیاز کنید. (شهید حسین اثنی عشری)
  3.  فرزندانم ! به مادرتان در اداره امور زندگی کمک کنید، اگر می‌خواهید خدا و من از شما راضی باشیم هرگز و به کوچک‌ترین مورد نیز مادرتان را ناراحت نکنید. تا آنجا که می توانید یاریش کنید.که مادری از جمله مادرهای نمونه دارید.(شهید حسین اثنی عشری).
  4.  فرزندانم ! بیاد اموات وگذشتگان باشید و برای ما هدیه بفرستید. و برای پدرانتان مرحوم میرزا حسینعلی فرزند مرحوم میرزا معصوم و فرزند مرحوم میرزا زین العابدین و فرزند مرحوم میرزا اسماعیل سوغاتی به آن دنیا بفرستید.(شهید حسین اثنی عشری)
  5. [فرزندانم!] خداوند انشاءالله به همه شما توفیق دهد،که بتوانید آنطور که او دوست دارد و متوقع است، به وظیفه خود عمل کنید. سعی کنید به روز قیامت و زندگی ابدی آن جهان یقین پیدا کنید.که قبول داشتن آنها کفایت نمی‌کند.(شهید حسین اثنی عشری)
  6. و به شما وصیت می‌کنم و خواهشمند از شما،که اولاً به مادرتان احترام زیاد بگذارید، چونکه او بسیار در زندگی موثر بوده است و حق زیاد دارد.(شهید سید عباس هاشمی فشارکی)
  7. فرزندانم را در حد توان سواد‌دار کنید؛ تا بهتر بتوانند به مردم کمک کنند (شهید علی اصغر نقیان فشارکی).
  8. همسرم ! اگر موفق به زیارت امام شدی، هر چهار فرزندمان را دور امام بگردان. چون اوست که ما را به سوی اسلام راستین هدایت کرد. (شهید سید ابوالفضل هاشمی فشارکی)
  9. فرزندم ! فکر کردم که وقتی بزرگ شدی، یک هدیه بزرگی از پدر شهیدت داشته باشی. لذا قران کتاب قانون خدا را که در پایش خون‌هایی از پاک‌ترین خون‌های جوانان ملت مسلمان و مستضعف ریخته شده است، به تو هدیه می‌کنم. شهادت در پیشانی من نوشته شده بود و خدا می‌داند همیشه به عشق آن زنده بودم. (شهید منصور سوریان)
 

[1]  آن واقعه چون وقوع یابد. [که] در وقوع آن دروغى نیست- سوره الواقعة - جزء ۲۷ آیه 1 و 2