***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

وصیت شهدای فشارکی به خانواده وهمسر خود

دوشنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۷، ۰۱:۱۹ ق.ظ

کتاب گنجینه معارف شهدا  (آخرین سفارشها و نواهای آسمانیان فشارکی) 

 

منبع : کتاب  کتاب گنجینه معارف شهدا  (آخرین سفارشها و نواهای آسمانیان فشارکی) ، ستاد یادواره شهدا ،  سیدجواد هاشمی فشارکی ، انتشارات وانیا ، 1397، ص

208 و 209

 

وصیت به خانواده

شهدای گرانقدر به خانواده خود چنین وصیت کرده اند:

  1. ابتدا مطالبم را برای خانواده‌ام آغاز می‌کنم. چه آنکه بیش از همه از خانواده‌ام انتظاردارم به وصایایم عمل نمایند. و در اول از خانواده‌ام انتظار دارم به وصایایم عمل نمایند. و در اول از مادرم حلالیت می‌طلبم. که در این عمر زودگذار دنیائی رنج و تعب بسیاری را متحمل گردید. فوت پدر بسیار عزیزم در 40 سال قبل در میانسالی خداوند انشاء الله کلیه رفتگان مومن و مومنه را مورد رحمت خویش قرار دهد. (شهید حسین اثنی عشری)
  2. از خانواده خود می‌خواهم که پیرو ولایت و خط رهبری باشند و راه امام خمینی (ره) را ادامه دهند. (شهید سید حسین حسینی فشارکی)
  3. سفارش دیگر من بر شما خانواده عزیزم این است که: همیشه سر به این شهدای زنده (مجروحین) بزنید. چون اینها هم همانند شهیدان هستند (شهید یحیی احمدی فشارکی)
  4. برای من ناراحت نباشید چون من روزی که تفت خونینم بر سر کوی و محله زده و زمزمه قرآن از آن بلند است آن روز، روز خوشبختی من است و قند در دل من آب می‌شود کفنی را که پدرم از مکه برای خود آورده با دست خود بر من بپوشانید و بخندید چون اگر گریه کنید دشمن بر من و شما و امام شاد می‌شود (شهید امیرحسین آقاجانی فشارکی)
  5. وصیتی هم به پدر و مادر و برادرانم دارم: که ‌ای پدر و مادر به آن هدفی که رفتم خود انتظارش را کشیده بودم. و هیچ شکی هم نیست. و از شما می‌خواهم مبادا برای شهادتم شیون کنی. چون خودت مرا به این ره دعوت نمودی. (شهید اکبر مطلبی فشارکی)
  6. ... آری پدر و مادر و همسر و برادران و خواهران مهربانم، من به راهی رفته‌ام که حسین‌بن علی(ع) رفت. (شهید امیرحسین نقیان فشارکی)
  7.    قسمت اول از وصیت‌نامه ) در باب خانواده‌ام هست که اى تمام اهل خانه شما را به خون شهیدان سوگند مى دهم که:

اولا اخلاق اسلامى را به طرز صحیح در خود بپرورانید.

2- دروغ نگویید چه به شوخى و چه به جدى.

3 - تهمت نزنید حتى اگر به ضررتان تمام مى شود.

4 - غیبت نکنید که غیبت بدتر از زنا و خوردن گوشت مرده برادرتان هست.

5 - آبروى یکدیگر را نریزید که ملائکه خداوند بر شما از این طریق نفرین فرستند.

6 - سعى بر اصلاح همدیگر داشته باشید که اگر شما اصلاح شدید جامعه اصلاح مى شود و در برابر یکدیگر موضع نگیرید.

7 - سعى کنید نمازهاى یومیه را به جماعت خوانده و صحیح.

8 - ریا و عجب و خودپسندى در قلب شما رخنه نکند که شما را آتش میزند.

9 - وحدت و اخوت و انسجام را بین خودتان زیاد کنید که ما به خوشبختى دنیا و آخرت هست.

10- جلسات مذهبى بین خودتان دایر کنید تا به حقایق بیشتر آشنا شوید.

11- روزهاى جمعه همگى دسته جمعى بروید به نماز جمعه و گفتار دو خطبه را در زندگى روزانه برپا کنید و توجه به این مسئله داشته باشید که حیات شما مرهون خون شهیدان است آنان بودند که همچنان سوختند و سوختند تا محفل شما را نورانى نگه دارند پس ما اگر با سوختن این شمع‌هاى محفل بشریت زندگی‌مان جهت دار نشود واقعاً خائن به خون شهیدان هستیم برادران و خواهران عزیزم تقوا را نصب العین خود قرار دهید و من زیادتر از همه چیز شما را به تقوا سفارش مى‌کنم و در تمام امور زندگى خود افراط و تفریط نکنید و اگر مى‌خواهید مداوم راه من و پاسدار خون من باشید به نکاتى که گفته شده و میشود عمل کنید. (شهید علی اشجع)

نسبت به همسرخود

شهدای گرانقدر متاهل به همسر خود چنین وصیت کرده اند:

  1. و اما همسرم، این زن مومنه‌ای که بهترین یاور و همفکر و مشوق اینجانب برای رفتن به جبهه بوده است. همسری که هرگز نگفت با چهار، پنج بچه چه کنم یا حالا دیگر برای مدتی بس است. امثال ایشان حجت هستند، در آن دنیا برای زنانی که مانع رفتن شوهرانشان می‌شوند. و با هرنوع بهانه ایی اجازه نمی دهند، شوهرشان به جبهه نور علیه ظلمت برود. خدایا ! تو کاملاً آگاهی که از همسرم نهایت رضایت و بلکه شرمندگی را دارم. تو نیز از او راضی باش و در بهترین درجات بهشت جایش ده، بار الها ! او همیشه از ابتدای زندگی مشترکمان رضایت تو را در نظر داشته است. خدایا ! به حق حضرت زهرا (س)، به او صبر و استقامت و پایداری در دین تا لحظه خروج از این دنیا عطا فرما. خدایا ! به حق مقام حضرت زینب هر روز و ساعت بر ایمان و عقلش و توانایی اداره امور فرزندانم بیفزا.(شهید حسین اثنی عشری)
  2. همسرم ! اگر موفق به زیارت امام شدی هر چهار فرزندمان را دور امام بگردان. چون اوست که ما را به سوی اسلام راستین هدایت کرد.(شهیدسید عباس هاشمی فشارکی)
  3. همسرم و‌ ای شریک در تمام زندگی من، امروز با صدای هل من ناصر ینصرنی امام دیگر نمی‌توانم نزد تو باشم. بدان که من هر چه دارم؛ از تو دارم. و تو بودی که مرا یاری کردی تا بتوانم مقلد امام عزیزمان باشم.( شهیدسید عباس هاشمی فشارکی)
  4. و تو‌ ای همسرم ! و خواهرانم ! بیشتر از هر چیز اسلام، دنبال معنویات آن باشید. و همیشه به یاد زینب کبری (س) شیرزن دشت کربلای حسین(ع) باشید. راه زینب(س) راه شماست. بیاد آرید صحرای کربلا را، زینب را، کودکان را، خیمه‌های سوخته شده را، سربریده ابا عبدالله(ع) را، دست و پای از پیکر جدای عباس(س) را و رقیه دختر سه ساله حسین را. به یاد سر بریده ابا عبدالله الحسین (ع) سرور آزادگان، شهید کربلا ناله سردهید، نه برای من، برای پهلوی شکسته فاطمه(س) ناله سر دهید. (شهیدامیر حسین نقیان فشارکی )