***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

کتاب گنجینه معارف شهدا  (آخرین سفارشها و نواهای آسمانیان فشارکی)

 

 

منبع : کتاب  کتاب گنجینه معارف شهدا  (آخرین سفارشها و نواهای آسمانیان فشارکی) ، ستاد یادواره شهدا ،  سیدجواد هاشمی فشارکی ، انتشارات وانیا ، 1397، ص 109 و 110

 

 

 

وصیت به جوانان مجرد، در وصیت‌نامه شهدا چنین آمده است:

  1. از برادرانی که هنوز ازدواج نکرده‌اند خواهش می‌کنم ازدواج کنند زیرا با ازدواج نصف دین آنها کامل می‌شود. (شهید علیرضا آقاجانی فشارکی )
  2. و حال توصیه‌هایی به برادران و خواهرانم چه ایمانیم و چه اصلیم: از خواهران ایمانی میخواهم که ازدواج کنند. از برادران ایمانی میخواهم که ازدواج کنند به دوعلت کم شدن فساد و برقراری حکومت اسلامی (شهید امیر حسین آقاجانی فشارکی)

مراسم عروسی بعد از شهادت

 شهدایی که به سن ازدواج رسیده بودند ولی بعلت حضور در جبهه فرصت ازدواج نیافتند و لباس دامادی جهاد و شهادت را به تن کردند، چنین وصیت کردند:

  1. ای پدر و مادر عزیزم تقاضایی که از شما دارم اینست که زمانی که خبر شهادتم را شنیدید: عروسیم را که در پیش داشتم در نظر بگیرید، مادرجان دلم میخواهد روز سومم را مصادف با خواستگاریم و هفته‌ام را روز عقدکنانم و روز چهلمم را روز عروسیم بدانی (شهید یحیی احمدی فشارکی)
  2. اگر من شهید شدم برای من نگریید و جنازه‌ی مرا میان اتاق بگذارید و نقل و گل و پول بر روی من بریزید و مراسم عروسـی مـرا بـه جـای آوریـد چـرا که فامیل باید چنین مراسمی را از من می‌دیدند و دیگر این که برای من ناراحت نباشید چون من روزی که تفت خونینم بر سر کوی و محله زده و زمزمه قرآن از آن بلند است آن روز، روز خوشبختی من است و قند در دل من آب می‌شود. (شهید امیرحسین آقاجانی فشارکی)
  3. با شنیدن خبر شهادتم چنان خوشحال شوید که تصور شود شب دامادیم فرا رسیده (شهید مهدی مطلبی فشارکی- فرزند علی اصغر)
  4. فکر کن مادر، که شهادت فرزندت در شب عروسی می‌باشد خوشحالی کن (شهید ابوالفضل نقیان فشارکی)

ازدواج