***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

وصیت شهدای فشارکی درخصوص نماز و روزه قضا

دوشنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۷، ۰۱:۱۹ ق.ظ

 

کتاب گنجینه معارف شهدا  (آخرین سفارشها و نواهای آسمانیان فشارکی) 

 

منبع : کتاب  کتاب گنجینه معارف شهدا  (آخرین سفارشها و نواهای آسمانیان فشارکی) ، ستاد یادواره شهدا ،  سیدجواد هاشمی فشارکی ، انتشارات وانیا ، 1397، ص 217 و 218

 

 

 

وصیت نماز و روزه قضا و...

وصیت شهدای عزیز در ادای نماز وروزه قضا:

  1. من یک ماه روزه دارم.که برای من بگیرید. و دو ماه هم نماز کامل، یعنی هم صبح و هم ظهر و عصر و هم مغرب و عشاء (شهید محمد علی مطلبی فشارکی)
  2. و دیگر اینکه: از پول‌های من 2000 تومان رد مظالم بدهید. و یک دست چینی برای خواهرم بخرید. و بقیه پولها‌ها را هم هر جور صلاح می‌دانید و برای هر کاری که می‌دانید خرج کنید. ( شهید جواد حاج شریفی )
  3. در پایان از پدرم می‌خواهم،که 2 ماه برایم نماز بخواند. (شهید مرتضی سلمانی فشارکی)
  4. پدر و مادرم ! اگر توانستید، به جای من یک حج تمتع بجای بیاورید. و اگر زنده ماندم و به کربلا رسیدم که هیچ، ولی اگر نرسیدم، بجای من حرم مبارک را ببوسید و زیارتی از برای من بجای آورید. (شهید علیرضا آقاجانی فشارکی)
  5. من در ماه مبارک رمضان سال 1361 که در آموزش پادگان امام حسین (ع) بودم، 15 روز را مریض شدم و روزه‌ام را خوردم ولی موفق به گرفتن آن نشدم و از شما به‌عنوان وصی خود میخواهم، که روزه‌های مرا بگیرید، تا در پیش خدا گیر نباشم، نماز‌ها را تمام خوانده‌ام و از سن 5 سالگی تا سن 18 سالگی اگر خداوند قبول بفرماید. (شهید مهدی عظیمی)
  6. مبلغی پول از برادرانم مرتضی و مجتبی طلب دارم. و مبلغی را هم در دفترچه قرض‌الحسنه دارم خرج مراسمم بکنید. اگر از خودم چیزی دارم که ارزش دارد، به جبهه‌ها بفرستید. (شهید محمد مطلبی فشارکی)
  7. اما در مورد اموالم، بنده پس از نقد کردن اموال من خمس و زکات آن را پرداخت کنید. سپس مقداری از آن را بابت نماز و روزه‌هایی که من نگرفته‌ام، پرداخت کنید. و بعداً از باقی مانده آن 3/1 به پدر و مادرم تعلق میگیرد. و بعد بقیه را به حساب جنگ واریز کنید. و اگر جنگ تمام شده بود، به حساب سپاه واریز کنید، تا سپاه در امر خیر مصرف کند. در ضمن اگر پولی برای خرج و دفن و مراسم من خرج کردید، می‌توانید از پول خودم بردارید. (شهید محمد مطلبی فشارکی فرزند علی)
  8. 25 روزه دارم که برایم بگیرید و یک ماه نماز برایم بخوانید، آن مقدار پولی که برای مرغداری داده‌ام و آن مقدار حقوقی که دارم، را در راه پیشبرد اسلام هر طور که می‌دانید مصرف کنید. (شهید مهدی مطلبی فشارکی فرزند علی اصغر)
  9. و ضمناً حسین سلمانی که شهید شده 50 ریال از من می‌خواهد و به پدر او بدهید و اگر توانستید بعد از هر نماز دو رکعت نماز برایم بخوانید و در حدود 10 الی 20 روزه بدهکارم که امیدوارم برایم بگیرید. و یا پول بدهید تا برایم بگیرند. والسلام (درود بر خمینی) (اسلام پیروز است) )شهید محسن مطلبی فشارکی(
  10. پولی دارم در بانک قرض‌الحسنه فشارکی‌ها که بیست و دو هزار تومان است که هیجده هزار تومان آن ازش گذشته خمس آن را بدهید یک روزه‌ام را خورده‌ام به کسی پول بدهید یا بگیرد یا شصت مسکین طعام بدهید.و حدود شش ماه هم نماز برایم بدهید یا بخوانند و بقیه را هم به سپاه پاسداران واگذار کنید، که کمکی به این ارگان انقلابی باشد. (شهید محمد مطلبی فشارکی فرزندرمضان)
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۷/۰۷/۱۶