***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

 استاد مشاور: محمد فشارکی 

https://ganj.irandoc.ac.ir/#/articles/48abf3dbd414a5723dcc7722651dcc02

تهویه تونلهای تالون در مراحل مختلف حفاری


 پارسای داخل کشور

 کارشناسی ارشد

 1380

 رشته: بهداشت - بهداشت حرفه‌ای

 پدیدآور: اردشیر پیوندی استاد راهنما: محمدجواد جعفری استاد مشاور: محمد فشارکی استاد مشاور: شهناز باکند

 دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران، دانشکده بهداشت

چند برگ نخست

https://ganj.irandoc.ac.ir/viewer/48abf3dbd414a5723dcc7722651dcc02?sample=1

پروژه آزاد راه تهران- شمال یکی از بزرگترین پروژه های عمرانی ( جاده ای ) کشور است که در نهایت تهران را از طریق یک آزاد راه به شهرستان چالوس در کناره های دریای مازندران میرساند.در طول 121 کیلومتری این آزاد راه حدود 35 کیلومتر تونل دوقلو ساخته خواهد شد و از 80واحد تونل احدائی در این آزاد راه دو واحد آن جز درازترین تونلهای ایران خواهند بود. تونل اول بنام تالون و بطول تقریبی 5 کیلومتر و تونل دیگر بنام البرز بطول تقریبی 5/6 کیلومتر است . در پروژه های راهسازی ، حفاری تونل از سخت ترین ، وقت گیرترین و پرهزینه ترین بخشهای کار محسوب می شود. آلودگی بیش از حد هوای تونل یکی از عوامل محدودکننده فعالیتهای کاری در تونل می باشد. در حفاری تونل به روش انفجار یکی از روشهایی که با اعمال آن زمان حفاری را می توان کاهش داد طراحی مناسب سیستم تهویه است. در این پایان نامه تهویه تونلهای تالون درحین حفاری مطالعه و روشهای مختلف تهویه تونلهای در حین حفاری مشخص گردیده است. سیستم تهویه این تونلها با روشهای مختلف مکشی، دمشی وترکیبی طراحی شده است. نتایج بدست آمده از این مطالعه عبارتند از: 1 - تهویه مکشی به علت آنکه غلظت آلاینده ها را در سینه کار به حداکثر می رساند بجز در ساعات اولیه بعد از انفجار مناسب نمی باشد.2 - تهویه دمشی در ساعات اولیه بعد از انفجار به علت پخش ذرات گرد و غبار و گازهای آلاینده در تمام تونل ، مناسب نمی باشد. 3 - تهویه ترکیبی با دو کانال مکش و دمش جداگانه باعث می شود در قسمتهایی از تونل جریان هوا بدون حرکت و ساکن بماند. 4 - روش تهویه ترکیبی با دریچه تبدیل مکش به دمش بهترین روش تهویه می باشد. 5 - با توجه به طول زیاد کانالهای تهویه بهترین جنس کانال ، آهن گالوانیزه با ضریب نشت ‌‌k=34‌‌ می باشد. 6 - در سیستم تهویه ترکیبی با دریچه بهترین حالت فواصل نصب بادبزن 2400 تا 1200 متر می باشد. 7- اقتصادی ترین روش از نظر انرژی مصرفی و طول کانال مورد نیاز به ترتیب درحفاری همزمان سه تونل و سپس در حفاری همزمان دو تونل می باشد.

پروژه آزاد راه تهران- شمال یکی از بزرگترین پروژه های عمرانی ( جاده ای ) کشور است که در نهایت تهران را از طریق یک آزاد راه به شهرستان چالوس در کناره های دریای مازندران میرساند.در طول 121 کیلومتری این آزاد راه حدود 35 کیلومتر تونل دوقلو ساخته خواهد شد و از 80واحد تونل احدائی در این آزاد راه دو واحد آن جز درازترین تونلهای ایران خواهند بود. تونل اول بنام تالون و بطول تقریبی 5 کیلومتر و تونل دیگر بنام البرز بطول تقریبی 5/6 کیلومتر است . در پروژه های راهسازی ، حفاری تونل از سخت ترین ، وقت گیرترین و پرهزینه ترین بخشهای کار محسوب می شود. آلودگی بیش از حد هوای تونل یکی از عوامل محدودکننده فعالیتهای کاری در تونل می باشد. در حفاری تونل به روش انفجار یکی از روشهایی که با اعمال آن زمان حفاری را می توان کاهش داد طراحی مناسب سیستم تهویه است. 
کد نوشتار : 42563

 

https://ganj-old.irandoc.ac.ir/articles/22181