***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

دکترسید جواد هاشمی فشارکی


بی‌توجهی به پدافند غیرعامل سبب اختلالات اجتماعی و روانی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: معاون سابق سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: پدافند غیرعامل برای جلوگیری از حمله به زیرساخت‌های شهری و کشوری ضروری و حیاتی بوده چراکه درصورت بی‌توجهی، سبب اختلالات اجتماعی و روانی شده و غیر قابل جبران است.

بی‌توجهی به پدافند غیرعامل سبب اختلالات اجتماعی و روانی می‌شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، سید جواد هاشمی فشارکی ظهر امروز در همایش ملی پدافند غیر عامل و علوم انسانی دانشگاه کاشان اظهار کرد: اگرچه در گذشته جنگ‌ها به صورت رودررو و مستقیم و با استفاده از سلاح بود ولی جنگ‌های نسل چهارم، جنگ هویت بوده و امروز بر اساس گسترش سلطه بر منافع ملی است.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس پدافند غیرعامل مورد توجه بود، خاطرنشان کرد: بعد از انقلاب که دوران تثبیت دولت و بدون جنگ بوده، اقدام پدافند غیرعامل در لفظ و کلام مشاهده نمی‌شد.

معاون سابق سازمان پدافند غیرعامل کشور تصریح کرد: بعد از دفاع مقدس، دوران سازندگی را داشتیم و هنگامی که جنگ تمام شد، همه احداث‌ها بدون ملاحظات پدافند غیرعامل ضرورت پیدا کرده و بسیاری از این احداث‌ها از آسیب‌پذیری بسیاری برخوردار شد.

وی با بیان اینکه در دوره اصلاحات اقدامات قابل توجهی در حوزه پدافند غیل عامل به دلیل وابستگی‌های فکری صورت نگرفت، افزود: در سال 1382 مقام معظم رهبری، فرمان پدافند غیرعامل را صادر فرموده و در سال 84 دوره شکوفایی پدافند غیر عامل را در کشور شاهد بودیم.

هاشمی فشارکی با اشاره به اینکه در دوره دولت جدید نیز متاسفانه با دوره افول پدافند غیر عامل رو‌برو هستیم، بیان کرد: متاسفانه مسئولان دولت همه مشکلات کشور را در مذاکره خلاصه کرده‌اند و مشکلات کشور را مشروط به کسب امتیاز از کشورهای غربی می‌دانند اما امیدی نیست که این مسئله به سرانجام برسد زیرا کشورهای غربی به دنبال تعامل نیستند و به دنبال منافع خود هستند.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به سال فرهنگ اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی مقام معظم رهبری افزود: در 2 بخش فرهنگ و اقتصاد باید روحیه جهادی و عزم ملی فراهم شود تا ثمرات آن  در کشور ملاحظه شود.

معاون سابق سازمان پدافند غیرعامل کشور کاهش آسیب پذیری را از دیگر اقدامات سازمان پدافند غیرعامل عنوان کرد و گفت: پدافند غیرعامل، در زیر ساخت‌های حیاتی کننده و برنامه سالانه که به مجلس ارائه می‌شود و اقدامات اساسی در حوزه‌های هسته‌ای، نیروگاهی، صدا وسیما، صنایع دفاعی و خیلی از مسائل کلیدی و حساس که به عنوان کانون بسیاری از فعالیت‌های کشور تلقی می‌شود، در کاهش آسیب پذیری نقش دارد.

وی خاطرنشان کرد: پدافند غیرعامل برای جلوگیری از حمله به زیرساخت‌های شهری و کشوری ضروری و حیاتی بوده چراکه درصورت بی‌توجهی، سبب اختلالات اجتماعی و روانی شده و غیر قابل جبران است.

هاشمی فشارکی اظهار کرد: بر اساس وظایفی که طبق قانون اساسی تعیین سیاست‌های کل نظام بر عهده رهبر معظم انقلاب بوده در بند نخست سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی، پدافند غیر عامل مجموعه اقدمات مسلحانه‌ای بوده که در برابر تهدیدات و اقدمات نظامی دشمن قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: افزایش باز دارندگی ، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن منجر شود که از این میان تداوم فعالیت های ضروری هدف نخست پدافند غیرعامل در شهرها است.

انتهای پیام/ آ




https://www.tasnimnews.com/fa/news/1393/02/29/375119/بی-توجهی-به-پدافند-غیرعامل-سبب-اختلالات-اجتماعی-و-روانی-می-شود

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۸/۰۴