***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی


  • ۹ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۹
  •  
  •  کد خبر: 72776
  •  
مهمترین هدف پدافند غیرعامل تداوم فعالیت های ضروری در شهرها است

خبرگزاری ایمنا: مشاورعالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور، تاکید کرد: مهمترین هدف پدافند غیر عامل تداوم فعالیت های ضروری در مقابل تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن در شهرها است.

به گزارش ایمنا، سید جواد فشارکی دردومین همایش پدافند غیرعامل شهری با موضوع امنیت و دفاع سایبری گفت:پدافند غیر عامل در بند اول سیاست های کلی نظام جمهوری اسلامی ایران مجموعه اقدامات غیر مسلحانه ای است که به افزایش باز دارندگی ، کاهش آسیب پذیری،تداوم فعالیتهای ضروری ، ارتقاء پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن منجر شود که از این میان تداوم فعالیت های ضروری هدف اول پدافند غیر عامل در شهرها است. 
وی با اشاره به سخنان حضرت علی (ع) و این که بدترین شهرها شهری است که ساکنانش در آن شهر ایمن نباشند و بهترین شهر شهری است که ایمنی و ارزانی در آن باشد،رویکرد پدافند غیر عامل را شهر و شهرسازی دانست و اظهار داشت:پدافند غیر عامل برای جلوگیری از حمله به زیر ساخت های شهری و کشوری ضروری و حیاتی می باشد چرا که درصورت بی توجهی باعث اختلالات اجتماعی و روانی شده و غیر قابل جبران است.
 وی به زیر ساختهای مهم شهرها اشاره و اضافه کرد:این دسته از زیرساخت‌ها دارای گستره فعالیت محلی هستند و وجود و استمرار فعالیت آنها برای شهرها ضروری است لذا حفاظت از زیرساخت‌ها امری حیاتی برای شهرها و حتی کشور می باشد. 
مشاور عالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور، با اشاره به این که از سه دهه گذشته حوزه منطقه ای ایران شاهد تجاوزات نظامی بسیاری بوده است که لزوم توجه به پدافند غیر عامل را آشکار می کند، یادآور شد: با توجه به این که بیش از ۶۰ درصد جمعیت کشورها در شهرها زندگی می کنند و حجم بسیاری از بودجه های عمرانی در شهرها صرف می شود لذا حفظ و حراست از این مهم به عنوان سرمایه های ملی ضروری است. 
فشارکی تصریح کرد: در زیرساخت ها، تاسیسات و ساختمان ها باید اقداماتی از جمله کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری، ارتقاء پایداری ملی، تسهیل مدیریت بحران و افزایش بازدارندگی در نظر گرفته و انجام شود. 
وی اضافه کرد: با تشکیل پدافند غیرعامل شهری در مواقع بحران آب، نان وغذا، بهداشت و درمان عمومی، امنیت عمومی، سرپناه امن، سوخت و انرژی، ارتباطات و اطلاع رسانی تامین می شود. 
مشاور عالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور، با بیان این که پدافند غیرعامل شهری بر پایه اصولی چون مکان یابی و آمایش سرزمین، تمرکز زدائی،مقاوم سازی سازه های حیاتی، استتار و چند منظوره نمودن سازه ها استوار است،خاطر نشان کرد: خوشبختانه طرح جامع شهر اصفهان از سال ۶۷ تا کنون مورد توجه بوده به طوری که با بازنگری طرح تفصیلی شاهد ارتقا کیفیت ساخت و سازها و روند منطقی توسعه این کلان شهر می باشیم. 
مشاور عالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشورتاکید کرد: لازم است در طرح های جامع شهر اصفهان تهدیدات شهری تعریف و اقدامات دفاع غیر عامل شناسایی شود. 

فعال کردن دبیرخانه پدافند غیرعامل شهری 
مدیر هماهنگی و نظارت شهرداری اصفهان درادامه دومین همایش پدافند غیرعامل شهری با موضوع امنیت و دفاع سایبری گفت:  با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تقویت پدافند غیر عامل در کشور و در جهت کاهش آسیب پذیری زیر ساختهای مورد نیاز مردم کارگروه مشترک "پدافند غیر عامل" در شهرداری اصفهان با همکاری سازمان پدافند غیرعامل کشور، استانداری اصفهان و اساتید دانشگاه های مالک اشتر، صنعتی اصفهان و دانشگاه امام حسین(ع) با رویکرد مدیریت هماهنگ شهری تشکیل شده است. 
مسعود حسین میرزایی با اشاره به برگزاری اولین همایش پدافند غیرعامل شهری افزود:در این همایش کارگروه های تخصصی پدافند غیر عامل در حوزه های عمران شهری، حمل ونقل، خدمات شهری، برنامه ریزی، فرهنگی و اجتماعی و اطلاع رسانی با رویکرد مدیریت هماهنگ شهری تشکیل شد. 
مدیر هماهنگی و نظارت شهرداری اصفهان با تاکید بر فعال کردن دبیرخانه پدافند غیرعامل شهری در اولویت تلاشهای علمی و پژوهشی شهرداری اصفهان قرار گرفته است، اظهارداشت: با توجه به اینکه کلان شهر اصفهان به عنوان معین شهر تهران در زمان بحران و در مواقع لزوم برگزیده و معرفی شده، مسئولیت مدیریت شهری را دوچندان نموده است. 
گفتنی است؛ دومین پدافند غیر عامل شهری پنجشنبه نهم شهریور ماه س در سالن همایش های کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار شد. /19




http://www.imna.ir/news/72776/مهمترین-هدف-پدافند-غیرعامل-تداوم-فعالیت-های-ضروری-در-شهرها-است

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۸/۰۴