***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

دکتر سید جوادهاشمی فشارکی، دبیر جلسه


با همکاری سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری

جلسه نقد و ارزیابی نظام آموزش معماری و شهرسازی برگزار شد

جلسه نقد و ارزیابی نظام آموزش معماری و شهرسازی کشور با رویکرد هویتی به همت مرکز معماری اسلامی در موزه دفاع مقدس برگزار شد.

نسخه مناسب چاپ

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج مهندسین عمران و معماری، در ابتدای این نشست دکتر هاشمی فشارکی، دبیر جلسه با بیان ضرورت تحول در نظام آموزش معماری و شهرسازی با تأکید بر هویت اسلامی به بیان شرح و نواقص ساختار نظام آموزشی و نبود سیاست‌های دانشگاهی هم‌راستا با این گفتمان و همچنین عدم‌تغییر محتوا و مدیران دانشگاهی در حوزه‌ی معماری پس از انقلاب اسلامی پرداخت و مشکلات امروز این رشته را به دلیل عدم تغییر ساختار  نظام آموزشی دانست. در ادامه مهندس مهدی چمران، رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران با نامتناسب خواندن نظام آموزش معماری و شهرسازی کشور با حوزه‌ی اجرای به بیان نقد وضعیت هویتی معماری حاکم بر فضای شهری و عدم اجرای طرح‌های متناسب با هویت معماری ایرانی-اسلامی و عدم تعریف بازار هدف این گفتمان پرداخت.

 پس ‌از آن عبدالحمید نقره‌کار عضو هیئت‌علمی دانشگاه علم و صنعت بابیان ارکان، منابع و مبانی تحقق معماری و شهرسازی با هویت اسلامی ایرانی با عنایت به بیانات مقام معظم رهبری به اهمیت طرح این موضوع تاکید کرد و در ادامه بر چیستی ارکان ایجاد تمدن اسلامی و نقد گفتمان ایرانشهری در برابر گفتمان تمدن اسلامی و نیاز به سند جامعه و طرح بحث در خصوص اهداف بالا دستی آمایش سرزمین اشاره داشت.

[جلسه نقد و ارزیابی نظام آموزش معماری و شهرسازی کشور]

دکتر مهدی زندیه، عضو هیئت‌علمی دانشگاه، جایگاه سیما و منظر شهری در نظام آموزشی معماری و شهرسازی کشور را مورد بررسی قرارداد. و در ادامه به ‌نقد و سردرگمی هویتی شهر تهران و نبود بسترهای مناسب در فضای شهری برای تمام افراد شهر پرداخت. در ادامه‌ این نشست دکتر مهدی حمزه نژاد شرحی از تاریخچه‌ شکل‌گیری رشته‌ مطالعات معماری ایران و رشته‌ی معماری اسلامی و بررسی وضعیت کنونی رشته‌ی معماری اسلامی به‌نقد و ارزیابی منابع دروس و آسیب‌شناسی این رشته پرداخت. و پس از آن دکتر نادی قمی وضعیت کنونی دانشگاه‌های را متناقض با ساختار جامعه‌ اسلامی دانست و به‌نقد روش تحقیق در معماری و شهرسازی اسلامی و پارادایم‌های نظام آموزش سخن گفت. و در ادامه مهندس علی‌ فروزانفر مدیر مرکز معماری اسلامی به شرح فعالیت‌های این مرکز و چشم‌‌انداز و مسیری که برای رسیدن به اهداف و اهمیت نظام آموزشی معماری ایرانی اسلامی با برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌ و دیگر فعالیت‌هایی که این مرکز دارد پرداخت.

پس از سخنان مهندس فروزانفر افراد حاضر در جلسه به طرح سؤال و ابهامات وضعیت موجود این رشته و بیانات سخنرانان پرداخت‌اند و پس آن دکتر شهریار زرشناس استاد جامعه‌شناسی بابیان نقد گفتمان و ساختار حاکم بر مصوبات برای بهبود شرایط کنونی راه برون‌رفت از این شرایط و مشکلات را طرح مسئله‌ی جامعه‌شناختی موضوع دانست.




http://omranbasij.ir/story/1382/جلسه-نقد-و-ارزیابی-نظام-آموزش-معماری-و-شهرسازی-برگزار-شد

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۷/۰۸/۰۵