***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

مدیر قطب علمی معماری اسلامی دانشگاه علم و صنعت


اعتراض به سفر معمار پوچ‌گرای آمریکایی به ایران

 

کیهان 16-2-93
مدیر قطب علمی معماری اسلامی دانشگاه علم و صنعت، از مسئولین خواست تا از ورود پیتر آیزنمن، معمار پوچ‌گرای آمریکایی و سرباز شبیخون فرهنگی به ایران اسلامی جلوگیری کنند.
پس از انتشار خبر ویژه روزنامه‌کیهان در تاریخ 93/2/4 تحت عنوان «معمار یادمان هولوکاست به ایران می‌آید» و بازتاب گسترده آن در رسانه‌های خبری، دانشجویان و اساتید دانشگاه به سفر معمار پوچ‌گرا و ساختارشکن آمریکایی به ایران اعتراض کردند. در آخرین اظهارنظر در این خصوص، «عبدالحمید نقره‌کار»، مدیر قطب علمی معماری اسلامی دانشگاه علم و صنعت در یادداشتی که در روزنامه وطن امروز به چاپ رسید، در تحلیل تفکرات این معمار پوچ‌گرای آمریکایی می‌گوید: پیتر آیزنمن، از جمله معمارانی است که در فلسفه و هنر، جزو شکاکان و ساختارشکنان بوده و هر نوع باور و معیار ثابتی را در نظر و عمل نفی می‌کند. در این رویکرد، انسان‌ها فقط در بعد مادی و حیوانی خویش محصور شده و فلسفه هنر پوچ‌گرا (نهیلیستی) و هرج و مرج‌طلب (آنارشیستی) نتیجه اجتناب‌ناپذیر چنین تفکری است.
این اندیشه به بهانه نظریه داروین، پیروی بی‌چون و چرا از لیبرالیسم در انسان شناسی و ماکیاولیسم شیطانی و سیاسی استکبار جهانی را در سلطه امپریالیستی آن بر جهان، توجیه فلسفی هنری می‌کند! و با نفی فلسفه معاد، برای انسان سرنوشتی جز مرگ، برای جامعه جز تنازع و جنگ و برای لذت‌جویی و زیبایی، جز شهوت و برای حاکمان جز سلطه، فساد و جنایت نمی‌شناسد. در یک کلام، آیزنمن، از بت‌سازان معاصر در حرفه معماری است و بی‌جهت نیست که به جریان‌های صهیونیستی فراماسونری (غربی، عبری و عربی) وابسته بوده و توسط رسانه‌های آنان به شدت تبلیغ می‌شود. بی‌سبب نیست که طرح توسعه‌ بیت‌الحرام به امثال این معماران سپرده می‌شود تا اصالت‌زدایی کنند و به قلب بیداری اسلامی یعنی ایران دعوت می‌شوند تا فرهنگ‌زدایی کنند. حال از مسئولین می‌خواهیم تا از ورود سربازان شبیخون فرهنگی به ایران اسلامی جلوگیری کنند و از صدا و سیما نیز می‌خواهیم تا فلسفه هنر پوچ‌گرا و اصالت‌ستیز این گروه از معماران را توسط خبرگان متعهد هنر و معماری به ارزیابی و نقد بگذارد.
گفتنی است که دیروز رادیو رژیم صهیونیستی (صدای اسرائیل) اعلام کرد: آرشیتکت بزرگ آمریکایی «پیتر آلزنمن» که طراح چند موزه «هولوکاست» و اماکن یادبود برای قربانیان جنایات نازی‌ها بوده، برای شرکت در همایشی با نام «همایش بین‌المللی معماری معاصر» به تهران دعوت شده است.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۸/۰۸