***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

سخنرانی در نمازجمعه کرج در مصلی کرج

جمعه, ۱۴ دی ۱۳۹۷، ۰۹:۱۴ ب.ظ

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی


سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه

جمعه ۱۴ دی ۱۳۹۷

عنوان سخنرانی  دکتر سید جواد هاشمی فشارکی :

دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی  و رسالت سازمانها و نهادها


سخنران پیش از خطبه های  نمازجمعه کرج ، اقای دکتر سید جواد هاشمی فشارکی، استاد دانشگاه ، با موضوع  " دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی  و رسالت سازمانها و نهادها " بود . ایشان به توجه سال جاری که مقارن با   40 سالگی انقلاب اسلامی است ، مطالب خود را براساس فرمایش امام علی ـ ع ـ می‌فرماید: «رحم الله امرء علم من این فی این والی این» در سه بخش ارایه نمود :   بخش اول ، مقایسه اجمالی دستاوردهای 40 ساله نظام جمهری اسلامی ایران با کل طول پیش از انقلاب اسلامی بود . در بخش دوم ، وضعیت فعلی و وظایف سازمانها ونهادها را تبیین نمودند ودر بخش سوم ، رسالت ما در دهه پنجم انقلاب را بیان نمودند.

وی در اغاز مطالب خود بیان داشت : سالی که دشمنان جهانی و داخلی با تابستان داغ میخواستند به فجر بهمن نرسدولی چون توطئه های گذشته بحمدالله ناکام ماندند.   40 سال از پیروزی معجزه گونه ملت برنظام ظلمانی گذشت .پیروزی ای که محال بود ولی براساس ایه تغییرقوم و وعده الهی اعجازقرن رخ نمود وانفجارنور، جهان را منور ومتحیرکرد. و گذشته تیره و سیاه را درهم پیچید ونظامی شکل گرفت بر اساس مبانی دین مبین اسلام ومشارکت ملت ( مردم سالاری دینی )  بی نظیردردنیا با عنوان مردم سالارترین کشورجهان شکل گرفت و آموزه های دینی منشا وبقا انقلاب ومبانی حکومت (درقانونگذاری و جامعه ومبارزه بادشمن ) قرارگرفت و این اتقلاب و کشور 40 سال در فراز ونشیب های گوناگون (با طعم سختی ها و شیرینی هارا با 40 سال توطئه و 40 سال مقاومت) گذراند و اینک در نقطه عطف تاریخی خود قرارگرفته است .بایستی واکاروی شده و اینده را به نیکوی رقم زنیم .

دکتر هاشمی فشارکی  در بخش اول ، مقایسه اجمالی دستاوردهای 40 ساله انقلاب کبیر اسلامی  توضیحات اجمالی درخصوص تغییر هویتی و نیز ارتقا و توسعه کمی حوزه های زیر را بیان کردند  :

   ،  نظام سیاسی ومدیریتی ( نظام ظلمانی – نظام نورانی ) ،  هویت و فرهنگ ، علوم وفناوری ،حدفاعی امنیتی ، تقنینی وقانون گذاری ،  اموزش وعلم ،  بهداشت ودرمان ،  روستاها ،  عشایر صنعت نفت ، زیرساختهای ملی ، شهرسازی ، کشاورزی ، فناوری اطلاعات ، ورزش ،هنرهای تجسمی ،سینما ، تئاتر ، موسیقی،

با رشد شتابان ( رشد صعودی ) و رشد نجومی ( چندصد برابر) مواجه بوده ایم  و  زیرساختهای نوین و بی بدیلی شکل گرفته است .ودر بسیاری از موارد نیز به برکت انقلاب اسلامی برای بار درطول عمرکشور صورت گرفته و حتی به زیر ساختهای ممنوعه

ورود کرده ایم .واغلب نیز به برکت جهاد و تجربه دفاع مقدس و ثمرات خون شهیدان و باور"ما میتوانیم "بوده است .

ایشان در ادامه این بخش بیان نمودند در عرصه بین المللی نیز شاهد تحولات اساسی برای کشور بوده ایم :

ایران از کشوری ناشناخته در جهان  به کشور شاخص ومطرح وحتی موضوع اول روسای جمهورکشورهای استکباری قرارگرفته است . انقلاب اسلامی، یک فرا نظریه بوده باورتاثیر قدرت ملت در نظام سیاسی کشورخودرا ارایه نمود و تغییر قواعد بازی در عرصه بین المللی را با تحقیر دوقطب غرب وشرق زمان را رقم زد . و مانع بزرگ طرحهای استکباری در جهان و رقم زدن نظم نوین جهانی شده است و سبب فروریختن نفاق مدعیان درجهان اسلام و دنیا شده است .

و همچنین  معرفی نظام متکی بردین ، دربرابر نظام های سرمایه داری و سوسیالیسی موجود و نیزاحیای اسلام ناب محمدی وبیداری اسلامی و ازاد اندیشی وقطب حامی ملل مظلوم شده است .

ضمن وحدت جهان اسلام ، مشارکت در امنیت منطقه و مرکز ثقل محورمقاومت و تهدیدکننده غده سرطانی بوده، و مبشر و شکل دهنده احیای تمدن اسلامی می باشد . اقتدارملی بشدت ارتقا یافته واعتبار جهانی برای کشورمان حاصل شده است .  اشکالات نیز زیاد هست، که عمدتا ناشی ازضعف مدیریت ( هرعیب که هست از مسلمانی ما در عمل به دستورات الهیست ) و تحریمهای دشمنان می باشد .

این استاد دانشگاه  در بخش دوم سخنان خود ،  وضعیت فعلی و وظایف سازمانها ونهادها تشریح کرد . وی  بیان کردکه جشنهای 40 سالگی انقلاب بایستی در تراز اهداف انقلاب اسلامی باشد و دستگاهها ازنگرش مقطعی و محدود  بسمت گزارش 40 ساله رفته وارایه امارهای واقعی به بیان حقایق انقلاب اسلامی بپردازند . کام مردم را تلخ تر نکنند. مردم را ناامید نکنند وامید واهی هم ندهند.  درمقابل دشمن موضع ذلیلانه نداشته باشند . امید به دشمن نداشته باشند .  سیاستهای کلان کشور را عمل کنند ( سیاستهای اقتصاد مقاومتی – ضرورت سال : حمایت از تولید ملی ) .  در برابر منتقدان وناصحان گوش شنوا داشته باشند و رفع ضعفها ومشکلات مردم را در اولویت قراردهند. و صرفه جویی در هزینه ها داشته باشند .  پیمانهای دست پخت دشمن را رها کنند ( توافق نامه  هسته ای - لاشه متعفن برجام را رها کنند – اف ای تی اف – کرسنت  -مذاکرات موشکی  - الحاق ایران به CFT خودتحریمی است). شفاف سازی قراردادهای محرمانه خسارت بار ( قراردادهای پژو - ایرباس –بویینگ - )  رها کردن دور زدن قوانین ( محرمانگی توافق با تلگرام – بجای طلا گرام  - هات گرام - حمایت واقعی از رسانه های داخلی ) مسولان مردم را محرم بدانندوبجای تکیه بردشمن بر مشارکت و هم اندیشی مردم ونخبگان تکیه کنند .

دکتر هاشمی فشارکی در بخش سوم به موضوع  رسالت ما در دهه پنجم انقلاب پرداختند . وی بیان داشت اقدامات انجام شده چهل ساله بی نظیر و افتخار امیز بوده ولی نباید قانع بود.بایستی دهه اینده دهه بازنگری واحصا ضعفها واسیب پذیریها وتلاش در جهت رفع انها بوده وبا انتقال بصیرت سیاسی از ملت به کارگزاران ، دهه اینده دهه خنثی سازی تهدیدات در کانون شکل گیری و تولید تهدید باشد تا اساساتهدیدات نتواند به سمت کشور سراریز شود .دهه پنجم دوره پوست اندازی نظام و نو شدن ( زدودن چرکهاو پوست اندازی ) بوده و چله انقلاب ، سوگیری رسیدن به قله انقلاب می باشد. و احیا شعایر انقلاب و بازگشت کشور به ریل خود بایستی باشد و تخقق نیمه باقیمانده مراحل پنج گانه تحقّق اهداف انقلاب اسلامی : 1انقلاب اسلامی، 2تشکیل نظام اسلامی 3تشکیل دولت اسلامی (کارگزاران اسلامی دراندیشه و مدیریت امور)  4 جامعه اسلامی  5  تشکیل امّت و تمدن اسلامی .و رسیدن به  ارتقا مولفه های قدرت ملی و دستیابی به قدرت برتر جهانی و در نوردین قله های جهانی و کسب مرجعیت تخصصی وانشاالله بسترسازی ظهور مهدوی(عج) ،

 

·       

 

 

نمازجمعه کرج در مصلی کرج به امامت نماینده ولی فقیه در استان البرز

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی


آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه کرج:

ولایت‌فقیه و رهبری خط قرمز ماست / نابودی بنیان خانواده مهم‌ترین هدف دشمن است

فضای مجازی ۱۴ دی, ۱۳۹۷ ۰

نماز عبادی سیاسی جمعه چهاردهم دی‌ماه شهرستان کرج به امامت آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) اقامه شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه چهاردهم دی‌ماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) با اشاره به حضور حماسی و پرشکوه مردم در راهپیمایی روز بصیرت بیان داشت: این حضور از روی بصیرت و موقعیت‌شناسی که در روز ۹ دی انجام گرفت آثار فراوان فوری و طولانی‌مدت برای نظام اسلامی به همراه خواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح استعماری حذف حجاب به دست رضاخان در هفدهم دی‌ماه ۱۳۱۴ اظهار داشت: رضاخان که اعتقادی به ارزش‌های اسلامی نداشت، در راستای یک توطئه انگلیسی به دستور اربابانش فرمان کشف حجاب را صادر کرد.

امام‌جمعه کرج رضاخان را شخصیتی بی‌سواد و وابسته به بیگانه خواند و تصریح کرد: امروزه برخی به دنبال تحریف و تغییر چهره این شخصیت پلید هستند که باید بامطالعه تاریخ به باطن این شخصیت پی برد.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه رضاخان تحت سیطره انگلیسی‌ها بود عنوان کرد: رضاخان در مسیر تحقق اهداف استعماری و وابستگی ایران قدم برمی‌داشت تا آرمان‌های دشمنان ایران که اسلام زدایی بود را پیاده کند.

وی یکی از مهم‌ترین اهداف غرب را نفوذ و ایجاد تغییر در مبانی اعتقادی برشمرد و تأکید کرد: بانوان یکی از مهم‌ترین اهداف غرب برای نفوذ، استحاله و ایجاد تغییر در مبانی اعتقادی قرار دارد که در این مسیر برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای برای این قشر عظیم جامعه شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز افزود: یکی از روش‌های دشمنان مقابله با حجاب و عفت بانوان است لذا با تبلیغات و استفاده از ابزار به‌گونه‌ای به مخاطب القاء می‌کنند که حجاب مانع مشارکت اجتماعی زنان است.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه تصریح کرد: به اسم آزادی، آزادی‌های مخرب غربی را تبلیغ می‌کنند و با استفاده از شخصیت‌های غرب‌زده و وابسته، ارزش‌های غربی را به‌عنوان مطالبه بانوان مطرح می‌کنند.

وی بابیان اینکه در این مسیر کمپین راه می‌اندازند، عنوان کرد: در خیابان‌ها به اسم افراد و روزهای هفته جریان سازی می‌کنند که یکی از راه‌های مقابله با این جریان‌ها، حضور مستمر است و اگر به‌درستی انجام شود این قضایا تمام می‌شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با تأکید بر اینکه اسلام مخالف آزادی نیست، خاطرنشان ساخت: اسلام مخالف آزادی نیست مگر چیزی که به عفت عمومی آسیب بزند، چراکه وقتی تفکرات لیبرالی توسعه پیدا کند، فطریات از بین خواهد رفت.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه انسان فطرتاً باحیاست، عنوان کرد: همه‌ی بشر که فطرتشان سالم است از فحشا و بی‌بندوباری بی زا است.

وی با تأکید بر اینکه هیچ دینی مانند اسلام به زن و آزادی زن بها نداده است، تصریح کرد: حجاب با انجام وظایف اجتماعی و حضور در عرصه‌های مختلف مخالفتی ندارد به‌طوری‌که زنان می‌توانند با رعایت عفت مشغول کارهای سیاسی و اجتماعی باشند.

خطیب نماز جمعه کرج در ادامه یادآور شد: دشمنان با توطئه رفع و کشف حجاب می‌خواستند این قشر عظیم که مهم‌ترین وظیفه‌شان جامعه سازی و تربیت اجتماع است، این قشر عظیم را از کار بیندازند نسل آینده را در نظام اسلامی مورد هجمه قرار دهند.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه باید مراقب نهاد خانواده بود تا به آن آسیبی وارد نشود، عنوان کرد: امروز از مهم‌ترین نقشه‌های دشمنان توسعه بی‌غیرتی است و این موضوع در دستور کار دشمن قرار دارد که باید به آن توجه شود، دشمن‌شناسی و عمل به‌موقع در مقابل دشمن بسیار مهم است.

وی  بابیان اینکه نظام اسلامی دشمن دارد و دشمن دست از دشمنی برنمی‌دارد و باید دشمن را شناخت و در مقابله با آن برنامه داشت: برخی جاهلان و ساده‌لوحان تصور می‌کنند که با کرنش و درخواست در مقابل دشمن می‌شود کاری کرد که دشمن دست از دشمنی بردارد یا جلوی زیاده‌خواهی آن را گرفت.

نماینده رهبر انقلاب در استان البرز بابیان اینکه چاره راه ایستادگی و مقاومت در مقابل دشمن است،تصریح کرد:  انگلیس، آمریکا و صهیونیست این را بدانند برای از پا درآوردن مردم پشت‌به‌پشت هم هستیم و هر چه نقشه بریزید در مقابل ملت ایران هیچ غلطی نمی‌توانید بکنید.

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه تغییرات در کابینه عربستان سعودی نشان می‌دهد که این حکومت خبیث در حال سقوط است، تصریح کرد: درست کردن جنگ یمن و کشتار هزاران بی‌گناه و اقدامات و جنگ‌افروزی در سوریه، محاصره قطر و جنگ در مقابل محور مقاومت ازجمله برخی اقدامات این کشور است.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به انتصاب آیت‌الله آملی لاریجانی به ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: اهمیت این مجمع بر کسی پوشیده نیست.

وی بابیان اینکه گاهی صحبت‌هایی از بعضی افراد شنیده می‌شود وعده‌ای به دنبال جوسازی و التهاب آفرینی هستند، بیان داشت: جمع‌های کارگری، کارمندی و اصناف در دنبال کردن مطالبات خود مراقب سوءاستفاده‌های دیگران باشند زیرا برخی در فضاهای مجازی به دنبال این فرصت‌ها برای ضربه زدن به‌نظام هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به این موضوع که ممکن است برخی در انتخابات ۹۸ به دنبال بروز فتنه و توطئه باشند، هشدار داده است، ایشان تأکید کرده‌اند که مراقب باشید صورت‌مسئله عوض نشود.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه جایگاه ولایت و رهبری خط قرمز ما است وکسی حق ندارد وارد به این حریم شود، گفت: اخیراً نائب رئیس مجلس در خصوص مسئله فتنه اظهارنظر کرده است و مسئولان باید مراقب اظهارات خود در این خصوص باشند.

وی در پایان تصریح کرد: ما با هیچ‌کس در این مورد عقد اخوت نبسته ایم ایشان باید به سرعت حرف خودش را اصلاح کند و توضیح بدهد که منظورش از این حرف چه بوده است والا حزب‌الله و نیروهای ارزشی باید نسبت به این شخص بخصوص بی‌تفاوت نباشند.



http://emamjomekaraj.ir/1397/10/14/اقامه-نماز-جمعه-کرج-به-امامت-آیت‌الله-3/


Image result for ‫مصلی کرج‬‎


متن کامل خطبه نماز جمعه ۱۴/۱۰/۹۷

استان البرز، شهرستان کرج

توسط آیت‌الله حسینی همدانی :

http://emamjomekaraj.ir/1397/10/14/%d9%85%d8%b4%d8%b1%d9%88%d8%ad-%d8%ae%d8%b7%d8%a8%d9%87%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%86%d9%85%d8%a7%d8%b2-%d8%ac%d9%85%d8%b9%d9%87-14%d8%af%db%8c-%d9%85%d8%a7%d9%87-%db%b1%db%b3%db%b9%db%b7-%d8%b4/


دفتر نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج

کرج – بلوار امامزاده حسن(ع) – جنب مصلای امام خمینی(ره) – خیابان شهید نصرتی – جنب حوزه علمیه امام صادق (ع) – دفتر نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج – کدپستی ۹۳۴۵۶ – ۳۱۳۴۶

تلفن:                     ۳۲۴۰۳۴۱۵ و ۳۲۴۰۳۴۰۵ – (۲۶) – ۹۸+

نمابر:                                          ۳۲۴۰۳۳۶۰ – (۲۶) – ۹۸+





کرج - خبرگزاری مهر: امام جمعه کرج در دیدار با خبرنگاران خبرگزاری مهر، از اهتمام جدی خود و خیران برای تکمیل و تجهیز مصلای کرج خبر داد و گفت: این مصلی با بهترین معماری به بنایی ماندگار تبدیل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، امام جمعه کرج از جمله مسئولان رسانه ای استان البرز است و امروز نیز با خبرنگاران خبرگزاری مهر البرز و مدیرکل تبلیغات استان به گپ و گفتی صمیمی نشست و از پتانسیلها و ضعفهای استان البرز گفت.

حجت الاسلام محسن کازرونی تاکید کرد: خبرها را هر روز پیگیری کرده و به زمان خبرها نیز توجه می کنم.

در ادامه این دیدار وی به موضوع مصلای شهر کرج اشاره کرد و از اهتمام جدی خود و خیران شهر برای اتمام مصلی خبر داد.

حجت الاسلام محسن کازرونی تاکید کرد: تلاش می کند مصلای کرج با بهترین معماری و تجهیز به سالنهای همایش، کاری ماندگار و یادگار از وی در کرج باشد.

همچنین در این دیدار سرپرست خبرگزاری مهر نیز گزارشی از اهم فعالیتهای این خبرگزاری در استان البرز ارائه کرد.

اعظم کریمی اظهار داشت: خبرگزاری مهر در عرصه اطلاع رسانی فرهنگی سعی کرده با دقت عمل و سرعت فراوان در انتشار اخبار اقدام به تحلیل محتوای مسائل فرهنگی و اجتماعی استان نماید.

وی با بیان اینکه سرعت و دقت دو محور مهم کاری در مجموعه مهر البرز است از به کارگیری نیروهای توانمند با تحصیلات مرتبط در این خبرگزاری خبر داد و این موضوع را نتیجه کار تیمی موفق این خبرگزاری برشمرد.

کریمی ادامه داد: گزارشهای انتقادی از مسائل گوناگون شهری با دید انتقاد سازنده و ارائه راهکار دیگر رویکرد این خبرگزاری در استان بوده است.

وی توجه به مناسبتهای ملی و مذهبی، تولید محتوا، خبر و گزارش در مناسبتهای گوناگون را از محورهای اصلی فعالیت های این خبرگزاری در استان توصیف کرد.

وی با قدردانی از حمایتهای معنوی اداره کل تبلیغات اسلامی البرز به بیان برخی مشکلات مشترک خبرنگاران استان در مطبوعات، خبرگزاریها و سایتهای خبری پرداخت و از امام جمعه درخواست کرد در صورت صلاحدید در نشستهای مشترک با مسئولان برای رفع موانع موجود بر سر راه اطلاع رسانی دقیق و به موقع در البرز چاره اندیشی کنند.

کریمی با تاکید بر توجه ویژه خبرگزاری مهر در پوشش به موقع اخبار خطبه های نماز جمعه پیشنهاد راه اندازی جایگاهی با امکانات ارسال خبر برای خبرنگاران در محل مصلا را مطرح کرد.

این پیشنهاد مورد توجه امام جمعه قرار گرفت و وی از همکاری ستاد برگزاری نماز جمعه در بخش آقایان برای در اختیار قرار دادن امکان ارسال خبر ان لاین خطبه های نماز جمعه و بهره مندی خبرنگاران خبر داد.

کد خبر 1527597


https://www.mehrnews.com/news/1527597/مصلای-کرج-با-بهترین-معماری-به-بنایی-ماندگار-تبدیل-می-شود



دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی  و رسالت سازمانها و نهادها

سالی که در ان قرارداریم ، مقارن با 40 سالگی انقلاب اسلامی

سالی که دشمنان با تابستان داغ میخواستند به فجر بهمن نرسد

40 سال از پیروزی معجزه گونه ملت برنظام ظلمانی گذشت

پیروزی ای که محال بود ولی براساس ایه تغییرقوم و وعده الهی اعجازقرن رخ نمود وانفجارنور، جهان را منور ومتحیرکرد.

گذشته تیره و سیاه را درهم پیچید

ونظامی شکل گرفت برمبانی اسلام ومشارکت ملت ( مردم سالاری دینی )  بی نظیردردنیا

40 سال در فراز ونشیب های گوناگون (با طعم سختی ها و شیرینی ها)

براساس فرمایش امام علی ـ ع ـ می‌فرماید: «رحم الله امرء علم من این فی این والی این»

 

       بخش اول : مقایسه اجمالی دستاوردهای 40 ساله

1)   40 سال توطئه و 40 سال مقاومت

2)   نظام سیاسی ومدیریتی ( نظام ظلمانی – نظام نورانی )

·       وابستگی کامل # استقلال کامل

·       رییس مملکت : اختیار امور# مستقل از غرب و شرق

·       براساس منافع غرب# براساس منافع ملی

·       متکی بر بیگانگان # متکی بر اراده ملی

·       اختناق # ازادی

·        عدالت : بی معنا # عدالت محوری

3)    هویت و فرهنگ

·       هویت زدایی # ترویج هویت اسلامی

·       تخریب فرهنگ بومی # ترویج فرهنگ ناب اسلامی

·       ترویج انواع فساد # مبارزه بافساد

·       ترویج فرهنگ غربی # پالایش فرهنگ وارداتی

·       ترجمه در منابع علمی # تالیف و گسترش منابع اسلامی وبومی

·       ابراز بودن رسانه ها # رسالت محورشدن رسانه ها (نشریات وصدا وسیما و...)

·       رشد چند برابری زیرساختهای فرهنگی

·       رشد چند برابری منابع انسانی فرهنگی ونخبگان فرهنگی

4)    علوم وفناوری

·       تعداد اختراعات ثبت شده بین المللی ایرانیان ۱۳۶۸۳ یعنی ۲۱۳ برابر می‌باشد.

·       ۶۶۹مدال کسب شده که با این تعداد مدال ایران جزء ده کشور اول دنیا #  قبل هیچ

·       ایران 8مین کشور دنیا در پرتاب ماهواره است.

·       ایران 5 مین کشور در نانو در سال ۲۰۱۶ است.

·       ایران 14 مین کشور در علوم و فیزیکی هسته‌ای در سال ۲۰۱۶ است.

·       ایران 5 مین کشور در مهندسی شیمی و مهندسی انرژی برحسب شاخص تولید مقالات در اسکوپوس در ۲۰۱۵ است.

·       ایران 9مین کشور در مهندسی عمران و مهندسی اقیانوس برحسب شاخص تولید مقالات در اسکوپوس در ۲۰۱۵ است.

·       ایران 11مین کشور در مهندسی هوافضا برحسب شاخص تولید مقالات در اسکوپوس در ۲۰۱۵ است.

·       ایران 12مین کشور در مهندسی صنایع برحسب شاخص تولید مقالات در اسکوپوس در ۲۰۱۵ است.

·       صنعت هواپیمایی ایران در رتبه دهم در بین ۱۴۷ کشور جهان است.

·       ایران در جمع ۱۱ کشور دارای فناوری پرتاب ماهواره قرار دارد.

·       ایران جزو ۱۳ کشور دارنده چرخه کامل سوخت هسته‌ای است که اکتشاف اورانیوم، استخراج، تولید کیک زرد و تبدیل آن به گاز UF۶ در حوزه تولید سوخت و مجتمع‌های سوخت در آن صورت می‌گیرد.

·       ایران جزو ۱۴ کشوری است که توانایی غنیسازی اورانیوم دارند.

·       ایران رتبه دوم در زمینه پیشرفته‌ترین کشور‌ها در حوزه سلول‌های بنیادین را دارا می‌باشد.

·       ایران از نظر تولیدات زیست فناوری در رتبه ۱۳ جهان و اول منطقه در سال ۲۰۱۷، قرار دارد.

5)    حوزه دفاعی امنیتی

·       الف) دفاعی:

·       آمایش دفاعی کشور برخلاف قبل از انقلاب که از مدل سنتو و منافع قدرت های خارجی تبعیت می کرد، بر اساس منافع ملی سامان پیدا کرده

·       پدافند هوایی (طراحی و ساخت سامانه‌های پدافندی برد کوتاه، متوسط و بلند)

·       هوایی (طراحی و ساخت جنگنده، انواع پهپاد، بالگرد و پرنده‌های فوق سبک، الکترونیک هوایی)

·       دریایی (طراحی و ساخت انواع ناو و ناوشکن، انواع زیردریایی، قایق پرنده، شناور‌های تندرو و فوق سریع، انواع هواناوها)

·       زمینی (طراحی و ساخت انواع تانک، نفربر، خودروی نظامی، تجهیزات و سلاح‌های انفرادی، انواع مهمات سبک و سنگین)

·       موشکی (طراحی و ساخت انواع موشک‌های زمین به زمین، سامانه‌های، انواع موشک‌های کروز)

·       الکترونیک و رادار (طراحی و ساخت انواع رادار جستجو و ردیاب، سامانه‌های الکترونیکی خاص، طراحی قطعات میکرو الکترونیک)

·       فضای سایبری (مدیریت فضای سایبری، تامین امنیت سایبری، دفاع سایبری)

·       طراحی و ساخت انواع:

ü    ماهواره (مخابراتی، سنجشی، ناوبری در ابعاد و دقت‌های متفاوت)

ü    سفینه فضایی

ü    حامل ماهواره (سفیر، سیمرغ، ذوالجناح)

ü    ایستگاه پرتاب

ü    ایستگاه بهره برداری (ثابت و متحرک)

ü    ایستگاه هدایت و کنترل ماهواره

ü    محموله‌ها (دوربین، ترانسپوندر)

ü    آزمایشگاه فضایی (موشک‌های کاوشی)

6)    تقنینی وقانون گذاری

·       قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از مترقی ترین قوانین اساسی دنیا

·       قوانین حامی حقوق عامه مردم در نظام جمهوری اسلامی ایران  بر اساس عدالت محوری

·       صیانت از قانون اساسی و شرع مقدس اسلام در فرآیند قانون گذاری کشور

·       قوانین فرهنگی تعالی بخش در نظام جمهوری اسلامی ایران

7)    قضایی

·       ماهیت وهویت نظام قضایی ( اسلام)

·       استقلال قضایی

·       رییس قوه و مسولین عالی قضایی

·       عدالت محوری- مصون نبودن هیچ فردی

·       توسعه زیرساختها

·       خدمات الکترونیک قضایی

·       ابتکارات قضایی ( فرمان 8 ماده ای امام ) ، دادسرای ویژه – دادگاه ویژه روحانیت و...

8)    اموزش وعلم

·       پس از انقلاب اسلامی بر خلاف گذشته، محیط دانشگاه دارای روحیّه‌ی خودباوری و اتّکاءبه‌نفس و تولید علم شد و توان پاسخگویی به مسائل کشور را یافته است.

·       دانش آموختگان دانشگاه‌های ایران به دلیل سطح بالای علمی همواره مورد توجه برجسته‌ترین دانشگاه‌های جهانی بوده و همواره از جانب مراکز علمی، پژوهشی و فناوری معتبر در دنیا دعوت به همکاری می‌شوند.

·       انقلاب اسلامی موجب رشد و شکوفایی استعداد‌ها و نقش آفرینی دانشجویان و دانشگاهیان در فضای علمی کشور شده به طوری‌که بسیاری از تحولات بزرگ بعد از انقلاب با محوریت دانشجویان به انجام رسید.

·       انقلاب اسلامی ساختار‌هایی را به‌وجود آورد تا دانشجویان بتوانند در حوزه مختلف فرهنگی و اجتماعی فعالیت داشته باشند.

·       انقلاب اسلامی در حوزه علوم انسانی افقی نو ایجاد کرد و تولیدات مکتوب فاخری حتی در سطح نظریه پردازی ایجاد کرده و زمینه ساز شکل گیری جریان معرفتی در حوزه علوم انسانی اسلامی بوده است.

9)    صنعت نفت

·       تولید پنج فراورده اصلی پالایشگاه ها 4/ 2 برابر شد: پس از انقلاب تا پایان سال ۱۳۸۸ تولیدات پنج فراورده اصلی پالایشی، نسبت به قبل از انقلاب با رشدی بالغ بر 5/ 135 درصدی حدود 4/ 2برابر شده است. در این مدت مجموع تولید پنج فراورده اصلی (گاز مایع، بنزین، نفت سفید، نفت گاز و نفت کوره) از 74/ 99میلیون لیتر در روز به بیش از ۲۳۵.۷۳ میلیون لیتر در روز افزایش یافته است.

·       افزایش ذخایر هیدرو کربوری مایع و گاز طبیعی : ذخایر هیدروکربوری مایع تا قبل از انقلاب 94/ 145میلیارد بشکه بوده که بعد از انقلاب و تا سال 1390 به 8 / 154 میلیارد بشکه رسیده و  ذخایر قابل استحصال گاز طبیعی از 75 / 12 تریلیون متر مکعب در ابتدای سال ۵۷ ، به بیش از ۳۳ تریلیون متر مکعب در سال ۱۳۹۰ رسیده که نشان‌دهنده برداشت صیانتی از میادین نفتی و سرمایه گذاری های جدید است. طی سه  دهه اخیر 4 / 36میلیارد بشکه نفت خام و ۲۱۹۴ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی استخراج شده است.

·       افزایش در تولید و فروش نفت، گاز، مایعات و میعانات گازی، تزریق گاز و حفاری : متوسط تولید گاز غنی از ۱۱۰ میلیارد متر مکعب به 9 / 551 میلیارد متر مکعب، میزان تولید مایعات و میعانات گازی و نفتی که از 3/ 31 هزار بشکه در روز به 2 / 448 هزار بشکه در روز، تزریق گاز به میادین نفتی که از 7 / 2میلیون متر مکعب در روز به 7 / 77 میلیون متر مکعب و عملکرد حفاری از متوسط ۱۱۷ هزار متر در سال قبل از انقلاب به 6 / 491 هزار متر تا سال 1390 رسیده است.

·       افزایش 3 برابری تولید بنزین : تولید بنزین پالایشگاهی پس از انقلاب و تا پایان سال ۱۳۸۸ نسبت به قبل از انقلاب  تا ۱۳۵۷ با رشدی بالغ بر 2 / 199 درصد تقریبا ۳ برابر شده و از 43/ 14 میلیون لیتر در روز به 18/ 43 میلیون لیتر در روز افزایش یافته است.

·       افزایش تولید گاز مایع : تولید گاز مایع پس از انقلاب و تا پایان سال ۱۳۸۸، نسبت به قبل از انقلاب  با رشدی بالغ بر ۱۴۳ درصد تقریبا 4 / 2 برابر شده و از  44 / 3 میلیون لیتر در روز به 36 / 8 میلیون لیتر در روز افزایش یافته است.

·       افزایش تولید نفت سفید :  تولید نفت سفید پس از انقلاب نسبت به قبل از آن با رشدی بالغ بر 1 / 39 درصد تقریبا 4 / 1 برابر شده و از 31 / 13میلیون لیتر در روز به 52 / 18 میلیون لیتر در روز افزایش یافته است.

·       رشد 5/ 3 برابری تولید نفت گاز : تولید نفت گاز پس از انقلاب و تا پایان سال ۱۳۸۸ نسبت به ۶۷ سال قبل از انقلاب (۱۲۹۱ تا ۱۳۵۷) با رشدی بالغ بر  8 / 254درصد تقریبا 5 / 3 برابر شده و از ۲۵ میلیون لیتر در روز به 7 / 88 میلیون لیتر در روز افزایش یافته است.

·       رشد 3 / 2 برابری خوراک پالایشگاه های کشور : مقایسه خوراک مورد مصرف در پالایشگاهی ایران شامل نفت خام و میعانات گازی پس از انقلاب و تا پایان سال ۱۳۸۸ نسبت به ۶۷ سال قبل از انقلاب (۱۲۹۱ تا ۱۳۵۷) با رشدی بالغ بر  6 / 128 درصد تقریبا 3 / 2 برابر شده و از ۷۴۷ هزار بشکه در روز به ۱۷۰۸ هزار بشکه در روز افزایش یافته است.

·       رشد قابل ملاحظه شاخص های مهم بخش گاز و گاز رسانی : شهرهای گاز رسانی شده از ۵ شهر به ۷۴۴ شهر و افزایش تعداد روستاهای گاز رسانی شده از ۱ روستا به ۷۳۶۴ روستا

·        رشد قابل ملاحظه در بخش تولیدات پالایشگاهی

10)                   زیرساختها

·       3      افزایش3 برابری طول خطوط ریلی کشور در بازه زمانی 37 ساله نسبت به میزان خطوط 62 ساله قبل انقلاب

·       3     افزایش 3 برابری مساجد کشور : با افزایش تعداد مساجد کشور از 25 هزار در قبل از انقلاب به 72 هزار در سال 1393، دسترسی مردم به مساجد افزایش قابل توجهی پیدا کرده است.

·       6       افزایش 6 برابری کل راه های کشور

·       8     8 برابری تعداد کتابخانه های عمومی کشور، بدون در نظر گرفتن تعداد بی شمار کتابخانه های غیررسمی موجود در مساجد و مدارس کشور

·       11     رشد 11 برابری دانشگاهها  : افزایش بی سابقه دانشگاه ها  به طوری که هر کسی که در ایران تمایل داشته باشد می تواند به مدارج آموزش عالی دست پیدا کند.

·       13     رشد 13 برابری برق رسانی  :  از ابتدای انقلاب تاکنون به طور متوسط هر روز برای 4 روستا برق رسانی شده است بطوریکه امروزه تعداد روستاهای برقدار شده ،  از 4 هزار روستا به 57 هزار روستا رسیده است.

·       29   ساخت 29 برابری  بوستانهای عمومی : طی سالهای بعد از انقلاب تعداد پارک ها و بوستان های شهری از 75 پارک به 2135 پارک رسیده است.

·       30     جهش 30 برابری صنعت تونل سازی: افزایش طول تونل های جاده ای ساخته شده به 157000 متر و ساخت بیش از 355000 پل در کنار بومی شدن فناوری ساخت آنها، از برکات جمهوری اسلامی ایران می باشد.

·       30   رشد 30 برابری سدهای مخزنی کشور :رسیدن تعداد آنها از 13 سد به حدود 400 سد بزرگ در سال1395، آبهای هرز و بلااستفاده کشور در خدمت صنعت، کشاورزی و شرب مردم مدیریت شده است.

·       30      30 برابری تعداد شبکه های تلویزیونی کشور : از 2 شبکه سیاه و سفید چند ساعته در سال 1357 به 62 شبکه 24 ساعته در سال 1395 رسیده زمینه و بستر ارتقاء فرهنگ عمومی جامعه را فراهم نموده است.

·       100     ساخت 100 برابری اماکن ورزشی : اعم از شهرها  و روستاها، سرانه اماکن ورزشی در کشور

·       120     رشد 120 برابری گازرسانی  :  تعداد شهرهای گازرسانی شده از 9 شهر در سالهای قبل از انقلاب به 1083 شهر در سال 1395 است؛ همچنین تعداد روستاهای گازرسانی شده از 1 روستا در سالهای قبل انقلاب به 23000 روستا رسیده است.

·       500    افزایش 500 برابری راه آسفالته روستایی ساخت کامپوزیت

·       حدود 90 درصد روستاهای کشورصاحب تلفن ثابت :، (54 هزار و 286 روستا دارای ارتباط  و 48 هزار و 33 روستا دارای تلفن خانگی) از نعمت ارتباط تلفنی برخوردار شده اند.

·       فراهمسازی 95درصدی زیرساخت صنعت داروسازی :     ساخت و توسعه زیرساخت های صنعت داروسازی و تولید بیش از 95 % داروی مورد نیاز کشور در داخل کشور، ایران را به مرز خودکفایی در این زمینه رسانده است.

·       شعاع پوشش فرودگاه به استاندارد شعاع 250 کیلومتری دسترسی به فرودگاه.: افزایش تعداد فرودگاه های کشور با دانش و توان مهندسی شرکت ها و مهندسین داخلی از 32 به 54 فرودگاه و دستیابی 100 درصد جمعیت شهری و 73 درصد جمعیت روستایی تحت پوشش شبکه آب شرب سالم قرار گرفته است، این در حالی است که در سال 1355 حدود 80 درصد روستاها فاقد تاسیسات لوله کشی بوه اند.

·       برقدار شدن 100 %  درصد روستاهای بالای 10 خانوار  : و 99.5 درصد روستاهای زیر 10 خانوار بعد از انقلاب برقدار شده است؛ در حالی که این میزان در سالهای قبل از انقلاب صرفا 7 درصد بود.

·       فراهمسازی زیرساخت 100 درصدی برای ریشه کنی بیسودی با نهضت مدرسه سازی :    طی سالهای بعد از انقلاب تعداد مدارس کشور از 48 هزار مدرسه به 108 هزار مدرسه (به طور میانگین 4 مدرسه در روز) و تعداد کلاسهای درس از 185 هزار کلاس در سال 1357 به 587 هزار در سال 1396 (به طور میانگین 28 کلاس در روز) افزایش پیدا کرده است و در سایه آن درصد باسوادی در کشور نزدیک به 100 درصد شده است.

·       ضریب نفوذ 104 درصدی تلفن همراه :     با افزایش ضریب نفوذ تلفن همراه به ۱۰۴ درصد و دایری ۸۳ میلیون خط فعال در کشور، کل پهنه سرزمین ایران تحت پوشش شبکه تلفن همراه قرار گرفته است.

·       ضریب گسترش اینترنت همپای جهان : رساندن آن تا سطح روستاها، بستری برای ارائه خدمات الکترونیک برای مردم فراهم شده است.

11)                 بین المللی

·       ایران ناشناخته در جهان – به کشور شاخص

·       انقلاب اسلامی، یک فرا نظریه : باورتاثیر قدرت ملت در نظام سیاسی کشورخود

·       معرفی نظام متکی بردین ، در نظام های سرمایه داری و سوسیالیسی موجود

·       تغییر قواعد بازی در عرصه بین المللی : تحقیر دوقطب غرب وشرق زمان

·       احیای اسلام ناب محمدی

·       بیداری اسلامی و ازاد اندیشی

·       کسب اقتدارملی واعتبار جهانی

·       مانع بزرگ طرحهای استکباری در جهان و رقم زدن نظم نوین جهانی

·       فروریختن نفاق مدعیان درجهان اسلام و دنیا

·       موضوع اول روسای جمهورکشورهای استکباری

·       قطب حامی ملل نظلوم

·       مشارکت در امنیت منطقه و مرکز ثقل محورمقاومت

·       تهدیدکننده غده سرطانی

·       وحدت جهان اسلام و سراغاز احیای تمدن اسلامی

12)                 و دهها مورد دیگر

بخش دوم : وضعیت فعلی و وظایف سازمانها ونهادها

·       برگزاری جشنهای 40 سالگی انقلاب در تراز اهداف انقلاب

·       گزارش 40 ساله دهند

·       امارها واقعی باشد

·       مردم را ناامید نکنند وامید واهی هم ندهند

·       کام مردم را تلخ تر نکنند

·       وظیفه سازمانها و روابط عمومی ها : بیان حقایق انقلاب

·       درمقابل دشمن موضع ذلیلانه نداشته باشند

·       امید به دشمن نداشته باشند

·       سیاستهای کلان کشور را عمل کنند ( سیاستهای اقتصاد مقاومتی – ضرورت سال : حمایت از تولید ملی )

·       در برابر منتقدان وناصحان گوش شنوا

·       ضعفها ومشکلات مردم را در اولویت قراردهند

·       صرفه جویی در هزینه ها

·       کاهش نقدینه گی

·       مسولان مردم را محرم بدانند

·       پیمانهای دست پخت دشمن را رها کنند ( توافق نامه  هسته ای - لاشه متعفن برجام را رها کنند – اف ای تی اف – کرسنت  -مذاکرات موشکی  - الحاق ایران به CFT خودتحریمی است)

·       شفاف سازی قراردادهای محرمانه خسارت بار ( قراردادهای پژو - ایرباس –بویینگ - )

·       رها کردن دور زدن قوانین ( محرمانگی توافق با تلگرام – بجای طلا گرام  - هات گرام - حمایت واقعی از رسانه های داخلی )

·       چرا رسانه ها کوتاهی میکنند؟

·       چرا برخی زبانها لالند؟

بخش سوم : رسالت ما در دهه پنجم انقلاب

·       اقدامات بی نظیربوده ولی نباید قانع بود

·       دهه اینده دهه بازنگری ضعفها واسیب پذیری ورفع انها

·       دهه خنثی سازی تهدیدات در کانون تولید تهدید

·       دوره پوست اندازی نظام و نو شدن ( زدودن چرکهاو پوست اندازی )

·       چله انقلاب ، سوگیری رسیدن به قله انقلاب

·       به امیددر نوردین قله های جهانی و کسب مرجعیت تخصصی

·       احیا شعایر انقلاب و بازگشت کشور به ریل خود

·       انتقال بصیرت سیاسی از ملت به کارگزاران

·       ارتقا مولفه های قدرت ملی و دستیابی به قدرت برتر جهانی

·       مراحل پنج گانه تحقّق اهداف انقلاب اسلامی : 1انقلاب اسلامی، 2تشکیل نظام اسلامی 3تشکیل دولت اسلامی (کارگزاران اسلامی دراندیشه و مدیریت امور)  4 جامعه اسلامی  5  تشکیل دنیای(امّت، تمدن) اسلامی

·       وانشاالله بسترسازی ظهور مهدوی ،


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۰/۱۴