***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

گفت و گوی سیاسی ، رادیو گفتگو

يكشنبه, ۲۳ دی ۱۳۹۷، ۰۹:۳۸ ب.ظ

 

 دکتر سید جواد هاشمی فشارکی

23 دی 1397

منبع خبر : 

http://radiogoftegoo.ir/NewsDetails/?m=175104&n=367855

 

 دولت در پازل دشمن بازی نکند

 
تحلیلگر مدیریت راهبردی گفت: دولتمردان دررفتار با آمریکا نباید دچار حماقت مجدد شوند و محاسبات غلط به دشمن بدهند. چنانکه برخی مواقع در پازل دشمن رفتار می‌کنند. دستگاه دپیلماسی نباید مروج حرکت‌های دشمن باشد بلکه باید مروج توانایی‌های داخلی باشد
 
 
 
 
برنامه "گفت‌وگوی سیاسی" با موضوع(تلاش دائم مقامات آمریکایی برای براندازی انقلاب و علل درست نبودن دستگاه محاسباتی آن(با توجه به بیانات رهبری در ۱۹ دی) با حضور دکتر سید جواد هاشمی، استاد دانشگاه و تحلیلگر مدیریت راهبردی روانه آنتن شبکه رادیوگفت‌وگو شد.

سیدجواد هاشمی در مصاحبه با رادیوگفت‌وگو بیان کرد: آمریکایی‌ها برای رسیدن به اهدافشان صدام را در جنگ تحمیلی بسیار مورد حمایت قرار دادند زیرا تصور می‌کردند با این نحوه حمایت خواهد توانست ایران را تسخیر کنند که خوشبختانه شکست خوردند. در بحث حمله منافقان که فکر می‌کردند سه روزه بتوانند تهران را با یک عملیات مرصاد فتح کنند اما مردم با یک موج جمعیتی به جبهه‌ها هجوم بردند و این عملیات در همان نقطه شروعش شکست خورد. از طرفی در تابستان داغ ۹۷ نقشه‌ها کشیدند و طرح‌ها ریختند اما با همه تدارکاتی که فراهم کردند باز هم شکست خوردند. 

وی افزود: تصور می‌کنم آمریکایی‌ها با محاسباتی که در نزد خودشان دارند، تصور می‌کنند که تخمینشان درست بوده است زیرا از همه ابزارها و روش‌ها استفاده کردند تا بتوانند به آن هدف خودشان دست پیدا کنند. آنها در راستای دستیابی به هدفشان، به تحریم روی آوردند و تحریم ارزی را در دستور کار خود قرار دادند. لذا شبکه ارزی را در کشورهای مجاور ما دنبال کردند و در بحث تنگ کردن گلوگاه‌های اقتصادی وارد عرصه شدند، از سویی نرخ ارز به صورت غیرمنطقی در یک رقم ۴۲۰۰ نگه داشته شد که مسائلی همچون تخصیص ارز به کالاهای غیرضروری و قاچاق ارز اتفاقاتی بود که در داخل کشور اتفاق افتاد و باعث شد بسیاری از منابع ارزی ما به جاهایی برود که غیرضروری بود، خود تخلیه خزانه صدمات بسیار زیادی به اقتصاد ما وارد شود. 
 
تحلیلگر مدیریت راهبردی ادامه داد: یک سری مسائل در داخل و یکسری عوامل در خارج و فشارهایی که آمریکایی‌ها با توسل به روش‌های مختلف وارد کردند، اگرچه آنها بر عوامل داخلی نیز اتکا داشتند زیرا آنها نمی‌توانند تنها از خارج فشار بیاورند و زمانی که در داخل نشانگرها و پیامدهای آن بتواند اثرگذار بشود، به علاوه رابطه‌هایی که میان عوامل داخلی و بیرونی است و عملکرد آنها براساس بررسی است که آمریکایی‌ها انجام دادند که باید به ثمر می‌رسید و نقطه اوج آن شورش‌های دی‌ماه ۹۶ بود و باید طبق این فرمول علی‌القاعده در هر کشوری پیاده کرده بودند، باید نظام را ساقط می‌کردند که طبق محاسبات درست عمل کردند اما در اثر هوشیاری مردم، رهبری مقتدر و عنایت الهی را در فرمول خودشان ندیدند با شکست مواجه شدند.

سیدجواد هاشمی گفت: برای مقابله با آمریکا، لازم است همه روش‌های مقابله را در بخش‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی رصد و شناسایی کنیم و دریابیم که آنها به دنبال چه هدفی هستند و آسیب پذیرهای داخلی را رفع کنیم زیرا دشمن در صدد شناسایی نقاط آسیب‌پذیری ما و تمرکز بر آنهاست تا بتواند با تکیه بر نقاط آسیب‌پذیر به ما ضربه بزند. از سوی باید برنامه داشته باشیم تا مقابله کنیم تا پیش از آنکه دشمن بخواهد اقدام عملی بکند. 

وی افزود: ما باید نگاه خودمان را به آمریکا تغییر دهیم و این کشور را به صورت رقیب نبینیم بلکه آن را به صورت یک کشور دشمن ببینیم. ضمن اینکه توجه داسته باشیم که مولفه‌های قدرت آمریکا به شدت در حال نزول است هم در حوزه اقتصادی و هم در بحث امنیتی بک بحران بسیار خفته‌ای دارند و هم مردم آمریکا به شدت در حال تقسیم هستند و اخلاق و فرهنگ در آنها مرده است. هم توان نظامی آنها رو به افول است، لذا باید تمام این صحنه‌ها را باید در نظر بگیریم و صدای شکستن لیبرالیزم را باید احساس کنیم که در آمریکا به صدا درمی‌آید. 

تحلیلگر مدیریت راهبردی در مصاحبه با رادیوگفت‌وگو بیان کرد: از طرفی دیوانی که ترامپ دارد در واقع مانند حیوانی است که زخمی شده و در واقع برای فرار از مرگ صدای ناهنجاری از خودش تولید می‌کند. لذا باز تاکید می کنم که نگاه به آمریکا باید تعویض شود و توصیه می‌کنم در رابطه با دستگاه محاسباتی دشمن باید رفتاری داشته باشیم که به خطا نیفتد. لذا دولتمردان در رفتار با آمریکا دچار حماقت مجدد نشوند. حقایق را درک کنند و محاسبات غلط به دشمن ندهند و اصلا چرا برخی مواقع در پازل دشمن رفتار می‌کنند و دستگاه دپیلماسی نباید مروج حرکت‌های دشمن باشد بلکه باید مروج توانایی‌های داخلی باشد. 
 
 
 

تحلیلگر مدیریت راهبردی گفت: دولتمردان دررفتار با آمریکا نباید دچار حماقت مجدد شوند و محاسبات غلط به دشمن بدهند. چنانکه برخی مواقع در پازل دشمن رفتار می‌کنند. دستگاه دپیلماسی نباید مروج حرکت‌های دشمن باشد بلکه باید مروج توانایی‌های داخلی باش

 

 

 

 

 

http://radiogoftegoo.ir/NewsDetails/?m=175104&n=367855

 

 

 

 

 

 

 

 

http://radiogoftegoo.ir/PhotoDetails/?m=175104&n=368188

 

 

 

 

 

گفت و گوی سیاسی

یکشنبه 23 دی 1397 ساعت 17:38     مدت : 1 ساعت و 2 دقیقه

تلاش دائم مقامات آمریکایی برای براندازی انقلاب و علل درست نبودن دستگاه محاسباتی آن(با توجه به بیانات رهبری در 19 دی) با حضور ماهر(تهیه کننده)، عسگری(کارشناس مجری)، طاهری(گوینده)، دکتر ابراهیم رسولی(تحلیگر مسائل سیاسی و مدیر مسئول مجله نماینده) و دکتر سید جواد هاشمی(استاد دانشگاه و تحلیلگر مدیریت راهبردی)

 

 

گفت و گوی سیاسی

یکشنبه 23 دی 1397 ساعت 17:38     مدت : 1 ساعت و 2 دقیقه

تلاش دائم مقامات آمریکایی برای براندازی انقلاب و علل درست نبودن دستگاه محاسباتی آن(با توجه به بیانات رهبری در 19 دی) با حضور ماهر(تهیه کننده)، عسگری(کارشناس مجری)، طاهری(گوینده)، دکتر ابراهیم رسولی(تحلیگر مسائل سیاسی و مدیر مسئول مجله نماینده) و دکتر سید جواد هاشمی(استاد دانشگاه و تحلیلگر مدیریت راهبردی)

 

 

 

زمان پخش: شنبه تا چهارشنبه

ساعت پخش برنامه: ساعت ۱۷:۳۰

مدت برنامه: ۶۰ دقیقه

تکرار برنامه: --

سامانه پیامک:

بررسی رویدادهای سیاسی روز، بر اساس تازه‌ترین تحلیل‌ها و آراء مختلف مهم‌ترین محوری است که برنامه «گفت‌وگوی سیاسی» رادیو گفت‌وگو به آن می‌پردازد.

در این برنامه مباحث کلان سیاسی در حوزه داخلی و خارجی با دعوت از کارشناسان، اساتید علوم سیاسی و ارتباطات، پژوهشگران و پیشکسوتان عرصه سیاست و صاحب نظران طیف های مختلف سیاسی و اجرایی با هدف روشنگری، نقد منصفانه و ایجاد فضای همدلی مطرح خواهد شد. در حوزه سیاست خارجی مباحث عمده ای مانند استراتژیهای کلان استکبار در جنگ نرم علیه جمهوری اسلامی ایران، واکاوی ابعاد تازه اسلام هراسی و پیامدهای آن بر اسلام و مسلمانان در غرب، جایگاه و قدرت ایران در سطح منطقه به ویژه در فضای توافق ایران و گروه ۱+۵ و تاثیرات آن بر جایگاه منطقه ای و بین امللی جمهوری اسلامی، مولفه های شکل گیری تفکر سلفی جهادی و ابعاد و انواع آن در فضای بین المللی با نگاهی تحلیلی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. در حوزه سیاست داخلی نیز مباحثی مانند ضرورت ها و الزامات تحقق همدلی و همزبانی میان دولت و ملت، واکاوی مفهوم همدلی و همزبانی به عنوان یک شعار و سیاست راهبردی ملی و دیگر مسائل سیاسی از جمله انتخابات، احزاب و مسائلی مانند آن مورد نظر برنامه «گفت و گوی سیاسی» خواهد بود. «گفت و گوی سیاسی» از شنبه تا چهارشنبه هر هفته ساعت ۱۷:۳۰ تقدیم به مخاطبان فرهیخته رادیو گفت و گو می شود. علاقه مندان به مباحث سیاسی می توانند برای مشارکت بیشتر در برنامه خود با مراجعه به صفحه اجتماعی برنامه در سایت شبکه نقطه نظرات و یا موضوعات و کارشناسان پیشنهادی مورد نظر را نیز مطرح نمایند.

 

 

http://radiogoftegoo.ir/ProgramDetails/?m=175104

 

http://radiogoftegoo.ir/ProgramHome/?m=175104

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۰/۲۳

نظرات  (۱)

۲۳ دی ۹۷ ، ۲۱:۵۷ مهدی بیزادی زاده
با سلام
احسن به وبلاگ
شماهم وبلاگ مارا دنبال کنید
http://ansaralmahdibrj.blog.ir/