***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

بازدید از آزاد راه تهران شمال

سه شنبه, ۷ اسفند ۱۳۹۷، ۰۵:۵۲ ب.ظ

بازدید از آزاد راه تهران شمال


اقای مهندس عندلیب - دکتر علی ابوالحسنی - مهندس عبدالحمید مهرداد - مهندس بحرینی - اقای شیشه گر- اقای مهندس حسین باقری - دکترسید جواد هاشمی فشارکی 

سه شنبه 7 اسفند 1397

 آزاد راه تهران شمال

قطعه اول

بخش بی دو

پیمانکار : شرکت ارسا

مدیر عامل : اقای دکتر علی ابوالحسنی


   سید جواد هاشمی فشارکی - مهندس حسین باقری - مهندس بحرینی - مهندس حسین وفایی - مهندس مهرداد -  مهندس عندلیب - دکتر علی ابوالحسنی 


عملات تسطیع آزادراه

مهندس حسن وفایی - سید جواد هاشمی فشارکی - مهندس حسین باقری

سمت راست :اقای مهندس بحرینی 


پیشرفت فیزیکی ۹۴ درصدی  منطقه ۱ آزادراه تهران – شمال




بزرگراه تهران شمال






معرفی و پیشرفت کلی پروژه

    طرح اولیه

    مطالعات اولیه طرح آزادراه تهران - چالوس در سال ۵۳ آغاز شد و پس از پیروزى انقلاب اسلامى مطالعات مسیر آزادراه از سوى وزارت راه و ترابرى به مسابقه گذاشته شده و بهترین طرح توسط هیئتی متشکل از وزارت راه و ترابرى و سازمان مدیریت و برنامه ریزى نهاد ریاست جمهوری کشور انتخاب شد . ضمناً در طرح کالبدى منطقه گیلان و مازندران و مجموعه راهبردها و سیاست ها که در سال ۷۳ به تصویب شوراى عالى معمارى و شهرسازى رسیده ، بر ساخت یک راه ارتباطى سریع میان تهران و غرب مازندران تأکید شده است. این آزادراه بخشى از آزادراه سراسرى شمال جنوب است که کوتاهترین مسیر ارتباطى دریاى خزر با خلیج فارس بوده و در ترانزیت منطقه نقش عمده ای  را بر عهده خواهد داشت.

    مسیر

    مسیر آزادراه از تقاطع غیر همسطح با بزرگراه شهید همت و بزرگراه آزادگان شروع و در امتداد دره کن پس از گذشتن از حاشیه روستای سولقان به تدریج از منطقه کوهستانی توچال عبور کرده و سپس توسط تونل بلند تالون به طول 4900متر این رشته کوه را قطع نموده و در دامنه های شمالی آن در منطقه دو آب شهرستانک قرار می گیرد.(اجرای این قسمت که طول تقریبی آن 32 کیلومتر می باشد  باعث می شود مسیر فعلی حدود 60 کیلومتر کوتاهتر گردد ).

    از آن پس، مسیر به موزات جاده قدیم کرج – چالوس امتداد می یابد و در دره سرهنگ  وارد  تونل البرز بطول 6400 متر شده و در پل زنگوله خارج می شود،سپس  با عبور از ارتفاعات البرز به موازات جاده موجود کرج- چالوس تا شهر چالوس ادامه یافته و در نهایت با یک تقاطع غیر همسطح به کمربندی چالوس – تنکابن متصل  می گردد.

    مزایای مهم احداث آزادراه

    • کوتاه شدن مسیر نسبت به جاده موجود( حدود 65کیلومتر)
    • کاهش زمان سفر نسبت به مسیر موجود از 4/5 ساعت در روزهای عادی به 1/5 ساعت 
    • ایجاد راه ارتباطی سریع و ایمن برای چهار فصل سال
    • افزایش ظرفیت عبور نسبت به راه فعلی
    • صرفه جویی در مصرف سوخت
    •  کاهش آلودگی  هوا ناشی از بهبود وضعیت ترافیک
    • توسعه صنعت توریسم و صنایع کشاورزی و تبدیلی
    • اشتغال زایی

    خلاصه مشخصات فنی

    • طول آزادراه 121کیلومتر بوده و دارای 2 خط (در فرازهای تند 3 خط) در هر باند می‌باشد.
    • حداکثر شیب طولی مسیر 6%، حداقل شعاع قوسها400 متر و میانگین سرعت سیر 80 کیلومتر در ساعت میباشد.
    • تعداد تونلها (در باند رفت و برگشت) 180 رشته تونل جمعاً به طول تقریبی 100 کیلومتر می‌باشد که بلندترین آنها تونلهای بلند تالون و البرز به ترتیب به طول تقریبی 4900 متر و 6400 متر (در هر باند) می‌باشند.
    • تعداد پلهای بزرگ (درباند رفت و برگشت ) جمعا" 95 دستگاه پل و طول کل آن حدود 13 کیلومتر می باشد .
    • حجم عملیات خاکی (مجموع عملیات خاکبرداری و خاکریزی) حدود 42میلیون متر مکعب پیش‌بینی می‌شود.
    • امکانات رفاهی : پیش بینی محل های لازم برای احداث مجتمع‌های خدماتی و رفاهی و ...

            


    منطقه یک  : حدفاصل تهران- دوآب شهرستانک به طول تقریبی ۳۲ کیلومتر

    این منطقه از تقاطع بزرگراه آزادگان و بزرگراه شهید همت شروع و با عبور از مناطق کن، سولقان و امام زاده عقیل و تونل تالون و دره لانیز به سه راهی شهرستانک می رسد .

    اجرای ساخت این قسمت در اولویت بوده زیرا باعث  می شود قسمتی از راه فعلی که از طریق کرج می گذرد حذف شده و مسیر فعلی حدود 60 کیلومتر کوتاهتر گردد.



    منطقه دو  : حدفاصل دوآب شهرستانک _ پل زنگوله به طول تقریبی 22 کیلومتر

    در این منطقه تونل های بلند البرز که هریک بطول حدود 6400 متر می باشد. با اجرای این قسمت، طول مسیر جاده فعلی کرج - چالوس حدود 5 کیلومتر کوتاهتر خواهد شد.


    منطقه سه : حد فاصل پل زنگوله - سه راهى دشت نظیر به طول تقریبی 47 کیلومتر


    منطقه چهار : حدفاصل سه راهى دشت نظیر - چالوس به طول حدود 20  کیلومتر می باشد.




    منابع :


    http://www.tsfc.ir/ShowPage/16/%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%D9%88-%D9%85%D8%B4%D8%AE%D8%B5%D8%A7%D8%AA-%DA%A9%D9%84%DB%8C


    http://www.tsfc.ir/ShowPage/12/%D9%85%D9%86%D8%B7%D9%82%D9%87-%DB%8C%DA%A9


    http://www.tsfc.ir/ShowPage/13/%D9%85%D9%86%D8%B7%D9%82%D9%87-%D8%AF%D9%88


    http://www.tsfc.ir/ShowPage/19/%D9%85%D9%86%D8%B7%D9%82%D9%87-%D8%B3%D9%87


    شرکت بین المللی ارسا ساختمان


    زمینه فعالیت شرکت ارسا مجری بی دو قطعه اول 

    - حوزه های نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی

    - سد و سازه های وابسته و شبکه های انتقال آب و زهکش

    - ساخت و کوبش شمع های پیش ساخته و اجرای شمع های درجا

    - انجام عملیات حفاری و تزریق

    - احداث راه، پل، تونل و سازه های مربوطه

    - اجرای پروژه های صنعتی

    ساخت مخازن دو جداره بتنی ذخیره LNG و LPG

    - ساخت و تعمیرات اسکله و آبگیر

    - اجرای پروژه های آماده سازی

    - گودبرداری تخصصی و پایدارسازی دیواره های گود

    http://www.arsa.ir/



    معرفی آزادراه تهران شمال :

    https://www.aparat.com/v/ndaG4



    مدلسازی سه بعدی پروژه آزادراه تهران شمال



     :


    پروژه مدلسازی واقع گرایانه قطعه اول پروژه آزاد راه تهران شمال که در واقع یک 3D GIS است و در آن پروژه بر اساس نقشه‌های اجرایی مجددا بازطراحی گردیده و تمامی ابعاد و مختصات به طور دقیق حفظ شده است.   



    صعوبت های تونل 12 آزادراه تهران-شمال (منطقهB2) :

        















    موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۲/۰۷