1تاریخ و محل تولد وتحصیلات ابتدایی


ایشان درتاریخ21/05/1342درخانواده ای مذهبی و متوسط در روستای(سیاه کر)از توابع شهرستان ملایر استان همدان دیده به جهان گشود و تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در زادگاه خود و یکی از روستاهای همجوار به پایان رساند.


2تحصیلات حوزوی

همزمان با بیروزی انقلاب اسلامی و درسن 17سالگی وارد حوزه علمیه بروجرد گردید و بخشی از دروس مقدماتی را در نزد اساتیدی چون: آیه الله حاج شیخ ابراهیم نجفی بروجردی وحج اسلام جواهری بروجردی و واعظی و کریمی  گذرانید و پس از دو سال به قم مهاجرت نمود و مابقی دروس مقدماتی و نیز سطح حوزه را در محضر اساتیدی مانند :حضرات موسوی گرگانی و طالقانی و حسینی بوشهری_موسوی و فشارکی و وجدانی فخر ره و اعتمادی ره و صالحی مازندرانی ره به پایان رسانید.


3: تحصیلات دانشگاهی

*ایشان بس از اخذ دیبلم در کنارفعالیتهای اجرائی و مدیریتی و سیاسی از طریق کنکور سراسری موفق به اخذ مدرک کارشناسی (لیسانس)زبان انگلیسی برای استفاده در فعالیتهای تبلیغی گردید.

-دوره دافوس(دانشگاه آموزشی فرماندهی  و ستاد) که ویژه فرمانده عالی رتبه نیروهای مسلح میباشد را با موفقیت سپری و موفق به دریافت  مدرک رسمی آن گردید.

-از طریق کنکور سراسری موفق به اتمام دوره کارشناسی ارشد در رشته علوم دفاعی در دانشگاه امام حسین (ع ) گردید.


4: سابقه حضور در جبهه و دفاع مقدس


نامبرده مدت 84ماه تا قبل از پذیرش قطعنامه 598 در جبهه های جنوب–غرب وکردستان حضور داشت و در اکثر عملیات های بزرگ و کوچک حضور موثر داشته است.

 

5: نوع فعالیت ومسئولیتهای دوران دفاع مقدس


*حضور رزمی و رزمی تبلیغی در جبهه ها و یگانهای مختلف رزمی

* حضور فرهنگی  و  تبلیغی در مناطق عملیاتی و سازمان رزمی

*تشکیل و راه اندازی گروهای رزمی تبلیغی از روحانیون وطلاب در جهت تامین نیاز لشگرها-تیپ ها و واحدهای مستقر در جبهه ها بطوری که گروهای کوچک و بزرگ مذکور که عده آنها از چند ده تا چند صد نفر متغیر بود در بین مسولین و رزمندگان به گروه ذوالنور مشهور گردیده بود.

*تاسیس و راه اندازی و فرماندهی تیپ مستقل 83 امام جعفرصادق (ع)در سال 65 باماموریت:آموزش-اعزام-سازماندهی و بکارگیری روحانیون رزمی و رزمی تبلیغی در جنگ وتامین نیازهای یگانها و واحدهای سازمان رزم به روحانی.

*فرماندهی تیپ مستقل83 امام جعفر(ع)در زمان دفاع مقدس و پس از آن جمعا بمدت 23 سال که پس ازجنگ علاوه براعزام و تامین نیاز یگانها به روحانی انجام امر بسیج روحانیون و طلاب حوزه های قم –خراسان و اصفهان  را عهده دار بوده است.

*مسئولیت معاونت فرهنگی لشگر 10 سید الشهداء (ع) در مقطعی طولانی در دوران دفاع مقدس.

*مسئولیت معاونت فرهنگی قرارگاه قدس به مدت چند سال در دوران دفاع مقدس که در زمان سردار سرلشگر جعفری فرمانده فعلی  کل سپاه - فرماندهی قرارگاه مذکور را عهده دار بودند.

*مسئول ستاد ارتباطات جبهه ها در زمانی که شهید حجت السلام و المسلمین شیرازی فرماندهی تبلیغات جبهه و جنگ را بر عهده داشتند.

* ریاست ستاد نمایندگی ولی فقیه کل در سپاه به مدت چند سال.

* مسئولیت قائم مقامی ریاست ستاد نمایندگی ولی فقیه کل در سپاه به مدت چند سال.

* قائم مقام نماینده  ولی فقیه  در سپاه به مدت سه سال  که پایان آن ختم به استعفاء جهت شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی دوره نهم گردید.

*دبیر کلی کنگره شهداء روحانی سراسر کشور به مدت بیش از 15سال و هم اکنون نیز ادامه دارد.