***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی

اخذ تضمین برای خیز شهردارسابق ( اقای قالیباف)

برسکوی ریاست مجلس شورای اسلامی

 

مقدمه 

درجریان فضای آزاد ایجادشده به نعمت انقلاب شکوهمنداسلامی وبستر انتخابات های گوناگون برای تصدی مسولیت ها،پیشینه چهل سال گذشته مبین اینست که ، در مواردقابل توجهی ، افرادی از مجرای حمایت نیروهای انقلابی بر صندلی مسولیت نشستند ولی میثاق جریانات انقلابی را یازیرپا گذشتند و یا به اردوی استحاله شدگان پیوستند و خسارات مادی ومعنوی برای کشور ببارآوردند.

رییس مجلس وبرخی نمایندگان ورییس جمهور و.... بربستر جلب اعتماد نیروهای انقلابی و حمایت آنان و سپس ریختن آرا ی نیروهای متعهد به آرمانهای انقلاب اسلامی درصندوق آنان به مناصب مهم کشور دست پیدا کردند ولی بعد از مدتی رویه دیگری را پیش گرفتند وحتی توهم رای آوری شان را نیزداشته اند و سپس مسیر خود را ازصراط انقلاب اسلامی منحرف کردند. دوم اسفندماه سال 98 یکی از عرصه های سخت انتخابات را پیشرو خواهیم داشت ، که ضرورت دارد، برای رفع این نقسصه چاره اندیشی شود. 

ضرورت پاسخ گویی و اخذ تضمین 

با پایان یافتن ثبت نام های داوطلبین ، برخی ها در حال تلاش جریان سازی برای قرارگرفتن شهردار سابق تهران درسرلیستی نیروهای انقلاب می باشند . برای پرهیز از تکرار مساله صدرالاشاره و جهت پیشگیری ضرورت دارد ، افراد مورد حمایت آتی ، اولا نقدهای وارده شان را پاسخگو باشند و ثانیا تضمین لازم برای عدم وقوع مسایل مذکور را اریه دهند. براین اساس لازم است شهردارسابق تهران که میخواهد از بستر رای نیروهای انقلاب مسولیت ریاست مجلس شورای اسلامی را کسب کند، درخصوص موارد زیر پاسخگو باشد:

الف -پاسخگویی نسبت به عملکرد گذشته اش 

درمیان کارهای مثبت انجام شده قبلی توسط کارکنان خدوم شهرداری در دوره مدیریت شهری آقای قالیباف ، مسایل و ابهانات زیادی وجود دارد که لازم وی نسبت به آن توضیح دهد تا بتواند از مقبولیت نیروهای انقلابی برخودارگردد :

عملکرد وی در شهرداری تهران

علیرغم فعالیتهای زیاد عمران شهرتهران ، متاسفانه در دوره مسولیت وی با مسایل تاسف بار عدیده ای مواجه شدیم، که لازمه پاسخگویی وی می باشد، اهم آن بدین قرار است : 

سومدیریت در شهرداری

درموارد مختلف کلان مدیریت شهری ، با سوءمدیریت وی مواجه هستیم . بعنوان نمونه احداث تونل توحید ، که غیر از مشکلات فنی با سه برابر براورد اولیه پروژه به اتمام میرسد.و اینکه پروژه های مناطق شهری اجراشدکه در میانه و یاپایان کار تخریب شده و پروژه شهرداری مرکز اجرا گردید.بهسازی برخی میادین و محوطه سازی هایی که انجام شد و اندکی بعد برای عبور بزرگراه و یا کنار گذر وغیره تخریب گردیدند و هزینه های میلیادی به هدر رفت. 

مسایل مالی و هزینه کرد

نحوه هزینه کرد و مدریت برمنابع کلان مالی یکی از مشکلات دیگر دوره وی می باشد . که بعنوان نمونه ، اختیارات بی اندازه قایم مقام وی در اطاق مجاور وی که منجرسواستفاده فراوان مالی و نهایتا به دستگیری وی منتهی شد .

بی توجهیبه رعایت مسایل هویت بخشی به شهرتهران

درجریان توسعه شتابزده شهر تهران ، بی هویتی سیمای شهری تهران و حتی ترویج معماری سبک غربی تداوم یافت . درحالیکه براساس مصوبات قانونی بایستی هویت اسلامی در شهرسازی و معماری رعایت گردد و حتی رهبری انقلاب اسلامی نیز از "معماری وحشی تهران " گلایه داشتند ولی در خصوص اصلاح آن تحرک عملی محسوس صورت نگرفت .

عدول از ضوابط شهرسازی ومعماری 

درچرخه اجرای پروژه های عمرانی شهرتهران در دوره مدیریت وی ، همچون گذشته ، با هدف تامین منابع مالی برای پروژه ها، بسیاری از مقررات شهرسازی ومعماری زیرپا نهاده شده ، وسبب توسعه معضلات و انتقال آن به شهروندان و مدیران بعدی گردید.ممنوعیت احداثات تجاری و خدماتی درمجاوریت بزرگراههای شهری زیر پا نهاده شد وتعدادی از بزرگراهها بعد افتتاح دارای چنین معضلی گردیدند. بعنوان مثال وقتی بزرگراه شهید باقری اجرا شد، بسیاری از کاربری طرفین آن به تجاری و یا آموزشی تبدیل شدند ، که بادسترسی از بزرگراه ، مشکلات ترافیکی و غیره ای را بوجود آورده اند.

لوث کردن عنوان مدیریت جهادی

کارهای برنامه ای شهرداری مناطق را تضعیف کردن و بعد تصمیم گیری درجمع شهرداران مناطق ، که اشکالات زیادی را بهمراه داشته است وکارهای را بصورت فله ای انجام دادن با رویه مدیریت جهادی سازگار نمی باشد وسبب بدنام کردن آن گردیده است .بعنوان مثال در سالی که بنام جهاد اقتصادی نام گذاری شده بود ، شهرداری تهران هنوز سه ماه از سال نگذشته بود ، وسالی که هنوزبپایان نرسیده ، مراسم تقدیر از مدیران جهادی برپا کرده و به کارنکرده مدیران خود ،تقدیرنامه داد !

بزرگنمایی اقدامات دوره تصدی شهردار سابق

دردوره تصدی شهردار سابق برخی بزرگنمایی کارهای انجام شده ، در اذهان مطلع خلاف واقع تلقی شده است . مثلا بزرگراه امام علی (ع) که بخشی از آن دوره های قبل انجا شده بود و بخشی نیز در دوره وی ، تمام طول جدید و قدیم جمع زده و تبیلغ بزرگراه از شمال تا جنوب تبلغ شد. یا پل بزرگراه صدرکه یک پل طویل بشمار میرود و برخی تقاطع ها یک پل دیگری هم اجراشده بعنوان "پل طبقاتی" جا زده شد . و هکذا .

موضع گیری در خصوص فتنه 1388

دربحبوحه آتش و خون هشت ماهه فتنه گران در سال 1388، وی هیچگاه فتنه گری و فتنه گران را محکوم نکرد وجزء ساکتین فتنه بود . درحالیکه بصیرت انقلابی می طلبید جهت خاموش کردن فتنه و همه خواص مواضع صریح داشته باشند، که وی چنین نکرد. 

پاسخ گویی در انتخابات 1396

درشرایط رقابت سخت انتخابات ریاست جمهوری در سال 1396 زیرعملیات روانی دشمن خارجی و داخلی ، متاسفانه وی با ژست پیروزمندانه وجوان مردانه ، در لحاظات آخرانصراف داد وسبب ریختن آرایش به سبد روحانی گردید و نهایتا وی با آرای ناپلونی و حرف و حدیث های فراوان برمسند ریاست جمهوری تداوم بخشید و شد آنچه نبایستی برکشور وملت میرفت و بعبارتی وی در سوء مدیریت دوساله اخیر شریک و مسول هست .

ب- تضمین آینده

 چنانچه از نحوه حضور وی و هیاهویی تبلیغاتی برمی آید وی سودای تکیه برکرسی سبز ریاست مجلس شورای اسلامی را دارد. دراین صورت اگر حمایت نیروهای انقلاب را میخواهد جلب کند ، بایستی موارد زیر را تضمین نماید:

عدم تکرار موارد مشابه فوق 

موارد فوق قابل قبول نبوده وتوجیه پذیر نیست . و وی بایستی تضمین های لازم را بدهد ، متناسب باجایگاه مجلس ، موارد مشابه را پیشگیری خواهد کرد.

پرهیز ار خودکامگی

گرچه عنوان ریاست بر صندلی رییس جمهور یادمیشود ولی معنی آن نیست که هر تصمیمی را در صحن علنی و یا تصمیمات کلان مجلس مثل مصوبات سران قوا و.... را وی مجاز هست وی بصورت خودمختاربگیرد.چرا که عنوان این نهاد شورا است و بایستی براساس شوراکثریت نمایندگان تصمیم و انعکاس یابندو این دوران خودکامگی پیشین ریاست مجس سپری شده است .

عدم رها کردن مجلس 

چنانچه مجلس آینده رییس جمهور را استیضاح نکند ، دوسال آینده انتخابات ریاست جمهوری خواهیم داشت و وی باید تضمین دهد که این کرسی را پلی برای آن مسولیت انتخاب نکرده و ادامه خواهد داد.

ملاک عمل قرارگیری گام دوم انقلاب

با عنایت به اینکه مجلس آینده ، نخستین مجلس درگام دوم انقلاب اسلامی می باشد ، وی بایستی تضمین دهدکه مانند بسیاری دیگر گام دوم را فقط زینت کلام نخواهد داشت و عملا در جهت اجرایی شدن منشور بیانیه گام دوم انقلاب ، اقدمات عملی را درقوانین و لوایح پیگیرخواهد بود.

جمع بندی

برای رفع ابهامات و اشکالات مطروحه و نیز پیش گیری از تکرار تلخ گذشته ، ضرورت دارد مسولان تهیه فهرست ( لیست ) و بخصوص سرفهرستی ،موارد فوق را لحاظ نمایند. والا مجددا شاهد تدوام رویه روحیه غلط افراد در تصدی مسولیت جدید بخصوص درکرسی ریاست مجلس خواهیم بود ، که ضمن ایجاد بی اعتمادی در رای دهندگان ، میتواند همانند دوره فعلی و قبل سبب مشکلات عدیده برای کشور گردند. همانطور که برای قبول مسولیت در جمهوری اسلامی تعهد التزام عملی نسبت به ولایت فقیه تعهد گرفته میشود ، ودرسوگند نامه نیز ذکر میکنند ، لازم است جبهه متحد نیروهای انقلابی برای پذیرش در فهرست ( لیست ) و سرفهرستی انتخابات مجلس شورای اسلامی نیزتعهدگرفته شود. بدیهی است اقبال به وی وکسب حداکثری ارا ، منوط به تحقق موارد فوق می باشد.

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی