***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

در  آستانه دهه فجر چهلم  و یکم انقلاب اسلامی روز جمعه ١١ بهمن ١٣٩٨ ؛ نمازجمعه پرصلابت کرج به امامت آیت الله حسینی همدانی ؛ نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج  در مصلی  بزرگ امام خمینی کرج با حضور اقشار مختلف مردم  برگزار شد .

سخنران پیش از خطبه ها ؛ اقای دکتر سید جواد هاشمی فشارکی ؛ پژوهشگر و استاد دانشگاه ؛  با موضوع  تببین مولفه های قدرت ملی ؛ و ضرورتها و الزامات مجلس شایسته همگام با انقلاب در گام دوم انقلاب بود

 

 

کد خبر: ۵۶۶۴۹

صفحه نخست » مطالب

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۷

از سوی دکتر سید جواد هاشمی فشارکی انجام شد

تببین مولفه‌های قدرت ملی

 

منبع نشر خبر : 

https://paydarymelli.ir/fa/news/56649/%D8%AA%D8%A8%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%85%D9%88%D9%84%D9%81%D9%87%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%82%D8%AF%D8%B1%D8%AA-%D9%85%D9%84%DB%8C

 

تببین مولفه‌های قدرت ملی

منبع خبر:

http://www.598.ir/fa/news/466768/%D8%AA%D8%A8%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%85%D9%88%D9%84%D9%81%D9%87%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%82%D8%AF%D8%B1%D8%AA-%D9%85%D9%84%DB%8C

 

وی درآغازحدیثی ازامام علی ع نقل نمود که " رحم الله امراء علم من این، فی این و الی این . خدا رحمت کند کسی را که بداند از کجا آمده، در کجا به سر می‌برد و به کجا خواهد رفت " وبیان داشت در مسایل فردی واجتماعی بایستی این حدیث را سرلوحه قراردهیم واکنون که در آستانه چهل ویکمین سال انقلاب شکوهمند اسلامی قرارداریم ، لازم است توجه نماییم که گذشته کشورچگونه بوده ، اکنون در چه وضعی قرارداریم و آینده چگونه است . گذشته ما دو مقطع هست .مقطع نخست که شامل پیش از انقلاب  اعم از دوران تاریک ستم شاهی و ماقبل آن که کشورروبه کوچک شدن عرصه سرزمینی وبه قهقرا رفتن بود. ومقطع دوم انفجار نور انقلاب وگام اول انقلاب ویا بعبارتی چله اول انقلاب که حاصل آن پیشرفت های شگرف درهمه حوزه ها، علیرغم تهدیدات بیرونی وضعفهای درونی. ودوره فعلی که درحال گذاراز پیچ تاریخی هستیم ،دوره بازشناسی ضعفها و زدودن دملهای چرکین و پاکسازی و اینده ای که در حال ورود به افقهای بلند گام دوم میباشد.

دکترهاشمی فشارکی سپس به عوامل تولید قدرت ملی کشورمان را برشماری کرده وبراساس سه مقطع زمانی فوق پرداخت .وی نخستین مولفه را،عوامل طبیعی و سرزمینی برشمرد که دردورانهای مختلف ایران وسیع را تجزیه و کوچک کردند وپس از انقلاب دشمن بدنبال تجزیه ایران  با شعارملت کرد وبلوچ وخلق عرب بودوچون موفق نشدند ، یکی از اهداف جنگ تحمیلی را جداکردن خوزستان وغرب کشور دنبال کردند که وجبی از خاک کشور به برکت دفاع مقدس وخون شهدا کاسته نشد.واینک اقتدار ایران درفراسوی مرزهاشکل گرفته است .

 ایشان دومین مولفه را عوامل انسانی  ذکر کرد. افزایش جمعیت از 36 ملیون نفر به 83 ملیون واقوامی که پیش از انقلاب نسبت به کشور بی تفاوت بودند همراه انقلاب و جنگ و همواره پشتیبان نظام گردیدند.

سومین مولفه عوامل اقتصادی ذکرشدکه پیش از انقلاب یک اقتصاد کاملا وابسته به نفت، غیر مولد و متکی به واردات بود.اما در چله انقلابزیر ساختهای ملی ، شهری و روستایی چندین برابر کل دوران چند هزارساله پیش از انقلاب توسعه یافت . دشمنان از ابتدای انقلاب واخیرا تحریم های فلج کننده را برای تضعیف این مولفه قدرت مردم ایران بکار گرفته اند .اخیرا تاراج سکه وارز کشورتوسط مدیران سفیه و واردات بی رویه  بدین جهت هم راستای با اهداف دشمن تلقی میشود.  وسیاستی که مقابله میکند با اهداف دشمن اقتصاد مقاومتی بامحوریت تکیه بر تولید داخلی ، که علیرغم ابلاغ آن توسط رعبرانقلاب ، شش سال است بجز حرف و شعار، از اقدام عملی دولت خبری نیست .

چهارمین مولفه ،عوامل سیاسی داخلی  ، که از یک ساختاربی اراده ووابسته نظام شاهنشاهی به یک نظام کاملا مستقل ومتکی برآرامردم خودبوجود آمد و سطح مشارکت مردم سالاری در ایران بی نظیر بوده است . ولی متاسفانه افرادی که با ارا پایین از طریق همین انتخابات راه یافته اند ، اکنون که دست خالی از خدمات هستند و جایگاهی در میان حتی طرفداران سابقشان ندارند ، به بی اعتبار کردن پرداخته و انگ فرمایشی کردن انتخابات میزنند. واین یعنی تضعیف ارکان مولفه قدرت داخلی . انسجام ملی در پیش از انقلاب وجود نداشت وپس از انقلاب حول محور اسلام در اوج بی مثالی درجهان تبدیل شده است که نمونه آنرا درترورشهید سلیمانی و تشیع جنازه باشکوه وی شاهدبودیم ، امنیت ملی پیش از انقلاب امنیت خفقان پلیسی بود وامروز امنیت مردمی وبی نظیردر منطقه ناامن هستیم .ولی با تدبیرهای غلط دولت در قضیه بنزین و... دیدیم که چگونه امنیت کشورراتضعیف کردند.

پنجمین مولفه ،عوامل سیاست بین المللی بیان شد . که پیش ازانقلاب سیاست ایران حضور بیگانه درکشور و به حساب نیامدن درمعادلات حتی منطقه ای بود.ولی با وقوع انقلاب اجنبی ها فرارکردند و درچله اول انقلاب ، ایران به قدرت برتر منطقه دست یافت .و باپیمانهای جدید بین المللی در ازادسازی عراق و داعش و مانور مشترک با چین و روسیه به قدرت جهانی تبدیل شد .اما توسط افکارغربگراها برجام پر خسارتبرکشور تحمیل شد وبافشار دنبال اف آی تی اف و.... هستند تا قرارگرفتن در نظامات ساخته نظام سلطه و هضم شدن درقدرت های سلطه گرمحقق گردد.

ششمین مولفه ، عوامل  نظامی بیان شد که پیشازانقلاب، ایران ژاندارم امریکا در منطقه بودوراهبردهای نظامی براساس منافع امریکادر منطقه بر ارتش دیکته میشد. اما امریکا ما نیروهای مسلخ مقتدر با تکیه بر انواع سلاحهای بومی هوایی ، زمینی ، دریایی و غیره پیشرفته هستیم . شعار زیبا ولی فریبنده دوران موشک سپری شده و مذاکرات سری با غربیها درباره موشکهای دفاعی کشور، بدین جهت در جهت تضیف قدرت ملی کشوربحساب میایند.

هفتمین مولفه ،عوامل علمی و فناوری ذکرشد.مادر پیش از انقلاب ترجمه کننده ونشخوارکننده تولیدات بیگانگان بودیم ولی به برکت انقلاب اسلامی رشد شتابان تولید دانش و رتبه 11 دنیا را کسب کردیم .ورشد شتابان خودکفایی را طی نموده ایم . اما در سالهای اخیربی توجهی به فضاهای کسب و کارداخلی متکی بردانش بومی غیرقابل پذیرش میباشد.

هشتمین مولفه ،عوامل اجتماعی بیان شد . از یک جامعه بی تفاوت در پیش ازانقلاب به جامعه پویا و پرتحرک ، از یک محرومیت مطلق روستاها وشدید حتی شهرها ورفاه پایین در پیش از انقلاب به رفاه نسبی در چله انقلاب دست یافته ایم .اما مشکلات معیشتی چند ساله اخیر و ایجاد نارضایتی ها و بروز فتنه های اجتماعی 96 و 98 درجهت تضیف این مولفه قدرت ملی بوده است.

نهمین مولفه ،عوامل فرهنگی ذکرشد. بینش فرهنگی و سیاسی پس از انقلاب مردم با قبل ازانقلاب اصلا قابل مقایسه نیست . روحیه مشارکت ملی در مناسبتهای گوناگون برکت انقلاب اسلامی ودرجهت تقویت قدرت ملی بوده است .علاوه برحفظ  میراث کهن ، میراث دفاع مقدس ودفاع از حرمها نیزبه این مولفه افزوده شده است . رشد چند برابری از 2 شبکه به 61 شبکه سیماو....بیانگر افزایش این مولفه بوده است . تهاجم فرهنگی از خارج و داخل و رها بودن عرصه فرهنگ برای رشد ضدارزشهای فرهنگ غربی موریانه های تضعیف این مولفه می باشد که در این سالها شدت یافته است .

دهمین مولفه ،عوامل دینی و اعتقادی بیان شد . مکتب حیات بخش و جهانی اسلام ناب محمدی بادوبال شیعه یعنی شهادت و انتظار ، باروحیه ایثار و شهادت طلبی و انتظار مهدویت قدرت ملی بی نظیریرا برای این کشورشیعی رقم زده و علت بسیاری از دشمنی ها نیز واهمهاز این قدرت اتصال به ظهور منجی عالم بشریت هست.

وی درجمع بندی مولفه های قدرت ملی بیان داشت : سیاست و برنامه های پیش از انقلاب بشدت درجهت کاستن قدرت ملی کشور شیعی ایران بوده است ودر چله اول انقلاب علیرغم توطئه های خارجی و فتنه های داخلی قدرت ملی در همه زمینه ها ارتقا یافته است وبه قدرت برترمنطقه دست یافته ایم .درشرایط سالهای اخیر چونموریانه از داخل به جان مولفه های قدرت ملی افتاده که باید سم زدایی کردو افق گام دوم ترازجهانی شدن و زمینه سازی ظهورمنجی عالم را دنبال میکند.اگر در چله اول بدنبال ترمیم آسیبهای تهاجم دشمن بودیم ، در چله دوم، با ارتقا پایداری ملی ،فتنه های خارجی و داخلی باید درنطفه سرکوب شود. چله دوم انقلاب تراز گفتگوی اسلام ناب محمدی را جهانی کرده و محور مقاومت راوسعت بخشیده است. ما دست برتر پیدا کرده ایم وبایدراهبرد پیش دستانه دردستورکارقرارگیرد.

تلاش دشمن در حوزه های مختلف جنگ و تحریم و تهاجم فرهنگی ،  بر نفوذ جریانی تمرکز یافته ، تا از درون کشور مولفه های قدرت ملی را تخریب و نهایتا آماده پذیرش دشمن کند . وصیت امام خمینی بربدست نااهلان و نامحرمان نیافتدن انقلاب نیز بر این معطوف است .درحالی که این چندساله اخیرجریان نفوذ تشدید شده و امام المسلمین نیز بارها هشدار داده اند باید مسولین کشورغربال شوند وچرکها بیرون ریخته شوند.در بلایای مشارکتهای مردمی گسترده است . دردفاع دربرابرتجاوز دشمن بذل جان غوغا میکند و خونها نجات بخش  واحیاگر میشوند . می بینیم اشتیاق به اعزام به جبهه های مقاومت را وشهادت ها را و تجلیل از شهدا را.اما انقلاب  نیازمند بذل بذر بینش سیاسی و فرهنگی است .باید جهاد بصیرت افزایی فراگیر شود-باید جا بکنیم  تا جانهایی احیا شوند. جبهه فرهنگی خون می خواهد تا احیا گر جانهای بی رمق گردد.وامتی یکپارچه در جهت افزایش قدرت ملی وبسترسازتمدن نوین اسلامی و زمینه سازظهور(عج) وتجلی جامعه مهدوی گردیم

دکتر هاشمی فشارکی درخصوص بیانیه راهبردی گام دوم ،گام یعنی رفتن و طی نمودن ،هرراه رفتنی مبدا و مقصد دارد،مبداش انفجارنور در 22 بهمن 57 و مقصدش اتصال به نور مهدوی است که هر دومقدس وقطعا این میسر نیز مقدس است .امام المسلمین در این بیانیه سرگذشت چهل‌ساله‌ی انقلاب اسلامی، تفاوت چالشهای دیروز و امروز   انقلاب با  مستکبران و ظرفیّتهای مهم کشور برای گام دوم انقلاب که همانا تقویت مولفه های قدرت ملی است که در درآغاز سخنعرض شد را ترسیم نموده اند ودر انتها هفت توصیه راهبردی درحوزه های  علم و پژوهش بعنوان موتور حرکت پیشرفت جامعه درهمه زمینه ها ورسیدن به قله جهانی ،  معنویّت و اخلاق ، که دنیا درسراشیب بوده  وهدف رسالت پیامبر اسلاممی باشد. اقتصاد بعنوان موتورمحرک بخشهای مختلف جامعه ،  عدالت و مبارزه با فساد ، آسیب رسان به دستیابی به اهداف انقلاب ، استقلال و آزادی دو شعار مبارزات انقلاب که محقق شد وباید تدوام یابد.عزت ملی، روابط خارجی، مرزبندی با دشمن ، محوری ترین رکن تمایز انقلاب اسلامی و سبک زندگی بعنوان پایه واساس تمدن نوین اسلامی را تبیین وتکلیف نموده اند.

ایشان درخصوص بیانیه گام دوم انقلاب بیان داشتند که یک سند راهبردی، مهم و کارگشاست.یک سال از آن گذشت ازآن سخن بسیار گفته شد ولی باید عملیاتی شود وملاک عمل قرارگیرد. هر قدر اقدامات ما ،فاصله با گام دوم انقلاب باشد ، انحراف تلقی میشود  و موجب ضمان . لذا باید همه نهادها باید ملاک قرار دهند و آتش به اختیار به اتکا نیروی محرکه جوانان باید ارکان نهادهای دولتی را متحول کند .

دکتر هاشمی فشارکی درادامه یکی از ثمرات انقلاب اسلامی را مردم سالاری دینی بعنوان الگوی موفق جمهوری اسلامی برشماری کرد .ودر این خصوص گفت : درمقدمه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مبین نهادهای فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جامعه ایران بر اساس اصول و ضوابط اسلامی است و  اصل دوم قانون اساسی ،اعلام میکند " جمهوری اسلامی، نظامی است بر پایه ایمان به: امامت و رهبری مستمر و نقش اساسی آن در تداوم انقلاب اسلامی."و" اجتهاد مستمر فقهای جامع ‏الشرایط بر اساس کتاب و سنت معصومین سلام الله علیهم اجمعین." ودر اصل ۱۱۵ قید شده است : رییس جمهور باید مومن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور. وتنفیذ حکم ریاست جمهوری توسط امام المسلمین مشروعیت می یابد.وبراساس اصل ۶۷ ، نمایندگان مجلس باید سوگند یاد کنند و متن قسم ‏نامه را امضاء نمایندکه" تعهد می‌نمایم که پاسدار حریم اسلام و نگاهبان دستاورد‌های انقلاب اسلامی ملت ایران و مبانی جمهوری اسلامی باشد وتطبیق مصوبات مجلس با احکام شرعی توسط شش فقیه شورای نگهبان و صورت میگیرد. که بایستی درانتخابات نمایندگان ورییس جمهورآینده مورد دقت کافی قراردهیم وافراد شایسته وهمراه باقانون و بیانیه گام دوم انقلاب را انتخاب کنیم

گرچه براساس قانون ، در انتخاب از رای سفید تا انتخاب سیاه آزاد هستیم ، لکن علاوه بر مسیولیت اجتماعی خود وآیندگان ، چنانچه انتخاب براساس اصول و معیارهای شرعی نباشد ،به جهت پیامدهای آن ، مستوجب عقوبت الهی نیز خواهد بود. وموکلفیم تا مقدرات کشور، جامعه و مردم را که نه حتی به صالح ، که به اصلح بسپاریم . ولازمه آن بصیرت ودرایت لازم می باشد . والبته اگردر تشخیص مصادیق با معیارها با خطا مواجه شویم بحث آن جداست

ما شرعا در انتخاب افراد ازاد نیستیم ،حاکمیت از ان خدا وجانشینان وی هست و نظام اسلامی در اختیار گذاشته تا بامعیارها بین افراد صالح اصلح را انتخاب کنیم .

 امام خامنه ای قبلا مواردی را درخصوص انتخاب افراد اصلح بیان نموده بودند . واخیرا نیز در درس خارج فقه درخصوص نامزدهای انتخابات مواردی را بیان فرموده اند ،که بایستی نصب العین قرارگیرد.

دکترهاشمی فشارکی معیارهای انتخاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی را شامل دوبخش ایجابی و سلبی ذکر کردوویژگیهای ایجابی نمایندگان را چنین برشمرد : حسن سابقه در خدمت رسانی به جامعه و مردم ، مومن انقلابی با روحیه بسیجی و کارجهادی ،حسن خلق ومردمی ودلسوز و فداکاروخدوم ، مصلحت اندیش و شجاع و مدیر ،دارای تخصص های مورد نیاز مجلس ، باور ما میتوانیم ،اعتقاد به مقاومت در برابردشمن ، شناخت نیازها واولویتهای جامعه ، همگامی  با گام دوم انقلاب.

ویژگیهای  سلبی نمایندگان را نیز چنین ذکر کرد: وامدار و وابسته به اشخاص و گروههای منفعت طلب، مرعوب غرب نباشد، لیبرال نباشد ، غربزده نباشد ، ( غربی ها در چند سال اخیر در دولت و  مجلس 6 و 10 ضربات مهلکی زدند ) هم خنج به صورت نظام زدند ،هم فسادوتباهی وهمگرای به دشمن ، امام درباره خطر لیبرالها و منتظری گفتند کشوررا تحویل غرب میدهند .اشرافی نباشد . روحیه اشرافی گری نداشته باشد . طرفدار حاکمیت اشرافی نباشد.قانون گریزی و خود محوری نباشد. بدوربودن ازصفات نکوهیده بخصوص بپرهیزهایی که درنامه امام علی به مالک اشتر -

وی همچنین درخصوص رسالت شرایط فعلی ما درپیش از انتخابات گفت: رصد کردن جریانات ،هوشیاری دربرابر جریان سازیها  و افشاگری ، روشنگری ویژگیهای نماینده اصلح وتطبیق آن ، پرهیز از اختلاف انگیزی ، پویشهای مردمی با  فرو انداختن نقابهای تزویر و ریا ، گسستن  زنجیرهای بردگان فکری و روحی ، فصل اجرای آتش به اختیار در مراسم رسمی برای برون رفت از مراسم تشریفاتی و کم خاصیت فرا رسیده و وظیفه ما در زمان انتخابات، دعا بدرگاه الهی که لطف خدا در دل مردم جاری شود وانتخاب اصلح رخ دهد و بعد از انتخابات نیز، تمکین به تایید شورای نگهبان داشته باشیم. لذا درآستانه سال نویی که در پیش است انشاالله خانه تکانی وپاکسازی را از مجلس شروع کرده ومجلس انقلابی همراه وهمگام با گام دوم انقلاب شکل خواهدگرفت .

ایشان درپایان سخنرانی خود اظهارداشت :  با تصریح زمینه سازی ظهور در بیانیه گام دوم وسخنان علمای دین ، رزمایش مشترک ایران با دو قدرت جهانی چین وروسیه در دی ۹۸ ؛ عملا به قدرت جهانی تبدیل شد و ائتلاف اخرالزمانی را در برابر دجال بوجود آورده وبا حمله موشکی به پایگاه امریکا در عین الاسد ؛ تغییر قدرت موازنه نظامی خود را به رخ کشید و امریکا از پاسخگویی عقب نشست وبا شرایط وقرائن موجودمبین آنست که در شمارش معکوس ظهور قرار داریم.از این پس نبرد حق و باطل تشدید خواهد شد. و امتحان ها هر روز سخت تر خواهد شد.️حضرت آقا بسیار زیبا به حوادث ظهور اشاره می کند و می فرماید دشمن دنبال ماست ولی امداد غیبی مارا عبور می دهد و به خواست خدا آینده روشن است! لذا باید بیدار وهشیار بود و مراقب فتنه های آخر الزمان باشیم ومراقب مکر و حیله دشمنان خارجی وداخلی باشیم. به جو سازی رسانه ها توجه نکنیم واز انقلاب و رهبری بعنوان ستون خیمه امام زمان قاطعانه دفاع کنیم ودر مسایل استانی نیز گوش به بیانات نماینده ولی فقیه باشیم .برای سلامتی و ظهور منجی عالم مکرر دعا کنیم ومهیای شنیدن اناالمهدی باشیم ️که نصرمن الله وفتح قریب اللهم عجل لولیک الفرج واحفظ قائدنا سیدنا امام خامنه ای ( صلوات حضار) و لَعنَةُ‏اللّهِ عَلی أَعدآئِهِم أَجمَعین . والسلام علیکم ورحمه الله وبرکاته.

 

############################################################

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

 

 

 

 

آیت‌الله حسینی همدانی در واکنش به سخنان ظریف درباره مذاکره با آمریکا:

الآن زمان آرایش جنگی است؛ حتی در دیپلماسی / به اسم دیپلماسی باعزت ملت بازی نکنید

فضای مجازی 31 ژانویه, 2020 ۰

نماز عبادی سیاسی جمعه یازدهم بهمن‌ماه شهرستان کرج به امامت آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده مقام معظم رهبری در استان البرز و امام‌جمعه کرج در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) اقامه شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده مقام معظم رهبری در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت‌الله حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه یازدهم بهمن‌ماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) با اشاره به دوازدهم بهمن‌ماه سالروز بازگشت حضرت امام خمینی (رحمه‌الله علیه) به ایران در سال ۱۳۵۷ هجری شمسی و آغاز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، بیان داشت: دشمنان بسیار تلاش کردند که مردم ایران نتوانند این روزها را جشن بگیرند اما همه تیرهایشان تا امروز به سنگ خورده است و برای مردم و نظام مشکلات و دردسرهای فراوانی هم درست کردند اما به حمدالله تا امروز پیروز نشدند.

تیر دشمنان برای ناامیدی مردم از نظام به سنگ خورده است

وی بابیان اینکه عده‌ای از جامعه شناسان معتقدند که انقلاب اسلامی هم مثل بقیه پدیده‌های دنیا که یک تولد و یک مرگ دارند این انقلاب هم مستثنا نیست و روزی از بین می‌رود و دوره‌اش به پایان می‌رسد، اظهار داشت: ما بنا بر آموزه‌های قرآنی، وعده‌های الهی و روایات معصومین علیهم‌السلام این‌طور اعتقادداریم که اسلام عالم‌گیر خواهد شد و همه دنیا تحت پوشش اسلام و معارف اسلامی قرار خواهد گرفت.

امام‌جمعه کرج با تأکید بر اینکه تحقق وعده‌های خدای تعالی با شرایط مربوطه مثل ایمان، عمل صالح، توکل، صبر و در یک کلمه استقامت محقق می‌شود، عنوان کرد: برای بقاء انقلاب باید این شروط رعایت شود لذا همه ما باید در این مسیر قدم برداریم.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه افزود: هر وقت از این شروط غفلت شد شکست قطعی شد و هر جا دشمن غلبه کرد، عزت و کرامت انسان‌ها به‌خصوص مسلمین را از بین برد و با سران کشورها مثل نوکر، برده، غلام و خدمتکار رفتار کردند چه برسد به خود مردم.

ضرورت مطالعه تاریخ پیش از انقلاب اسلامی ایران

وی با تأکید بر اینکه خوب است جوان‌ها تاریخ خودمان را به‌خصوص قبل از انقلاب را مطالعه کنند، اذعان داشت: یک نمونه از بدبختی‌های پیش از انقلاب در بحث انتخابات این است که یک لیستی از نمایندگان مجلس شورای ملی آن موقع توسط سفیر آمریکا و در یک مقاطعی انگلیس تعیین می‌شد و می‌گفتند که این‌ها باید از صندوق دربیایند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه عنصر اصلی که در کنار ایمان مردم مقدمات پیروزی بر طاغوت را فراهم کرد مقاومت بود، اضافه کرد: مقاومت ضرورتی است که سعادت دنیا و آخرت را تأمین می‌کند و تعالی، خوشبختی و سربلندی انسان در همه عرصه‌های فردی، اجتماعی، مادی و معنوی در سایه مقاومت امکان‌پذیر است.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه با طرح چند پرسش، خاطرنشان ساخت: اگر انسان در مقابل نفسش که او را به دنیای مذموم و انواع هوس‌ها دعوت می‌کند مقاومت نداشته باشد نتیجه‌اش درراه شناخت خدا و اطاعت از دستورات الهی که با موانعی مواجه می‌شود چه خواهد بود و اگر استقامت لازم را نداشته باشد آیا به مقصد می‌رسد؟

وی با اشاره به آیه شریفه از سوره مبارکه فصلت که می‌فرماید «ان الذین قالو ربنا الله ثم استقاموا تتنزل علیهم الملائکه» تصریح کرد: خدای تعالی توحید را در کنار مقاومت قرار داده که اگر موحد بودی و اهل مقاومت، بشارت بهشت داری و این نکته‌ای است که باید به آن دقت کرد که ایمان در سایه مقاومت در مقابل امیال، خواسته‌های نابجا و پیروزی بر هواهای نفسانی محقق می‌شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز ادامه داد: بر اساس آیات قرآن کریم مقاومت روحیه ایثار و فداکاری را در انسان تقویت می‌کند و به او عزت و کرامت نفس می‌دهد و بین افراد جامعه همدلی ایجاد می‌کند و عزت اجتماعی را بالابرده و به نابودسازی باطل و کفر سرعت می‌بخشد و در عرصه‌های اجتماعی ضمن دفاع از مظلوم خطرها و تهدیدات دشمنان و متجاوزان را دور می‌کند و از بین می‌برد لذا مسئله و نظریه مقاومت یک امر ریشه‌دار است.

مقاومت؛ گفتمان انقلاب از اول تا به امروز

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه بر مبنای بیانات حضرت امام رضوان‌الله تعالی علیه و رهبر معظم انقلاب نظریه مقاومت هم مبنای دینی و هم قانونی دارد، مطرح کرد: بر اساس همین نظریه است که بر تحقق ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب در داخل کشور و خارج اهتمام جدی داریم و صدور انقلاب را با تکیه‌بر اصل امربه‌معروف و نهی از منکر جزو اهداف انقلاب می‌دانیم.

خطیب نماز جمعه کرج با تأکید بر اینکه ریشه نظریه مقاومت نفی ظلم و ظالم بوده و در این مسیر قدم برمی‌داریم، بیان داشت: مخاطبین پیام ملت‌ها هستند و با دریافت پیام اقدام آن‌ها قطعی است و علیرغم میل استکبار و عوامل سرسپرده داخلی و خارجی‌اش که در همه‌جا وجود دارند انقلاب اسلامی بدون اینکه در امور داخلی کشورها دخالت داشته باشد این انقلاب صادرشده است.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه پیام انقلاب را مسلمین تحت ستم و همه آزادگان عالم دریافت کردند، اظهار داشت: باید این نظریه را به‌عنوان یک وظیفه انقلابی ترویج کنیم کما اینکه رهبر معظم انقلاب هم یک دستور این‌چنینی داده‌اند و در سیره امام به‌عنوان یک رهبر انقلابی و مؤسس انقلاب صدور انقلاب را به‌عنوان یک تاکتیک تهاجمی علیه دشمنان انقلاب به جهت دور کردن خطر آن‌ها یک ضرورت به‌حساب می‌آید.

وی در ادامه به بازخوانی بیانات بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی پرداخت و افزود: امام خمینی (ره) در سال ۵۹ در یک بیانی فرمودند: «ما باید در صدور انقلابمان به جهان کوشش کنیم و تفکر اینکه ما انقلابمان را صادر نمی‌کنیم کنار بگذاریم زیرا اسلام بین کشورهای مسلمان فرقی قائل نمی‌باشد و پشتیبان تمام مستضعفان جهان است از طرفی دیگر تمام قدرت‌ها و ابرقدرت‌ها کمر به نابودی ما بسته‌اند و اگر ما دربسته بمانیم قطعاً با شکست مواجه خواهیم شد. ما باید حسابمان را صریحاً با قدرت‌ها و ابرقدرت‌ها یکسره کنیم و به آن‌ها نشان دهیم که با تمام گرفتاری‌های مشقت باری که داریم با جهان برخورد مکتبی می‌کنیم.»

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به بیان دیگری از امام خمینی (ره) در سال ۱۳۶۴، تصریح کرد: امام (رضوان‌الله علیه) فرمودند: «اسلام صادر شد در سرتاسر دنیا از سیاه‌های عزیزی که در آمریکا هستند و تا آفریقا و شوروی و همه‌جا نور اسلام تابیده است و توجه مردم به اسلام شده است و مقصود ما از صدور انقلاب همین بود و تحقق پیدا کرد و ان‌شاءالله اسلام در همه‌جا غلبه بر کفر پیدا خواهد کرد».

وی در ادامه افزود: انقلاب که پیروز شد امواج محکم و توفنده انقلاب همه کشورهای اسلامی را فراگرفته و گسترش اسلام در اروپا و اقبال جوانان آن‌ها به اسلام هم شد اما همه کشورهای اسلامی و ملل مستضعفین که سال‌های طولانی زیر یوغ استکبار و شرق و غرب بودند را درنوردید و بارقه‌ای از امید و بیداری اسلامی را برای آن‌ها به ارمغان آورد و البته سران کشورها به‌سرعت آرایش سرکوب ملت‌هایشان را گرفتند.

گفتمان انقلاب اسلامی نهادینه‌شده است

رئیس شورای هماهنگی و گسترش فرهنگ قرآنی استان البرز با تأکید بر اینکه گفتمان انقلاب اسلامی و مقاومت در مقابل ظلم و ستم در این کشورها نهادینه شد، اظهار داشت: اسرائیل رسماً در مقابل مردم لبنان و نیروهای مقاومت فلسطین شکست خورد چراکه نظریه مقاومت جواب داده بود و استراتژی‌های منطقه‌ای که آمریکا در این منطقه داشت یکی پس از دیگری با شکست مواجه شد لذا در مقابل مقاومت دست به اقداماتی زدند و هزینه‌های زیادی درست کردند و جنگ‌های نیابتی را برای سرکوب این حرکت فراهم کردند.

آیت‌الله حسینی همدانی ادامه داد: به برکت مقاومت، نیروهای مردمی در تمام سرزمین‌های هدف تشکیل شد و از حزب‌الله لبنان تا حماس و انصار الله یمن و حشد الشعبی و قوات الدفاع الوطنی سوریه و نیروهای مردمی افغانستان و پاکستان و نیجریه و کشمیر و جاهای دیگری که بوده است همه از برکات مقاومت است.

وی بابیان اینکه امروز به تعبیر رهبر معظم انقلاب دولت مقاومت تشکیل‌شده است، گفت: نظریه مقاومت که یک هسته مقاومت بود رشد کرد و بزرگ شد و دولت مقاومت تشکیل شد.

رئیس بنیاد غدیر استان البرز با اشاره بیانی از رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: رهبری دربیانی می‌فرمایند: «برادران عزیز من فرزندان عزیز من جوانان عزیز من ما امروز دولت مقاومت هستیم جمهوری اسلامی دولت مقاومت است دولت مقاومتی که سیاست دارد اقتصاد دارد نیروی مسلح دارد حرکات بین‌المللی دارد منطقه نفوذ وسیع در درون کشور و بیرون کشور دارد دولت مقاومت نه اهل تجاوز است نه اهل سلطه‌طلبی و دست‌اندازی به ملت‌ها و کشورهاست نه اهل فرورفتن در لاک دفاعی و موضع انفعال است».

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه دشمنان با تمام توان در مقابل نظریه مقاومت قرار گرفتند، اظهار داشت: دشمنان برای انسجام خودشان و روحیه بخشیدن به نیروهایشان و اذنابشان طرح‌های مختلفی را برای ایران و منطقه طرح‌ریزی می‌کنند لذا همین طرح معامله قرن را درست کردند.

وی در ادامه افزود: بیش از دو سال است به مناسبت‌ها و بهانه‌های مختلف از آن رونمایی می‌کنند تا شاید گشایشی شود و بهره‌ای ببرند اما راه نجاتی برای آن‌ها متصور نیست و باید بروند و اگر خودشان منطقه را ترک نکنند جبهه مقاومت با ارتش بدون مرزی که دارد آنان را با خفت و ذلت برای همیشه از منطقه بیرون خواهد کرد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری امور مساجد استان البرز بابیان اینکه امروز آمریکا و اسرائیل از مقاومت سیلی خورده‌ و در مقابل او به‌شدت ضعیف شده‌اند، گفت: به لطف مقاومت ماهیت ابرقدرتی آمریکا را درهم ریختیم و امروز رئیس‌جمهور آمریکا در بین مردم خودش هم آبرو ندارد.

مقاومت همزاد انقلاب است / رمز پیروزی ملت ایران گفتمان مقاومت است

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه مقاومت همزاد انقلاب است، تأکید کرد: در طول این سال‌ها تا پیروزی و دوران دفاع مقدس و گرفتاری‌های بی‌شماری که استکبار برای مردم فراهم کرد تا امروز در همه عرصه‌ها مقاومت همراه ما بوده است و جوان‌هایی به شهادت رسیدند و انسان‌های مقاوم شکنجه شدند و به اسارت رفتند و فرزندانی یتیم شدند و مادران و همسرانی داغدار شدند تا امروز که این درخت تنومند پرثمر به بار نشسته است.

وی با تأکید بر اینکه عزت و صلابت امروز نظام اسلامی نتیجه مقاومت است، اظهار داشت: مردم اجازه نمی‌دهند عده‌ای بی‌غیرت سیاسی و غرب‌زده دنباله‌رو اجنبی با پوز روشنفکری و با عنوان دیپلماسی به اسم مذاکره با این عزت بازی کنند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه استان البرز با طرح چند پرسش افزود: چرا با حرف و عمل نسنجیده به کمک محتضر می‌روید و مرده زنده می‌کنید؟ چرا منفعل عمل می‌کنید؟ نباید در گفتار و رفتارمان در دشمن نسبت به خودمان طمع ایجاد کنیم.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه عده‌ای گفتند «دولت ترامپ می‌تواند گذشته خود را اصلاح کند تحریم‌ها را لغو کند و به میز مذاکره بازگردد ما همچنان در میز مذاکره هستیم»، گفت: هنوز چهلم قاسم سلیمانی نشده است. دنبال چه هستید؟ راجع به چه چیزی می‌خواهید با آمریکا مذاکره کنید؟

الآن زمان مذاکره نیست/باید آرایش جنگی داشته باشید

وی با تأکید بر اینکه این دیپلماسی بی‌غیرتی را جمع کنید، گفت: باید از جواب آمریکا به خودتان و تحقیری که شده‌اید از شرم می‌مردید. به اسم دیپلماسی بعضاً باعزت ملت بازی می‌کنید. از مردم عذرخواهی کنید.

رئیس ستاد احیاء امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز با اشاره به بیانیه وزارت امور خارجه در این خصوص تصریح کرد: می‌توان برای کار وزیر محمل هم درست کرد؛ اما محمل‌هایی که درست می‌شود مربوط به زمان خودش است. شما باید در حالت جنگی آرایش جنگی داشته باشید، ولو در دیپلماسی. دیپلماسی هم خودش آرایش جنگی دارد. بلدید!

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه آمریکایی‌ها اگر از موفقیت‌های محور مقاومت هراس نداشتند حاج قاسم را به شهادت نمی‌رساندند، گفت: الآن وقت سخن گفتن از موضع ضعف نیست. چرا نعمت خدای را که به شما ارزانی داشته هدر می‌دهید؟ استراتژی ما را رهبر معظم انقلاب فرمودند که آمریکا باید از این منطقه خارج شود و دنیا هم لبیک گفت.

وی در ادامه تأکید کرد: شما باید به دنبال تحقق این هدف باشید و دائم قدرت و ارتش منطقه‌ای و دولت مقاومت را جلوی چشم دشمن بیاورید، چرا قدرت ما را ضعیف نشان می‌دهید؟

رئیس بنیاد مهدویت استان البرز با تأکید بر اینکه من با گفتمان خفت و ذلت کاردارم که مربوط به‌نظام اسلامی نیست، گفت: بنده با شخص و تضعیف وزارتخانه و وزیر کاری ندارم لذا فردا عده‌ای نیایند بگویند که وزیر را تضعیف کردید چراکه من با این گفتمان بحث دارم.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه گفتمان انقلاب و نظام اسلامی، گفتمان مقاومت، عزت، صلابت، مقابله با ظلم و استکبار بوده است، گفت: این گفتمان همانی است که حضرت آقا در یک بیانی گفتند در مقابل سازش نپذیرفتن و امثال‌ذلک گفتمان مذاکره گفتمان بی‌غیرتی است و خود ایشان بیان کردند لذا زمان مذاکره نیست و این را هرکسی می‌فهمد از این نعمت‌های الهی که خدا برای شما فراهم می‌کند تا ضربات نهایی را به دشمن وارد کنید استفاده کنید.

وی در بخش دیگری گفت: آقایان تلاششان این است که تا آخر دوره‌ای که هستند هرچند روز یک‌بار حرف‌هایی بزنند که پر از حاشیه باشد تا مثل بنده مشغول پاسخ گفتن به آن حاشیه‌ها باشم تا مطالبه گری‌ها را به فراموشی بسپاریم لذا هرچند وقت یک‌بار از تریبون رسمی حرف‌هایی زده می‌شود که تعجب‌برانگیز است.

امام‌جمعه کرج افزود: توصیه من این است که توجه نکنید ولو بار سیاسی اجتماعی دارد و اضطراب در دل مردم ایجاد می‌کند حتی این حرف‌ها به نظر من ارزش جواب دادن هم ندارد چون خیلی از موضع عبدی برخورد می‌شود اما بعضی حرف‌ها گاهی سنگین است و بنده به‌نوبه خودم از تهمتی که به‌نظام زدند و انتخابات و سلامت انتخابات را مثل بزرگشان مورد خدشه قراردادند، نمی‌گذرم.

آیت‌الله حسینی همدانی تأکید کرد: بنده به‌عنوان کسی که در این نظام بوده است و دوران انقلاب و زحمات را دیده‌ و چشیده‌ایم نمی‌گذرم و حرف‌های بی‌پایه و سخیف ایشان را هم تکرار نمی‌کنم و البته این سؤال رادارم که چرا برای افکار عمومی راجع به وضعیت معیشتی کار، تولید، تورم، کارخانه‌های تعطیل‌شده، وضعیت ورود کالاهای قاچاق، اجازه ثبت سفارش و ورود کالاهایی که در داخل تولید می‌شود و ده‌ها مسئله دیگر شما چیزی نمی‌گوید.

وی افزود: عزیزان توجه داشته باشید که تا انتخابات و بعد از انتخابات دوقطبی‌هایی درست می‌کنند و می‌خواهند ما را در این دوقطبی‌ها بیندازند مثل دوقطبی «مذاکره و عدم مذاکره» و دوقطبی «معیشت و امنیت» و دوقطبی‌های این‌چنینی لذا به‌هیچ‌وجه کسی وارد نشود و جواب هم ندهد چراکه می‌خواهند مردم را سردرگم کنند اما به فضل الهی مردم تا امروز نشان دادند که هوشیار هستند و این را هم متوجه شدند که اگر در مقاطعی اشتباه کردند اشتباه خودشان را در آینده جبران کنند

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به نکته استانی گفت: می‌خواستم راجع به نماینده عالی دولت در استان هم بگویم و به خاطر بعضی از حرکات و عزل و نصب‌های سیاسی و امثال‌ذلک و به کار گرفتن بعضی از افراد که فاسدند و عزل شدند درجاهای دیگر که آن‌ها را به کار گرفتند و بعضی از خطاهای دیگری که دارند هم‌سخن بگویم اما چون بنایم بر این است که انشا الله با وفاق و همدلی امید دشمنان که می‌خواهند ما را به جان هم بیندازند ناامید کنیم این را کنار می‌گذارم و این صحبت‌ها را به‌وقت دیگری حواله می‌دهم.

فرد اصلح تحت تأثیر قدرت و ثروت قرار نگیرد/ اهمیت سواد قانون‌گذاری

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه عده‌ای مطالب نادرستی را در فضای مجازی ترویج می‌دهند، گفت: در فضای مجازی عده‌ای می‌گویند افرادی که برای استان تائید شدند، قابلیت رأی دادن ندارند و برویم تهران یا جای دیگر رأی دهیم. این حرف درستی نیست. این‌ها سیاه نمایی است. گوینده این حرف خائن به استان است. چرا این کار را بکنید؟! چرا سطح مشارکت مردمی را از این استان کم کنید؟! هرگز این حرف را نزنید. کسانی که این حرف را می‌زنند دلسوز به این استان نیستند. باید باشید و بشناسید و رأی بدهید.

 

http://emamjomekaraj.ir/1398/11/11/%D8%A7%D9%82%D8%A7%D9%85%D9%87-%D9%86%D9%85%D8%A7%D8%B2-%D8%AC%D9%85%D8%B9%D9%87-%DA%A9%D8%B1%D8%AC-%D8%A8%D9%87-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85%D8%AA-%D8%A2%DB%8C%D8%AA%E2%80%8C%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-56/

 

http://www.598.ir/fa/news/466768/تببین-مولفه%E2%80%8Cهای-قدرت-ملی

صوت خطبه‌های نماز جمعه یازدهم بهمن‌ماه شهرستان کرج

فضای مجازی 31 ژانویه, 2020 ۰

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده مقام معظم رهبری در استان البرز و امام‌جمعه کرج، خطبه‌های نماز جمعه یازدهم بهمن‌ماه هزار و سیصد و نودوهشت شهرستان کرج به امامت آیت‌الله حسینی همدانی در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) کرج برگزار شد.

 

“صوت کامل خطبه‌های نماز جمعه یازدهم بهمن‌ماه هزار و سیصد و نودوهشت شهرستان کرج”نمازجمعه کرجآیت الله حسینی همدانی

پخش‌کننده صوت

 

1. “صوت کامل خطبه‌های نماز جمعه یازدهم بهمن‌ماه هزار و سیصد و نودوهشت شهرستان کرج” — آیت الله حسینی همدانی

51:28

 

 

http://emamjomekaraj.ir/1398/11/11/%D8%B5%D9%88%D8%AA-%D8%AE%D8%B7%D8%A8%D9%87%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%86%D9%85%D8%A7%D8%B2-%D8%AC%D9%85%D8%B9%D9%87-%DB%8C%D8%A7%D8%B2%D8%AF%D9%87%D9%85-%D8%A8%D9%87%D9%85%D9%86%E2%80%8C%D9%85/

 

واکنش شدید امام جمعه کرج به طرح مذاکره مجدد با آمریکا

امام جمعه کرج با بیان اینکه دیپلماسی جمهوری اسلامی از ابتدا دیپلماسی ذلت و خفت نبوده است گفت: بعد از شهادت حاج قاسم آمریکا در موضع ضعف قرار دارد و باید به‌دنبال مذاکره با ما باشد، برخی دیپلماسی بی‌غیرتی را ترک کنند.

واکنش شدید امام جمعه کرج به طرح مذاکره مجدد با آمریکا

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته کرج با تبریک ایام‌الله دهه مبارک فجر اظهار داشت: آمریکا در حال حاضر مانند گیر افتاده در مرداب تقلی می‌کند و هر چه دست و پا می‌زند بیشتر در مرداب فرو می‌رود.

بیشتر بخوانید

وی افزود: در حال حاضر آمریکا و اسرائیل از گروه‌های مقاومت سیلی خورده و در مقابل آنها به شدت ضعیف شده‌اند.

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه ایران هیبت ابرقدرتی آمریکا را بهم ریخته است بیان کرد: امروز رئیس جمهور آمریکا در کشور خود هم آبرویی ندارد و مقاومت همزاد انقلاب است و از ابتدای انقلاب تاکنون مقاومت همراه ایران اسلامی بوده است.

نماینده ولی‌فقیه استان البرز با بیان اینکه انقلاب اسلامی ثمره خون هزاران شهید و یتیم شدن فرزندان و بی‌همسر شدن زنان و مادران بسیاری است که این درخت پر ثمر به بار نشسته است ادامه داد: مردم اجازه نمی‌دهند که عده‌ای غرب زده دنبال‌روی اجنبی با پز روشنفکری و با عنوان دیپلماسی با این عزت بازی کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با بیان اینکه  نباید گفتار و رفتار ما سبب شود دشمن نسبت به ما طمع کند گفت: هنوز چهلم شهادت حاج قاسم سلیمانی نشده شما دنبال چه هستید؟ 

حسینی‌همدانی با بیان اینکه سوال این است که در مورد چه چیزی می‌خواهید با آمریکا مذاکره کنید، متذکر شد: جوابتان را هم که گرفتید، چند روز قبل از این جواب او گفته بود که جانشین سردار سلیمانی را هم ترور می‌کند.

خطیب نماز جمعه این هفته کرج با بیان این دیپلماسی بی‌غیرتی را ترک کنید ادامه داد: باید در جواب تهدید  آمریکا به خودتان از شرم می‌مردید و به اسم دیپلماسی با عزت ملت بازی نکنید و از مردم عذرخواهی کنید.

وی با اشاره به بیانیه وزارت امور خارجه در مورد سخنان ظریف گفت: می‌توان برای کار وزیر محملی هم درست کرد، وقتی سردار سپاه ما را ترور کرده و رسما اعلام می‌کنند نباید این گونه آرایش بگیرید بلکه باید آرایش جنگی در دیپلماسی بگیرید.

امام جمعه کرج با بیان اینکه این را بدانید که  اگر آمریکایی‌ها اگر از محور مقاومت هراس نداشتند حاج قاسم را به شهادت نمی‌رساندند تصریح کرد: بعد از شهادت حاج قاسم ترس آمریکایی‌ها با حضور مردم در سراسر کشور  و دنیا چند برابر شده است و این ترس سبب شده که آنها دنبال مذاکره باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه در حال حاضر موقع سخن گفتن از موضع ضعف نیست گفت: استراتژی ما توسط رهبری معظم انقلاب بیان شد، آمریکا باید از منطقه خارج شود و شما باید دنبال تحقق این هدف باشید و قدرت منطقه‌ای ایران و محور مقاومت را در مقابل دشمن نمایش دهید چرا قدرت ما را تضعیف می‌کنید.

وی با بیان اینکه بنده با گفتمان خفت و ذلت کار دارم که مربوط به نظام اسلامی نیست یا شخص و وزیر کار ندارم، افزود: فردا عده ای نگویند که بنده در حال تضعیف وزیر هستم بنده با فرد کار ندارم،گفتمان انقلاب اسلامی از ابتدا گفتمان مقابله با ظلم و ستم و زورگویی و استکبار بوده است.

خطیب نماز جمعه این هفته کرج با بیان اینکه زمان، زمان مذاکره نیست، گفت: تظاهرات مردم عزاق سبب شد که آمریکا نیروهای خود را در عراق کاهش دهد و مابقی هم در حال خروج هستند.

وی با بیان اینکه آقایان تلاش می‌کنند تا پایان دوره‌ای که هستند هر چند روز یک بار سخنان حاشیه دار مطرح کنند تا اذهان متوجه پاسخ گویی به آن سخنان باشد و مطالبه‌گری فراموش شود خاطرنشان کرد: برخی سخنان که از تریبون رسمی بیان می‌شود تعجب برانگیز است.

حسینی‌همدانی با بیان اینکه نباید به حرف‌هایی که برای برخی دستگاه‌ها حاشیه ایجاد میکند توجه کرد،متذکر شد: این سخنان در دل مردم اضطراب ایجاد می کند و حتی این حرفها حتی ارزش پاسخ دادن ندارد،اما برخی حرف ها بسیار سنگین است.

وی با اشاره به تهمت زنی به نظام در مورد انتخابات به تبعیت از بزرگشان، ادامه داد:  بنده به نوبه خودم از این تهمت زنی به نظم نمیگذرم و حرفهایی بی پایه و سخیف ایشان را تکرار نمیکنم، البته این سوال را دارم چرا آقایان توضیحی برای افکار عمومی در  مورد کار،تولید، تورم ، اشتغال و تعطیلی واحدهای صنعتی و قاچاق کالا نمیدهند و تنها دست دارند دو قطبی سازیکنند،مردم نشان دادند که هوشیار هستند.

حسینی‌همدانی با اشاره به انتخابات پیش‌رو و لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات مجلس گفت: سواد لازم برای قانونگذاری برای افرادی که تایید شدهاند از اهمیت زیادی برای نمایندگی مجلس برخوردار است و شان نماینده قانونگذاری است و توان نظارت بر اجرای قانون هم از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با بیان اینه شرکت در انتخابات مجلس و رای به داوطلبان شهر همجوار از سوی هرکسی مطرح شده خیانت به البرز است،ادامه داد: باید در  استان بود و به داوطلب اصلح رای داد، همه باید به قانون ملتزم باشند،  هر کسی اگر اعتراضی دارد باید به قانون تمکین کرده و مطالبه قانونی را در فضای مجازی با تخریب پیش نبرد.

انتهای پیام/ح

 

https://www.tasnimnews.com/fa/news/1398/11/11/2192872/%D9%88%D8%A7%DA%A9%D9%86%D8%B4-%D8%B4%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%AC%D9%85%D8%B9%D9%87-%DA%A9%D8%B1%D8%AC-%D8%A8%D9%87-%D8%B7%D8%B1%D8%AD-%D9%85%D8%B0%D8%A7%DA%A9%D8%B1%D9%87-%D9%85%D8%AC%D8%AF%D8%AF-%D8%A8%D8%A7-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7