***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

یادداشت منتشر شده در خبرگزاری ایسنا

دکتر سیدجواد هاشمی فشارکی 

توضیح ضروری ایسنا درباره برخی تحرکات

https://www.isna.ir/news/99030602998/
سه‌شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۷

  • GMT 18:17
  •  سه‌شنبه / ۶ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۴:۱۷
  •  کد خبر: 99030602998

/یادداشت میهمان/

کمک مؤمنانه؛ تجلی ایمان در شرایط بحران

کمک مؤمنانه؛ تجلی ایمان در شرایط بحران

ایسنا/ دکترسیدجوادهاشمی فشارکی، پژوهشگر و مؤلف کتاب «مدیریت بحران و مدیریت شهری» در یادداشتی که در خصوص رزمایش کمک به نیازمندان در ماه مبارک رمضان نگاشته و آن را در اختیار ایسنا قرار داده است می‌نویسد:

در شرایطی که شوک بحران کرونا، طی اسفند ۹۸ تا اردیبهشت ۹۹ بسیاری از کسب‌وکارها را تحت تأثیر منفی خود قرار داده و پیامدهای آن، احتمالاً تداوم خواهد داشت و اغلب اقشار آسیب‌پذیر، به دلیل عدم برخورداری از درآمد حداقلی خود، در وضعیت سخت معیشتی قرار گرفتند، با فرمایش رهبر معظم انقلاب، پویشی گسترده در سراسر ایران برپا شد، از کمک‌های نقدی و غیرنقدی اندک مردم تا کمک‌های درشت افراد متمول، و نیز پرداخت وجوه از حقوق کارکنان و تخصیص وجوه توسط نهادهای انقلابی و سازماندهی بخش‌های مختلف بسیج در مساجد و پایگاه‌ها و اقشار مختلف به‌عنوان عوامل اجرایی، تهیه و توزیع اقلام و تحویل به خانوارهای مستحق صورت پذیرفت و همچنان تداوم خواهد داشت.

آزمون جوامع بشری در بحران‌ها: جهان تاکنون بحران‌های مختلفی را گذرانده، که اخبار آن در صدر اخبار همه کشورها قرارگرفته است، ولی می‌توان گفت که ویروس کووید ۱۹ تنها خبری است که زندگی تمام مردم دنیا را مستقیماً تحت تأثیر گذاشته و تمامی امور جوامع را تحت‌الشعاع خود قرار داده و به عبارتی همه امور زندگی افراد جامعه و همه شئون حیات بشری را به اختلال در آورده است و نخستین معضل صحنه جهانی است و شدت آن به‌گونه‌ای است، که هر جامعه‌ای، درگیر مشکلات خود بوده و امکان امدادرسانی به دیگری را نداشته و آزمونی است جهانی برای فرهنگ‌ها و تمدن‌های دست‌ساخته بشری و یا الهی.

نقش رهبری در جامعه: در طول حوادث انقلاب اسلامی، به خصوص بحران‌های جنگ و فتنه و غیره، یک‌بار دیگر نقش بی‌بدیل رهبری در هدایت جامعه اسلامی به‌سوی صلاح و اصلاحش آشکار شد. رهبر معظم انقلاب در مهار بحران کرونا، نخست با پیام خردمندانه، همگان را به رعایت اصول بهداشتی تشویق و ترغیب کردند و مردم با تمام وجود اطاعت کردند. و چون همیشه در این ایام نیز التیام‌بخش و آرامش‌بخش جامعه بودند. و پذیرش و همراهی مردم را با برنامه‌های ستاد مبارزه با کرونا تسهیل و گوارا کردند و همچنین رهبری با فرمان خود نیروهای مسلح را با اقتدار تمام به کمک مردم و کشور به میدان آوردند و بسیجیان فداکار، شبانه‌روزی در تمام نقاط کشور، با روحیه جهادی به مبارزه و مهار آن پرداختند.‌

رهبر معظم انقلاب سپس در سخنرانی تلویزیونی ۲۱ فروردین‌ماه ۹۹ فرمودند که: «خوب است که در ماه مبارک رمضان یک رزمایش گسترده برای مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان و فقرا در جامعه شکل بگیرد.»

این پیام رهبری، باعث شد که «رزمایش کمک به نیازمندان» با شعار «کمک مؤمنانه» پیش از آغاز ماه رمضان و در ایامی که ویروس کرونا به نوعی زندگی همه مردم را تحت تأثیر قرار داده، شتاب بیشتری بگیرد و به یک نهضت نیکوکاری در کشور، مبدل گردد.

تجلی ایمان در جامعه اسلامی در شرایط بحران: جامعه اسلامی و تجلی جلوه‌های ایمانی در مقابله با این ویروس منحوس دارای نمونه‌های ممتاز وبی بدیلی از ایثار، گذشت، فداکاری و انفاق در جامعه بود که در سایر جوامع کمتر دیده شد و حتی در جوامع غربی معکوس آن در سرقت دولتی به محصولات بهداشتی سایر کشورها و حمله مردم به فروشگاه‌ها و گرانی شدید کالاها مشاهده گشت و این موفقیت‌ها در کشورها، به لحاظ نقش رهبر جامعه اسلامی در نزدیک کردن دل‌ها و قلوب در رزمایش مؤمنانه و مساوات حاصل شد که برای لحظه‌به‌لحظه این فعالیت‌ها در ایران اسلامی باید بسیار، جبهه شکر بر زمین سائید و خداوند سبحان را شاکر بود.

واگیر کرونا به رکود جهانی عظیمی که تاکنون تجربه نشده انجامیده و بشریت در معرض آزمونی سخت قرار گرفت و احتمال تکرار چنین بلایایی، منهای مسئله منشأ تولید و توزیع آن، وجود دارد و ضرورت دارد جوامع بشری، ارزش‌های خودساخته‌اش را تجدیدنظر کند و از ارزش‌های الهی که به مخزن اسرار عالم متصل است، روی آورد و بهره گیرد.

در این میان مردودی‌های دوران بحران معیشتی نیز مشخص شدند؛ محاسبه روز جزا، چقدر سخت خواهد شد، بر کسانی که مال و اموال انباشته مازاد بر نیاز خود داشته و در این شرایط سخت، به همنوعان نیازمند کمک نکردند. در حالیکه از حرکت‌های نمایشی موردحمایت رسانه‌های غربی برخی «سلبریتی‌ها» خبری نبود؛ از بساط «بازارچه‌های نیکوکاری» و جولانگاه برخی‌ها، برای خودنمایی و نمایش، خبری نبود؛ از تحرکات مکارانه شعار دهندگان «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» خبری نبود؛ از کمک‌های «عناصر نفوذی و نااهلان و نامحرمان انقلاب» خبری نبود؛ از «صاحبان حرف‌های بی‌عمل» خبری نبود و در نهایت از نمایش‌های خبری برخی مقامات در بازدیدهای نمایشی و انعکاس خبری آن، در ایام بحران کرونا خبری نبود.

لکن در شرایط سخت بحران کرونا، حمایت‌های مالی و جنسی مؤمنان از خرد تا کلان، سرتاسر ایران را به‌خصوص در ایام رمضان فراگرفت و کریمانه اقشار آسیب‌دیده جامعه را بی‌نام‌ونشان، با پرچم «کمک‌های مؤمنانه» زیر چتر حمایتی خود قرار داد. تا اثبات شود، کمک‌های مؤمنانه، مختص مومنان است و نه مدعیان بی‌عمل.

سخن پایانی اینکه درحالی‌که بسیاری از کشورها، مردم محروم خود را رها کرده‌اند و در کشورهای غربی، در اوج بحران کرونا، شاهد صحنه‌ها و رفتارهای غیرانسانی سرقت اقلام بهداشتی و غیره توسط دولت‌ها و حمله مردم به فروشگاه‌ها هستیم، این رزمایش الهی «کمک‌های مؤمنانه» در سرتاسر ایران اسلامی، یادآور صحنه‌های کمک‌های نقدی و جنسی مردم مسلمان ایران به جبهه‌های دفاع مقدس در طول هشت سال جنگ تحمیلی بود و یادآور پیشینه کمک‌های مردمی در مواقع سیل و زلزله بود.

انتهای پیام

  •  
  • https://www.isna.ir/news/99030602998/کمک-مؤمنانه-تجلی-ایمان-در-شرایط-بحران

 

 

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

متن اولیه

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

❇❇❇
کمک مومنانه ، تجلی ایمان در شرایط بحران ، افتخاردیگری برتارک شیعه 
/والاترین عیدی عیدفطر در دوران سخت بحران کرونا در ایام ماه مبارک رمضان ، نصیب خیرین در پویش کمکهای مومنانه /
📝دکترسیدجوادهاشمی فشارکی 
پژوهشگر ومولف کتاب مدیریت بحران ومدیریت شهری 

✳در شرایطی که شوک بحران کرونا ،طی اسفند۹۸ الی اردیبهشت ۹۹ بسیاری از کسب وکارها را تحت تاثیرمنفی خود قرارداده و پیامدهای آن،احتمالا تدوام خواهد داشت و اغلب اقشار آسیب پذیر،بدلیل عدم برخورداری از درامدحداقلی خود، در وضعیت سخت معیشتی قرارگرفتند،با فرمایش امام المسلمین، پویشی ملکوتی وگسترده در سراسر بپا شد، از کمکهای نقدی وجنسی اندک مردم تا کمکهای درشت افراد متمول ،و تا پرداخت وجوه ازحقوق کارکنان و تخصیص وجوه توسط نهادهای انقلابی و سازماندهی بخشهای مختلف بسیج در مساجد وپایگاهها واقشار مختلف بعنوان عوامل اجرایی تهیه و توزیع اقلام و تحویل به خانوارهای مستحق صورت پذیرفت و همچنان تدوام خواهدداشت. که در زیر مواردی از موضوع تبیین گردیده است :
✅  آزمون جوامع بشری در بحرانها : جهان تاکنون بحران های مختلفی را گذرانده ، که اخبار آن درصدر اخبارهمه کشورهاقرارگرفته است ، ولی میتوان گفت که بیماری ویروس کرونا ( کووید ۱۹ ) تنها خبری است که زندگی تمام مردم دنیا را مستقیما تحت تاثیر گذاشته و تمامی امور جوامع را تحت الشعاع خود قرار داده وبعبارتی همه امور زندگی همه افراد جامعه وهمه شئون حیات بشری را به اختلال در آورد.و نخستین معضل صحنه جهانی است ، که شدت آن بگونه ای است ،که هر جامعه ای ، درگیرمشکلات خود بوده و امکان امداد رسانی به دیگری را نداشته است. وآزمونی است جهانی برای فرهنگها و تمدنهای دست ساخته بشری و یا الهی .
✅نقش رهبری در جامعه :در طول حوادث انقلاب اسلامی ، بخصوص بحرانهای جنگ و فتنه وغیره، یک بار دیگر نقش بی بدیل رهبری در هدایت جامعه اسلامی بسوی صلاح و اصلاحش آشکار شد. رهبری عزیز در مهار بحران کرونا ، نخست با پیام خردمندانه ، همگان را به رعایت اصول بهداشتی تشویق و ترقیب کردند و مردم با تمام وجود اطاعت کردند . وچون همیشه در این ایام نیز الیام بخش و ارامش بخش جامعه بودند.وپذیرش و همراهی مردم را بابرنامه های ستاد مبارزه با کرونا تسهیل و گوارا کردند .و همچنین با فرمان خود نیروهای مسلح را با اقتدار تمام به کمک مردم و کشور بمیدان آوردند وبسیجیان فداکار ، شبانه روزی در تمام نقاط کشور ،با روحیه جهادی به مبارزه و مهار آن پرداختند .‌
و سپس درنطق تلویزیونی ۲۱ فروردین ماه ۹۹ فرمودند که :"خوب است که در ماه مبارک رمضان یک رزمایش گسترده برای مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان و فقرا در جامعه شکل بگیرد." ایشان با اشاره به اتفاقاتی که پس از شیوع ویروس کرونا در کشور رخ داد، اظهار کردند: ملت ایران در آزمون بیماری اخیر خوش درخشید و رفتار و نظم عمومی آن در به‌کار بستن توصیه‌ها خوب است. البته زندگی برای برخی قشرهای ضعیف با سختی در حال گذران است که مسئولان باید برنامه‌های کمک به آنها را هر چه سریع‌تر و بهتر اجرا و مردم نیز ماه رمضان امسال را به رزمایش گسترده کمک به نیازمندان تبدیل کنند.
این پیام رهبری، باعث شد که "رزمایش کمک به نیازمندان" با شعار "کمک مومنانه" پیش از آغاز ماه رمضان و در ایامی که ویروس کرونا به نوعی زندگی همه مردم را تحت تاثیر قرار داده، شتاب بیشتری بگیرد و یک‌نهضت نیکوکاری در کشور ،مبدل گردد.
✅ تجلی ایمان در جامعه اسلامی در شرایط بحران : جامعه اسلامی و تجلی جلوه های ایمانی در مقابله با این ویروس منحوس دارای نمونه‌های ممتاز وبی بدیلی از ایثار، گذشت، فداکاری و انفاق در جامعه بود که در سایر جوامع کمتر دیده شد و حتی در جوامع غربی معکوس آن در سرقت دولتی به محصولات بهداشتی سایرکشورها و حمله مردم به فروشگاهها  وگرانی شدید کالاها مشاهده گشت . و این موفقیت‌ها در کشورما ،به لحاظ نقش رهبر جامعه اسلامی در نزدیک کردن دل‌ها و قلوب در رزمایش مؤمنانه و مساوات حاصل شد که برای لحظه‌به‌لحظه این فعالیت‌ها در ایران اسلامی باید بسیار ، جبهه شکر بر زمین سائید و خداوند سبحان را شاکربود.
واگیرکرونا  به " رکود جهانی عظیمی که تاکنون تجربه نشده " انجامیده و بشریت در معرض آزمونی سخت قرار گرفت وواحتمال تکرار چنین بلایایی ، منهای مساله منشا تولید و توزیع آن ، وجود دارد . و ضرورت دارد جوامع بشری ، ارزشهای خودساخته اش را تجدیدنظر کند و از ارزشهای الهی که به مخزن اسرار عالم متصل است ، روی آورد و بهره گیرد
✅نمونه هایی از تجلی کمکهای مومنانه در کلام رهبری : 
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به نمونه‌هایی اقدامات خودجوش مردمی و کمک های جهادی فرمودند: "همه این حرکت‌های ارزشمند نشان‌دهنده عمق و رسوخ فرهنگ اسلامی در مردم است و برخلاف خواسته برخی که در یکی دو دهه اخیر تلاش کردند فرهنگ اسلامی- ایرانی را تحقیر و مردم را متوجه سبک زندگی غربی کنند، این حرکتها نشان داد خوشبختانه احساس تفکر و فرهنگ اسلامی و زنجیره ارزشهای اسلامی در مردم ایران قوی و راسخ است."
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین به مشکلات و سخت شدن شرایط زندگی برای برخی افراد جامعه به علت تبعات ناشی از کرونا اشاره کردند و افزودند:" افرادی که توانایی و تمکن مالی دارند، فعالیت‌های وسیعی را به‌منظور کمک به نیازمندان آغاز کنند، به‌خصوص که در آستانه ماه مبارک رمضان که ماه انفاق و ایثار است، قرار داریم. خوب است که در ماه مبارک رمضان یک رزمایش گسترده برای مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان و فقرا در جامعه شکل بگیرد و برای اثبات ارادتمان به امام زمان(عج) صحنه‌ها و جلوه‌هایی از جامعه مهدوی را که جامعه ای همراه با قسط، عدل، عزت، علم، برادری و همیاری است، به‌وجود آوریم
✅مردودیهای دوران بحران معیشتی : محاسبه روز جزا ،چقدر سخت خواهدشد ، بر کسانیکه مال و اموال انباشته مازادبرنیاز خودداشته و در این شرایط سخت ، به همنوعان نیازمند کمک نکردند.
در حالیکه از حرکتهای نمایشی موردحمایت رسانه های غربی برخی"سلبریتی ها " خبری نبود.
درحالیکه خبری از بساط "بازارچه های نیکوکاری"و جولانگاه برخی ها،برای خودنمایی ونمایش ،خبری نبود .
درحالیکه از تحرکات مکارانه شعاردهندگان "نه غزه ، نه لبنان ،جانم فدای ایران " خبری نبود .
درحالیکه از کمکهای "مرفهان بی درد" خبری نبود .
درحالیکه از کمکهای " عناصرنفوذی و ناهلان و نامحرمان انقلاب " خبری نبود.
درحالیکه از کمکهای "نجومی بگیرها" خبری نبود.
درحالیکه از " صاحبان حرفهای بی عمل " خبری نبود . 
درحالیکه از نمایش های خبری برخی مقامات در بازدیدهای نمایشی وانعکاس خبری آن ، در ایام‌بحران کرونا خبری نبود.
لکن در شرایط سخت بحران کرونا ، حمایتهای مالی و جنسی مومنان ازخردتا کلان ،سرتاسرایران را بخصوص در ایام رمضان فراگرفت وکریمانه اقشار آسیب دیده جامعه رابی نام ونشان ،با پرچم " کمکهای مومنانه "  زیرچترحمایتی خود قرار داد. تا اثبات شود ، کمکهای مومنانه ، مختص مومنان است و نه مدعیان بی عمل .
✅ سخن پایانی : در حالیکه بسیاری از کشورها ، مردم محروم خود را رها کرده اند و در کشورهای غربی ، در اوج بحران کرونا ، شاهد صحنه ها ورفتارهای غیرانسانی سرقت اقلام بهداشتی وغیره توسط دولتها و حمله مردم به فروشگاهها هستیم ،این رزمایش الهی " کمکهای مومنانه " در سرتاسر ایران اسلامی ، یادآورصحنه های کمک های نقدی و جنسی مردم مسلمان ایران به جبهه های دفاع مقدس در طول هشت سال جنگ تحمیلی بود . یاداور پیشینه کمکهای مردمی در مواقع سیل و زلزله بود . و در بحران کرونا ، به گونه دیگری شکوفا شد. گرچه امسال به لحاظ مشکلات بهداشتی ممکن است آن نمازهای عظیم و با شکوه و پرثواب عیدفطر را  نداشته باشیم ، لکن شیرین ترین عیدی و بیشترین پاداش عیدفطر رمضان ۹۹ ،نصیب خیرین در پویش کمکهای مومنانه گشته و ضمن ثبت بهره اخروی ، در تاریخ تشیع خوش خواهد درخشید .

 

توسط ستاد اجرایی فرمان امام خمینی؛

اعلام آمادگی برای اختصاص ۲۰ هزار بسته معیشتی به نیازمندان چهارمحال و بختیاری

 

اعلام آمادگی برای اختصاص ۲۰ هزار بسته معیشتی به نیازمندان چهارمحال و بختیاری

هیئت‌های مذهبی پیشتازان رزمایش مواسات و همدلی

هیئت‌های مذهبی پیشتازان رزمایش مواسات و همدلی

«مساجد» محور فعالیت‌های قرارگاه مواسات قزوین

«مساجد» محور فعالیت‌های قرارگاه مواسات قزوین

۲۴۵۰ بسته معیشتی در شهرستان رودسر توزیع شد

۲۴۵۰ بسته معیشتی در شهرستان رودسر توزیع شد

توزیع ۱۴ هزار بسته معیشتی در کازرون به نیت ۱۴ هزار شهید فارس

توزیع ۱۴  هزار بسته معیشتی در کازرون به نیت ۱۴ هزار شهید فارس

توزیع ۱۰۰۰ بسته معیشتی از سوی دانشجویان بسیجی چهارمحال و بختیاری میان نیازمندان ‌

توزیع ۱۰۰۰ بسته معیشتی از سوی دانشجویان بسیجی چهارمحال و بختیاری میان نیازمندان ‌

غافلگیری کارگران شیرازی با کمک مؤمنانه خادمان حسینی

غافلگیری کارگران شیرازی با کمک مؤمنانه خادمان حسینی

مواسات و همدلی با محرومان، ‌نقشه منافقین را خنثی می‌کند

مواسات و همدلی با محرومان، ‌نقشه منافقین را خنثی می‌کند

آغاز توزیع ۱۰۰۰ بسته معیشتی در پلدشت

آغاز توزیع ۱۰۰۰ بسته معیشتی در پلدشت

انجمن جوانان شهرستان لنده کمک های مومنانه  به دست نیازمندان 

انجمن جوانان شهرستان لنده  کمک های مومنانه را به دست نیازمندان رساندند

حمایت ۱۲ میلیارد ریالی قرارگاه مواسات ابرکوه از آسیب دیدگان کرونا

حمایت ۱۲ میلیارد ریالی قرارگاه مواسات ابرکوه از آسیب دیدگان کرونا

انتقاد امام جمعه مشهد از پرداخت نشدن بیمه بیکاری به کارگران روزمزد

رزمایش دانشجویی «احسان» آغاز شد

رزمایش دانشجویی «احسان» آغاز شد

مردم،سال‌های سال از برکات «مواسات» بهره‌مند خواهند شد

مردم،سال‌های سال از برکات «مواسات» بهره‌مند خواهند شد

 

1200 بسته معیشتی بین نیازمندان آذربایجان شرقی توزیع می‌شود

1200 بسته معیشتی بین نیازمندان آذربایجان شرقی توزیع می‌شود

آغاز توزیع ۲۰ هزار سبد کالا بین مددجویان کمیته امداد گلستان

آغاز توزیع ۲۰ هزار سبد کالا بین مددجویان کمیته امداد گلستان

کمک مومنانه در زنجان ادامه دارد

کمک مومنانه در زنجان ادامه دارد

 رزمایش بزرگ همدلی در مصلای امام خمینی (ره)

اعلام آمادگی برای اختصاص ۲۰ هزار بسته معیشتی به نیازمندان چهارمحال و بختیاری

اعلام آمادگی برای اختصاص ۲۰ هزار بسته معیشتی به نیازمندان چهارمحال و بختیاری

 

 

  کمک مؤمنانه؛ تجلی ایمان در شرایط بحران
ایسنا - اجتماعی - 21  روز پیش - سه شنبه 6 خرداد 1399، ساعت 14:20 - - 53092510


دکترسیدجوادهاشمی فشارکی، پژوهشگر و مؤلف کتاب «مدیریت بحران و مدیریت شهری» در یادداشتی که در خصوص رزمایش کمک به نیازمندان در ماه مبارک رمضان نگاشته 

https://www.ghatreh.com/news/tag/822879-%D8%B1%D8%B2%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4%20%DA%A9%D9%85%DA%A9%20%D8%A8%D9%87%20%D9%86%DB%8C%D8%A7%D8%B2%D9%85%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86/0/20

 

 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۹/۰۳/۰۶