***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

جنه البقیع ، بقعه المبارکه ، قبرستان بقیع

شنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۹، ۰۵:۵۳ ق.ظ

 

 


بسم اللّه   الرحمن    الرحیم
السَلامُ عَلَیکُم یَا أَئمَةَ البَقیع
«إِنَّما یَعمُرُ مَساجِدَ اللَّهِ مَن آمَنَ بِاللَّهِ وَ الیَومِ الآخِرِ وَ أَقامَ الصَّلاةَ وَ آتَى الزَّکاةَ وَ لَم یَخشَ إِلاَّ اللَّهَ فَعَسى‏ أُولئِکَ أَن یَکُونُوا مِنَ المُهتَدینَ» (توبه/18)
حضرت رسول الله (صلوات الله علیه) ذیل آیه شریفه می فرمایند: خانه من نیز در مسجد است و زائران خانه من، آن را تعمیر می کنند. پس خوشا به حال کسی که آن [خانه حضرت] را زیارت و مرمت می کند. (بحارالأنوار، ج۸۱، ص۶؛ علل الشرائع، ج ۲، ص ۸)
امام البقیع، حضرت جعفر بن محمد الصادق (علیهما السلام) نیز در رابطه با زیارت و تعمیر و احیای قبور مطهر ائمه اطهار (علیهم السلام) از لسان مبارک رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) خطاب به امیرمؤمنان (علیه السلام) فرمودند: یا علی! هرکس قبرهای شما را آباد کند و با آنها مأنوس باشد؛ «فَکَأَنَّمَا أَعَانَ سُلَیْمَانَ بْنَ دَاوُدَ عَلَى بِنَاءِ بَیْتِ الْمَقْدِسِ»؛ مانند کسی است که به حضرت سلیمان (علیه السلام) در ساختن بیت المقدس کمک کرده است.( إرشاد القلوب إلى الصواب، ج‏2، ص441 )
طبق آیات حضرت قرآن و کلام نورانی ائمه اطهار (علیهم السلام)؛ احیا و آبادانی بقاع متبرکه، توسط مؤمنین و متقین صورت می گیرد که بسیار مورد عنایت خداوند متعال نیز می باشد؛ لذا پس از تخریب کامل بقیع شریف به پشتوانه انگلیس شیطان در هشتم شوال المکرم، شیعیان این هتک حرمت را محکوم کرده و در طول این سالها به انزجار و برائت از عاملان آن پرداخته اند و چهره هتاکان را برای همه آشکار کرده اند و از آنجا که رویکرد شیعه با مسائل، همواره از موضع اقتدار و عزت بوده است، در این برهه از زمان نیز که در عزت و سربلندی قرار دارد، پس از اظهار برائت از هتاکان حریم حرم ائمة البقیع (علیهم السلام) به تکریم و تعظیم آن بزرگواران می پردازد تا برای همه جهانیان این عزت و تکریم نمایان شود.
ایام تکریم و تعظیم ائمه بقیع (علیهم السلام) از وفات حضرت کریم بن الکریم، سلالة الحسن (علیه السلام)، حضرت عبدالعظیم حسنی (علیه السلام)، که این منت بر سر ماست که مضجع شریف و مبارک ایشان در ایران عزیزمان می باشد؛ در 15 شوال المکرم آغاز و در 25 شوال المکرم، با شهادت صادق آل محمد، امام البقیع، حضرت صادق (علیه السلام) خاتمه می یابد.
شایان ذکر است از آنجا که بقیع شریف، زائران بسیاری را در خود از سراسر جهان جای داده است، لذا به عنوان نماد وحدت در جهان محسوب می شود و قلوب تمام افراد و ارادتمندان به این مکان مقدس اتجاه دارد و برای عمارة و ساخت بقیع شریف می توان از تمام ظرفیت و تخصص های موجود به نحو احسن و اکمل  بهره برد.
و این مهم با تهییج قلوب در سطح عمومی و همگانی با معرفی ایام تکریم و تعظیم بقیع شریف به ثمر خواهد رسید؛ چرا که وضعیت کنونی حاکم بر بقیع، تنها با اراده و شور و شوق همگانی در جهان تشیع که مسبوق به تحول علما و متخصصین جوامع است، قابل تغییر و تبدیل می باشد؛ و تاریخ گواه این مطلب است که هرگاه جوامع تشیع یک صدا مطالبه چیزی را کند، هیچ قدرتی را یارای مقابله با آن نیست.
همچنین کانال تخصصی با عنوان "بقعة المبارکة"(به آدرس:@Boghatolmobarakah) با عناوین و مطالب تخصصی در اختیار متخصصان و سایرین علاقه مندان قرار گرفته است و با محوریت جنت البقیع و ائمه بقیع (علیهم السلام) به این مهم پرداخته است. 

 

 

 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۹/۰۳/۱۷