***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی

منتشرشده در خبرگزاری فاش نیوز

 فاش نیوز (پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ ایثار و شهادت) | @fashnews_ir

http://fashnews.ir/fa/news-details/77314/

 

تجلی عشق امام حسین (ع) و اهل بیت در شهدای فشارکی

تجلی عشق امام حسین (ع) و اهل بیت در شهدای فشارکی

در هیچ انقلاب و نهضتی مانند انقلاب اسلامی و به‌خصوص صحنه‌های دفاع مقدس هشت ساله، شباهت‌های زیادی با نهضت عاشورا نتوان یافت.

فاش نیوز -  والاترین و جانسوزترین قیام، در محرم سال 61 هجری با "نهضت عاشورای حسینی" رخ داد و بزرگ‌ترین و ارزش مدارترین جنگ قرون اخیر با" نهضت دفاع مقدس " به امامت امام خمینی طی سال‌ها 1359 الی 1367 در برابر جنگ تحمیلی بعث عراق به نمایندگی از غرب و شرق به وقوع پیوست. در هیچ انقلاب و نهضتی مانند انقلاب اسلامی و به‌خصوص صحنه‌های دفاع مقدس هشت ساله، شباهت‌های زیادی با نهضت عاشورا نتوان یافت. صدها نشانه، دفاع مقدس، را به نهضت عاشورا پیوندی عمیق می‌زند و جلوه های کربلا را در صحنه‌های مختلف آن می‌توان یافت. در اهداف، فرهنگ، پیام‌ها، وصایا و... انبوه تاسی به نهضت عاشور یافت می‌شود .درس‎هایی که رزمندگان در مکتب عاشورا آموخته بودند، سبب گردید جبهه‎های هشت سال دفاع مقدّس جلوه‎گاه صحنه های کربلا گردیده و اوج ایثار و معنویت تکرار شود.

 

 جامعه مورد مطالعه اقوام فشارکی‌ها، شامل تمامی اقوام نسبی و سببی (وصلت‌های درجه یک صورت گرفته) را شامل می‌شود، که از میان جامعه فشارکی‌ها، جمعا تعداد شهدا 69 نفر بوده است. از این تعداد دو نفر خانم بوده‌اند که بر اثر بمباران دشمن به‌ شهادت رسیده و مابقی جزء رزمندگان بوده‌اند. محدوده سنی شهدای فشارکی، بین ۱۰ سال الی ۶۲ سال و محدوده سنی شهدای رزمنده، بین ۱۴ سال الی ۵۲ سال بوده است که هشت تن از آن‌ها بعد از 8 الی 34 سال انتظار، پیکر‌های مطهرشان بازگشته و تدفین شده و دو تن دیگر نیز بی‌مزار مانده‌اند؛ همچنین یک شهید عزیز نیز از مدافعان حرم است.

 

الف ) حوادث شهدای فشارکی (عملیات محرم ونحوه شهادت)

  • امام خامنه ای دردیدار مردم اصفهان در تاریخ ۲۶ /آبان/ ۱۳۹۵ فرمودند:1 "در بیست‌وپنجم آبان سال ۶١ در یک روز اصفهانی‌ها حدود ۳۶۰ شهید را تشییع کردند؛ این چیز کوچکی نیست. حدود ۳۶۰ شهید در یک روز وارد اصفهان شدند و روی دست مردم تشییع شدند. شما جوان ها نبودید، آن روزها را ندیدید، آن حماسه و آن شور را ندیدید. چند روز بعد [هم] -اینکه عرض می کنیم تا آخر آبان، چون شاید هنوز به سی‌اُم آبان نرسیده بود- ۲۵۰ شهید دیگر را وارد اصفهان کردند؛ باز مردم تشییع کردند، روی دست گرفتند و با استحکام، طاقت نشان دادند؛ خیلی طاقت میخواهد، خیلی ظرفیّت میخواهد. ظرفیّت روحی بالاتر است از ظرفیّت جسمی و ظرفیّت اجتماعی. اینکه مردم یک شهر بچّه‌های خودشان را، جوان های خودشان را ، آن‌هم بهترین جوان ها را، بر روی دستشان تشییع کنند و خم به ابرو نیاورند، خیلی مهم است. اینها را اگر در تاریخ نوشته بودند، در کتاب ها برای ما میخواندند، ما راحت باور نمی کردیم امّا به چشم خودمان دیدیم. چطور طاقت آوردند؟ در همان روز و فردای آن روزی که حدود ۳۶۰ شهید تشییع شدند، جوان ها صف کشیدند برای رفتن به جبهه و رفتند. دو لشکر قَدَر که در شهر اصفهان و شهرهای استان اصفهان بودند -لشکر امام حسین (علیه‌السّلام) و لشکر نجف- دوباره پُر شد از جمعیّت جوان مؤمن و فداکار. نه پدر و مادرها مانع شدند، نه جوان ها تردید کردند. دوباره همان دو لشکر خط‌شکن که این ضایعه‌ی سنگین بر آنها وارد شده بود، پُر شد. در عملیّات محرّم بیشتر شهدا اصفهانی بودند؛ اصفهان این است. نباید بگذارید این فراموش بشود."
     
  • تقدیم هشت شهید فشارکی در یک عملیات (عملیات محرم) :تشییع 5 شهید فشارکی در یک روز ،یعنی در ۲۵ آبان ۱۳۶۱ ؛ تابوت های مهاجران پرستو بر روی دستان مردم اصفهان به سوی میدان امام در حرکت بود؛ شهدا را از محله‌ها و خیابان‌ها تشییع کردند. حال و هوای آن‌روز، قابل توصیف نبود؛ میدان امام و خیابانهای اطراف مملو از جمعیت بود؛ همه و همه آمدند تا شهدا را تشییع کنند؛ (شهدامحمدعلی مطلبی فشارکی فرزند محمدرضا -. مهدی مطلبی فشارکی فرزند علی اصغر – نجف علی مطلبی فشارکی فرزند عبدالله - محمد مطلبی فشارکی فرزند رمضان - علی محمد مطلبی فشارکی فرزند عبدالله ) چهار روز بعد نیز ۲۵۰ شهید دیگر در این شهر تشییع شد ( سایر شهدای باقیمانده عملیات محرم، ازجمله سه شهید دیگر فشارکی، شهید یحیی احمدی فشارکی فرزند محمود، نادعلی فشارکی پزوه فرزند عبدالعلی ،مرتضی نقیان فشارکی فرزند ابوالقاسم باشکوه تشیع وتدفین میشوند. 2
  • شهیدی که چون هم نامش شهید شد: شهید سید ابوالفضل (عباس) هاشمی فشارکی، به واسطه انفجار مین با هدیه چشم و دستشان همچون قمر بنی هاشم در پنجم فروردین 1361 در جبهه شوش دانیال به شهادت رسید.وسایر شهدای فشارکی نیزحکایتهای بسیار عجیب و آموزنده ای داشته اند.

ب)اسامی شهدای فشارکی بنام حسین (ع) و اهل بیت کربلا و فراوانی آن

  • بیشترین فراوانی نام شهدای فشارکی منصوب به اسم مبارک امام اول حضرت علی (ع) والقاب وی با تعداد 16 نفر می‌باشد
  • رده دوم بالاترین فراوانی نام شهدای فشارکی از لحاظ تعداد منصوب به اسم مبارک امام حسین (ع) با تعداد 14 اسم می‌باشد: حسین: شهید سید حسین حسینی فشارکی، شهید حسین اثنی عشر ی ،شهید حسین سلمانی فشارکی، شهید حسین محمدی فشارکی. و پیشوند حسین (دو نفر امیر حسین، 1 نفرمحمد حسین،): شهید امیر حسین آقاجانی فشارکی شهید امیر حسین  نقیان فشارکی، شهید محمد حسین غلامی فشارکی
  • اسامی شهدای همنام با اهل بیت در کربلا  8 نفر: شهید سید عباس( ابوالفضل )هاشمی فشارکی، شهید ابوالفضل نقیان فشارکی، شهید عباس مطلبی فشارکی، شهید عباس حقیقت، شهید علی اصغر علیمرادی، شهید علی اصغرنقیان فشارکی، شهید اصغربورانی، شهید اکبرمطلبی فشارکی
  • رده سوم فراوانی نام شهدای فشارکی منصوب به اسم مبارک پیامبر اسلام (ص) باتعداد 10 نفر می‌باشد.
  • اسامی مابقی بنام سایرین ایمه و عناوین اسلامی بوده است.

ج) اسامی مادران شهدای فشارکی دارای اسامی اهل بیت کربلا و فراوانی آن

اسامی مادران شهدا، که شهدا در دامان آنان رشد یافته و به‌عنوان تربیت کنندگان شهدابوده اند، بسیار قابل توجه هست:

  • شهربانو نام مادربرادران شهید محسن و مرتضی مطلبی فشارکی، همچنین شهید احمد رضا مطلبی فشارکی، شهید سید حسین حسینی فشارکی و شهید علی اصغر نقیان فشارکی
  • زینب نام مادر شهید محمد مطلبی فشارکی و شهید مهدی مطلبی فشارکی وزینب بیگم ، مادرشهید مجید محمدی فشارکی
  • رقیه نام مادرشهید محمد علی مطلبی فشارکی و شهید حسین سلمانی فشارکی ورقیه بیگم ، مادر شهید جعفر جعفری فشارکی
  • سکینه نام مادر شهید مهدی مطلبی فشارکی و شهید مرتضی نقیان فشارکی وسکینه خاتون مادرشهید رسول محمدی فشارکی
  • بیشترین فراوانی نام مادران شهدا: هفت شهید نام مادرشان "فاطمه"و " زهرا " بوده وسومین فراوانی نام مادران شهدا: پنج شهید نام مادرشان شهربانو است.وچهارمین فراوانی نام مادران شهدا، سه شهید نام مادرشان زینب و سه شهید نیزنام مادرشان رقیه است. ومابقی تمام مادران شهدا، نام سایر وابستگان ائمه و نام‌های مذهبی است.

د) اسم پدران شهدای فشارکی دارای نام امام حسین (ع) واصحاب امام وفراوانی آن

وضعیت نام پدران شهدا به‌عنوان مربیان شهدا، برحسب ضریب تکرار آنها بسیار قابل توجه هست ارایه گردیده است:

  • حسین نام پدرشهید رسول محمدی فشارکی و شهید اصغر بورونی وعبدالحسین نام پدرشهید جعفر جعفری فشارکی
  • عباس اسم پدرشهید جواد خوشبخت فشارکی وعباسعلی پدرشهید مرتضی سلمانی فشارکی ونیز شهید جواد حاج شریفی
  • علی اکبر نام پدردوشهید رضا و مرتضی احمدی فشارکی و نیز شهید مجید مطلبی فشارکی
  • علی اصغر نام پدرشهید مهدی مطلبی فشارکی
  • اکبر نام پدربرادران شهید علیرضا و امیرحسین آقاجانی فشارکی و نیزشهید شکرالله نقیان فشارکی
  • قاسم پدرشهید محمود محمدی فشارکی و شهید علی اکبر(حکمت الله) غلامی فشارکی،
  • بیشترین فراوانی نام پدران شهدا: شانزده شهید نام پدرشان "علی" ،"محمد" ،" رضا"، "حسن" ودر رده های بعدی چهار شهید نام پدرشان "عباس" وسپس علی اکبر و علی اصغر و قاسم می باشد. ومابقی پدران شهدا، نام سایرائمه و نام‌های مذهبی است.

 

ه)فرهنگ عاشورا درمتن وصیت نامه شهدای فشارکی

  میزان و عمق ارادت شهدای گرانقدر به امام حسین (ع) و کربلای او در متن وصیت‌نامه شهدا چنین تجلی یافته است:

  • عرض اردات به امام حسین (ع)
  1. السلام علیک یا اباعبدالله(ع) (شهید مرتضی سلمانی فشارکی)
  1. سلام و تحیت بر اسوه‌های صبر، جهاد و شهادت، زینب(س) و حسین(ع) و بر پیروان راستین ولایت که قبول شدگان امتحانات سخت و دشوار بوده‌اند و میثاق با مقتدایشان را رمز و راز سعادت و عزت دانسته‌اند و در رکاب او آماده‌ی دفاع همه جانبه از آرمان‌های امام خود بوده‌اند جانم را دراین راه نثار می‌کنم و امیدوارم در تمامی عرصه‌ها، پیرو یاران امام شهیدم حسین(ع) باشم. (شهید جواد خوشبخت فشارکی)
  2. با درود و سلام بر امام زمان (عج) و نایب برحقش امام خمینی...و با درود بر شهیدان اسلام (شهید یحیی احمدی فشارکی)
  3. با سلام و درود فراوان بر آخرین فرستاده خدا حضرت محمد (ص) و با سلام و درود به سالار شهیدان حسین ابن علی (ع) و با سلام و درود بر منجی عالم بشریت مهدی موعود صاحب الزمان (عج) و نایب برحقش فرمانده کل قوا خمینی روح خدا (شهید احمدرضا مطلبی فشارکی)
  4. خدایا، این انقلاب را به انقلاب حضرت مهدی (عج) متصل بگردان و روز قیامت از شناختن امام حسین (ع) محروم مگردان. امام را با قلب پاک دعا کنید که الان نعمت بزرگی است که در دست شماست. (شهید حسین سلمانی فشارکی)
  5. اولین کلامم را با سلام بر امام زمان (عج) آغاز می‌کنم کسی که فرمانده و مولای من است، کسی که برای آمدنش لحظه شماری می‌کنم، کسی که مولای من است و من یکی از سربازان حقیر او. و سلام می‌کنم بر امام امت خمینی کبیر، پیر خسته، آزاد مرد جهان اسلام و دشمن مستکبرین و کسی که « أَشِدّاءُ عَلَى الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم »[1] است، کسی که همیشه آرزوی دیدنش را داشتم تا لحظه‌ای کنارش باشم و از عطر وجودش بهره گیرم و سلام می‌کنم بر مولایم حسین(ع)، سرورم حسین(ع)، آقائی که غریبانه در دشت کربلا شهید شد و سر مقدسش را از بدن جدا کردند و جانیان زمان بر دور جنازه‌اش شروع به پایکوبی کردند و بی‌شرمانه بر بدن پاک و مطهرش اسب تاختند، سلام بر سر بریده‌ات یا حسین مظلوم (ع) و سلام بر مظلومان کربلاهای ایران. (شهید رحیم مطلبی فشارکی)
  • لبیک به امام حسین (ع) وراه وی وهدف شهید
  1. آری حسین فاطمه(ع)! اگر در آن روز نبودیم که به صدای هل من ناصر ینصرنی تو لبیک گوییم، ولی اینک، به رهبرم لبیک می‌گوییم و به جبهه‌ها روی می‌آوریم. (شهید امیر حسین نقیان فشارکی)
  2. ... آری پدر و مادر و همسر و برادران و خواهران مهربانم، من به راهی رفته‌ام، که حسین بن علی رفت. او فقط به خاطر برافراشتن پرچم لا اله الی الله و برقراری حکومت اسلامی جان عزیز خویش را فدای اسلام کرد. (شهید امیرحسین نقیان فشارکی)
  3. چون من به راهی که حسین (ع) رفت رفتم و حسین (ع) را یاری کردم و به ندای هل من ناصر ینصرنی امام(ع) لبیک گفتم و از برادرانم مسئلت دارم که من که شهید شدم جای من را پر کنند و پرچم مرا که پرچم حسین (ع) ​است برفراز دارید و با سلاح من کفار را نابود بکنید (شهید اکبر مطلبی فشارکی)
  4. ما همان حرفی که امام مان زد و با دشمن جنگید می‌زنیم که فرمود:" من مرگ را جز سعادت و زندگی با ستم کاران را جز خواری نمی‌بینم ". [2](شهید ابوالفضل نقیان فشارکی )
  5. (مادرم) مرا پیش امام حسین(ع) سربلند کردی و خودت را پیش فاطمه‌ی زهرا (ع) روسفید کردی و متوجه بودی که راه درستی را انتخاب کردم (شهید مجید محمدی فشارکی)
  6. مواظب باشید که در رختخواب ذلت نمیرید که امام حسین در میدان نبرد شهید شد و مبادا در غفلت بمیرید که امام علی (ع) در محراب عبادت شهید شد و شما ‌ای مادران هرگز مانع جلوگیری فرزندان خود به جبهه نشوید که فردای قیامت در محضر خداوند نمی‌توانید جواب حضرت زینب (س) را بدهید که تحمل هفتاد و دو تن شهید را نمود (شهید مجید محمدی فشارکی)
  7. الحمدالله که به لطف خداوند متعال توفیق الهی شامل حالم شد که در زمان نایب برحق امام زمان (عج) خمینی بت شکن در جنگ سپاه اسلام با سپاه کفر تحت فرماندهی مولایمان امام زمان (عج) با آگاهی و یقین تمام شرکت کنم. به هل من ناصر ینصرنی رهبر و مرجع بزرگوارم و نایب امام زمانم جواب مثبت دهم و به سوی جبهه‌های حق علیه باطل بروم (شهید احمدرضا مطلبی فشارکی )
  8. رزمندگانی که فقط ذکرشان الله و یادشان حسین(ع) و مهدی(عج)، یوسف فاطمه می‌باشد. این جا کربلای حسین(ع)، دست عاشقان حسین(ع) و مهدی(عج) و فاطمه (س) است. عاشقانی که در بین نماز مغرب و عشاء آقا امام زمان (عج) را می‌بینند. عاشـقانـی که در دل شـب بـه یـاد مهدی (عج) مناجات سر می‌دهند. آری این جا سرزمین پاک و مقدس سراسر ایران خصوصاً جبهه‌های از غرب تا جنوب ایران که از هر وجب آن لاله دمیده است. (شهید امیرحسین نقیان فشارکی)
  9. من فقط به عشق پیروزی اسلام عزیز و دیدار کربلای حسین(ع) و دیدار روی یوسف فاطمه(ع)، مهدی قائم (عج) به جبهه آمده‌ام تا به خودسازی درونی و تکمیل معنویات اسلام و در مراحل آخر اگر لیاقت داشتم پر کشیدن به سوی معبود و معشوقم انشاء الله (شهید امیرحسین نقیان فشارکی)
  • مرتیه سرایی وعزاداری برای عزای امام حسین (ع)
  1. بیاد آرید صحرای کربلا را، زینب را، کودکان را، خیمه‌های سوخته شده را، سربریده ابا عبدالله را، دست و پای از پیکر جدای عباس را و رقیه دختر سه ساله حسین را. به یاد سربریده ابا عبدالله الحسین (ع) سرور آزادگان، شهید کربلا ناله سردهید، نه برای من، برای پهلوی شکسته فاطمه (ع) ناله سر دهید. (شهید امیر حسین نقیان فشارکی)
  2. در آخر این را هم متذکر مى‌شوم، که اگر خداوند بر من و شما منت نهاد و من را از فیض عظیم شهادت برخوردار کرد و شما اندوهناک شدید بر امام حسین (ع) و بر مظلومیت ائمه اطهار (ع) و پیغمبر(ص) گریه کنید و من را از ثواب آن برخوردار کنید. (شهید علی اشجع)
  3. بعد از شهادت من گریه نکنید. چون خون من از خون حسین ابن علی (ع) و یارانش و بهشتی و باهنر و رجایی و شهدای محراب و دیگر عزیزان عزیزتر نیست و لذا برای مرگ من گریه نکنید برای امام حسین (ع) و یارانش گریه کنید.که گریه کردن برای این‌ها موجب گسترش دین اسلام می‌گردد. (شهید احمدرضا مطلبی فشارکی)
  4. بعد از شهادتم زیاد گریه نکنند و گریه شما برای علی اکبر امام حسین (ع) باشد. (شهید مرتضی مطلبی فشارکی)
  5. سلام می‌کنم بر مولایم حسین(ع)، سرورم حسین(ع)، آقائی که غریبانه در دشت کربلا شهید شد و سر مقدسش را از بدن جدا کردند و جانیان زمان بر دور جنازه‌اش شروع به پایکوبی کردند و بی‌شرمانه بر بدن پاک و مطهرش اسب تاختند، سلام بر سر بریده‌ات یا حسین مظلوم (ع) و سلام بر مظلومان کربلاهای ایران. (شهید رحیم مطلبی فشارکی)
  6. و اما مادر عزیز! ..... دعا کن که شهادت فرزند تو را خداوند قبول کند.گریه فقط باید برای امام حسین (ع) باشد (شهید ابوالفضل نقیان فشارکی )
  7. ... الان که این وصیت‌نامه را می‌نویـسم در درون خـیمه (چـادر) نـشسته‌ام و به خیمه‌ها نظر می‌افکنم، به یاد خیمه‌های امام حسین (ع) در دشت کربلا می‌افتم و خیمه‌های حسین (ع) را با منظره کربلای ایران در جلوی چشم مجسم می‌کنم. خیمه‌هایی که شب‌ها صدای مناجات، تا بعد از نیمه‌های شب از هر خیمه به گوش می‌رسد، مناجاتی که از ته قلب و با خلوص نیت انجام می‌شود و خیمه‌ها را به لرزه در می‌آورد. (شهید امیرحسین نقیان فشارکی)
  8. و همیشه به یاد زینب کبری(س) شیرزن دشت کربلای حسین (ع) باشید. راه زینب(س) راه شماست. به یاد آرید صحرای کربلا را، زینب(س)  را، کودکان را، خیمه‌های سوخته شده را، سر بریده اباعبدالله (ع) را، دست و پای از پیکر جدای عباس(ع) را و رقیه(س) دختر سه ساله حسین(ع) را. به یاد آرید که زینب(س) در آن گرمای سوزان دنبال برادر خود حسین(ع) می‌گشت ولی او برادر خود را نمی‌شناخت زیرا که او سر از بدن جدا داشت. به یاد سر بریده اباعبدالله الحسین (ع) سرور آزادگان، شهید کربلا ناله سر دهید، نه برای من برای پهلوی شکسته فاطمه(ع) ناله سر دهید. (شهید امیرحسین نقیان فشارکی)
  • وصیت حسینی وکربلایی بودن به والدین
  1. پدر شب‌های جمعه به مزارم بیا زیرا می‌خواهم ترا ببینم وبا تو درد دل کنم واز کربلا برایت بگویم ( شهید اصغربورانی )
  2. خوب مادری بودی که مرا حسین نام نهادی و چه خوب نامی و شیر خود را همراه با اشک برمصیبت امام حسین(س) به من خوراندی تا عشق به آن در رگ و پی خود رفته و با آن بزرگ شوم.. ( طلبه شهید حسین محمدی فشارکی)
  3. (مادرم) مرا پیش امام حسین(ع) سربلند کردی و خودت را پیش فاطمه‌ی زهرا (ع) روسفید کردی و متوجه بودی که راه درستی را انتخاب کردم (شهید مجید محمدی فشارکی)
  4. پدر ! خدا را شکرگوی، که فرزند تو شهید شد و ما عزیزتر از بچه‌های امام حسین(ع)  نیستیم. (شهید ابوالفضل نقیان فشارکی)
  5. و اما مادر عزیز! نمی‌دانم چطور از شب زنده داری و شب بیداری تو تشکر کنم مادرجان تو را به فاطمه (ع) مرا حلال کن و با شهادت فرزندت باید استوار و قوی باشی مادر دلم می‌خواهد زینب گونه عمل کنی.کاری کنی که دشمن را به لرزه درآوری و روح مرا شاد کنی. دعا کن که شهادت فرزند تو را خداوند قبول کند.گریه فقط باید برای امام حسین (ع) باشد (شهید ابوالفضل نقیان فشارکی )
  • تدام دادن نهضت امام حسین (ع)
  1. هیچ وقت دست از یاری امام حسین(ع)  برندارید. این کار شما باعث سعادت است برای دیگران(شهید یحیی احمدی فشارکی).
  2. پیام من این است به شما ملت غیور،که بدانید ما می‌رویم تا راه حسین (ع) را ادامه دهیم و شما نیز چنین باشید (شهید مهدی سلمانی فشارکی)
  3. چون من به راهی که حسین (ع) رفت رفتم و حسین (ع) را یاری کردم و به ندای هل من ناصر ینصرنی امام(ع) لبیک گفتم و از برادرانم مسئلت دارم که من که شهید شدم جای من را پر کنند و پرچم مرا که پرچم حسین (ع) ​است برفراز دارید و با سلاح من کفار را نابود بکنید (شهید اکبر مطلبی فشارکی)
  4. مواظب باشید که در رختخواب ذلت نمیرید که امام حسین در میدان نبرد شهید شد و مبادا در غفلت بمیرید که امام علی (ع) در محراب عبادت شهید شد و شما ‌ای مادران هرگز مانع جلوگیری فرزندان خود به جبهه نشوید که فردای قیامت در محضر خداوند نمی‌توانید جواب حضرت زینب (س) را بدهید که تحمل هفتاد و دو تن شهید را نمود (شهید مجید محمدی فشارکی)
  • رسول خدا (ص)و ائمه اطهار (س) در وصیت شهدا

میزان و عمق ارادت شهدای گرانقدر به سایر ایمه(ع) ، در متن وصیت‌نامه شهداچنین ابراز شده است:

  1. « اشهد ان لا اله الا الله و اشْهَدُ انَّ مُحَمَّداً رَسُولُ اللّهِ و اشْهَدُ انَّ عَلِیّاً وَلِیُّ اللّهِ (شهیدامیر حسین نقیان فشارکی ) و (شهید مرتضی احمدی فشارکی)
  2. با سلام بر مولایم و آقایمان امام زمان(عج) کسی که مولا و یاور رزمندگان اسلام است (شهید محمود محمدی فشارکی)
  3. سلام من بر حضرت ختمی مرتبت محمد بن عبدالله صلی الله علیه و آله و بر زوج بی‌نظیر بشریت یعنی مولی علی (ع) و خیر النساء فاطمه زهرا سلام الله علیها و برفرزندان این دو، تا حضرت مهدی (عج) امام زمانم و بر نایب برحقش،.(شهید حسین اثنی عشری).
  4. پس از اقرار به وحدانیت حق تعالی و اینکه فرستادگانی را برای راهنمایی ما فرستاد که خاتم پیامبران حضرت ختمی مرتب محمد مصطفی (ص) است و با سلام برپاکننده‌ی عدل الهی یگانه منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج) _ شهید جواد حاج شریفی)
  5. ای علی(ع)،‌ای مولا و رهبر من تو این دعا را هنگامی که عازم جبهه جنگ شدی خواندی و خداوند دعای تو را مورد استجابت قرار داد از تو درس می‌گیریم و دعای تو را می‌خوانم تا کمک کنی و لشکر جندالله را پیروز گردانی. (شهید رضا احمدی فشارکی)
  6. ما به این امید می‌جنگیم و می‌رزمیم و به پیش می‌رویم تا زمینه ی ظهور حضرت مهدی(عج) فراهم شود و به این امید هم طالب شهادت هستیم که بعد از شهادت امام زمان (عج)سرمان را به دامانش می‌گذارد بر بالین سرمان خواهد آمد و گنه‌کارانی چون مرا شفاعت کنند (انشاء الله) (شهید رضا احمدی فشارکی)
  7. در آخر می‌خواهم که خدا فرج امام زمان (عج) را نزدیک و طول عمر رهبر را زیاد نماید. (شهید امیرحسین آقاجانی فشارکی)
  8. به نام الله که همه چیزم از اوست و زندگیم از اوست و زنده به اویم و به نام او که بودنم از اوست و رفتنم از اوست یادم از اوست و جانم از اوست معشوق و معبودم و امیدم اوست. (شهید مجید محمدی فشارکی)
  9. ضمن عرض سلام به پیشگاه ولی عصر (عج) و نایب برحقش امام خمینی (شهید مهدی مطلبی فشارکی فرزند علی اصغر)
  10. از خداوند متعال مسئلت می‌کنم که ظهور ولی عصر سلام الله علیه را نزدیک فرماید و چشم‌های ما را به جمال مقدسش روشن گرداند ما هم انتظار فرج داریم و باید در این انتظار خدمت کنیم انتظار فرج انتظار قدرت اسلام است (شهید اکبر مطلبی فشارکی)
  11. وصیت دیگرم این است: جوان‌های دیگر را هم برای آمدن به جبهه تشویق کنید تا به یاری امام زمان (عج) بر تمام کفار غلبه کنیم و پیروز شویم و تمام مستضعفین جهان را از زیـر سلطه ابرقدرت‌ها نجات دهیم. (شهید محمد مطلبی فشارکی)
  12. با درود بر حضرت مهدی عج الله تعالی فرجه و نایب برحقش خمینی بت شکن و امید امت و امام... وصیت‌نامه‌ام را شروع می‌کنم. (شهید ابوالفضل نقیان فشارکی)
  13. با سلام و درود به امام زمان (عج) و به رهبر عزیزم پیر جماران، یاور رزمندگان، (شهید امیرحسین نقیان فشارکی)
  14. این انقلاب را یاری کنید که تا ظهور حضرت مهدی (عج) پابرجا باشد و مواظب باشید که منافقین شما را گول نزنند و از خط امام هم بیرون نیایید. )شهید محسن مطلبی فشارکی(
  15. برای فرج آقا امام زمان (عج) و... دعا کنید، (شهید رحیم مطلبی فشارکی)
  16. مهدی جان، میدانم که سرباز خوبی برایت نبودم، اما سرورم میدانی که گذشت خصلت مردان خداست. پس امیدارم زیرا به امید توکه عزیز خدا هستی زنده‌ام پس بیا و پیش خدا ما را شفاعت کن. ( شهید منصور سوریان)
  17. بار الها از سرگناهانم در گذر. تا بتوانم در صحرای محشر در مقابل ائمه اطهار (ع) و شهیدان رو سفید باشم  (شهید علیرضا آقاجانی فشارکی )

دکترسیدجواد هاشمی فشارکی، پژوهشگر و مولف کتاب گنجینه معارف شهدا (آخرین سفارش ها و نواهای آسمانیان فشارکی)

 

 

http://fashnews.ir/fa/news-details/77314/%D8%AA%D8%AC%D9%84%DB%8C-%D8%B9%D8%B4%D9%82-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%AD%D8%B3%DB%8C%D9%86--%D8%B9--%D9%88-%D8%A7%D9%87%D9%84-%D8%A8%DB%8C%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D8%B4%D9%87%D8%AF%D8%A7%DB%8C-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%DB%8C/