***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی

منتشر شده در حبرگزاری 598

منبع نشانی خبر:

http://www.598.ir/fa/news/478053/

کد خبر: ۴۷۸۰۵۳

تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶

صفحه نخست » صفحه نخست

بمناسبت رحلت حاجیه خانم نصرت همت، مادر شهید محمد ابراهیم همت؛

آنانکه ضد وصیت شهید همت بوده اند هم پیام تسلیت دادند!

عجیب اینکه در حالیکه آن شهید از "سازش‌کاران" بشدت متنفر بود و انان را افرادی مساله ساز برای ملت می‌دانست و در وصیت نامه خود ذکر کرده است: « من متنفر بودم و هستم از انسانهای سازش کار و بی تفاوت» مع هذا در میان مقاماتی که پیام تسلیت رحلت مادر شهید همت دادند، این افراد نیز به روی نامبارک خود نیاورده و پیام تسلیت دادند.

به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه 598، دوران انقلاب به رهبری امام خمینی، او را فردی مبارز و تلاشگر ساخته بود و دفاع مقدس او را آبدیده‌تر کرد و از او یک مجاهد فدایی ساخت و خالصانه در خدمت جنگ بود؛ انگونه که سر و خون خود را به‌پای آن اهدا کرد.

 

حاج همت علاوه بر ویژگی‌های فرماندهی وی و شجاعت بی‌نظیرش در جبهه های نبرد، بسیار متواضع بود و در جمع بسیجیان بی هیچ تکلفی حاضر شده و به صحبت‌ها و دردمندی های آنان صبورانه گوش میداد و متواضعانه جواب میداد. دست به سینه گذاشتن وی یکی از علایم فروتنی وی بود.

 

حاج همت پس از آزادسازی جزایرمجنون در عملیات خیبر، در حالی که شدت آتش دشمن زیاد شده بود؛ به همرزمان گفت: «باید مقاومت کرده و مانع از بازپس‍گیری مناطق تصرف شده، توسط دشمن شد. یا همه این‍جا شهید می‌شویم یا جزیره مجنون را نگه می‌داریم»

 

در جریان عملیات خیبر، همچنان که نیروهای ایرانی در برابر ارتش عراق مقاومت می‌کردند هنگامی که همت برای بررسی وضعیت جبهه جلو رفته بود بر اثر اصابت گلوله توپ درنزدیکی‌اش، درغروب ۱۷ اسفند ۱۳۶۲ در محل تقاطع جاده‌های جزایر مجنون شمالی و جنوبی بر اثر اصابت گلوله توپ سر از بدن جداشده و به ارزویش رسید و مجنون به خون سرخ او رنگین شد و نام سردار خیبر گرفت.

 

حاجیه خانم نصرت همت، مادر سردار شهید محمدابراهیم همت، فرمانده لشکر محمد رسول الله(ص)، مادر بزرگ شهید احمد مروت۳۷ سال در فراغ فرزندشهیدش زیست و شامگاه ۳۰ شهریورماه 1399 دار فانی را وداع گفت و مراسم تشییع و تدفین وی در گلزار شهیدان شهررضا و بزرگداشت این مادر فداکار اول مهرماه در شهررضا برگزار گردید. مادری که در دامن پاکش چنین فرزنددلاوری پروزش یافته و تقدیم انقلاب نمود و در ۹۱ سالگی به وی و نوه شهیدش پیوست.

 

 

عجیب اینکه در حالیکه آن شهید از "سازش‌کاران" بشدت متنفر بود و انان را افرادی مساله ساز برای ملت می‌دانست و در وصیت نامه خود ذکر کرده است: « من متنفر بودم و هستم از انسانهای سازش کار و بی تفاوت» مع هذا در میان مقاماتی که پیام تسلیت رحلت مادر شهید همت دادند، این افراد نیز به روی نامبارک خود نیاورده و پیام تسلیت دادند. کسانی که نه به سیره ساده زیستی وی پای بند بوده و نه خدمت گزار مردم ، با سازش با دشمنانی که حامی صدام بوده و وی را تسلیح وتجهیز کردند وبا همان سلاحهای اهدایی حاج همت را به شهادت رساندند و مادر و همسرو فرزند وی را محروم ازنعمت وی کردند، حال پیام تسلیت رحلت مادر وی را میدهند از عجایب روزگاراست. البته بدیهی است کسانیکه ملت و کشور را چندین سال به وعده های پوچ غربی‌ها معطل کرده و خسارات مادی ومعنوی زیادی زده اند وشرایط سختی را برای مردم بوجود آورده اند، وصایای شهدا محلی از اعراب برای انان نداشته و ندارد.

 

زندگی نامه
در ۱۲ فروردین ۱۳۳۴ چشم به جهان گشود. و در سال ۱۳۵۲ دیپلم گرفت. در همان سال وارد دانشسرای تربیت معلم اصفهان شد و در سال ۱۳۵۴ مدرک فوق دیپلم خود را اخذ کرد. ۲ سال بعد برای گذراندن خدمت سربازی اقدام کرد. وی پس از سربازی به شهر خود بازگشت و مدتی در مدارس راهنمایی شهرضا و روستاهای اطراف به تدریستاریخ پرداخت.

فعالیت‌های وی ضد رژیم باعث شد تا چندین نوبت از طرف ساواکبه او اخطار شود. گوشه و کنار، حرفهای نیش‌دار او به گوش حکومت رسید و اخطار ساواک در پرونده او ثبت گردید. بخاطر فعالیت‌های سیاسی وی ساواک وی را تعقیب کرده و او مدتی فراری بود. نخست به شهر فیروز آباد رفت و بعد به یاسوج رفت. موقعی که در صدد دستگیری وی برآمدند به دوگنبدان مهاجرت کرد و سپس به اهواز رفت و ساکن آنجاشد. با شعله ورشدن انقلاب ۱۳۵۷، به شهرضا بازگشت و سازمان‌دهی تظاهرات مردمی را بر عهده گرفت. در پایانیکی از راهپیمایی‌ها، قطعنامه آن را قرائت کرد و شایع شد که حکم اعدامش را صادر کرده‌اند و همین مسئله، او را تا روز پیروزی انقلاب، در مخفی‌گاه‌ها نگه داشت.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، او کمر همت بست تا بیش از پیش به مبارزه علیه ظالم و دفاع از حق مظلوم بپردازد. مدتی برای یاری مردم به روستاهای محروم رفت. وقتی شنید ضدانقلاب در شهرهای کردنشین دست به جنایت زده است، به آنجا رفت وبه مبارزه پرداخت. سپس، به فرماندهی سپاه پاوه منصوب شد.

وی در سن 26 سالگی به سفرحج رفت و از آن پس «حاج همت» لقب گرفت. حاج همت در چندعملیات، ضربات سختی به دشمنان اسلام وارد ساخت و درمدت زمانی کم به یکی از سرداران بزرگ جنگ تبدیل شد.او ابتدا به معاونت تیپ محمدرسول الله (ص) و سپس به فرماندهی تیپ مذکور منصوب شد وکمی بعد تیپ به لشکر ارتقا یافت و با توان بیشتری در عملیات حاضر شد.

در عملیات خیبرکه منجر به ازاد سازی جزایر مجنون شمالی وجنوبی گردید, لشکر 27 محمدرسول الله (ص) به فرماندهی دلیرانه وی نقش بسزایی داشت و عاقبت نیز، درغروب ۱۷ اسفند ۱۳۶۲ در مابین جزایر مجنون شمالی و جنوبی بر اثر اصابت گلوله توپ به شهادت رسید.

میثم (فرزندخردسال شهید حاج عبّاس ورامینی ) به حاج همت میگه عمو همّت بابام کو؟ همّت با گریه میگه : «میثم جان، من نمی‌تونم باباتو بیارم؛ ولی قول میدم بزودی برم پیش بابات…»" و به قولش عمل کرد؛ تا دیگرخجلت دیدن روی فرزندان شهدا را نکشد.

 

 

نقل مادر شیرزن از پسردلاور


الف )خاطره آغازین (ولادت):

مادر سردار همت در این دیدار با بیان خاطراتی از فرزند شهیدش: «قبل از تولد ابراهیم، نشانه‌هایی در من ایجاد شد که به گفته پزشکان علائمی مبنی بر مرگ او در شکم مادر بود، پدر ابراهیم در سفر کربلا و زیارت بارگاه ملکوتی امام حسین (ع) به امام می‌گوید که آقا، شما فرزندم را زنده نگه‌دارید برای خودتان و او را برای خودتان تربیت کنید و او را به راهی که خود صلاح می‌دانید ببرید. سرانجام ابراهیم سالم به دنیا آمد و در راه آزادگی تربیت شد و در این راه نیز به شهادت رسید.»

شرح ماجرا: پاییز سال ۱۳۳۳ با همسرم و جمعی از دوستان، قصد زیارت امام حسین (ع) راهی کربلا شدیم. آن موقع ابراهیم را باردار بودم. ... حالم به کلی بد شده بود. با زحمت مرا پیشیک دکتر بردند. دکتر پس از معاینه گفت: «بچه از بین رفته و تلف شده». مقداری هم قرص و کپسول نوشت و گفت: «اگه با این، بچه سقط نشد، حتماً بیاریدش تا عملش کنم». حرف‌های دکتر مثل پتکی توی سرم کوبیده شد. خیلی ناراحت و دل‌شکسته شده بودم. .... آقا را با دلی شکسته صدا زدم و از او شفاعت خواستم. حسابی با امام حسین (ع) درد دل کردم و به او گفتم: «آقا، من شفامو از شما می‌خوام. به دکتر هم کاری ندارم. من به شوق دیدار و زیارت شما رنج این راه رو به جون خریدم. حالا از شما توقع یه گوشه چشمی دارم».... به منزل برگشتیم. خسته شده بودم و خوابم گرفته بود. خوابیدم. در خواب خانمی را دیدم که لباس عربی به تن داشت و مثل همه مردم زیارت می‌کرد. آن خانم بلندبالا که بچه‌ای روی دستش بود، به طرف من آمد و بچه را به من سپرد و گفت: «این بچه رو بذار لای چادرت و به هیچکس هم نده. برش دار و برو». من آن بچه را توی چادرم پنهان کردم و آمدم. همان موقع از خواب پریدم. گریه امانم را بریده بود. از شدت خوشحالی زار می‌زدم. خواب را که برای مادر همسرم تعریف کردم، گفت: «این خواب یه نشونه‌ست». بعد گفت: «خیالتون راحت باشه که بچه سالمه. فقط نیت کن اگه بچه پسر بود، اسمشو بذاری محمد ابراهیم». از روز بعد دیگر اصلاً درد و ناراحتی نداشتم. همان روز دوباره پیش دکتر رفتیم. دکتر پس از معاینه با تعجب تمام گفت: «امکان نداره؛ حتماً معجزه‌ای شده!» دکتر پرسید: «شما کجا رفتین دوا درمون کردین؟ این کار کدوم طبیبه؟ الان باید مادر و بچه، هر دو از بین رفته باشن، یا حداقل بچه تلف شده باشه! شما چیکار کردین؟»همسرم علی‌اکبر گفت: «ما رفتیم پیش دکتر اصلی». دکتر وقتی شنید که عنایت آقا امام حسین (ع) است، تمام پولی را که بابت ویزیتو نسخه به او داده بودیم، به ما بازگرداند و مقداری هم داروی تقویتی برایم نوشت و گفت: «خیلی مواظب خودتون باشین». وقتی مطمئن شدم که بچه سالم است، از علی‌اکبر خواستم که در کربلا بمانیم. .. بعد از چهار ماه به ایران برگشتیم. نیمه بهمن بود که سرخوش از سفر کربلا، رسیدیم به شهرضا. دوازدهم فروردین ۱۳۳۴ پسرمان به دنیا آمد.»

ب) خاطره انتها (شهادت):

مادر شهید همت خاطرنشان کرد: "وقتی که فرزند شهیدم را برای خاکسپاری آوردند، اجازه دیدنش را به من ندادند و بعدها فهمیدم که فرزندم، حاج ابراهیم همت، سرش را در راه امام حسین (ع) داده است."»

 

 

شرح ماجرا: «داشتم شیشه‌های خانه را برای عید پاک می‌کردم که دامادم وارد خانه شد و گفت حال ابراهیم خوب نیست و در یکی از بیمارستان‌های اهواز بستری شده است. خیلی نگران شدم و بی‌تاب این بودم که یک نفر مرا ببرد تا پسرم را ملاقات کنم. بیقراری امانم را بریده بود. تا اینکه پسر بزرگ‌ترم آمد و بدون هیچ مقدمه‌ای وقتی این حالات مرا دید گفت منتظر کی هستی مادر؟ ابراهیم شهید شده است. با شنیدن این خبر بیهوش شدم. پدر ابراهیم هم از حال رفت و روی زمین افتاد. چند ساعتی اصلا توی این دنیا نبودیم ... منتظر شهادتش بودم ولی خوب هر چه که باشد مادرم، دلم نمی‌آمد خار به‌پای بچه‌ام فرو برود. می‌گفتم ان‌شاءالله ابراهیم می‌ماند و به اسلام خدمت می‌کند.»

 

وصیت نامه شهیدهمت برای شرایط زمان حال:


الف- شدت عشق به شهادت
سلام بر حسین(ع) سالار شهیدان اسوه و اسطوره بشریت. (دومین وصیتنامه شهید همت)
هر شب ستاره ای را به زمین می کشند و باز این آسمان غم‌زده غرق ستاره است ،مادر جان می دانی تو را بسیاردوست دارم و می دانی که فرزندت چقدر عاشق شهادت و عشق به شهیدان داشت..... اگر من افتخار شهادت داشتم از امام بخواهید برایم دعا کنند تا شاید خدا من روسیاه را در درگاه با عظمتش به عنوان یک شهید بپذیرد ؛....دعای انتهای وصیت نامه:اللهم ارزقنی توفیق الشهادة فی سبیلک ( اولین وصیت نامه 19/10/59)

 

پدر و مادر؛ من زندگی را دوست دارم ولی نه آنقدر که آلوده اش شوم و خویشتن را گم و فراموش کنم علی وار زیستن و علی وار شهید شدن, حسین وار زیستن و حسین وار شهید شدن را دوست می دارم شهادت در قاموس اسلام کاری‌ترین ضربات را بر پیکر ظلم، جور،شرک و الحاد می‌زند و خواهد زد. ( اولین وصیت نامه)

 

خودتان می دانید که من چقدر به شهیدان عشق می ورزیدم غنچه هایی که(کبوترانی که)همیشه در حال پرواز به سوی ملکوت اعلایند.الگو و اسوه هایی که معتقد به دادن جان برای گرفتن بقا (بقا و حیات ابدی)و نزدیکی با خدای چرا که «ان الله اشتری من المومنین». (دومین وصیتنامه)

 

من نیز در پوست خود نمی گنجم.گمشده ای دارم و خویشتن را در قفس محبوس می بینم و می خواهم از قفس به در آیم.سیمهای خاردار مانعند.من از دنیای ظاهر فریب مادیات و همه آنچه که از خدا بازم می دارد متنفرم(هوای نفس شیطان درون و خالص نشدن) (دومین وصیتنامه)

 

در طول جنگ برادرانی که در عملیات شهید می شدند از قبل سیمایشان روحانی و نورانی می شد و هر بی طرفی احساس می کرد که نوبت شهادت آن برادر فرا رسیده است. (دومین وصیتنامه)

 

خداوند تا کنون لطف زیادی به این سراپا گنه کرده و توفیق مبارزه در راهش را نصیبم کرده است.اکنون من می روم با دنیایی انتظار انتظار وصال و رسیدن به معشوق.ای عزیزان من توجه کنید: (دومین وصیتنامه)

 

عزیزانم!این بار دوم است که وصیت نامه می نویسم ولی لیاقت ندارم و معلوم است که هنوز در بند اسارتم هنوز خالص نشده ام و آلوده ام. (دومین وصیتنامه شهید همت)

 

ب- عشق به امام و وصیت به اطاعت از او
جهل حاکم بر یک جامعه انسانها را به تباهی می کشد و حکومت های طاغوت مکمل های این جهل اند و شاید قرنها طول بکشد که انسانی از سلاله پاکان زائیده شود و بتواند رهبری یک جامعه سر در گم و سر در لاک خود فرو برده را در دست گیرد و امام تبلور ادامه دهندگان راه امامت و شهامت و شهادت است.( اولین وصیت نامه)

 

مادرجان! به خاطر داری که من برای یک اطلاعیه امام حاضر بودم بمیرم ؟ کلام او الهام بخش روح پرفتوح اسلام در سینه و وجود گندیده من بوده و هست.( اولین وصیت نامه)

 

امام مظهر صفا پاکی و خلوص و دریایی از معرفت است .فرامین او را مو به مو اجرا کنید تا خداوند از شما راضی باشد زیرا او ولی فقیه است و در نزد خدا ارزش والایی دارد. (بند2 دومین وصیتنامه شهید همت)

 

ج- جهل و حکومتهای طاغوت
جهل حاکم بر یک جامعه انسانها را به تباهی می کشد و حکومت های طاغوت مکمل های این جهل اند ( اولین وصیت نامه)

 

مادر جان، جامعه ما انقلاب کرده و چندین سال طول می کشد تا بتواند کم کم صفات و اخلاق طاغوت را از مغز انسانها بیرون ببرد .( اولین وصیت نامه)

 

د- تنفر از سازشکاران وروشنفکران و استعمار
مادر جان من متنفر بودم و هستم از انسانهای سازش کار وبی تفاوت و متاسفانه جوانانی که شناخت کافی از اسلام ندارند و نمی دانند برای چه زندگی می کنند و چه هدفی دارند و اصلا چه می گویند بسیارند. ای کاش به خود می آمدند. از طرف من به جوانان بگوئید چشم شهیدان و تبلور خونشان به شما دوخته است ( اولین وصیت نامه)

 

... روشنفکران ما به این انقلاب بسیار لطمه زدند زیرا نه آن را می شناختند و نه برایش زحمت و رنجی متحمل شده اند از هر طرف به این نو نهال آزاده ضربه زدند ولی خداوند، مقتدر است اگر هدایت نشدند مسلما مجازات خواهند شد .(اولین وصیت نامه)

ببین ما به چه روزی افتاده ایم و استعمار چقدر جامعه ما را به لجنزار کشیده است ولی چاره ای نیست اینها سد راه انقلاب اسلامیند؛ پس سد راه اسلام باید برداشته شوند تا راه تکامل طی شود (اولین وصیت نامه)

 

ه- وصیت برای مبارزه با استکبار ویاری انقلاب اسلامی
ای کاش ملتهای تحت فشار مثلث زور و زر و تزویر به خود می آمدند و آنها نیز پوزه استکبار را بر خاک می مالیدند.( اولین وصیت نامه 19/10/59)

 

به نام خدا -نامی که هرگز از وجودم دور نیست و پیوسته با یادش آرزوی وصالش را در سر داشتم.  (دومین وصیتنامه)

 

از شروع انقلاب در این راه افتادم و پس از پیروزی انقلاب نیز سپاه را پناهگاه خوبی برای مبارزه یافتم ابتدا در گیری با ضد انقلاب و خوانین در منطقه شهرضا (قمشه) و سمیرم سپس شرکت در خوزستان و جریان کروهک ها در خرمشهر پس از آن سفر به سیستان و بلوچستان (چابهار و کنارک)و بعدا حرکت به طرف کردستان دقیقا دو سال در کردستان هستم.مثل این است که دیگر جنگ با من عجین شده است. (دومین وصیتنامه)

 

ملت ما ملت معجزه گر قرن است و من سفارشم به ملت تداوم بخشیدن به راه شهیدان و استعانت به درگاه خداوند است تا این انقلاب را به انقلاب حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) وصل نماید و در این تلاش پیگیر مسلما نصر خدا شامل حال مومنین است. (بند4 دومین وصیتنامه)

 

بپاخیزید و اسلام را و خود را دریابید نظیر انقلاب اسلامی ما در هیچ کجا پیدا نمی شود نه شرقی - نه غربی؛ اسلامی که : اسلامی ...( اولین وصیت نامه)

 

و- وصیت به خانواده و اقوام:
مادر گرامی و همسر مهربانم پدر و برادران عزیزم! درود خدا بر شما باد که هرگز مانع حرکتم در راه خدا نشدید. چقدر شماها صبورید.خودتان می دانید که من چقدر به شهیدان عشق می ورزیدم ...(دومین وصیتنامه)

 

اگر خداوند فرزندی نصیبم کرد با اینکه نتوانستم در طول دورانی که همسر انتخاب کردم حتی یک هفته خانه باشم دلم می خواهد او را علی وار تربیت کنید. (بند1 دومین وصیتنامه)

 

همسرم انسان فوق العاده ایست او صبور است و به زینب عشق می ورزد او از تربیت کردن صحیح فرزندم لذت خواهد برد چون راهش را پیدا کرده است .اگر پسر به دنیا آورد اسم او را مهدی و اگر دختر به دنیا آورد اسم او را مریم بگذارید.چون همسرم از این اسم خوشش می آید. (دومین وصیتنامه)

 

هر چه پول دارم اول بدهی مکه مرا به پیگیری سپاه تهران (ستاد مرکزی) بدهید و بقیه را همسرم هر طور خواست خرج کند. (بند3 دومین وصیتنامه)

 

از مادر و همه فامیل و همسرم اگر به خاطر من بی تابی کنند راضی نیستم. مرا به خدا بسپارید و صبور و شجاع باشید. حقیر حاج همت (بند5 دومین وصیتنامه شهید همت)

 

منابع:

 

https://hawzah.net/fa/News/View/80828/%D9%88%D8%B5%DB%8C%D8%AA-%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%B4%D9%87%DB%8C%D8%AF-%D8%AD%D8%A7%D8%AC-%D9%87%D9%85%D8%AA-%D9%81%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%87-%D9%84%D8%B4%DA%A9%D8%B1-27-%D9%85%D8%AD%D9%85%D8%AF-%D8%B1%D8%B3%D9%88%D9%84-%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87(%D8%B5)

 

https://www.isna.ir/news/99063123223/%D9%86%D9%86%D9%87-%D8%AC%D9%86%DA%AF-%DA%A9%DB%8C-%D8%AA%D9%85%D9%88%D9%85-%D9%85%DB%8C%D8%B4%D9%87



*( دکتر سید جواد هاشمی فشارکی؛ پژوهشگر و بیسیم چی فرماندهی لشکر27 حضرت رسول (ص

برچسب ها: حاجیه خانم نصرت همت ، مادر شهید محمد ابراهیم همت ، شهید همت

 

 

http://www.598.ir/fa/news/478053/%D8%A2%D9%86%D8%A7%D9%86%DA%A9%D9%87-%D8%B6%D8%AF-%D9%88%D8%B5%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D9%87%DB%8C%D8%AF-%D9%87%D9%85%D8%AA-%D8%A8%D9%88%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%AF-%D9%87%D9%85-%D9%BE%DB%8C%D8%A7%D9%85-%D8%AA%D8%B3%D9%84%DB%8C%D8%AA-%D8%AF%D8%A7%D8%AF%D9%86%D8%AF

 

###############################################################@

پبوست 

#################################################################

پیام‌های تسلیت د‌رگذشت ماد‌ر شهید‌ همت

جمعی از مقامات و شخصیت‌های سیاسی کشور د‌ر پیام‌های جد‌اگانه‌ای د‌رگذشت ماد‌ر سرد‌ار شهید‌حاج محمد‌ابراهیم همت فرماند‌ه لشکر محمد‌رسول‌الله(ص) را تسلیت گفتند‌. حسن روحانی رئیس‌جمهور، محمد‌باقر قالیباف رئیس مجلس، عبد‌الرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور، سرلشکر محمد‌ باقری رئیس ستاد‌کل نیروهای مسلح، سرلشکر محمد‌علی جعفری فرماند‌ه کل سپاه و حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور به همین مناسبت پیام‌هایی صاد‌ر کرد‌ند‌. قالیباف د‌ر بخشی از پیام خود‌ نوشت: آن ماد‌ر بزرگوار و شکیبا د‌ر د‌امن پر مهر خود‌ اینگونه فرزند‌ د‌لیر و قهرمانی را تربیت کرد‌ند‌ که با رشاد‌ت و جانفشانی توانست د‌ر تاریخ مقاومت این ملت برای همیشه جاوید‌ان بماند‌. نصرت همت ماد‌ر شهید‌ حاج محمد‌ابراهیم همت یکشنبه شب پس از ۳۷سال د‌وری د‌ر ۹۱سالگی به فرزند‌ شهید‌ش پیوست و د‌ارفانی را ود‌اع گفت.

http://newspaper.hamshahrionline.ir/id/110957/.html

################################################################

آنانکه ضد وصیت شهید همت بوده اند هم پیام تسلیت دادند!

مقایسه مصداق وصیت شهید همت با عملکرد برخی کارگزاران به سهولت قابل تشخیص هست 

 سازش کاران برجام پرخسارت آنقدر پر رو هستند که پیام تسلیت دادند

                                    #########################################################################

 

رئیس‌جمهور درگذشت مادر شهید همت را تسلیت گفت

 پیام تسلیت روحانی برای درگذشت مادر شهید همت

دکتر جهانگیری درگذشت مادر شهید همت را تسلیت گفت

تسلیت عارف به مناسبت درگذشت مادر شهید همت

پیام تسلیت ​محمدشریعتمداری درپی درگذشت مادر شهید همت

پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت مادر شهید همت

پیام تسلیت دکتر محسن رضایی در پی درگذشت مادر شهید همت

پیام تسلیت دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پی درگذشت مادر شهید همت

پیام تسلیت معاون امورمجلس رئیس جمهور درپی درگذشت مادر شهید همت

پیام تسلیت رئیس شورای شهر کرج درپی درگذشت مادر شهید همت

 

##############################################################

###############################################################

 غمل به وصیت شهید همت :

##############################################################

###############################################################

رهبر انقلاب: شهید همت واقعاً یک اسطوره است، شنبه ۱۸ اسفند 1397

پیام تسلیت خانواده شهید سلیمانی در پی درگذشت مادر شهید همت

پیام تسلیت رئیس قوه قضائیه در پی درگذشت مادر شهید همت 

پیام تسلیت رییس مجلس در پی درگذشت مادر شهید همت

پیام تسلیت فرمانده کل سپاه در پی درگذشت مادر سردار شهید همت

پیام تسلیت فرمانده سپاه تهران بزرگ در پی درگذشت مادر شهید همت

پیام تسلیت شهردار اصفهان در پی درگذشت مادر شهید همت

پیام تسلیت رئیس بنیاد مستضعفان درپی درگذشت مادر شهید همت

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر سردار شهید همت

پیام تسلیت رئیس صداوسیما در پی درگذشت مادر شهید همت

پیام تسلیت دادستان کل کشور به مناسبت درگذشت مادر شهید همت

پیام تسلیت امام جمعه و استاندار اصفهان درپی درگذشت مادر شهید همت

آیت الله طباطبایی نژاد درگذشت مادر شهید همت را تسلیت گفت

سردار جلالی درگذشت مادر شهید همت را تسلیت گفت

پیام تسلیت محمد مخبر درپی درگذشت مادر شهید همت

سردار کارگر درگذشت مادر شهید همت را تسلیت گفت

پیام تسلیت رئیس سازمان زنان در پی درگذشت مادر شهید همت

«مریم مجتهدزاده» با صدور پیامی درگذشت مادر شهید حاج محمدابراهیم همت را تسلیت گفت.

 

 

########################################################################

#####################################################################

مقامات لشکری و کشوری درگذشت مادر شهید همت را تسلیت گفتند

حاجیه «نصرت همت» مادر شهید حاج محمد ابراهیم همت یکشنبه شب پس از 37 سال دوری در 91 سالگی به فرزند شهیدش پیوست و دارفانی را وداع گفت. سردار شهید همت فرمانده لشکر 27 محمد رسول الله غروب 17 اسفند 1362 در عملیات خیبر در جزیره مجنون در خاک عراق بر اثر اصابت ترکش گلوله توپ به شهادت رسید. به همین مناسبت جمعی از شخصیت‌ها و مقامات سیاسی کشور روز دوشنبه در پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت درگذشت بانوی فاضله و صبور حاجیه خانم نصرت همت مادر سردار شهیدحاج محمدابراهیم همت فرمانده سرافراز لشگر محمدرسول‌الله (ص) را تسلیت گفتند.
پیام تسلیت سرلشکر باقری در پی درگذشت مادر شهید همت
سرلشکر محمد باقری رییس ستادکل نیروهای مسلح با صدور پیامی درگذشت مادر شهید همت را تسلیت گفت و اظهارداشت: درگذشت جانسوز بانوی صبار و شکیبا حاجیه خانم نصرت همت والده سردار رشید سپاه اسلام شهید حاج محمد ابراهیم همت فرمانده دلاور لشکر محمد رسول الله (ص) در دوران دفاع مقدس را به ساحت مقدس حضرت بقیه الله الاعظم (عج)، مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و بیت شریف معزا تسلیت و تعزیت می‌کنم.
وی افزود: عروج آن مادر مومن و عفیف در تلاقی با ایام گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع ماندگار ملت ایران برابر استکبار جهانی الهام‌بخش و یادآور رسالت خطیر زنان و مادران امروز برای تربیت جوانان برومند و مجاهدانی سلحشور در دفاع از حریم دین و آرمان‌های انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
رییس ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: از درگاه حضرت احدیت، برای آن مرحومه رضوان و رحمت واسعه الهی و همنشینی با حضرت زهرا (سلام الله علیها) و برای بازماندگان و داغدیدگان مکرم اجر جزیل و صبر جمیل مسئلت می‌کنم.
پیام تسلیت معاون امور مجلس رییس جمهوری در پی درگذشت مادر شهید همت
حسینعلی امیری معاون پارلمانی رییس جمهوری در پیامی درگذشت حاجیه خانم نصرت همت مادر سردار شهید محمدابراهیم همت را تسلیت گفت و اظهارداشت: درگذشت بانوی مومنه و صبور، ام‌الشهید مرحومه حاجیه خانم نصرت همت، والده سردار سرافراز شهید حاج محمد ابراهیم همت فرمانده دلاور لشکر محمد رسول الله(ص) در دوران دفاع مقدس، موجب تاسف و تاثر فراوان شد.
وی افزود: آن مادر بافضیلت فرزندی مومن، انقلابی و ولایتمدار و فرماندهی مجاهد را در دامن پرمهر خود تربیت کرد که الگو و الهام‌بخش همه مادران این سرزمین است.
معاون پارلمانی رییس جمهوری یادآور شد: اینجانب این ضایعه را به بیت مکرم شهید همت تسلیت گفته، از درگاه خداوند سبحان جل و اعلا برای آن بانوی پرهیزکار که از دامان پاکش بزرگ مردی چون شهید همت پرورش یافت، علو درجات، غفران و رحمت واسعه الهی و همنشینی با فرزند شهیدش و برای سایر بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسألت می‌کنم.
وزیر کشور درگذشت والده شهید همت را تسلیت گفت
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در پیامی تسلیتی به مناسبت درگذشت مادر سردار شهیدحاج محمدابراهیم همت اظهار داشت: خبر درگذشت والده مکرم سردار رشید اسلام، شهید گرانقدر همت، موجب تألم و تأسف فراوان شد.
وزیر کشور افزود: اینجانب ضمن تسلیت و تعزیت درگذشت این مادر فداکار، از درگاه پروردگار قادر متعال در ایام متعلق به سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) برای آن فقیده سعیده رحمت و غفران الهی و همنشینی در کنار فرزند برومندش و برای آن خانواده صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت دارم.
الگوی وفاداری و فداکاری در دفاع از اسلام و انقلاب
سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران در پیامی در پی درگذشت مادر سردار شهید محمد ابراهیم همت تصریح کرد: درگذشت ام‌الشهید مرحومه حاجیه خانم نصرت همت مادر ارجمند شهید والامقام سردار سرافراز و جادوانه شهید حاج محمد ابراهیم همت فرمانده رشید و پرافتخار لشکر مقتدر محمد رسول‌الله(ص) در دوران دفاع مقدس، موجب اندوه و تاسف فراوان شد.
وی اضافه کرد: بی‌شک مجاهدت‌های فاطمی این مادر صبور و شاکر در تربیت فرزندی برومند که همواره نام و یاد او برای ایران و ایرانی موجب مباهات و الگوی وفاداری و فداکاری در دفاع از اسلام و انقلاب است برای همیشه ماندگار و الهام‌بخش همه مادران این سرزمین بوده و به مانند خورشیدی پرفروغ بر صفحات تاریخ این مرز و بوم خواهد درخشید.
فرمانده کل سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: اینجانب این ضایعه را به بیت شهید همت و وابستگان به خانواده این فقیده سعیده تسلیت می‌گویم و از درگاه کبریایی برای آن بانوی صالحه رحمت واسعه الهی و همنشینی با حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله علیها) و فرزند شهیدش و برای بازماندگان و داغدیدگان، صبر و شکیبایی مسألت دارم.
تلاش‌های فاطمی و ارزشمند بانوی مومنه و صالحه در تربیت سردار سرافراز اسلام
سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری مسئول قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه‌الله الاعظم در پیام تسلیتی اظهار داشت: درگذشت جانکاه مرحومه مغفوره حاجیه خانم نصرت همت والده شهید والامقام حاج ابراهیم همت موجب تاثر و تالم شد.
وی عنوان کرد: بی‌تردید تلاش‌های فاطمی آن بانوی مومنه و صالحه در تربیت سردار سرافراز اسلام، عارف والامقام فرمانده معزز لشکر پرافتخار محمدرسول الله (ص) که مجاهداتش موجب فخر و مباهات همه مسلمانان و رزمندگان شد، توشه و ذخیره‌ای است بس گران که در سرای باقی و روز جزا با پاداش و رحمت واسعه حضرت حق تجلی می‌یابد.
مسئول قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه‌الله الاعظم خاطرنشان کرد: اینجانب به سهم خود مصیبت وارده را به بیت معزی و دوستداران آن شهید عزیز تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای آن فقیده سعیده رحمت واسعه الهی و همنشینی با حضرت زهرا و برای مصیبت‌دیدگان صبر جزیل مسئلت می‌کنم.
تربیت فرمانده مجاهد و فرزندی مومن، انقلابی و ولایتمدار
حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی‌صادقی در پیامی درگذشت مادر ارجمند سردار شهید همت را تسلیت گفت و تصریح کرد: خبر تاسف بار درگذشت بانوی وفادار اسلام ام‌الشهید مرحومه مغفوره حاجیه خانم نصرت همت والده مکرمه سردار عالیقدر سپاه اسلام حاج محمد ابراهیم همت- از ستارگان درخشان و جاودان هشت سال دفاع مقدس - موجب تاثر و تالم خاطر شد.
نماینده ولی فقیه در سپاه افزود: سیره آن مادر بافضیلت که تربیت فرزندی مومن، انقلابی و ولایتمدار و فرماندهی مجاهد و پرآوازه در سنگرهای مقاومت و ایستادگی ملت ایران برابر جبهه متحد متجاوزین به میهن اسلامی، میوه و محصول آن محسوب می‌شود؛ برای همیشه الگو و الهام‌بخش زنان این سرزمین به شمار می‌رود.
حاجی‌صادقی اظهار داشت: این مصیبت جانسوز را به بیت شهید گرانقدر تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند تبارک و تعالی برای آن مرحومه مغفوره خلود در روح و ریحان و جنت‌النعیم، همجواری با حضرت صدیقه اطهر(س) و فرزند شهیدش و برای داغدیدگان معزز صبر جمیل و مقرون به پاداش الهی مسألت می‌کنم.
جهانگیری درگذشت مادر شهید همت را تسلیت گفت
اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری در پیلمی با ابراز تاسف و تالم از درگذشت بانوی مؤمنه و فداکار حاجیه خانم نصرت همت مادر گرامی سردار پرافتخار و نامدار اسلام شهید حاج ابراهیم همت فرمانده لشکر محمد رسول الله(ص)، افزود: مصیبت فقدان این مادر صبور و مقاوم که سرداری بزرگ را در دامان پرمهرش پروراند و تقدیم اسلام و انقلاب کرد به خانواده و فرزندان محترم ایشان و سایر بستگان عزادار صمیمانه تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای آن مرحومه رحمت و غفران واسعه الهی و هم نشینی با فرزند شهیدش و برای بازماندگان ارجمند صبر و اجر مسألت دارم.
پیام تسلیت محسن رضایی در پی درگذشت مادر شهید همت
محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیامی درگذشت مادر شهید والامقام سردار حاج محمد ابراهیم همت را تسلیت گفت و خاطرنشان کرد: این مادر صبور و پرهیزکار را، افتخار، همین بس که در دامان پر مهر خود فرزندی پرورش داد که نامش در تاریخ درخشان مجاهدات ملت ایران، جاودانه است.
وی تصریح کرد: درگذشت این ام‌الشهید را به مردم شریف استان اصفهان و بویژه به اهالی صمیمی و قدرشناس شهرضا و به‌عموم وابستگان و مصیبت دیدگان، خاصه فرزندان آن مرحومه، علی‌الخصوص برادر گرامی سردار ولی‌الله همت و نیز به نوه ارجمندش محمدمهدی همت تسلیت می‌گویم و از درگاه حضرت حق، برای آن فقیده سعیده، غفران و آمرزش و برای بازماندگان، شکیبایی و آرامش طلب می‌کنم.
مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس درگذشت مادر شهید همت را تسلیت گفت
علی اصغرجعفری مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، نیز در پیامی درگذشت مادر شهید همت را تسلیت گفت.
جعفری در این پیام تسلیت افزود: درگذشت جانسوز بانوی صبر و شکیبایی «حاجیه خانم نصرت همت»، والده ارجمند سردار رشید سپاه اسلام شهید حاج محمد ابراهیم همت فرمانده دلاور لشکر محمد رسول‌الله (ص) در دوران دفاع مقدس را به ساحت مقدس حضرت بقیهالله الاعظم (عج)، مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و بیت شریف معزا تسلیت و تعزیت عرض می‌نمایم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت والده شهید همت را تسلیت گفت
سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در پیامی نوشت: روح بلند بانوی پرهیزگار و داغدیده، ام الشهید، حاجیه خانم نصرت همت، مادر صبور شهید حاج محمدابراهیم همت، همزمان با چهلمین سالروز دفاع مقدس از این جهان فانی پرکشید و به فرزند شهیدش پیوست.
وی افزود: درگذشت این مادر قهرمان پرور را به مردم شریف ایران اسلامی به ویژه خانواده معزز شهدا و ایثارگران و خانواده آن فقیده سعیده صمیمانه تسلیت می گویم. از درگاه خداوند منان برای آن مرحومه علو درجات و همنشینی با حضرت صدیقه طاهره(س) و برای بازماندگان مکرم صبر و اجر مسالت دارم.»
ادامه دارد...

http://www.faslesiyasat.com/Fa/News/1756314/

###############################################################################

تشییع و خاکسپاری مادر شهید همت - شهرضا

گروه عکس الف،    3990701051۰ نظر، ۲ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

شامگاه یکشنبه حاجیه خانم نصرت همت مادر شهید حاج محمد ابراهیم همت فرمانده لشکر محمد رسول الله(ص) در سن ۹۱ سالگی بر اثر کهولت سن دارفانی را وداع گفت و به فرزند شهیدش پیوست.مراسم تشییع مرحومه حاجیه خانم همت روز سه‌شنبه یک مهرماه از آرامستان شاهرضا به طرف گلزار شهدای شهرضا انجام گرفت و در کنار فرزندش شهیدش به خاک سپرده شد.

تشییع و خاکسپاری مادر شهید همت - شهرضاتشییع و خاکسپاری مادر شهید همت - شهرضاتشییع و خاکسپاری مادر شهید همت - شهرضاتشییع و خاکسپاری مادر شهید همت - شهرضاتشییع و خاکسپاری مادر شهید همت - شهرضاتشییع و خاکسپاری مادر شهید همت - شهرضاتشییع و خاکسپاری مادر شهید همت - شهرضاتشییع و خاکسپاری مادر شهید همت - شهرضاتشییع و خاکسپاری مادر شهید همت - شهرضاتشییع و خاکسپاری مادر شهید همت - شهرضاتشییع و خاکسپاری مادر شهید همت - شهرضاتشییع و خاکسپاری مادر شهید همت - شهرضاتشییع و خاکسپاری مادر شهید همت - شهرضاتشییع و خاکسپاری مادر شهید همت - شهرضاتشییع و خاکسپاری مادر شهید همت - شهرضاتشییع و خاکسپاری مادر شهید همت - شهرضاتشییع و خاکسپاری مادر شهید همت - شهرضاتشییع و خاکسپاری مادر شهید همت - شهرضاتشییع و خاکسپاری مادر شهید همت - شهرضاتشییع و خاکسپاری مادر شهید همت - شهرضا

 

https://www.alef.ir/news/3990701051.html

#################################################################################

 

جام زهر

قطعنامه 598

 

مفاد قطعنامه 598 چه بود؟ | خط شکن ها

 

 

 

File:WV-598.svg