***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

منتشر شده در ایثار پرس

http://www.isarpress.ir/?p=6152

گروه : تهران / صفحه اول / ویژه

پ
  • شناسه : 6152
  • 29 تیر 1400 - 21:07
  •  

بازدید رهبرانقلاب اسلامی در سال 1368 :

ارتقای توانمندیهای نیروی دریایی سپاه مرهون تدابیر رهبر انقلاب

 

در این نوشتار خلاصه ای از نخستین دیدار رهبر انقلاب اسلامی پس از جنگ تحمیلی از دستاوردهای نیروی دریائی سپاه بیان شده است .

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی

 

درجنگ تحمیلی کمبود امکانات مشکلات زیادی را بوجود می اورد و تلاشهایی نیز برای رفع ان صورت میگرفت . پس از پایان جنگ سپاه پاسداران تلاشهای ارتقای توانمندیهای دفاعی خود را در اولویت قرار داد وبه دستاوردهای اولیه ای نیز دست پیدا کرد ، لذا در سال ۱۳۶۸ یک سال پس از پایان جنگ رهبرانقلاب اسلامی از توانمندیها ودستاوردهای دفاعی و عملیاتی نیروی دریائی سپاه در ستاد نیروی دریایی سپاه بازدیدی انجام داده و بیشترین وقت را برای بازدید از نمایشگاه مخابرات و الکترونیک  گذاشتند.

 

از راست به ترتیب : برادر .... رهبر انقلاب  - سردار قاسم یساول - سردار احمدیان رئیس ستاد نیروی دریایی سپاه برادر ... -

سردار قاسم یساول درحال توضیح سامانه شنود طراحی و ساخت درداخل مرکز نصر سپاه می باشد .

روی نقشه محل استقرار سایتها ی ارتباطی ، راداری و جنگ الکترونیک(شنود ) نیروی دریایی در استان های خوزستان،  بوشهر ،هرمزگان، جزایر جنوبی وسیستان بلوچستان  میباشد.

 

از راست به ترتیب :   سردار قاسم یساول اقای محسن رضایی حجت الاسلام ..... - رهبر انقلاب  -

سردار یساول درحال توضیح شبکه راداری با نرم افزار بومی تولیدی سپاه می باشد

طی بازدید رهبر انقلاب از توانمندیهاودستاوردهای دفاعی و عملیاتی نیروی دریائی سپاه در سال ۱۳۶۸ در ستاد نیروی دریایی .

 

رهبری درچند نوبت بعد نیز بازدیهای دیگری داشته و از میزان پیشرفتها اگاه گردیده و تدابیر لازم را بیان نموده اند. یکی از این بازدید ها در تاریخ ۲۰ /اسفند/ ۱۳۸۱  صورت گرفته و پیشرفتهای‌ نیروی‌ دریایی‌ سپاه‌ در مقابله‌ با جنگ‌ الکترونیک‌، و نیز نمایش‌ گوشه‌هایی‌ از توان‌ مهندسی‌ این‌ نیرو در طراحی‌ و اجرای‌ پروژه‌های‌ ملی‌ از جمله‌ «بندر پتروشیمی‌ و بندر خدماتی‌ عسلویه‌» بخشهای‌ دیگر نمایشگاه‌ حماسه‌ عاشورایی‌ را تشکیل‌ می‌داد. در پایان‌ این‌ بازدید ۵ ساعته‌، رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ در جمع‌ فرماندهان‌ نیروی‌ دریایی‌ سپاه‌ پاسداران‌، با ابراز خرسندی‌ از پیشرفتهای‌ این‌ نیرو در عرصه‌های‌ سازماندهی‌ رزمی‌، آموزش‌ نیروها، تولید تجهیزات‌ و دیگر زمینه‌ها، تأکید کردند راه‌ تکامل‌ و پیشرفت‌ پایانی‌ ندارد و باید همواره‌ آن‌ را ادامه‌ داد.
ایشان‌ با تجلیل‌ از روحیه‌ نیروی‌ دریایی‌ سپاه‌ خاطرنشان‌ کردند: توکل‌ بر خدا، ایمان‌ فعال‌، اعتماد به‌ نفس‌، کار و ابتکار، نشاط و آمادگی‌، «آگاهی‌ و جرئت‌ اقدام‌» و برخورد علمی‌ از ویژگی‌هایی‌ است‌ که‌ در نیروی‌ دریایی‌ سپاه‌ موج‌ می‌زند و چنین‌ روحیه‌ای‌ می‌تواند گره‌ها و مشکلات‌ موجود در بخشهای‌ مختلف‌ کشور را بگشاید و حل‌ کند.
ایشان‌، با تأکید بر رویکرد تولید تجهیزات‌ در داخل‌ کشور، نیروی‌ دریایی‌ سپاه‌ را به‌ ایجاد ارتباط وسیع‌ با دانشگاهها توصیه‌ کردند و افزودند: کار علمی‌ و تحقیقاتی‌ را بسیار جدی‌ بگیرید و از توان‌ علمی‌ دانشگاههای‌ کشور، بطور کامل‌ استفاده‌ کنید.

 

 

http://www.isarpress.ir/?p=6152

 

http://www.isarpress.ir/1400/04/29/%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d9%82%d8%a7%db%8c-%d8%aa%d9%88%d8%a7%d9%86%d9%85%d9%86%d8%af%db%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%86%db%8c%d8%b1%d9%88%db%8c-%d8%af%d8%b1%db%8c%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%b3%d9%be%d8%a7%d9%87/