***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

“مرصاد رزمندگان” در کمین ” فروغ جاودان”

منتشر شده در ایثار پرس و حماسه 27 

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی

ایثار پرس :

http://www.isarpress.ir/?p=6220

حماسه 27 : 

https://hamaseh27.ir/%d

گروه : ادبیات پایداری / انقلاب اسلامی و دفاع مقدس / صفحه اول / مدافعان حریم انقلاب اسلامی / ویژه

  • شناسه : 6220
  • 06 مرداد 1400 - 8:19
  • به مناسبت پنج مرداد سالروز عملیات مرصاد :

  •  

"مرصاد رزمندگان" در کمین " فروغ جاودان"

ایران اسلامی ، بعد از پیروزی انقلاب با انواع تهدیدات دشمنان خارجی و داخلی مواجه بوده است . واز میان همه انها بیش از همه از کسانی که دورو و منافق بوده و در ارکان کشور نفوذ کرده و ضربات علنی و مخفی زیادی بر جامعه بوجود آورده اند ، ضربه خورده است . یکی از آنها سازمان مجاهدین خلق با آرم جهاد و عنوان مجاهد بوده است ، که در این نوشتار فراز و فرود تبیین شده است .

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی

 

  1. منافقین خلق

این سازمان در ۱۵ شهریور سال ۱۳۴۴ با گرایشات اسلامی پایه‌گذاری شد؛ اما ده سال بعد در سال ۱۳۵۴ با حذف اعضای مذهبی، بیانیه اعلام تغییر ایدئولوژی از اسلام به مارکسیسم را منتشر کردند.

پس از پیروزی انقلاب ۱۳۵۷ ایران، خود را انقلابی جا زد . پس از آشوبهای مسلحانه در  ۳۰ خرداد ۱۳۶۰ و برکناری ابوالحسن بنی‌صدر، این سازمان، هدف خود را سرنگونی نظام جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد. و مسعود رجوی سرکرده آن فرار کرد . از ۱۷ هزار شهید ترور حدود۱۲ هزار نفر از آنها توسط سازمان منافقین به شهادت رسیدند . منافقین در سال ۶۱ به صدام پناهنده شدند و با همکاری ارتش بعث عراق، در کنار ارتش عراق در جنگ بر ضد ایران، مشارکت کرد. و بیش از یک‌صد عملیات نظامی بر ضد مواضع رزمندگان ایران شکل داد. مهم‌ترین عملیات نظامی سازمان در سال ۱۳۶۷ تحت عنوان فروغ جاویدان بود که از مرز قصرشیرین ؛ تا قبل از شهر کرمانشاه پیشروی کردند .

 

  1. دفاع مقدس

 جنگ با تجاوز رزیم بعث عراق به فرماندهی صدام وبا حمایت کشورهای غربی و شرقی و عربی در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ آغاز شد. بعلت خیانت بنی صدر توانستند مناطق مختلفی را در غرب و جنوب غرب کشور را بسرعت اشغال کنند . جنگ پس از حدود ۸ سال تلفات جانی و خسارات گسترده در مرداد ۱۳۶۷ با قبول آتش‌بس از سوی دو طرف و پس از به جا گذاشتن یک میلیون نفر تلفات و ۱۱۹۰ میلیارد دلار خسارات به دو کشور خاتمه یافت.

 

  1. پذیرش قطع نامه 598

قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت یکی از قطعنامه‌های شورای امنیت است که در ۲۷ تیر ۱۳۶۶، برای پایان دادن به جنگ ایران و عراق صادر شد. و با فتنه مرموز برخی مسولین سیاسی نظامی واداده ، امام مجبور به نوشیدن جام زهر و پذیرش آن در ۲۷ تیر ۱۳۶۷ شد. پذیرش این قطعنامه هرچند به معنای پذیرش آتش‌بس از سوی ایران بود، ولی عراق حملات سراسری آغاز کرده و مجدداً داخل خاک ایران شد تا بتواند نقاط مهمی از جمله خرمشهر را به دست بیاورد واینکه با وضع بهتری در مذاکرات حضور داشته باشد، اما با دفاع قهرمانه ملت ایران موفقیت چندانی بدست نیاورد و نهایتاً جنگ تحمیلی در ۲۹ مرداد ۱۳۶۷ پایان یافت.

 

  1. فروغ جاودان

نام نبردی است که توسط سازمان منافقین خلق وبا حمایت مستقیم صدام و پشتیبانی غربی ها طرح‌ریزی شد . این سازمان تروریستی پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ توسط ایران و پایان جنگ ایران و عراق، در سال ۱۳۶۷ به فرماندهی مسعود رجوی از غرب کشور وارد شده و با جنایت فراوان تعدادی از شهرهای غربی را تصرف کردند تا به خیال و توهم خود به تهران برسند .

منافقین با جمع‌‏آوری دیگر ضدانقلابیون سرخورده، از کشورهای مختلف اروپایی، نیرویی به‌استعداد تقریبی 15 هزار نفر فراهم و با بهره‌‏گیری از جنگ‌‏افزارهای اهدایی صدام و دیگر کشورهای سلطه گر تدارک این عملیات را دیده بودند .

پیش از تجاوز منافقین در تیر ماه ۶۷ صدام حسین طی یک سخنرانی تلویزیونی اعلام کرده بود : «... بعد از مدتی خواهید دید که چگونه مجاهدین خلق به اعماق خاک خودشان نفوذ خواهند کرد و همین‌طور پیوستن مردم ایران به صفوف آن‌ها را خواهید دید !!

 

  1. عملیات مرصاد

عملیات مرصاد، پاتک رزمندگان اسلام در پاسخ به تجاوز منافقین به کشور در عملیات به اصطلاح  فروغ جاویدان است. عملیات مرصاد در پنجم مرداد ماه ۱۳۶۷، با رمز «یا علی» و به منظور مقابله با نیروهای منافقان متجاوز در منطقه اسلام‌آباد غرب و کرند غرب در استان کرمانشاه، آغاز شد. نیروهای مدافع ایران ابتدا مسیر ستون‌های زرهی منافقین را سد کردند. سپس نیروها را پشت سر منافقین هلی برن کردند. آنگاه بالگردهای هوانیروز به ستون زرهی منافقین شلیک ومنهدم کرده و رزمندگان بسیجی یورش برده و آنان را به جنهم فرستادند. در این عملیات علاوه بر غنایم فراوان ، بیش از چهار هزار از منافقان نیز کشته یا زخمی شدند.

 

  1. سخن پایانی

محاسبات دشمنان ، پذیرش قطع نامه را در ضعف نیروهای ایرانی پنداشتند.و با طرحریزی وحمایتهای گسترده غربیها ، توهم فتح تهران را داشتند ولی ملت مسلمان ایران به تاسی از آموزه های اسلام و نفس مسیحایی امام ، صحنه جنگ کاملا تغییر کرده و شکست سختی خوردند وعملیات بی فروغ دشمنان به کابوسی برای انان و غربیها ،همانند شکست در صحرای طبس مبدل شد .

نسل اول منافقین ، با ترور های خیابانی و تجاوز نظامی به کشور، خیلی زود چهره ضدانقلابی شان آشکار و ترد شدند . و نسل دوم منافقین مثل سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و.... با تدبیر نهادهای مسول تعطیل شد . لکن نسل سوم منافقین در قالب احزاب و دستجات سیاسی و روزنامه های زنجیری ، دیگر خنجر از رو را کنار گذاشته و با اظهار زبانی تابعیت قانون ، مانند موریانه از داخل منافذ در حال تخریب بنیان ها ارکان نظام و بمباران افکار عمومی هستند . و نیاز به هوشیاری و بصیرت و اقدامات مدبرانه لازم می باشد .

 

http://www.isarpress.ir/?p=6220

 

https://hamaseh27.ir/%d9%85%d8%b1%d8%b5%d8%a7%d8%af-%d8%b1%d8%b2%d9%85%d9%86%d8%af%da%af%d8%a7%d9%86-%d8%af%d8%b1-%da%a9%d9%85%db%8c%d9%86-%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%ba-%d8%ac%d8%a7%d9%88%d8%af%d8%a7%d9%86/

 

http://www.isarpress.ir/1400/05/06/%d9%85%d8%b1%d8%b5%d8%a7%d8%af-%d8%b1%d8%b2%d9%85%d9%86%d8%af%da%af%d8%a7%d9%86-%d8%af%d8%b1-%da%a9%d9%85%db%8c%d9%86-%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%ba-%d8%ac%d8%a7%d9%88%d8%af%d8%a7%d9%86/

 

http://javadfesharaki.blog.ir/1400/05/06/%D9%85%D8%B1%D8%B5%D8%A7%D8%AF-%D8%B1%D8%B2%D9%85%D9%86%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D9%85%DB%8C%D9%86-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%BA-%D8%AC%D8%A7%D9%88%D8%AF%D8%A7%D9%86

برچسبها : دکتر سید جواد هاشمی فشارکی /  مهندس سید جواد هاشمی فشارکی /  دکتر هاشمی فشارکی / دکتر فشارکی / مهندس معمار/ آرشیتکت / طراح / استاد فشارکی / آیت الله فشارکی / حجت الاسلام فشارکی / پزشک / مطب / سیدجواد هاشمی کارگردان ، بازیگر هنرپیشه سینما و تلویزیون صدا و سیما و تاتر / کتاب / پدافند / دانشجو / دانشگاه /

Dr. Seyed Javad Hashemi Fesharaki / Dr Hashemi Fesharaki / Dr Fesharaki / Architect