***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

خبر های  زیر حاوی مطالبی راجع به  فشارکی  ها می باشد :

 

https://behdasht.gov.ir/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88

نتایج بخش پژوهشی جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان تا پایان هفته اعلام می شود

فشارکی، دکتر حسن اصغرپور عضو هیات علمی دانشگاه شاهد و... در چهار رشته مقاله نویسی، تلخیص، نقد و تالیف کتاب در حال انجام است و تا اواسط این هفته نتایج مشخص و اعلام خواهد شد.تشکیل کمیته‌های مختلف جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان کشوررئیس مرکز قرآن و...

عدم توجه به علت گرایش به اعتیاد درمان جسمی و روانی موقت را در پی دارد

عدم توجه به علت گرایش به اعتیاد درمان جسمی و روانی موقت را در پی دارد وبدا شهرکرد عدم توجه به علت گرایش به اعتیاد درمان جسمی و روانی موقت را در پی دارد وب دا؛ کارشناس امور دارویی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان...

پزشکان کشور سهم خود را در نوآوری و پیشرفت علم پزشکی دنیا افزایش دهند

فشارکی و دکتر مصطفی شیرزادی تجلیل بعمل آمد. همچنین خانواده های شهدای دانشجوی این دانشکده شامل دکتر احمد آتش دست، دکتر حمید توحیدی، دکتر علی خادم آب بخشایی، دکتر احمد اقتداری، دکتر منصور نریمانی، دکتر مهدی کرباسی و دکتر محمد حسین هلی نیز تجلیل شدند....

 

 

https://behdasht.gov.ir/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88

 

  • 1396/08/20 - 13:43
  • 302
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
  •  
  •  
دبیر سی و دومین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان کشور:

نتایج بخش پژوهشی جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان تا پایان هفته اعلام می شود

 

 

دبیر سی و دومین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان کشور اعلام کرد: داوری بخش‌ پژوهشی این دوره از جشنواره زیر نظر اساتید برجسته علوم قرآنی در حال انجام است و نتایج داوری و برگزیدگان این بخش تا پایان هفته جاری مشخص و اعلام خواهد شد. در این بخش 59 دانشجو و 17 استاد در رشته‌های مختلف رقابت می‌کنند.

به گزارش وبدا، دکتر محمد مهدی بحرالعلوم گفت: داوری بخش‌ پژوهشی این دوره از جشنواره زیر نظر اساتید برجسته علوم قرآنی در حال انجام است و نتایج داوری و برگزیدگان این بخش تا پایان هفته جاری مشخص و اعلام خواهد شد.

وی افزود: چهار رشته مقاله نویسی، تلخیص، نقد و تالیف کتاب زیرمجموعه بخش پژوهشی سی و دومین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان کشور است که در این بخش‌ها اساتید و دانشجویان شرکت کرده‌اند.

دبیر سی و دومین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان کشور خاطرنشان کرد: در رشته مقاله نویسی ۳۲ دانشجو و ۱۳ استاد و در رشته تلخیص ۱۶ دانشجو و در رشته بررسی و نقد ۱۱ دانشجو و ۳ استاد رقابت‌های خود را آغاز کرده‌اند. ضمن این که در رشته تالیف کتاب یک استاد در این دوره از جشنواره حضور دارد.

دکتر بحرالعلوم خاطرنشان کرد: داوری بخش‌ پژوهشی سی و دومین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان کشور به میزبانی وزارت بهداشت زیر نظر اساتید برجسته علوم قرآنی دانشگاه‌ها از جمله دکتر لسانی فشارکی، دکتر حسن اصغرپور عضو هیات علمی دانشگاه شاهد و... در چهار رشته مقاله نویسی، تلخیص، نقد و تالیف کتاب در حال انجام است و تا اواسط این هفته نتایج مشخص و اعلام خواهد شد.

تشکیل کمیته‌های مختلف جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان کشور

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت همچنین از تشکیل کمیته‌های مختلف سی و دومین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان کشور خبر داد و گفت: کمیته فنی جشنواره با مسئولیت محمد ضرغام، کمیته پشتیبانی و اجرا با مسئولیت امیر حسینی، کمیته تشریفات با مسئولیت حمید رضا نداف، کمیته اطلاع رسانی و ستاد خبری با مسئولیت مهدی معماری و همچنین کمیته فرهنگی جشنواره با مدیریت پیمان کمالوند تشکیل شده است.

وی همچنین از اسکان دانشجویان و اساتید شرکت کننده در سی و دومین دوره جشنواره ملی قرآن وعترت دانشگاهیان کشور در سه هتل باباطاهر، پرشیا و مارلیک خبر داد وگفت: هر سه هتل در نظرگرفته شده برای اسکان شرکت‌کنندگان در نزدیکی محل برگزاری جشنواره است تا شرکت‌کنندگان مشکل ایاب و ذهاب و برنامه‌ریزی نداشته باشند.

دکتر بحرالعلوم با اشاره به حضور ۱۰۰۸ نفر از شرکت‌کنندگان در این جشنواره که ۵۵۰ نفر را آقایان تشکل می‌دهند، گفت: از این تعداد ۱۹۶ نفر در بخش معارفی، ۳۸۳ نفر در بخش آوایی، ۲۰۴ نفر در بخش هنری، ۹۶ نفر در بخش ادبی، ۵۳ نفر در بخش فناوری و ۷۶ نفر در بخش پژوهشی حضور دارند. همچنین در بخش اساتید ۵۰ نفر از شرکت کنندگان در بخش آقایان و ۴۵ نفر نیز در بخش بانوان حضور دارند، در بخش دانشجویان نیز ۵۰۰ شرکت‌کننده در بخش آقایان و ۴۱۳ نفر نیز در بخش بانوان رقابت می‌کنند.

وی یادآور شد: مرحله نهایی این دوره از مسابقات از روز ششم تا هشتم آذر ماه در حوزه هنری تهران به میزبانی وزارت بهداشت برگزار می‌شود.

آیین افتتاحیه جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان کشور صبح روز هفتم آذر برگزار می‌شود

دبیر سی و دومین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان کشور تصریح کرد: مراسم افتتاحیه مسابقات نیز صبح روز هفتم آذرماه برگزار می‌شود و طی آن از برگزیدگان رشته‌های غیر حضوری و کتبی تجلیل خواهد شد.

دکتر بحرالعلوم اظهار کرد: از بعدازظهر روز هفتم نیز رقابت‌های بخش آوایی یا شفاهی آغاز می‌شود و تا صبح روز هشتم آذرماه ادامه دارد. اگر برخی رشته‌ها نیاز به مرحله فینال داشته باشد، فینال آن رشته‌ها در بعدازظهر روز هشتم آذرماه برگزار می‌شود. همچنین مراسم اختتامیه نیز شامگاه روز هشتم آذرماه برگزار می‌شود و روز نهم خروج متسابقان را شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه تمامی شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات در مجموعه حوزه هنری رقابت‌های خود را برگزار می‌کنند، گفت: رقابت‌های بخش بانوان در دو بخش اساتید و دانشجویان در سالن‌های مجزا و به صورت همزمان برگزار می‌شود.

دانشجویان و اساتید شرکت کننده در جشنواره سی و دوم از دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی تابعه وزارتخانه‌های علوم و بهداشت، دانشگاه‌های پیام نور، فنی حرفه‌ای، علمی کاربردی، دانشگاه آزاد، دانشگاه علوم معارف و جهاد دانشگاهی هستند.

میزبانی این دوره از جشنواره که سی دومین دوره آن است بر عهده وزارت بهداشت است و سال پیش این جشنواره توسط دانشگاه فرهنگیان برگزار شده و مرحله نهایی آن امسال از ششم تا هشتم آذرماه در حوزه هنری شهر تهران برگزار می‌شود.

برای نخستین بار در سی و دومین جشنواره ملی قرآن و عترت به میزبانی وزارت بهداشت، اساتید و اعضای هیأت علمی در برخی از رشته‌ها می‌توانند حضور داشته باشند و به رقابت بپردازند. همچنین امسال برای اولین بار به دلیل تقارن هفته قرآن و عترت با مراسم اربعین، تصمیم گرفته شد تا این جشنواره بعد از این مراسم و در آذرماه برگزار شود./224/205

  •  گروه خبری : آخرین اخبار,اخبار اختصاصی
  •  کد خبر : 168602

https://behdasht.gov.ir/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1/%D9%86%D8%AA%D8%A7%DB%8C%D8%AC-%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D9%BE%DA%98%D9%88%D9%87%D8%B4%DB%8C-%D8%AC%D8%B4%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D9%85%D9%84%DB%8C-%D9%82%D8%B1%D8%A2%D9%86-%D9%88-%D8%B9%D8%AA%D8%B1%D8%AA-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%AA%D8%A7-%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D9%87%D9%81%D8%AA%D9%87-%D8%A7%D8%B9%D9%84%D8%A7%D9%85-%D9%85%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D8%AF

 

 


  • 1395/07/10 - 09:59
  • 139
  • زمان مطالعه : 8 دقیقه
    معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت:

    پزشکان کشور سهم خود را در نوآوری و پیشرفت علم پزشکی دنیا افزایش دهند

    معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: لازم است پزشکان کشورمان سهم و نقش خود را در نواوری و پیشرفت علم پزشکی دنیا نسبت به گذشته افزایش دهند و به آن توجه بیشتری کنند.

     

    معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: لازم است پزشکان کشورمان سهم و نقش خود را در نواوری و پیشرفت علم پزشکی دنیا نسبت به گذشته افزایش دهند و به آن توجه بیشتری کنند.
    دکتر رضا ملک زاده روز جمعه در جشن هفتادمین سالگرد تاسیس دانشکده پزشکی که در سالن شهید موحدی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد، افزود: جامعه پزشکی کشورمان با وجودیکه توانست همه نیازهای مردم را برطرف و همه پیشرفت های دنیا را در کشور ارائه کند اما در سال های گذشته به اندازه کافی نوآوری نداشت.
    وی اظهار کرد: این نوآوری با توجه بیشتر به بخش پژوهش و فناوری اتفاق می افتد و لازم است سرمایه گذاری بیشتری از سوی دولت و دانشگاه های علوم پزشکی در این زمینه صورت گیرد.
    دکتر ملک زاده با تاکید بر اینکه ما باید به آینده نگاه داشته باشیم، گفت: آینده علم پزشکی در حال تحول عظیمی است و تا 15 سال آینده بسیاری از مسائل آن تغییرمی کند و بیماری های غیر قابل درمان، درمان پذیر می شود.
    وی با بیان اینکه پیشرفت حوزه پزشکی با همکاری چهار میلیون دانشمند در سطح جهان اتفاق می افتد ،‌افزود: لازم است دانشگاه های علوم پزشکی کشور از جمله اصفهان نقش خود را در این زمینه پر رنگ تر کنند و نقش قابل توجهی در پیشرفت علم پزشکی ایفا کنند.
    وی ادامه داد: دانشگاه های علوم پزشکی کشور باید در این راستا دانش آموختگان برجسته خود را جذب دانشگاه کرده و ارتباطات بین المللی و سرمایه گذاری در بخش پژوهش را افزایش دهند.
    معاون وزیر بهداشتٰ خاطرنشان کرد: انجمن های دانش آموختگان دانشگاه های علوم پزشکی در این زمینه می توانند نقش و کمک بسیاری داشته باشند.
    دکتر ملک زاده همچنین گفت: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در 10 سال گذشته تا کنون جزو دانشگا ه های برتر در فعالیت های پژوهشی بوده است.
    وی افزود: دستاوردها و نتایج فعالیت های دانشکده پزشکی این دانشگاه با 70 سال قدمت نیز در ارتقای سطح سلامت کشور قابل توجه بوده است.
    دکتر ملک زاده همچنین با اشاره به بهبود شاخص های توسعه در کشورمان تصریح کرد: سن امید به زندگی در 70 سال گذشته در کشور حدود 50 سال بود اما اکنون برای مردان به 76.5 سال و برای زنان به 80.5 سال رسیده است.
    مراسم گرامیداشت هفتادمین سال تاسیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان  از روز پنجشنبه آغاز به کار کرد و دیروز جمعه نهم مهر ماه به کار خود پایان داد.

    در این گردهمایی حدود دو هزار و 700 نفر از دانش آموختگان و اعضای هیات علمی شاغل و بازنشسته دانشکده پزشکی اصفهان حضور داشتند.

     

    جشن هفتادمین سال تاسیس دانشکده پزشکی اصفهان برگزار شد

    آیین جشن هفتادمین سال تاسیس دانشکده پزشکی اصفهان روز جمعه با حضور مسئولان کشوری و استانیٰ استادان و دانش آموختگان این دانشکده برگزار و در جریان آن از استادان و دانش آموختگان پیشکسوت و خانواده های استادان فقید و شهدای دانشجوی دانشکده پزشکی اصفهان تقدیر بعمل آمد.
    در این مراسم که در محل سالن شهید موحدی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با حضور حدود دو هزار و 700 نفر از دانش آموختگان و اعضای هیات علمی شاغل و بازنشسته دانشکده پزشکی اصفهان برگزار شد،‌ دکتر ملک زاده، معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر زرگرپور، استاندار اصفهان، دکتر جمالی نژاد، شهردار اصفهان، تعدادی از نمایندگان مجلس و دکتر اصغری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان حضور داشتند.
    در این مراسم پس از پخش کلیپ دانشکده و خوش آمدگویی دکتر صبری، رنیس دانشکده پزشکی اصفهان،‌ رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به سخنرانی پرداخت و گفت: دانشگاه به شما فرزندان خود افتخار می کند زیرا هزاران درد مردم دردمند را التیام می بخشید.
    دکتر غلامرضا اصغری افزود: پزشکان هزاران جان را نجات داده اند و در محروم ترین نقاط کشور خدمت می کنند.
    وی با اشاره به حضور موثر پزشکان در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: پزشکان بزرگترین طرح رفاه اجتماعی که همان طرح تحول نظام سلامت است را رقم زدند و اجرا کردند.
    دکتر اصغری با بیان اینکه دانشگاه خانه شماست و حضور شما برای ما افتخارست، اظهار امیدواری کرد که با تداوم حضورو حمایت دانش آموختگان دانشکده پزشکی از دانشگاه، این مرکز همچنان به عنوان دانشگاه پیشرو و برتر کشور مطرح باشد.
    پس از آن دکتر صبوری، معاون دانشکده پزشکی اصفهان به شرح طرح توسعه دانشکده پرداخت و گفت: با توجه به پیشرفت علم و نظام آموزشی پزشکی و کمبود برخی امکانات و تجهیزات در دانشکده، طرح توسعه فضای فیزیکی و امکانات و تجهیزات در دستور کار قرار گرفت.
    وی افزود: طرح توسعه دانشکده پزشکی در زمینی به مساحت 36 هزار متر مربع و زیربنای 17 هزار متر مربع در نزدیکی دانشکده های پرستاری و دندانپزشکی و بیمارستان الزهرا (س) در سه طبقه با معماری ایرانی و اسلامی و همچنین سبک اصفهانی طراحی اولیه شده است.
    وی با بیان اینکه این طرح امروز با حضور معاون وزیر بهداشت،‌کلنگ زنی خواهد شد،‌اظهار کرد: ما نیازمند کمک شما در زمینه های فکری، معنوی و مالی در توسعه ساختمان جدید دانشکده هستیم.
    معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت نیز در این مراسم با اشاره به دستاوردها و نقش دانشکده پزشکی اصفهان با قدمت 70 ساله در ارتقای سلامت جامعه و کشورمان، گفت: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در 10 سال گذشته تا کنون جزو دانشگا ه های برتر در فعالیت های پژوهشی بوده است.

    دکتر رضا ملک زاده همچنین تاکید کرد: لازم است پزشکان کشورمان سهم و نقش خود را در نواوری و پیشرفت علم پزشکی دنیا نسبت به گذشته افزایش دهند و به آن توجه بیشتری کنند.
    وی اظهار کرد: این نوآوری با توجه بیشتر به بخش پژوهش و فناوری اتفاق می افتد و لازم است سرمایه گذاری بیشتری از سوی دولت و دانشگاه های علوم پزشکی در این زمینه صورت گیرد.
    در بخش دیگری از برنامه، دکتر ادیب از استادان پیشکسوت دانشکده پزشکی اصفهان به سخنرانی پرداخت و ضمن خوشامدگویی به دانش آموختگان این دانشکده گفت: شما روزهای تلخ و شیرین زیادی در دانشکده داشتید اما هیچ خاطراتی مانند دوران تحصیل، شیرین نیست و حتی روزهای تلخ آن نیز شیرین به نظر می آید.
    وی همچنین از اساتید مرحوم دکتر حکمی، دکتر ابوترابی نفیسی و دکتر معتمدی یاد کرد.
    دکتر عابدی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز که در این مراسم شرکت کرده بود با ارسال پیامی از زحمات پزشکان که سهم بسزایی در سلامت کشور دارند، قدردانی کرد.
    پس از پخش کلیپ دفاع مقدس و سرود ایران استاد نوری نیز دکتر صبری، رئیس دانشکده پزشکی اصفهان به شرح گزارشی از روند فعالیت های این دانشکده و برگزاری جشن هفتادمین سال تاسیس این دانشکده پرداخت .
    وی با اشاره به نامگذاری 13 کلاس این دانشکده به اسامی استادان فقید و شهدای دانشجو افزود: اقدامات زیادی نیز برای نوسازی دانشکده انجام شده است.
    در این جشن،‌ دکتر محمد اصفهانی از خوانندگان کشورمان نیز به اجرای چند ترانه از کارهای خود پرداخت.
    همچنین در بخش مهمی از این مراسم از خانواده های 13 استاد فقید دانشکده پزشکی اصفهان و هفت شهید دانشجو و ‌19 استاد پیشکسوت و 6 دانش آموخته پیشکسوت بالای 80 سال سن این دانشکده تجلیل بعمل آمد.
    در بخش استادان فقید این دانشکده از خانواده های دکتر ابوتراب نفیسی، دکتر عبدالباقی نواب، دکتر ناصر نیرومند، دکتر امیر اسفندیار بختیاری، دکتر نصرالله نجات بخش، دکتر رضا شیرین پرور، دکتر طهمورث جلایر، دکتر مسیح جلوه، شهید دکتر محمد باقر کوشا، دکتر منصور مالکی، دکتر محمد سوزنگر، دکتر احمد فشارکی و دکتر مصطفی شیرزادی تجلیل بعمل آمد.
    همچنین خانواده های شهدای دانشجوی این دانشکده شامل دکتر احمد آتش دست، دکتر حمید توحیدی، دکتر علی خادم آب بخشایی، دکتر احمد اقتداری، دکتر منصور نریمانی، دکتر مهدی کرباسی و دکتر محمد حسین هلی نیز تجلیل شدند.
    فرهیختگان و استادان پیشکسوت دانشکده پزشکی اصفهان نیز که بالای 80 سال سن دارند، نیز در این آیین تجلیل شدند که عبارتند از : دکتر عباس ادیب،‌ دکتر حسین اعرابی، دکتر امیر هوشنگ آتش، دکتر علی بلوریان، دکتر عباس بهروز، دکتر کامبیز حاذقی، دکتر فضل الله حکمتیار، دکتر هوشنگ دانشگر، دکتر محمود رقیبی، دکتر فضل الله ثروتی، دکتر محمد فرهاد، دکتر حسین فرید معیر، دکتر حداد فیض، دکتر عباسعلی کلباسی، دکتر مرتضی مقدادی ، دکتر غلامرضا بهشتی، دکتر عباس موحدیان،‌ دکتر سیاووش صحت و دکتر باجغلی.
    شش دانش آموخته پیشکسوت دانشکده با بالای 80 سال سن نیز تجلیل شدند که اسامی آنها شامل دکتر بهادر اعلمی هرندی، دکتر علی محسنی، دکتر اکبر فولادگر، دکتر جواد سید فروتن، دکتر محمد عرب خردمند و دکتر سید محمد فاطمی است.
    این فرهیختگان و خانواده های آنها مورد تشویق بی نظیر مهمانان حاضر در مراسم قرار گرفتند.
    پس از شعرخوانی و خاطره گویی توسط دکتر محسنی از دانش آموختگان پیشکسوت دانشکده پزشکی اصفهان نیز آیین نمادین قرائت سوگند پزشکی توسط تعدادی از دانش آموختگان و استادان این دانشکده اجرا شد.
    یادی از روسای پیشین دانشکده پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و جمع آوری کمک های اهدایی برای طرح توسعه دانشکده پزشکی از آخرین برنامه های این آیین بود.

    •  گروه خبری : آخرین اخبار,ویژه دانشگاه ها
    •  کد خبر : 151933

    https://behdasht.gov.ir/%D8%A8%D8%B1%DA%AF%D8%B2%D9%8A%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%87%D8%A7/-%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9%D8%A7%D9%86-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%D8%B3%D9%87%D9%85-%D8%AE%D9%88%D8%AF-%D8%B1%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D9%86%D9%88%D8%A2%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D9%88-%D9%BE%DB%8C%D8%B4%D8%B1%D9%81%D8%AA-%D8%B9%D9%84%D9%85-%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9%DB%8C-%D8%AF%D9%86%DB%8C%D8%A7-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D8%AF%D9%87%D9%86%D8%AF

     

     

    • 1395/09/02 - 07:44
    • 35
    • زمان مطالعه : 2 دقیقه
    •  
    •  
    وبدا شهرکرد

    عدم توجه به علت گرایش به اعتیاد درمان جسمی و روانی موقت را در پی دارد

    وب دا؛ کارشناس امور دارویی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه اعتیاد یــک «بیمارى اجتماعی» است که عوارض جسمى و روانى دارد افزود: تا زمانى که بـه علل گرایش «بیمار» توجه نشود، درمان جسمى و روانى فقط براى مدتى نتیجه‏ بخش خواهد بود و فـــرد مـــعتاد دوباره گرفتار « مواد اعتیاد آور» می‏ گردد.

    وب دا؛ کارشناس امور دارویی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه اعتیاد یــک «بیمارى اجتماعی» است که عوارض جسمى و روانى دارد افزود: تا زمانى که بـه علل گرایش «بیمار» توجه نشود، درمان جسمى و روانى فقط براى مدتى نتیجه‏ بخش خواهد بود و فـــرد مـــعتاد دوباره گرفتار « مواد اعتیاد آور» می‏ گردد.

    به گزارش وب دا؛ دکتر نرگس باقری افزود: اعتیاد به موادمخدر یکى از مهمترین مشکلات اجتماعی، اقتصادى و بهداشتى است که عوارض ناشى از آن تهدیدى جدى براى جامعه بشرى محسوب شده و موجب رکود اجتماعى در زمینه ‏هاى مختلف مى‌گـــــردد .

     

    وی ادامه داد: ویــرانگری‏ هاى حاصل از آن زمینه ساز سقوط بسیارى از ارزش‌ها و هنجارهاى فرهنگى و اخلاقى شده و بدین ترتیب سلامت جامعه را بطور جدى به مخاطره مى‌اندازد.

    دکتر باقری خاطر نشان کرد: پدیده شوم قاچاق موادمخدر بیش از آنکه فعالیتى سوداگرانه، تجارى و اقتصادى در عرصه مافیاى اقتصاد بین ‏المللى باشد، ابزارى کارآمد، مؤثر و راهبردى در گسترش نظام سلطه صاحبان قدرت جهان بر کشورهاى توسعه نیافته است.

    وی تصریح کرد: تحلیلگران مسائل سیاسى و اجتماعى بر این باورند که در تهاجم و نفوذ فرهنگی، پدیده موادمخدر مهمترین عامل به تباهى کشیدن و انحطاط اخلاقى جوامع به شمار می‏ رود.

    وی با ابراز تاسف از وضعیت کنونی افزود: گسترش دامنه مصرف موادمخدر در جامعه امروزى به حدى است که حتى قشر متفکر و تحصیل کرده را نیز به سمت خود کشانده است.

    به گفته وی، مبارزه با اعتیاد قطعاً بیش از آنکه ماموریتى در راستاى وظایف مصرحه نیروى انتظامى باشد، اقدامى است استراتژیک در مقابله با ابزار نظام سلطه جهانى در انحطاط اخلاقى جوامع با اهداف خاص سیاسی.

    این کارشناس با بیان اینکه اعتیاد بعنوان یک آسیب اجتماعی، هیچ گاه بطور کامل ریشه‏  کن نخواهد شد اظهار داشت: اما با تدبیر، اندیشه و تلاشى مخلصانه حداقل می‏توان آنرا به کنترل در آورد.

    دکتر باقری گفت: در این راستا تلاش ما بر این است تا با ارتقاء سطح آگاهى اقشار مختلف جامعه پیشگیرى از اعتیاد را بر درمان معتادین مقدم بداریم و امیدوار هستیم روزى جامعه‏ اى داشته باشیم که اگر هم در آن فرد معتادى وجود دارد، درصدد نجات خویشتن باشد.

    وی افزود: کلیپی توسط معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در دفتر اطلاع رسانی داروها و سموم توسط دکتر سید منصور هاشمی فشارکی تهیه شده است که درمورد دلایل ایجاد تمایل به هرویین، آموزش  راه های پیشگیری از ابتلا ، عوارض و عواقب آن برای فرد و آسیب های ان برای فرد و اجتماع می پردازد.

    دکتر باقری، تماشای این کلیپ را به تمامی پدران ، مادران و جوانان علی الخصوص دانشجویان عزیز توصیه نمود و افزود: علاقه مندان می توانند کلیپ را در لینک  http://fdo.mui.ac.ir/CLIPمشاهده نمایند.

    •  گروه خبری : اخبار دانشگاه ها,شهرکرد
    •  کد خبر : 154168

    کلمات کلیدی

     

    https://behdasht.gov.ir/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1/-%D8%B9%D8%AF%D9%85-%D8%AA%D9%88%D8%AC%D9%87-%D8%A8%D9%87-%D8%B9%D9%84%D8%AA-%DA%AF%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D8%A8%D9%87-%D8%A7%D8%B9%D8%AA%DB%8C%D8%A7%D8%AF-%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%AC%D8%B3%D9%85%DB%8C-%D9%88-%D8%B1%D9%88%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%85%D9%88%D9%82%D8%AA-%D8%B1%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D9%BE%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF