***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

****************...قیام قائمون قم...****************

يكشنبه, ۱۹ دی ۱۴۰۰، ۰۵:۵۲ ب.ظ

منتشر شده در ایثار پرس 

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی

http://www.isarpress.ir/?p=8658

گروه : صفحه اول / قم / ویژه

  • شناسه : 8658
  • 19 دی 1400 - 

قیام قائمون قم

قیام مردم بپا خواسته قم در 19 دی 56 نخستین جرقه به باروت انقلابی شد که بنیانش در 15 خرداد 1342 نهاده شده بود ، و بشارت پیروزی 22 بهمن 57 را بهمراه آورد .

در پی چاپ مقاله ای توهین آمیز به ساحت مقدس روحانیت و امام خمینی(ره) (با عنوان ارتجاع سرخ و سیاه در ایران ) درتاریخ ۱۷ دی سال  ۱۳۵۶ در روزنامه اطلاعات ، که با قیام مردم مسلمان قم در 19 دی و به خون کشیده شدن آن توسط دژخیمان پهلوی گردید و موجب جرقه انقلاب اسلامی که بنیانش در 15 خرداد 1342 نهاده شده بود ؛ گردید و منجر به قیامهای مردم سایر شهرها و نهایتاً به نابود شدن باطل واستقرار حق در بهمن ماه ۱۳۵۷ انجامید.

چنانچه رهبر انقلاب اسلامی ، امام خامنه ای بیان داشتند :" اگر حادثه‌ی نوزده دی قم نمیبود ، آن حوادث گوناگون شهرستانها و سلسله‌ی اربعین‌ها که مردم را به میدان مبارزه کشاند، به وجود نمی‌آمد. اگر آن تحولات و آن حوادث نبود، ۲۲ بهمن به وجود نمی‌آمد، انقلاب اسلامی به پیروزی نمیرسید. انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، چالش با استکبار شروع شد، هیبت استکبار شکست، هیبت آمریکا و صهیونیسم شکست. اگر این شکسته شدن هیبت پوشالی ابرقدرتها - که با هیبت خودشان بیش از واقعیت وجود خودشان در دنیای انسانها تصرف میکنند - مسلمانها را در کشورهای مختلف به فکر انداخت و بیدار کرد، ایستادگی مردم ایران، مظلومیت ملت ایران در حوادث مختلف، در جنگ تحمیلی، در دوران سخت توامان دفاع مقدس و تحریم - اینکه ملت ایران اینجور محکم ایستادند، با ثبات پیش رفتند - ملتها را تکان داد. اگر این ثبات نبود، اگر این ایستادگی نبود، اگر این به چالش کشیدن هیبت دروغین ابرقدرتها نبود، ملتها وارد میدان نمیشدند؛ بیداری اسلامی به وجود نمی‌آمد. " ( ۱۳۹۰/۱۰/۱۹ )

مشیت الهی بر این بود، که بدنبال چنین خبطی، چنان موج خروشانی را بهمراه  آورد ، که دست خدا همراه شود و نخست بساط نظام ستم شاهی در ایران برچیده شود و سپس نظامات سلطه جهانی به لرزه افتد و انگاه نظام عدالت مهدوی را بشارت دهد.

سخن پایانی

این قیام نقطه عطفی در مبارزه مردم کشور وشعله ور شدن قیام مردم در سراسر کشور بشمار می رود محسوب می‌شود . لذا انقلاب بیش از همه جا ؛ مدیون قم و علما و طلاب مبارز و در صحنه دانست و وبایستی قدر آن را بیش از همه جا دانست و همچنان نیز بایستی قم پرچم دار بیداری و هشیاری انقلاب باقی بماند ؛ تا نهضت زنده مانده و به هدف غایی خود برسد .

چنانچه دشمنان اسلام ، از اعتراضات مردمی به مشکلات داخلی کشورشان ( که خود آنها متهم ردیف اول ان هستند ) ، بدنبال فرصت طلبی و اشوب و فتنه انگیزی هستند؛ بایستی عبرت گرفت و از قیام قم برای کمک به مردم مظلوم جهان بهره گیری و الگو سازی نمود ؛ تا ان شاالله آنان نیز از زیرسلطه جباران و ظالمان رهایی یابند و محور مقاومت روز به روز گسترده تر گردد.

http://www.isarpress.ir/?p=8658

 

http://www.isarpress.ir/1400/10/19/%d9%82%db%8c%d8%a7%d9%85-%d9%82%d8%a7%d8%a6%d9%85%d9%88%d9%86-%d9%82%d9%85/

 

https://javadfesharaki.blog.ir/1400/10/19/%D9%82%DB%8C%D8%A7%D9%85-%D9%82%D8%A7%DB%8C%D9%85%D9%88%D9%86-%D9%82%D9%85