***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

مسجد حضرت ولیعصر (عج)  - شب عید غدیر  - 26 تیر 1401

گروه : صفحه اول / ویژه / پ / شناسه : 11049 / 27 تیر 1401 - 6:55

 

http://www.isarpress.ir/?p=11049

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در مسجد جامعه جعفریه  :

اسلام بی ولایت ناقص و غدیر اکمال دین در تداوم رسالت نبوی بوده و ولایت فقیه تجلی رسالت انبیای الهی و امامت شیعه اثنی عشری در زمان حاضر است .

در مراسم جشن مسجد جامعه جعفریه تهران نو درشب عید سعید غدیر در تاریخ  26 تیر ۱۴۰۱ ؛ که پس از نماز مغرب و عشا برگزار شد ؛ دکتر سید جواد هاشمی فشارکی با موضوع از غدیر تا ظهور صحبت کرد.سپس مولودی و مسابقه در خصوص غدیر برگزارشد .

 دکتر سید جواد هاشمی فشارکی ضمن تبریک عید سعید غدیر گفت: خداوند متعال همه احکام و دستورات لازم  بصورت دفعتا در شب قدر بر قلب سلیم  آخرین پیامبر الهی نازل کرد و در طول 23 سال بعثت حضرت محمد (ص) نیز بر ایشان نازل و وی هم به مردم ابلاغ و تشریح نمودند ؛ که همانا قران کریم است . طی 13 سال دعوت و10 سال استقرارحکومت نبوی توسط اخرین رسول خدا (ص)، همه مسائل فردی ؛ اجتماعی و حکومت داری توسط پیغمبر (ص) به مردم ابلاغ شد اما دین اسلام هنوز به مرحله اکمال دین نرسیده بود . بدلیل اینکه خداوند به پیامبرش در آیه 67 سوره مائده می فرماید :  وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ  که اگر پیامبر انحام ندهد ؛ رسالتش را انجام نداده ، و وقتی پیامبر ؛ در غدیر خم  حضرت علی (ع) را امام، وصی و جانشین خود به مردم معرفی کرد ، پس از نصب مولای متقیان به امامت و زعامت امت اسلام، خداوند می‌فرماید: «اَلْیوْمَ أَکمَلْتُ لَکمْ دینَکمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیکُمْ نِعْمَتی وَ رَضیتُ لَکُمُ الْإِسْلامَ دینا...» که به معنی این است که امروز تازه دینتان کامل شد. که مبین آن است ؛ اسلام بدون ولایت ناقص می باشد .

وی در ادامه گفت : آیه ولایت: «انما ولیکم الله و رسوله و الذین امنوا الذین یقیمون الصلاة. .یعنی  «ولی و سرپرست شما تنها خداست و پیامبر او، و آنها که ایمان آورده اند و نماز را به پا می دارند و در حال رکوع زکات می پردازند . وبسیاری از ایات دیگر دلالت بر ولایت و جانشینی حضرت علی (ع) داشته و براساس آیه اولی الامر: « أطیعوا الله و أطیعوا الرسول و أولی الأمر منکم ؛ اطاعت کنید خدا را و اطاعت کنید پیامبر خدا و اولی الامر را.»   زمینه عملی پیدا کرد .

ایشان همچنین بیان داشت : متاسفانه با شورای سقیفه  مقام جانشینی پیامبر الهی (ص) غصب شد و بجز یک دوره کوتاه پنج ساله ؛ بقیه ایمه نیز با حاکمان غاصب و جایر مواجه و در محدودیت و سختی بودند و مسلمانان از حکمرانی امام معصوم (ع) و جانشینان آنان طی 14 قرن محروم بوده اند .

 دکتر هاشمی فشارکی در ادامه اظهار داشت : اسلام بی ولایت ناقص و غدیر اکمال دین در تداوم رسالت نبوی بوده و ولایت فقیه تجلی رسالت انبیای الهی و امامت شیعه اثنی عشری در عصر حاضر است . چرا که بعد از 14 قرن محرومیت مسلمین ؛ حکومت جمهوری اسلامی با ستون خیمه ولایت فقیه برپا شده است و بعبارتی استمرار سلسله نبوت در غدیر به سلسله امامت منتقل شد و اینک درجمهوری اسلامی تجلی پیدا کرده است . و براساس حدیث فرجعوا الی رواه احادیثنا ، ولایت فقیه ؛ ثمره انقلاب اسلامی و تجلی رسالت انبیای الهی و امامت شیعه اثنی عشری است . وجمهوری اسلامی عصاره ولایت و امامت انبیا و امامان است .و دشمنی با آن دشمنی با بالاترین معاصی است ؛ چرا که همانند در مقابل علی زمان قرارداشتن درجنگ نهروان را دارد. نق زنان نیز بد عقوبتی دارند . ساکتان در همراهی با گام دوم انقلاب  نیز پشیمان خواهندبود . ریشه غدیر در 1400 قبل بوده و استمرار آن در زمان را باید جستجو کرد , و آن پیروی از ولایت فقیه زمان می باشد .

دکتر هاشمی فشارکی در پایان گفت : با توجه به اینکه نبرد دشمنان و در راس آن توسط امریکا و اسراییل غاصب ( دجال زمان و بعنوان یزید) ، جنگ ترکیبی و بصورت همه جانبه و با بکارگیری همه مولفه های و همه روشها و با استفاده از همه ابزارهای در حال وقوع می باشد ؛ دقاع ما نیز همه جانبه و با همه توان و توسط همه احاد جامعه بایستی صورت گیرد ؛ تا دشمن از اهداف پلیدش باز ماند و کشور در گام دوم انقلاب به اهدفش نایل شود . انقلاب شروعش در فجر 57 بوده و پایانش اتصال به ظهور مهدوی است و گام دوم  انقلاب ، ساخت تمدن نوین اسلامی و زمینه سازی ظهور سازی ؛ با مشارکت همه عاشقان و علاقمندان بدان می باشد . و با تلاش خویش ؛ اسم مان در دفتر زمینه سازان ظهور حضرت ثبت گردد  .و ان شالله شرایط ظهور را فراهم کرد و انقلاب اسلامی به عالیه خویش دست یابد .

 

http://www.isarpress.ir/?p=11049

http://www.isarpress.ir/1401/04/27/%d8%a7%d8%b3%d9%84%d8%a7%d9%85-%d8%a8%db%8c-%d9%88%d9%84%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d9%86%d8%a7%d9%82%d8%b5-%d9%88-%d8%ba%d8%af%db%8c%d8%b1-%d8%a7%da%a9%d9%85%d8%a7%d9%84-%d8%af%db%8c%d9%86-%d8%af%d8%b1/