***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

مرور دیدگاه‌های مرحوم محمدعلی لسانی‌فشارکی

کد خبر: ۴۱۲۳۶۸۳

تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰

فعالیت قرآنی » فعالیت های قرآنی

انتشار کتاب «لسان صدق»؛ مروری بر دیدگاه‌های محمدعلی لسانی‌فشارکی

کتاب لسان صدق که به مرور دیدگاه‌های مرحوم محمدعلی لسانی‌فشارکی در جلسات دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی می‌پردازد، منتشر شد.

انتشار کتاب «لسان صدق»؛ مروری بر دیدگاه‌های استاد لسانی

به گزارش ایکنا، دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی به مناسبت درگذشت محمدعلی لسانی‌‎فشارکی، کتابی با عنوان «لسان صدق» را تدوین کرده است که شامل اهم دیدگاه‌های این معلم فقید قرآن کریم که در جلسات قرآنی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح کرده‌اند، است.

این کتاب در ۴۵ صفحه و در چهار فصل شامل «آموزش قرآن کریم»، «تدبر در قرآن کریم»، «آموزش عالی قرآن» و «انس با قرآن کریم» تدوین شده است.

در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است: «مرحوم دکتر محمدعلی لسانی‌فشارکی، دانش‌آموخته دانشکده الهیات دانشگاه تهران در رشته علوم قرآن و حدیث و حوزه علمیه قم و اصفهان و از اساتید متخلق و شاگردپرور علوم قرآن و حدیث بودند که سابقه طولانی در حوزه آموزش و پژوهش قرآن داشتند و علاوه بر مطالعات گسترده قرآنی، همواره دغدغه و اهتمام آموزش همگانی و جامع قرآن کریم را داشتند.

از ایشان آثار متعدد علمی در حوزه علوم قرآن و حدیث، زبان قرآن و آموزش قرآن منتشر شده که تألیف بیش از یکصد مقاله علمی برای دائره المعارف بزرگ اسلامی و دانشنامه جهان اسلام و چندین عنوان تألیف و ترجمه (مانند شرح فشرده‏ای بر مقدمه المیزان، سیمای صابران در قرآن، تاریخ قرآن، مباحثی در علوم قرآن، وحی و قرآن، تفسیر روحانی، علوم قرآنی، تفسیر امام، تفسیر کابلی، خورشید نبوت، تفسیر سوره حمد و سیمای هنری ضرب‌المثل‌های قرآنی) بخشی از این آثار به شمار می‌رود که همواره با درک نیازها و با انگیزه پاسخگویی به نیازهای آموزشی و پژوهشی در حوزه مطالعات اسلامی و قرآنی بوده است.

عضویت و مشارکت فعال در نهادهای راهبر حوزه فرهنگ و قرآنِ دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، از جمله کمیسیون پژوهش‌های قرآنی، کارگروه آموزش عمومی قرآن و کارگروه‌های کمیسیون پژوهش و آموزش عالی قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بخشی از سوابق ایشان در حوزه مشارکت در راهبری فعالیت‌های قرآنی کشور به شمار می‌رود.

از جمله مهم‌ترین دیدگاه‌های استاد لسانی فشارکی در حوزه آموزش و ترویج قرآن کریم مـی‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • ملازمت آموزش قرآن با نماز
  • پرهیز از نگاه مستقل به حفظ بدون نظرداشت تعلیمی
  • نگاه جامع و هدفمند به آموزش قرآن
  • اهمیت آموزش قرآن در سنین پایین
  • شروع آموزش قرآن با شنیدن به جای روخوانی
  • شناور بودن تعلیم کلام الله در تمام عمر انسان
  • ملازمت قرائت قرآن با تدبر و پرهیز از تدبر بدون قرائت
  • لزوم تفکیک حد و مرزهای تدبر و تفسیر قرآن
  • پیش‌نیاز بودن تدبر ترتیبی بر تدبر موضوعی
  • پرهیز از انحصار در روش تدبر
  • تأکید بر تدبر طبیعی به جای مصنوعی
  • مقدمه بودن حفظ قرآن برای انس با قرآن
  • متفاوت بودن حمل قرآن با انباشت اطلاعات

استاد لسانی‌فشارکی که عمری در محضر قرآن کریم و با زیستی در پرتوی غنا، عزت و عظمت قرآن، به تربیت شاگردان برجسته همت گمارد، بیست و پنجم رجب المرجب ۱۴۴۴، مصادف با ۲۷ بهمن ماه ۱۴۰۱ به جوار رحمت و غفران الهی پیوست.

دریافت کتاب لسان صدق گردآوری مطالب محمدعلی لسانی‌فشارکی

انتهای پیام

 

https://iqna.ir/fa/news/4123683/%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%A7%D8%B1-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D9%84%D8%B3%D8%A7%D9%86-%D8%B5%D8%AF%D9%82-%D9%85%D8%B1%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D8%B1-%D8%AF%DB%8C%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%87%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%AD%D9%85%D8%AF%D8%B9%D9%84%DB%8C-%D9%84%D8%B3%D8%A7%D9%86%DB%8C%E2%80%8C%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%DB%8C