***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی

انالله واناالیه راجعون

حاج اکبر آقاجانی فشارکی ، پدری مهربان و فداکار و زحمت کش وپدری داغ دیده که داغ دوفرزندشهیدش رادیده بود ف به فرزندان شهیدش ملحق شد و طی مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر وی در تاریخ 24 اذر 1402 در زادگاهش در فشارک آرام گرفت  . مشیت الهی بـر ایـن تعلق گرفـت کـه بهار فرحناک زندگی گهربار را خـزانـی ماتمزده بـه انتظار بنشیند .

ضمن تسلیت به محضر خانواده محترم آقاجانی وهمه وابستگان و علاقمندان به این پدرعزیز، علودرجات وشادی روح این مرحوم وبقای عمرباعزت وسلامتی همراه باصبروشکیبایی برای بازماندگان را ازایزدمنان خواهانیم . روحشان روح ایشان وفرزندان شهیدشان باآقا اباعبدالله الحسین محشورباد ویادشان گرامی و راه فرزندانشان تا ظهور حضرت مهدی (عج) مستدام باد.

  • تولد دو پسر وی : امیر حسین آقاجانی فشارکی در نهم بهمن 1345 ، و سه سال بعد علیرضا آقاجانی فشارکی اول دی ماه سال1348 در خانواده‌ای مذهبی در یکی از محلات قدیمی اصفهان دیده به جهان گشود.
  • پدراین دو شهید عزیز ،  اکبر آقا، آهنگر و جوشکار بود و مادرش ملوک خانم نام داشت.
  • چکیده زندگی این دو فرزند : امیر حسین پس از اتمام دوران طفولیت پای به عرصه علم و دانش نهاد و تا زمان شهادت مشغول آموختن شد. چهره معصوم او حکایت از قلبی داشت که مملو از ایمان و محبت بود و همیشه با دیگران با گشاده رویی و مهرورزی بر خورد می‌کرد. و با وجود سن کم، افکاری بلند و اراده‌ای قوی داشت و در دوران شیرین نوجوانی نسبت به انجام فرائض دینی و امور شرعی مقید و حساس بود .
  • علیرضا در کار و تحصیل جدی و پرتلاش بود و هیچگاه دوست نداشت اوقاتش به بطالت گذرانده شود. علیرضا دلسوز و مهربان بود و به پدر و مادرش علاقه زیادی داشت اما این علاقه هیچگاه باعث نشد تا دست از ایثار و شهادت بردارد و در این راه ثابت قدم بود و همیشه مصمم بود تا انتقام خون برادرش را از دشمنان قسم خورده اسلام بگیرد.
  • اعزام به جبهه دو برادر : امیرحسین دانش آموز دوم متوسطه در رشته اقتصاد بود که در سال 61 به عنوان بسیجی به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام گردید. علیرضا دانش آموز اول متوسطه در رشته تجربی بود. که درتاریخ 12/8/65 به عنوان بسیجی به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام گردید.
  • شهادت دو برادر : امیرحسین در تاریخ 11/11/61 در منطقه چزابه بر اثر سوختگی توسط اتش بعثیون، مجروح گردید و پس از تحمل درد و رنج ناشی از مجروحیت در تاریخ 18/11/61 به فیض شهادت نایل شد . و علیرضا درتاریخ 3/9/65 در منطقه اروندرود بر اثر غرق شدن در آب به خیل شهیدان حق و حقیقت پیوست
  • مزار دو برادر : پیکر مطهردو شهید عزیز ، طی تشییع باشکوهی در گلستان شهدای اصفهان در کنار گلگون کفنان راه دین و آزادی ماوا گرفت و زیارت عاشقان و محبین راه شهدا قرار گرفته است .
  • شهدای فشارکی :  مردمی ترین و مقدس ترین دفاع جبهه حق علیه باطل در سرتاسرکشور شکل میگیرد و در این راه عزیزترین افراد خون پاکشان را اهدا وکشور وانقلاب را بیمه و تضمین بخشیدند و دراین میان اقوام فشارکی نقش برجسته وممتازی داشتند.
  • اقوام فشارکی‌ها ، شامل تمامی اقوام نسبی و سببی وصلت‌های درجه یک صورت گرفته را شامل می‌شود، که از میان جامعه فشارکی‌ها ، تعداد 70 نفر تاکنون به شهادت رسیده اند و تقدیم اسلام وانقلاب شده اند.
  • شهدای والامقام فشارکی ، به ترتیب الفبا دارای این نام خانوادگی‌ها می‌باشند : اثنی‌عشری ، احمدی فشارکی ، اشجع ، آقاجانی فشارکی ، باب الخانی ، بورانی ، جعفری فشارکی ،حاج شریفی ، حسینی فشارکی ،حسین‌زاده‌احمدی،خوشبخت ، سلمانی فشارکی ، سوریان ، شمس ، عظیمی اصفهانی ، علیمرادی ، غلامی فشارکی ، محمدی فشارکی  ، مطلبی فشارکی ،   هاشمی فشارکی

از این تعداد دو نفر خانم که مسن‌ترین و خردسالترین شهید هستند ، مادر بزرگ (شهیده فاطمه مطلبی فشارکی) و نوه ( طیبه مطلبی فشارکی)  بوده‌اند که بر اثر بمباران هوایی دشمن به اصفهان به‌ شهادت رسیده و مابقی جزء رزمندگان بوده‌اند.

یک شهید عزیز( حمیدرضا باب الخانی ) نیز از مدافعان حرم می باشد که در سوریه و یک شهید عزیز نیز در دفاع از امنیت کشور ( امیر حسین‌زاده‌احمدی) به شهادت رسیده است .