***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

دکترسید رضا هاشمی فشارکی استاد دامپزشکی

شنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۵:۰۵ ق.ظ

دکترسید رضا هاشمی فشارکی

 

http://www.s1.telewebion.com/episode/1379949

 

 

 

خلاصهدکتر رضا هاشمی فشارکی از خاندان فشارکیهای اصفهان هستند و در شهر مشهد در سال 1315 چشم به جهان گشودند. با توجه به اینکه ابوی ایشان قاضی دادگستری بود بهمین خاطر خدمت ایشان در شهرهای مختلف ایران بود. دکتر فشارکی دوره ابتدائی و سالهای اول تا ششم دبیرستان را در شهرستانهای گرگان، گنبد کاووس، طبس و سیرجان گذراند و در دوره دبیرستان جزء بهترین شاگردان دبیرستان بود .معلومات ایشان در حدی بود که مسئولین دبیرستان در شهرستان سیرجان از ایشان درخواست می کردند که در سالهای اول و دوم دبیرستان درس ریاضی را تدریس نماید
سال آخر دبیرستان را در تهران در کالج البزر یکی از معروفترین دبیرستانهای آن زمان بود گذراند و پس از گرفتن دیپلم علوم تجربی در دانشکده دامپزشکی تهران مشغول به تحصیل شدند. پایان نامه دکترای ایشان نگهداری فرآورده های پروتئینی حیوانی در سرما بود که با راهنمائی زنده یاد مرحوم دکتر حسنعلی نشاط استاد و رئیس بخش مواد غذائی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران تنظیم و تدوین نمودند .ایشان برگزیده دورازدهمین جشنواره بین المللی خوارزمی در سال 1377 می باشند.
گروهعلوم پزشکی
رشتهانگل شناسی
گرایشتک یاخته شناسی و بیماریهای تک یاخته ای
والدین و انسابپدر رضا هاشمی فشارکی، مرحوم سید باقر هاشمی فشارکی از قضات وزارت دادگستری و مادرشان مرحوم زهرا ضیائی غیور خانه دار بود که هر دوی آنها به رحمت ایزدی رفته اند.ایشان از طایفه فشارکیهای اصفهان می باشد.
خاطرات کودکیبا توجه به اینکه پدرایشان قاضی دادگستری بودند و خدمت ایشان در شهرهای مختلف ایران بود. سید رضا هاشمی فشارکی دوره ابتدائی و سالهای اول تا ششم دبیرستان را در شهرستانهای گرگان، گنبد کاووس، طبس و سیرجان گذراندند.یکی از خاطرات ایشان در زلزله گرگان بود که بعلت ترس از زلزله به مدت دو هفته زیر چادر زندگی کردند و همچنین در زمان اقامت در شهرستان گنبد کاوس و طبس از ترکمن های ساکن گنبد کاوس اسب سواری را آموختند.
اوضاع اجتماعی و شرایط زندگیسید رضا هاشمی فشارکی در خانواده ای فرهنگی و از نظر اقتصادی متوسط بدنیا آمد . پدر ایشان علاقه زیادی به ادامه تحصیل وی داشت.
هم دوره ای ها و همکاراندکتر حسن تاجبخش ،دکتر جعفر مسعود ،دکتر عبدالله عبادی ،دکتر محمد حسامی ،دکتر توسلی و دکتر احمد مرتضوی از همدوره ای ها و همکاران سید رضا هاشمی فشارکی هستند.
همسر و فرزندان : سید رضا هاشمی فشارکی متاهل و دارای همسر بنام سرکار خانم زهرا پور شهباز باز نشسته وزارت آموزش و پرورش است. ایشان دارای یک فرزند پسر بنام مازیار هاشمی فشارکی دارای مدرک دیپلم و شغل آزاد و یک فرزند دختر بنام دکتر مهفر هاشمی فشارکی متخصص بیماریهای داخلی از دانشگاه تهران می باشد.
وقایع میانسالیسید رضا هاشمی فشارکی در شهریور ماه سال 1342 پس از پایان خدمت سربازی در امتحان ورودی موسسه رازی شرکت نموده و قبول شدند ولی مسئولین وقت موسسه رازی اطلاع دادند بعلت عدم تامین اعتبار برای استخدام ، در فروردین ماه سال 1343 به موسسه رازی مراجعه نمایند و در این فاصله زمانی (حدود شش ماه) بنا به پیشنهاد زنده یاد دکتر حسنعلی نشاط به شهرستان ارومیه رفته و مسئولیت علمی و فنی کشتارگاه و بازرسی مواد غذائی شهر ارومیه را بعهده گرفتند .سپس در فروردین ماه سال 1343 در موسسه رازی بخش انگل شناسی شروع بکار نمودند و از سال 1345 الی 1381 دوره های تکمیلی و پیشرفته بیماریهای دامی ، بیماریهای انگلی دام و تک یاخته شناسی پیشرفته را در مراکز تحقیقاتی و آموزشی فرانسه ،دانشگاه پاریس، دانشکده دامپزشکی آلفُر، انستیتو بیماریهای گرمسیری، انستیتو تحقیقات بیماریهای دامی، انستیتو پاستور پاریس بخشهای تک یاخته شناسی و توکسوپلاسمور، مراکز تحقیقاتی و آموزشی انگلستان، مرکز تشخیص و تحقیق بیماریهای دامی وی بریج مرکز تحقیقات بیماریهای گرمسیری اسکاتلند، ادینبورگ، دانشکده دامپزشکی ادینبورگ ، دانشکده های دامپزشکی و بهداشت دانشگاه لندن و همچنین دوره های پیشرفته GMP در مرکز تحقیقاتی GMP هنگ کنگ وابسته به NIH آمریکا گذرانید
سایر فعالیتها و برنامه های روزمرهسایر فعالیتهای قابل توجه رضا هاشمی فشارکی عبارتنداز
استخدام پرسنل تحصیل کرده با تحصیلات آکادمیک Ph.D و اعزام هیئت علمی موسسه رازی به مراکز تحقیقاتی و آموزشی پیشرفته بین‌المللی بمنظور بالا بردن سطح علمی موسسه رازی
-
مجهز نمودن کتابخانه موسسه رازی به کتب و مجلات روز و خرید سالانه بهترین مجلات معتبر علمی در رابطه با بیماریهای دام و مشترک انسان و دام و علوم وابسته .
-
بعنوان مشاور موقت سازمان جهانی بهداشت مرکز مطالعات بیماریهای گرمسیری TDR 
-
بعنوان عضو فعال و صاحب نظر در جلسات تصمیم گیری و برنامه ریزی مربوط به بیماریهای ؟ در کمیته تخصصی FAO
 

 

 


 

 

 

 

زندگینامه پربار محقق بزرگ دامپزشکی کشور- استاد دکتر سید رضا هاشمی فشارکی

 

 

 

 

 

 

 

 

حکیم مهر -  استاد دکتر سیدرضا هاشمی فشارکی در شهر مشهد در سال 1315 چشم به جهان گشود. با توجه به اینکه ابوی ایشان قاضی دادگستری بودند و خدمت ایشان در شهرهای مختلف ایران بود، دکتر فشارکی دوره ابتدائی و سالهای اول تا ششم دبیرستان را در شهرستانهای گرگان، گنبد کاووس، طبس و سیرجان گذراند و در دوره دبیرستان جزء بهترین شاگردان دبیرستان بود و معلومات وی در حدی بود که مسئولین دبیرستان در شهرستان سیرجان از ایشان درخواست می کردند که در سالهای اول و دوم دبیرستان درس ریاضی را تدریس نماید.

 

 

 

 

 

 

 

 

drhashemifelogo
سال آخر دبیرستان را در تهران و کالج البزر که یکی از معروفترین دبیرستانهای آن زمان بود گذراند و پس از گرفتن دیپلم علوم تجربی در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران مشغول به تحصیل شد. پایان نامه دکترای ایشان نگهداری فرآورده های پروتئینی حیوانی در سرما بود که با راهنمائی زنده یاد مرحوم دکتر حسنعلی نشاط استاد و رئیس بخش مواد غذایی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران تنظیم و تدوین نمود و در دوره دانشجویی دو مقاله علمی در رابطه با نگهداری مواد غذایی پروتئینی تدوین نموده و در مجله بازرسی مواد غذایی آن زمان به چاپ رساند. 
در شهریور ماه سال 1342 پس از پایان خدمت سربازی در امتحان ورودی موسسه رازی شرکت نموده و قبول شد ولی مسئولین وقت موسسه رازی اطلاع دادند بعلت عدم تامین اعتبار برای استخدام ، در فروردین ماه سال 1343 به موسسه رازی مراجعه نماید و در این فاصله زمانی (حدود شش ماه) بنا به پیشنهاد زنده یاد دکتر حسنعلی نشاط به شهرستان ارومیه رفته و مسئولیت علمی و فنی کشتارگاه و بازرسی مواد غذائی شهر ارومیه را بعهده گرفت و برای بهبود وضع کشتارگاه و مسائل رفاهی کارگران شاغل در کشتارگاه تلاش نمود و کشتارگاه شهرستان ارومیه را به یک کشتارگاه منظم و بهداشتی تبدیل نمود. ضمناً در  رابطه با کنترل و رعایت اصول بهداشتی مربوط به مواد غذایی با منشاء حیوانی و عرضه آنها با سخنرانیها و تشکیل جلسات متعدد و نیز گفتارهای هفتگی در رادیوی محلی استان آذربایجان غربی سبب شد مردم ارومیه بخصوص فروشندگان گوشت و صاحبان رستورانها و هتل ها در ارتباط با بیماریهای مشترک دام و انسان اطلاعات لازم و کافی کسب نمایند و اصول بهداشتی را در مورد نگهداری و عرضه مواد غذایی در حد امکان رعایت نمایند.

 

 

استاد در فروردین ماه سال 1343 در بخش انگل شناسی موسسه رازی شروع بکار نمود و از سال 1345 الی 1381 دوره های تکمیلی و پیشرفته بیماریهای دامی ، بیماریهای انگلی دام و تک یاخته شناسی پیشرفته را در مراکز تحقیقاتی و آموزشی فرانسه ،دانشگاه پاریس، دانشکده دامپزشکی آلفُر، انستیتو بیماریهای گرمسیری، انستیتو تحقیقات بیماریهای دامی، انستیتو پاستور پاریس بخشهای تک یاخته شناسی و توکسوپلاسموز، مراکز تحقیقاتی و آموزشی انگلستان، مرکز تشخیص و تحقیق بیماریهای دامی ویبریج مرکز تحقیقات بیماریهای گرمسیری اسکاتلند، ادینبورگ، دانشکده دامپزشکی ادینبورگ ، دانشکده های دامپزشکی و بهداشت دانشگاه لندن و نیز دوره های پیشرفته GMP رادر مرکز تحقیقاتی GMP هنگ کنگ وابسته به NIH آمریکا گذراند. 
دکتر فشارکی در سال 1359 با تلاش فراوانی که انجام داد توانست قسمت تک یاخته شناسی را از بخش انگل‌شناسی موسسه رازی جدا و بصورت بخش مستقلی فعال نماید و با حکم جداگانه ای مسئول بخش تحقیق، تشخیص و تولید واکسن‌های تک‌یاخته‌ای شد و تلاش نمود ساختمان جدیدی برای بخش تک یاخته شناسی در نظر گرفته شود. 
وی نقشه و طرح ساختمان جدید بخش تک یاخته‌شناسی را به تصویب رساند و پس از مدت طولانی (حدود 13 سال) با تلاش‌های پیگیر و مداوم ایشان و همکاری تنگاتنگ مسئولین موسسه رازی ساختمان جدیدی در شمالی‌ترین قسمت موسسه رازی ساخته شد و از سال 1380 بخش تک یاخته‌شناسی در ساختمان جدید مستقر گردید. 
استاد دکتر فشارکی تلاش زیادی به خرج داد که در بخش تک یاخته‌شناسی افراد تحصیل کرده و آکادمیک مشغول بکار شوند و خوشبختانه تلاش‌های ایشان به نتیجه رسید و بخش تک یاخته شناسی از نظر پرسنل آکادمیک با تحصیلات 
PhD و فوق لیسانس در وضع مطلوبی قرار گرفت.

 

 



با توجه به فعالیت‌های چشمگیر استاد در مورد بررسی‌های مربوط به تک‌یاخته‌های خونی- نسجی بیماریزا در دام و مشترک بین انسان و دام و دریافت نشان پژوهش از حجت الاسلام سید محمد خاتمی، رئیس جمهوری اسلامی ایران در مهرماه 1384، ریاست وقت موسسه رازی علاوه بر بودجه معمولی خرید مواد و وسایل مورد نیاز بخش، بودجه اختصاصی دیگری نیز برابر یک میلیارد ریال جهت خرید وسایل، تجهیزات و موارد مورد نیاز بخش تک یاخته‌شناسی در نظر گرفت که این امر در جهت مجهز نمودن بخش و پیشبرد فعالیت‌های تحقیقاتی – تشخیصی و تولیدی نقش بسیار موثری داشت. 
دکتر فشارکی در سال 1361 با حفظ سرپرستی بخش تک‌یاخته‌شناسی، مسئولیت معاونت تحقیقاتی و آموزشی موسسه رازی را به مدت 5/6 سال بعهده گرفت.

 

 


 فعالیتهای قابل توجه ایشان در این مدت عبارتند از:

 

 


1- استخدام پرسنل تحصیل کرده با تحصیلات آکادمیک PhD و اعزام هیئت علمی موسسه رازی به مراکز تحقیقاتی و آموزشی پیشرفته بین‌المللی بمنظور بالا بردن سطح علمی موسسه رازی
2-  مجهز نمودن کتابخانه موسسه رازی به کتب و مجلات روز و خرید سالانه بهترین مجلات معتبر علمی در رابطه با بیماریهای دام و مشترک انسان و دام و علوم وابسته

 

 


پدر استاد هاشمی فشارکی، مرحوم سید باقر هاشمی فشارکی از قضات وزارت دادگستری و مادرشان مرحومه زهرا ضیائی غیور خانه دار بود که هر دوی آنها به رحمت ایزدی رفته اند. امیدواریم در جوار رحمت حضرت حق روحشان شاد باشد.

 

 

همسر استاد، سرکار خانم زهرا پور شهباز باز نشسته وزارت آموزش و پروش هستند. استاد همچنین دارای یک فرزند پسر بنام مازیار هاشمی فشارکی با مدرک دیپلم و شغل آزاد و یک فرزند دختر بنام دکتر مهفر هاشمی فشارکی متخصص بیماریهای داخلی از دانشگاه تهران است. 

مشاغل و مسئولیتهای استاد :

 

 

 

 

 

مسئولیت علمی ، فنی و اداری کشتارگاه و امور بازرسی مواد غذایی شهرستان ارومیه بمدت هفت ماه در سال 1342

 

 

دستیار درجه دو ،دستیار درجه یک ،معاون آزمایشگاه و رئیس آزمایشگاه تک یاخته شناسی موسسه رازی از سال 1343تا سال 1356

 

 

استاد پژوهش طبق رای هیئت ممتحنه و ممیزه وزارت کشاورزی در سال 1356

 

 

رئیس بخش تک یاخته شناسی و حشره شناسی موسسه رازی در سال 1359

 

 

معاونت تحقیقات دامپزشکی و تشخیص بیماریهای دام و طیور موسسه رازی (1361-1367) با حفظ سرپرستی بخش تک یاخته شناسی

 

 

انتصاب مجدد به سمت بخش تک یاخته شناسی و تشخیص و تحقیق بیماریهای تک یاخته ای و تولید واکسن تکیاخته ای از سال 1367 لغایت 1384

 

 

بازنشسته موسسه تحقیقات واکسن سرم سازی رازی در پایان سال 1384

 

 


مهمترین فعالیت های تحقیقاتی ،آموزشی و تولیدی استاد از سال 1343 لغایت 1385 عبارتند از:

 

 


تولید واکسن تیلریوز گاوی به روش معلق در محیط کشت نسج در ایران برای اولین بار با همکاری ،محققین و کارکنان بخش تک یاخته شناسی موسسه رازی
تولید آزمایشی واکسن کشته سالک ناشی از Leishmania major به روش معلق در محیط کشت نسج برای اولین بار در سطح بین المللی با استفاده از دو یاور (ادجوان): BCG و هیدرواکسید آلومینیوم در انسان تحت نظارت سازمان جهانی بهداشت که بنابه نظر متخصصین سازمان جهانی بهداشت فعالیت تحقیقاتی، تولیدی مزبور بعنوان یک تحقیق با ارزش و معتبر بین المللی در نظر گرفته شد که با پیگیری های جدی می تواند پایه گذار تولید یک واکسن مطمئن ،ارزان و بی ضرر جهت مبارزه و پیش گیری از گسترش  لیشمانیوز جلدی و احشایی در سطح جهانی باشد
کشف گونه جدید بابزیا بنام بابزیا کراسا (Babesia crassaبرای اولین بار در سطح بین المللی
کشف گونه جدید تیلریا اورینتانیس برای اولین بار در ایران
انتشار دو کتاب علمی بنام‌های تیلریوز گاوی در ایران و شناسائی مصور کنه های خانواده ایکسودیده در ایران 
انتشار بیش از 80 مقاله علمی و تحقیقی در رابطه با تک یاخته های بیماریزای خونی – نسجی دام و مشترک بین انسان و دام که بیش از 70 درصد آنها در مجلات معتبر بین المللی به چاپ رسیده و حتی استاد توسط یکی از ناشرین معتبر مجله علمی انگل شناسی (
Parasitology today)  در رابطه با انتشار مقاله علمی مربوط به کنترل تیلریوز در ایران مورد تقدیر و تحسین قرار گرفت. 
تدریس تک یاخته شناسی و بیماریهای تک یاخته ای در دوره های دکترای دامپزشکی و دوره های تخصصی (
PhD) انگل شناسی و میکروب شناسی در دانشگاه های تهران، شیراز ،شهید چمران اهواز و دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج
شرکت در کمیته های علمی ملی و بین المللی بعنوان صاحب نظر در رابطه با تک یاخته شناسی و تک‌یاخته‌های بیماریزا، در دام و مشترک بین انسان و دام ،کمیته های علمی سازمان جهانی بهداشت بعنوان مشاور موقت سازمان جهانی خواربار و کشاورزی
FAO ،بعنوان متخصص بیماریهای تک یاخته ای منتقله بوسیله کنه و ارائه پیشنهادات موثر و ارائه طریق در رابطه با بیماریهای تک یاخته ای خونی- نسجی دام و مشترک بین انسان و دام
برقراری کارگاه آموزشی (تئوری- عملی) از طرف سازمان جهانی بهداشت بعنوان مشاور موقت 
WHO در ازبکستان به مرکز تحقیقات بیماریهای انگلی سمرقند بمنظور کشت لیشمانیا ماژور در محیطهای کشت نسج و تولید واکسن کشته نسجی لیشمانیا ماژور 
برقراری کارگاه های آموزشی تئوری و عملی تک یاخته شناسی و بیماریهای تک یاخته ای خونی نسجی دام جهت دامپزشکان سازمان دامپزشکی کشور در استانهای سمنان و خراسان


جوایز و نشانها :

 

 


دریافت لوح تقدیر به دفعات متعدد بعنوان استاد نمونه ، محقق نمونه (در سالهای 1374 لغایت 1384)، دامپزشک نمونه از طرف سازمان جهانی بهداشت، سازمان دامپزشکی، سازمان نظام دامپزشکی و وزارت جهاد سازندگی

 

 

رتبه دوم تحقیقات کاربردی در دوازدهمین جشنواره خوارزمی در سال 1377 و دریافت لوح تقدیر از رئیس جمهوری اسلامی ایران، برای طرح تحقیقاتی تولید واکسن کشته سالک

 

 

کاندیدای دریافت جایزه علمی از بنیاد علمی پرنس ماهیدال ، دانشگاه ماهیدال در سالایار ، -تایلند سال 1999

 

 

کاندیدای دریافت مدال طلا از OIE در سال 1990

 

 

دریافت نشان درجه دوم پژوهش از رئیس جمهوری اسلامی ایران در سال 1383

 

 

دریافت لوح تقدیر از سازمان جهانی بهداشت در سال 1371

 

 

تقدیر نامه رئیس مرکز تحقیقات بیماریهای گرمسیری سازمان جهانی بهداشتWHO-TDR در سال 2002

 

 

تقدیر نامه و اهداء جایزه از انستیتو انگل شناسی پزشکی سمرقند ازبکستان در سال 1382

 

 

دریافت لوح تقدیر بعنوان ارائه دهنده بهترین طرح تحقیقاتی از وزارت جهاد سازندگی در سال 1375

 

 

اعطای نشان دولتی درجه دوم پژوهش به آقای رضا هاشمی فشارکی در سال 1384

آثار :

 

 


1- تیلریوز گاوی در ایران از  انتشارات سازمان تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی و موسسه رازی / ویژگی اثر:  شناسایی و راههای تشخیص ، نشانههای بیماری تیلریوز گاوی و شناسایی گونه تیلریا آنولاتا

 

 


2-  شناسائی مصور کنه های خانواده ایکسودیده در ایران از انتشارات سازمان دامپزشکی کشور / ویژگی اثر : شناسائی کنه‌های خانواده ایکسودیده در ایران که ناقل بیماریهای تک یاخته ای خونی و خونی نسجی در دام و ویروسهای بیماریزا در انسان و دام هستند

 

 

 

 

اعطای نشان دولتی درجه دوم پژوهش به آقای رضا هاشمی فشارکی

 

 

اعطای ‌نشان ‌دولتی‌ درجه ‌دوم ‌پژوهش ‌به ‌آقای
‌رضا هاشمی ‌فشارکی
شماره‌ : .16163ت 32905 ه¨
تاریخ : 1384.03.16
نهاد ریاست جمهوری ـ وزارت جهاد کشاورزی
هیأت‌وزیران در جلسه مورخ 1384.3.8 بنا به پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی و به استناد
ماده (7)قانون تعیین حدود وظایف و اختیارات و مسؤولیتهای ریاست جمهوری اسلامی
ایران ـ مصوب 1365ـتصویب نمود:
نشان دولتی "درجه دوم پژوهش‌"به آقای رضاهاشمی فشارکی اعطا شود.
 معاون اول رییس‌جمهور

 

 

لازم  به یاد اوری است در سامانه پایگاه جهاد دانشگاهی   62 عنوان پژوهشی بنام ایشان ثبت گردیده است . [1]

 

 

 

نام و نام خانوادگی: رضا هاشمی فشارکی

متولد:  سال 1315- مشهد -ایران

 

سوابق تحصیلی

1- دکتری دامپزشکی از دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران 1340

2- دوره آموزشی – تحقیقاتی در رشته انگل شناسی پیشرفته بخصوص تک یاخته شناسی در دانشکده دامپزشکی آلفرپاریس فرانسه وانستیوبیماریهای گرمسیری، انستیتو تحقیقات بیماریهای دامی وانستیوپاستور فرانسه

پاریس به مدت9 ماه (1965) 

3- دوره آموزشی – تحقیقاتی در مرکز تحقیقاتی بیماریهای گرمسیری اسکاتلند (ادنبرگ) انگلستان دررشته تک یاخته شناسی بخصوص تک یاخته های خونی دام به مدت چهارماه (1977) 

4- دوره آموزشی – تحقیقاتی دردانشکده بهداشت وبیماریهای گرمسیری دانشگاه لندن دررشته تک یاخته شناسی پیشرفته بخصوص تک یاخته های بیماریزای انسان به مدت 30روز(1988) 

5- دوره آموزشی تحقیقاتی در دانشکده بهداشت وبیماریهای گرمسیری دانشگاه لندن دررشته تک یاخته شناسی (بیولوژی مولکولی ) به مدت 15روز(1990)

6- دوره آموزشی – تحقیقاتیGMPدرمرکز تحقیقاتGMPهنگ کنگ وابسته به N I Hآمریکا به مدت 15 روز(2002)

 

سوابق خدمتی در موسسه رازی 

1- شروع کار در تاریخ 17/1/1343 در آزمایشگاه تک یاخته شناسی بعنوان کار آموز 

2- استخدام رسمی در سال 1344 وگذراندن مراتب دستیار درجه 1، معاون آزمایشگاه ،رئیس آزمایشگاه تک یاخته شناسی درطی سالهای 1346 لغایت 1356  

3- درتاریخ 1/1/1356 طبق آئین نامه استخدامی داوطلبان اشتغال وشاغلین خدمات علمی وتحقیقاتی کشاورزی و منابع طبیعی ورای هیئت ممیزه سازمان تحقیقات کشاورزی به سمت استاد پژوهش 

4- در تاریخ5/6/1359 به سمت رئیس بخش تک یاخته شناسی و حشره شناسی  موسسه رازی 

5- درتاریخ5/7/1361 با حفظ  سرپرستی بخش تک یاخته شناسی و حشره شناسی به سمت معاونت امور تحقیقات دامپزشکی وتشخیص بیماریهای دام وطیور لغایت 17/12/1367 

6- درتاریخ 17/12/1367 انتخاب مجدد به سمت ریاست بخش تحقیق ،تولید وتشخیص بیماریهای تک یاخته ای لغایت29/12/1384

 

سوابق پژوهشی وآموزشی

1- انجام بیش از 77 طرح تحقیقاتی ملی و7 طرح تحقیقاتی بین المللی با سازمان جهان بهداشت در رابطه با تک یاخته های بیماریزای خونی وخونی نسجی  دام ومشترک بین انسان ودام 

2- موفقیت درکشت معلق سویه های تیلریا ، عامل تیلریوزگاوی وموفقیت در تولید واکسن کشت نسجی تیلریا آنولاتاجهت مایه کوبی گاوهای اصیل ودورگ با استفاده از دو سویه و سپس بااستفاده از یک سویه(فعالیت

گروهی) 

3- شناسائی گونه جدیدی از تک یاخته های حیوانی بنام ( بابزیا کراسا) برای اولین بار در سطح بین الملی وثبت آن در کتب تاکسونومی

4- شناسائی گونه جدیدی از تک یاخته های حیوانی بنام تبلریا اورنیتالیس برای اولین بار درایران  

5- تولید واکسن  کشته آزمایشی و کشت نسجی لیشمانیاماژر ( Leishmania major ) عامل سالک روستائی برای اولین بار در سطح بین المللی(فعالیت گروهی)

6- انتشار 87  مقاله  علمی در مجلات معتبر ملی وبین المللی ، آرشیو موسسه رازی و کنگره های انگل شناسی،  تک یاخته شناسی ملی وبین المللی در رابطه با انجام طرحهای تحقیقاتی

7- تدریس درس تک یاخته شناسی وانگل شناسی در دانشکدهای دامپزشکی ، بهداشت ودانشکده کشاورزی دانشگاه تهران وتدریس قسمتی از تک یاخته شناسی دردوره های تخصصی انگل شناسی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران ، دانشکده دامپزشکی دانشگاه چمران ودانشکده پزشکی دانشگاه شیراز از سال 1361 لغایت1383 

8- تدریس تئوری و عملی تک یاخته شتاسی و کشت تک یاخته های خونی و نسجی در کارگاههای آموزشی  انگل شناسی جهت دامپزشکان سازمان دامپزشکی در موسسه رازی، در سازمان دامپزشکی استانهای خراسان

، سمنان و هرمزگان از سال1365 تا1386 

9- مدیریت کارگاه آموزشی تئوری وعملی کشت لیشمانیاماژر به عنوان مشاور موقت سازمان جهانی بهداشت در مرکز تحقیقات انگل شناسی پزشکی ازبکستان- سمر قند سال1381 

10- انتشار کتاب تیلریوزگاوی در ایران(1365)

11-  انتشار کتاب راهنمای مصور شناسائی کنه های خانواده ایکسودیده  در ایران(1381)

12- تدریس واکسن شناسی و واکسنهای انگلی جهت دانشجویان دوره تخصصی انگل شناسی- دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران در سال 1385

13- تدریس واکسن شناسی و واکسنهای انگلی جهت دانشجویان دوره تخصصی انگل شناسی داشگاه چمران( اهواز) - در سالهای 1386 و 1388

 

جوائزو تشویقات

1- تشویق نامه وزارت کشاورزی وقت در رابطه با تنظیم وتدوین برنامه پنج ساله تحقیقات (1365) 

2- محقق نمونه وزارت جهادسازندگی و دریافت لوح تقدیر (1379) 

3- کاندیدای دریافت مدال طلا از ایران ، سازمان OIE (1990)   

4- تقدیر نامه رئیس مرکز تحقیقات بیماریهای گرمسیری سازمان جهانی بهداشت و دبیر کمیته تخصصی لیشمانیوز این مرکز در رابطه با تولید اولین نمونه آزمایشی واکسن کشته سالک(1990)

5- لوح تقدیر بعنوان مجری طرح تحقیقاتی نمونه از موسسه رازی : در مورد تولید انبوه واکسن آزمایشی کشته اتو کلاو شده وذوب ومنجمد شده سالک روستائی(1375) 

6- لوح تقدیربعنوان دامپزشک نمونه از سازمان دامپزشکی کشور (1379) 

7- تقدیر نامه رئیس انستیتو تحقیفات انگل شناسی پزشکی سمرقندازبکستان ورئیس مرکز تحقیقات بیماریهای گرمسیری (WHO-TDR ) در رابطه با راه اندازی کشت مو نو فاز یک  لیشمانیاماژر وآموزش تئوری وعملی تنظیم

وتدوین مستندات واکسن زنده تخفیف حدت یافته  لیشمانیا ماژر در ازبکستان1381

8- لوح تقدیر از سازمان نظام دامپزشکی کشور بعنوان دامپزشک نمونه (1381) 

9- دریافت نشان دولتی درجه دوم پژوهش ازدست ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران در سال 1384 

10- لوح تقدیر از سازمان تحقیقات و آموزش کشاورزی بمناسبت دریافت نشان درجه دو پژوهش در سال1384 

11- لوح تقدیر از موسسه رازی بعنوان مجری طرح تحقیقاتی نمونه (رتبه اول) :دررابطه با بررسی بالینی پیرورازی ( سولفات کینورونیم ) سنتز شده در ایران بر ضد بابزیوز (1384)

 

پایان نامه های تحقیقی وعمومی

1- شش پایان نامه دکترای تخصصی انگل شناسی درمورد تک یاخته های بیماریزادردام ومشترک بین انسان ودام بعنوان استاد ومشاور

2- 9پایان نامه دکترای عمومی دامپزشکی بعنوان استاد راهنما واستاد مشاور درمورد تک یاخته های بیماریزای دام

 

 

 

 

     

 

 

 


منبع :

 

 

 سایت خبری شفانیوز 

 

 

https://www.chekhabara.com/l4c0ngl/بیوگرافی_دکتر_رضا_هاشمی_فشارکی

 

 

http://www.hakimemehr.ir/fa/news/2495/زندگینامه-پربار-محقق-بزرگ-دامپزشکی-کشورمان-استاد-دکتر-سید-رضا-هاشمی-فشارکی-عکس

 

http://pasouk.ir/%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D9%85%D8%A7/%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1-%D8%B1%D8%B6%D8%A7-%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%DB%8C

 

http://rc.majlis.ir/fa/law/show/123322

http://www.fesharak.blogfa.com/post-59.aspx

http://pasouk.ir/درباره-ما/دکتر-رضا-هاشمی-فشارکی

http://javadfesharaki.blog.ir/1397/02/29/دکترسید%20رضا%20هاشمی%20فشارکی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۲/۲۹