***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

منتشر شده در فاش نیوز ، 15 اردیبهشت 1403 ،  دکتر سید جواد هاشمی فشارکی

شناسه خبر : 110285
شنبه 15 اردیبهشت 1403 , 16:39

http://fashnews.ir/fa/news-details/110285/%DB%B1%DB%B4-%D9%88%D8%AC%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D8%B8%D9%84%D9%88%D9%85%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%B5%D8%A7%D8%AF%D9%82-%D8%B9-/

السلام عَلَى جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ الصَّادِقِ خَازِنِ الْعِلْمِ الدَّاعِی

14 وجه از مظلومیت امام صادق (ع)

در این نوشتار شمه ای اجمالی از مظلومیتهای امام جعفر صادق (ع) تبیین شده است .

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی

امام جعفر صادق(ع) ششمین امام آخرین دین الهی است که به مدت ۳۴ سال (۱۱۴ تا ۱۴۸ق) امامت جامعه را بر عهده داشت .و  به جهت ضعف حکومت اموی، فعالیت جهاد علمی گسترده ای داشتند و بدین سبب مذهب شیعه اثنی عشری ،مذهب جعفری نیز گفته میشود. علیرغم جایگاه رفیع امام صادق (ع) ، مظلومیت های زیادی در خصوص آن عالم الهی وجود داشته و دارد که بصورت اجمالی بدین قرار است :

  1. غصب حکمرانی پدر ( امام باقر ) و پدر بزرگ امام ( امام سجاد ) بر جامعه اسلامی که بهترین خلق بودند و مقام آنان را بدترین افراد روی زمین غصب کردند و بناحق بر مسلمانان حاکم شدند .
  2. مظلومیت در حق پدر و اصلابش که آنان را به شهادت رساند و وی در دوره  خردسالی و جوانی  فرزند شهید و نوه شهید بود .
  3. امام صادق (ع) ولی الله و منصوب الهی در سلسله امامت بود ولی ابتدا بنی امیه و سپس بنی عباس حکمرانی امام بر جامعه اسلامی را غصب کرده و مانع محرومیت از حق حکمرانی امام برای مسلمین شدند و مسلمین از فیوضات وی محروم شدند . 
  4. در طول زندگانی و امامت۳۴ ساله ، امام صادق (ع) بشدت در فشار و محدودیت توسط حاکمان جور اموی وعباسی بودند وموانع زیادی در فیض بخشی آن خازن علم ، منبع نورانی و معنوی بودند .
  5. حمله شبانه ماموران منصور دوانیقی دومین طاغوت عباسی به خانه و هتک حرمت امام (ع) شده و درب خانه امام را آتش زدند .
  6. ماموران حاکم ظالم عباسی اجازه امامه برسرگذاشتن و... ندادند و امام را با سر و پاى برهنه، با همان وضع خانگی، پای پیاده بردند .
  7. امام معصوم (ع) توسط منصور غاصب وظالم با مسموم کردن در سن 65 سالگی مظلومانه به شهادت رسانند.
  8. این ظلمها و ستمهای وارده به امام صادق (ع) ، بر فرزندان وی نیز اعمال شدند و آنها نیز دچار محدودیت و تعدی و شهادت قرار گرفتند.
  9. ستم به امام در بعد از شهادت نیز ادامه داشت و تا مدتها محدودیت برای زوار قبر شریف و مطهر ایشان و پدر و پدر بزرگ و جدش امام حسن (ع) در قبرستان بقیع بوجود آوردند .
  10.  تخریب بقعه مطهر 4 امام مظلوم ، یک‌بار به دست وهابیون سعودی در سال ۱۲۲۰ هجری یعنی زمان سقوط دولت اول سعودی‌ها توسط حکومت عثمانی روی‌ داد و یک‌بار در۳۱ فروردین ۱۳۰۵ و هتک حرمت و غارت ضریح مطهر و اثار اسلامی این مکان مقدس توسط وهابیون صورت میگیرد .
  11.  محدودیت شدید وجسارت و توهین برای زوار و حجاج علاقمند به زیارت قبور مطهر ائمه در سالهای اخیر از سوی وهابیون صورت میگیرد و مانع از زیارت می شوند.
  12. در شب شهادت امام صادق (ع) قبر امام ، کاملا تاریک و بی شمع و چراغ بوده و امکان حضور زایر وجود ندارد و کاملا خلوت می باشد .
  13. گرچه بعد از انقلاب اسلامی دامنه برگزاری مناسبت روز میلاد و روز شهادت امام (ع) برنامه های متنوع و گسترده ای برگزار میشود ، لکن هنوز بسیاری از شیعیان آن امام خوبیها را بدرست نمی شناسند و نمی شناسیم .
  14.  علیرغم برجای ماندن بیش از 35 هزار حدیث گهربار در زمینه های مختلف از امام ششم (ع) ، بسیاری از آنان را در جامعه اسلامی عمل نمیکنیم . که بایستی نهضت علمی فراگیری ایجاد شده و در ابعاد مختلف جامعه پیاده سازی شود .

********************************************* 

دیگر یادداشتهای منتشر شده در رسانه های مختلف 

   ( چنانچه روی عنوان بزنید ، صفحه آن باز شده و می توانید متن کامل انرا مطالعه بفرمایید )

 https://javadfesharaki.blog.ir/page/%DB%8C%D8%A7%D8%AF%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%B1%D8%B4%D8%AF%D9%87%202

و ادامه آن در :

https://javadfesharaki.blog.ir/page/%DB%8C%D8%A7%D8%AF%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%B1%D8%B4%D8%AF%D9%87

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی