***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

کتر فشارکی رییس مرکز توسعه و فن آوری موسسه تحقیقاتی صنایع دفاع،

 

http://www.old.acecr.ac.ir/frmArticle_fa-IR.aspx?ID=375283&CategoryID=22

 

همایش دستاوردهای علمی - صنعتی ایران اسلامی در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد

همایش یکروزه دستاوردهای علمی صنعتی ایران اسلامی در تالار شهید فتوحی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد. 
به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در این همایش که با حمایت اداره کل امور فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری، مدیریت امور فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه صنعتی اصفهان و انجمن علمی صنعتی پژوهشی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد، دکتر حسین فقیهیان معاون سوخت سازمان انرژی اتمی، دکتر فشارکی رییس مرکز توسعه و فن آوری موسسه تحقیقاتی صنایع دفاع، دکتر خیام نکویی رییس موسسه تحقیقات بیوتکنولوژی ایران و دکتر نصر اصفهانی مدیر پژوهشکده رویان پایگاه تحقیقات اصفهان سخنرانی کردند. 
دکتر غلامرضا قربانی، رییس دانشگاه صنعتی اصفهان در سخنرانی خود در افتتاحیه این همایش با اشاره به اهمیت جهاد علمی در این برهه زمانی از آغاز این جهاد در کشور ابراز رضایت کرد و افزود: متاسفانه بودجه پژوهشی اختصاص یافته به دانشگاه‌ها در برابر برنامه‌های پژوهشی پیش بینی شده، مقدار ناچیزی است که امیدواریم این مساله نیز در جلسات شورای عالی عتف به ریاست رییس جمهور برطرف شود. 
دکتر حسین فقیهیان نیز در گزارشی در خصوص چرخه سوخت هسته‌یی و موقعیت ایران در این امر به چگونگی تولید انرژی الکتریکی با استفاده از شکافت هسته‌یی و همچنین معرفی فرآیندهای اکتشاف و استخراج اورانیم، تولید کیک زرد، تبدیل و غنی سازی اورانیم، تولید سوخت هسته‌یی و مصرف آن در نیروگاه و پسمانداری پرداخت. 
وی در ادامه با اشاره به اهمیت انرژی هسته‌یی به عنوان یک رویکرد جهانی گفت: علی رغم تبلیغات سوء در مورد تاسیسات هسته‌یی و فناوری تولید سوخت هسته‌یی، این تاسیسات از ایمن‌ترین انواع تاسیسات تولید انرژی در دنیا هستند و امروزه در امر سوخت هسته‌یی، تقاضا از تولید به شدت پیشی گرفته است.

١٧:١٩ ٢٥/٠٢/١٣٨٦

 

http://www.old.acecr.ac.ir/frmArticle_fa-IR.aspx?ID=375283&CategoryID=22


 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۲/۳۰