***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** بنام خدا * پایگاه جامع اطلاع رسانی موضوعات عمومی و تخصصی زیر : ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** بنام خدا * پایگاه جامع اطلاع رسانی موضوعات عمومی و تخصصی زیر : ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

# با : سلام و تهیت # و # خوشامدگویی #
***برای یافتن مطالب مورد نظر: داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی" شوید.
***این پایگاه : بصورت مستمر درحال بارگزاری اطلاعات می باشد.
***مطالب خود را : جهت بارگزاری ارسال بفرمایید .-- موفق باشید --

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

مهندس محمد فشارکی

بررسی تأثیر مشخصات خاکریز در خط ریلی بر کاهش ارتعاشات ناشی از عبور قطار


 بررسی تأثیر مشخصات خاکریز در خط ریلی بر کاهش ارتعاشات ناشی از عبور قطار


سال انتشار ۱۳۸۸
محل انتشار: یازدهمین همایش بین المللی حمل و نقل ریلی
نویسندگان: مرتضی اسماعیلی - محمد فشارکی
تعداد صفحات: ۱۷ | زبان ارائه مقاله: فارسی



شخصات نویسندگان مقاله بررسی تأثیر مشخصات خاکریز در خط ریلی بر کاهش ارتعاشات ناشی از عبور قطار

  مرتضی اسماعیلی - استادیار دانشکده مهندسی را هآهن، دانشگاه علم و صنعت ایران
  محمد فشارکی - دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشکده مهندسی را هآهن، دانشگاه علم و صنعت ای

چکیده مقاله:

یکی از مهم ترین مشکلات بهره برداری از خطوط را هآهن درون ش هری و بین ش هری، ارتعاشات ناشی ازعبور قطار می باشد. این ارتعاشات ضمن آسیب رساندن به زیرساخت های خط ریلی، باعث عدم آسایش ساکنان اطراف خط می گردد. به کارگیری مصالح طبیع ی خاکریز در خط ریلی، علاوه بر ایجاد تکیه گاهی مناسب برای بالاست و سیستم روسازی، به عنوان یک عامل بالقوه باعث کاهش سطح ارتعاشات و میرایی آنها در محیط نیز می گردد. با نگاهی به مدل های تحلیلی ارایه شده جهت بررسی ارتعاشات ایجاد شده در خط ریلی، ملاحظه می گردد که در عمده مدل ه ای موجود، تاثیر هریک از اجزا و به ویژه اثر مصالح خاکی،به روشنی مورد بررسی قرار نگرفته است. لذا در مقاله حاضر با توسعه مدلی تحلیلی، ضمن منظورنمودن ش رایط دینامیکی بار ناش ی از عبور قطار، علاوه بر بررس ی اث رات اجزای مختلف خط، بر میزان سرعت ارتعاشات ایجاد شده، اثر خاکریز را هآهن نیز به طور ویژه مورد مطالعه قرار گرفته است. برای این منظورمعادلات دیفرانس یل حاکم بر ش رایط دینامیکی خط، بر اساس ارتعاش جرم- فنر- میراگر، در مدل هرمی توسعه یافته، تشکیل و به صورت عددی توسط برنامه MATLAB حل شده است. به منظور بررسی تاثیر خاکریز در مقایسه با سایر پارامترهای مؤثر در تحلیل دینامیکی خط، بر روی دامنه بار محوری و سرعت عبور قطارو همچنین ضخامت، س ختی و میرایی خاکریز تحلیل حساس یت انجام شده و قابلیت بالای این مصالح در کاهش ارتعاشات، نشان داده شده است. نتایج تحلی لهای صورت گرفته، نشان دهنده آن است که تا ضخامت حدود 3 متر، خاکریز راه آهن، تاثیر قابل ملاحظه ای در کاهش ارتعاشات خط، نشان م یدهد

کلیدواژه‌ها:

خاکریز، سختی، میرایی، ارتعاش، سرعت حداکثر

کد مقاله/لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است و به عنوان سند ثبت مقاله در مرجع سیویلیکا مورد استفاده قرار میگیرد:
https://www.civilica.com/Paper-RTC11-RTC11_111.html 
کد COI مقاله: RTC11_111





https://www.civilica.com/Paper-RTC11-RTC11_111=بررسی-تأثیر-مشخصات-خاکریز-در-خط-ریلی-بر-کاهش-ارتعاشات-ناشی-از-عبور-قطار.html






موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۶/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی