***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

سلمان از مبدعان پدافند غیرعامل بود

شنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۷، ۰۵:۳۱ ق.ظ

دکترسید جواد هاشمی‌فشارکی

مشاور عالی سازمان پدافند غیرعامل:سلمان از مبدعان پدافند غیرعامل بود

خبرگزاری فارس: مشاور عالی سازمان پدافند غیرعامل گفت: استفاده از اصل غافلگیری و دفاع غیرعامل با استفاده از عوامل و امکانات موجود در پیشنهاد حفر خندق توسط سلمان فارسی قابل ردگیری است.

 

سید جواد هاشمی‌فشارکی امروز در حاشیه کنگره بین‌المللی سلمان فارسی که در کازرون در حال برگزاری است، در گفت‌وگو  با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: امروزه در جنگ‌های مدرن عنوان می‌شود که باید با استفاده از پدافند غیرعامل به گونه‌ای عمل کرد که آسیب‌پذیری در زیرساخت‌ها به حداقل ممکن برسد زیرا این مسئله ارتباط نزدیکی با امنیت ملی دارد.

وی گفت: زمانی که زیرساخت‌ها مورد تعرض قرار گیرد، علاوه بر خسارت‌های مادی و معنوی، امنیت نیز تهدید می‌شود.

فشارکی به تعریف تهدید اشاره کرد و افزود: تهدید قابلیت‌هایی است که دشمن به صورت بالقوه یا بالفعل برای دست‌یافتن به مقاصد خود به کار می‌گیرد به طوری که ثبات سیاسی و امنیت ملی را به خطر می‌اندازد و می‌تواند در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و نظامی بروز کند.

هاشمی بیان کرد: پس از کسب خبر حمله مشرکین به مدینه در سال 51 هجری که به جنگ خندق یا احزاب مشهور شد، پیامبر شورای نظامی تشکیل داد که آیا در شهر بمانند یا خارج شوند.

وی تصریح کرد: سلمان فارسی پیشنهاد داد مسلمانان مدینه در شهر بمانند اما دور شهر در شمال، مدینة‌النبی را برای ایمنی از حمله مشرکین خندق حفر کنند.

هاشمی که در این کنگره مقاله‌ای با عنوان نقش اندیشه دفاعی سلمان فارسی در صدر اسلام ارائه کرده است، ابراز داشت: این پیشنهاد که می‌توان آن را در زمره اقدامات در زمینه دفاع غیرعامل برشمرد با استفاده از اصل غافلگیری سبب شکست سنگین کفار شد.

به گزارش فارس، در مراسم اختتامیه کنگره بین‌المللی سلمان فارسی از تدوین‌کنندگان مقالات برتر تجلیل می‌شود.

انتهای پیام/و20/ض1002

کازرونکنگره سلمان فارسیپدافند غیرعامل

 

https://www.farsnews.com/news/13910811000534/%D8%B3%D9%84%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D8%A8%D8%AF%D8%B9%D8%A7%D9%86-%D9%BE%D8%AF%D8%A7%D9%81%D9%86%D8%AF-%D8%BA%DB%8C%D8%B1%D8%B9%D8%A7%D9%85%D9%84-%D8%A8%D9%88%D8%AF

 

 

https://www.farsnews.com/printnews/13910811000534

 

کد خبر: ۱۶۱

صفحه نخست » مطالب

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۵

مشاور عالی سازمان پدافند غیرعامل:

سلمان از مبدعان پدافند غیرعامل بود

مشاور عالی سازمان پدافند غیرعامل گفت: استفاده از اصل غافلگیری و دفاع غیرعامل با استفاده از عوامل و امکانات موجود در پیشنهاد حفر خندق توسط سلمان فارسی قابل ردگیری است.

 

به گزارش پایداری ملی، سید جواد هاشمی‌فشارکی امروز در حاشیه کنگره بین‌المللی سلمان فارسی که در کازرون در حال برگزاری است، در گفت‌وگو  با فارس در این شهرستان اظهار داشت: امروزه در جنگ‌های مدرن عنوان می‌شود که باید با استفاده از پدافند غیرعامل به گونه‌ای عمل کرد که آسیب‌پذیری در زیرساخت‌ها به حداقل ممکن برسد زیرا این مسئله ارتباط نزدیکی با امنیت ملی دارد.

وی گفت: زمانی زیرساخت‌ها مورد تعرض قرار گیرد، علاوه بر خسارت‌های مادی و معنوی، امنیت نیز تهدید می‌شود.

فشارکی به تعریف تهدید اشاره کرد و افزود: تهدید قابلیت‌هایی است که دشمن به صورت بالقوه یا بالفعل برای دست یافتن به مقاصد خود به کار می‌گیرد به طوری که ثبات سیاسی و امنیت ملی را به خطر می‌اندازد و می‌تواند در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و نظامی بروز کند.

هاشمی بیان کرد: پس از کسب خبر حمله مشرکین به مدینه در سال 51 هجری که به جنگ خندق یا احزاب مشهور شد، پیامبر شورای نظامی تشکیل داد که آیا در شهر بمانند یا خارج شوند.

وی تصریح کرد: سلمان فارسی پیشنهاد داد مسلمانان مدینه در شهر بمانند اما دور از شهر در شمال مدینة‌النبی را برای ایمنی از حمله مشرکین خندق حفر کنند.

هاشمی که در این کنگره مقاله‌ای با عنوان نقش اندیشه دفاعی سلمان فارسی در صدر اسلام ارائه کرده است، ابراز داشت: این پیشنهاد که می‌توان آن را در زمره اقدامات در زمینه دفاع غیرعامل برشمرد با استفاده از اصل غافلگیری سبب شکست سنگین کفار شد.

به گزارش فارس، در مراسم اختتامیه کنگره بین‌المللی سلمان فارسی از تدوین‌کنندگان مقالات برتر تجلیل می‌شود.

 

برچسب ها: سلمان فارسی ، پدافند غیرعامل

 

http://paydarymelli.ir/fa/news/161/%D8%B3%D9%84%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D8%A8%D8%AF%D8%B9%D8%A7%D9%86-%D9%BE%D8%AF%D8%A7%D9%81%D9%86%D8%AF-%D8%BA%DB%8C%D8%B1%D8%B9%D8%A7%D9%85%D9%84-%D8%A8%D9%88%D8%AF

 

کنگره بین المللی سلمان فارسی 

برگزارکننده : وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی- استانداری فارس - نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس- دفترامام جمعه کازرون - فرمانداری کازرون -حوزه علمیه قم - حوزه علمیه کازرون - دانشگاه تهران - دانشگاه شیراز - دانشگاه سلمان فارسی - دانشگاه آزاد اسلامی کازرون - بنیاد فارس شناسی- اداره کل ارشاد اسلا�

10 تا 11 آبان ماه 1391

کنگره بین المللی سلمان فارسی

 

https://www.bahamayesh.com/cnf/811/

 

کد خبر: ۲۴۴۱۳۸۹

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۱ - ۲۰:۱۶

صفحه اصلی » شعب استانی » فارس » اجتماعی

پ

کنگره سلمان فارسی آغازی جهت حرکت عمیق فرهنگی در کشور باشد

گروه اجتماعی: امام جمعه کازرون ابراز امیدواری کرد: اولین کنگره بین‌المللی سلمان فارسی آغازی جهت یک حرکت عمیق فرهنگی در کشور باشد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) شعبه فارس، حجت‌الاسلام محمد خرسند، نماینده ولی فقیه در شهرستان کازرون شامگاه چهارشنبه، ۱۰ آبان‌ماه در افتتاحیه اولین کنگره بین‌المللی سلمان فارسی در این شهرستان با تبریک ایام دهه ولایت و امامت و میلاد امام هادی (ع) گفت: شهرستان کازرون با وجود ۱۱۰۰ شهید دفاع مقدس که به فرمود مقام معظم رهبری وادی علم و ادب و تربیت انسان‌های برجسته است، دارای تاریخ پر افتخاری است که علاوه بر اینکه نسبت سلمان فارسی چهره شاخص برجسته اسلام به این منطقه، دارای افراد برجسته و شاخص دیگری نیز است که گرچه به فرموده مقام معظم رهبری نباید گفت سلمان فارسی از فارس و ایرانیان است بلکه باید گفت فارس و ایران از سلمان فارسی است.
وی افزود: این کنگره در پاسداشت شخصیتی برگزار شد که طبق برخی روایات سلمان فارسی اسم اعظم خدا را می‌دانست و همان‌که دانا به علم اولین و آخرین، اصبح، اعلم و لقمان حکیم امت اسلامی بود.
حجت‌الاسلام خرسند ابراز امیدواری کرد: این نشست بتواند بر معرفی شایسته این صحابی بزرگ پیامبر اعظم (ص) به وظیفه خود عمل کند و این کنگره آغازی برای یک حرکت عمیق فرهنگی در سطح کشور و حتی امت اسلامی باشد.
امام جمعه کازرون تصریح کرد: امروز امت اسلامی با بازگشت به معیارهای اسلامی در مرحله بیداری اسلامی قرار گرفته و تمسک به شخصیت‌هایی چون سلمان که دارای روح حقیقت‌جویی بود، آن‌ها را در رسیدن به حقیقت محض که همان اسلام ناب محمدی است، یاری کند.
وی اظهار کرد: این کنگره که به فرموده آیت‌الله العظمی آملی فرصتی است برای تدوین شناسنامه توحیدی ایران باستان، انشاءالله با این دیدگاه و به دور از تعصبات منطقه‌ای، جغرافیایی و قومی به‌صورت سالانه و یا دو سالانه جهت معرفی این صحابی برگ رسول خدا (ص) تشکیل شود.
حجت‌الاسلام خرسند خاطرنشان کرد: برگزار کنندگان این کنگره با تکیه بر فرمایش مقام معظم رهبری که فرمود نباید گفت سلمان فارسی از فارس و ایرانیان است بلکه باید گفت فارس و ایران از سلمان فارسی است؛ با این دیدگاه آمادگی کامل خود را جهت همکاری و برگزاری این همایش در سال‌های آینده در استان‌های دیگر اعلام می‌کنند.
یادآور می‌شود نخستین کنگره بین‌المللی سلمان فارسی امشب قرائت پیام آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس حوزه‌های علمیه کشور در کازرون افتتاح شد.

 

https://fars.iqna.ir/fa/news/2441389/%D9%83%D9%86%DA%AF%D8%B1%D9%87-%D8%B3%D9%84%D9%85%D8%A7%D9%86-%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D8%A2%D8%BA%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%AC%D9%87%D8%AA-%D8%AD%D8%B1%D9%83%D8%AA-%D8%B9%D9%85%D9%8A%D9%82-%D9%81%D8%B1%D9%87%D9%86%DA%AF%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D9%83%D8%B4%D9%88%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D8%B4%D8%AF

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۶/۳۱