***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

مرحوم حاج سید محمد هاشمی فشارکی

دوشنبه, ۹ مهر ۱۳۹۷، ۰۵:۳۵ ق.ظ

 

 

#مجلس_ترحیم📢👆

حاج سید محمد هاشمی فشارکی
پدر شهید حاج #سید_ابوالفضل_هاشمی


#مسجد_شهدای_اسلام 🇮🇷
🕌 http://sapp.ir/masjed_shohada

 

#########################################

زندگی نامه شهید

منبع : کتاب گنجینه معارف شهدای فشارکی(سفارشها و نواهای آسمانیان) ، ستاد یادواره شهدا ، دکتر سیدجواد هاشمی فشارکی ، انتشارات وانیا ، 1397، ص 378 الی 381

............................................

 

زندگی نامه : 

شهید هاشمی فشارکی، سید ابوالفضل( سید عباس)

 

نام پدر: سیدمحمد  تاریخ تولد: 2/01/1321  تاریخ شهادت: 5/01/1361

 

  1. زندگی‌نامه:

 

  • شهید سید عباس هاشمی فشارکی، معروف به سید ابالفضل، دوم فروردین 1321، در روستای فشارک اصفهان چشم به جهان گشود. نام پدر وی حاج سید محمد و مادر ایشان خدیجه سادات (مطهرسادات) بود.

 

  •  وی از همان اوان کودکی در یادگیری و بازگویی قرآن، و تاریخ اسلام و همچنین احوالات ائمه اطهار(ع) علاقه بسیار زیادی از خود نشان می‌داد.

 

  • در زمان تحصیل در دبستان حافظ فشارک علاوه بر تحصیل در انجام امور خانه و کمک به پدر و مادر موثر و مفید و پر تلاش بود. ایشان پس از اتمام دوره ابتدایی جذب مشاغل آزاد گردید و ضمن فعالیت در امور فرهنگی، مذهبی یکی از فعالان و معتمدین حرفه تریکوبافی بشمار می‌آمد.و همواره می‌کوشید تا در کار و امور دینی وظیفه خویش را به نحو احسن انجام دهد. در همین راستا با همیاری فامیل دسته زنجیرزنی در روستای فشارک راه‌اندازی کرد. و هر ساله در ایام شهادت ائمه اطهار(ع) با مداحی و هدایت دسته زنجیرزنی شوری وصف ناپذیر به مراسم سوگواری می‌بخشید. و بیشتر اوقات هنگام عزاداری با پای برهنه و ظاهری شوریده و غمگین در کوچه پس کوچه‌های خاکی فشارک به عزاداری می‌پرداخت. همچنین ایشان هرساله در مراسم تعزیه خوانی با نقش معین البکاء شرکت می‌نمود.

 

  • وی در سال1348 با دختر حاج سید اسماعیل هاشمی فشارکی ازدواج کرد و صاحب سه پسر و یک دختر شد.

 

  • از خصوصیات بارز شهید سید ابوالفضل این بود،که از تجمل‌گرایی و اشرافی‌گری می‌گریخت و بسیار صریح و شجاع بود و در مسائل عقیدتی و سیاسی با کسی تعارف نداشت. خصوصیاتی چون شجاعت، صریح الهجه بودن، دشمنی و مخالفت علنی با طاغوت و منافقین، علاقه و حمایت از امام از سال ۴۲، احترام شدید به روحانیت، مخالفت علنی و صریح با منحرفین و منافقین در فامیل از ایشان چهره‌ای خاص بوجود آورده که غالباً ایشان را سیدالشهداء شهدای فشارک می‌نامند.
  • وی مطیع اوامر حضرت امام (ره) بود، و بصیرت و بینش انقلابی بسیار بالایی داشت. و در زمان ریاست جمهوری بنی صدر نسبت به وی بدبین بود، و علیه بنی صدر با تمام قاطعیت روشنگری و انتقاد می‌کرد.

 

  • سید ابوالفضل مقلد حضرت امام (ره) بود. و در مبارزات مردم مسلمان ایران به رهبری امام علیه رژیم پهلوی با پخش و تکثیر اعلامیه و نوار حضوری فعال و مستمر در انقلاب داشت و در درگیری‌های خیابانی خودروی شخصی خویش را که با زحمت خریداری کرده بود. برای آوردن شن و ماسه و ساختن سنگر در اختیار انقلابیون مسلمان گذاشته بود.

 

  • شهید پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل کمیته‌های انقلاب بفرمان حضرت امام (ره) شب و روز مشغول فعالیت در کلانتری‌های 1، 6، 10، 15، و 21 و مرکزی تهران شد.ایشان در زمره فرماندهان کمیته انقلاب اسلامی بود.

 

  • وی در خلال مسئولیت در کمیته و با وجود داشتن چهار فرزند، چندین مرتبه عازم جبهه‌های نبرد حق علیه باطل گردید؛ تا اینکه در فروردین سال 1361 با استفاده از مرخصی ایام تعطیلات عازم جبهه‌های جنوب شد، و در تیپ کمیته در جبهه حضور یافت. و علاقه و ارادت وافر ایشان به قمر بنی هاشم (ع) باعث شد؛ تا در در مرحله سوم عملیات فتح المبین به واسطه انفجار مین با هدیه چشم و دستشان در پنجم فروردین 1361 در جبهه شوش دانیال به شهادت رسد. تقوا را با جهاد و عشق به ائمه(ع) و امام در هم آمیخت و با اقتدا به هم نام خود حضرت ابالفضل(ع) پیوست و بسوی مبداء هستی بال افشان شد و قطعه ۲۴ شهدای[1] بهشت زهرای تهران پذیرای پیکر مطهر ایشان گردید.

 

 

[1] قطعه 24، ردیف 118، شماره 43

 

 

######################################

وصیت نامه شهید

منبع : کتاب گنجینه معارف شهدای فشارکی(سفارشها و نواهای آسمانیان) ، ستاد یادواره شهدا ، دکتر سیدجواد هاشمی فشارکی ، انتشارات وانیا ، 1397، ص

..........................................

منبع : کتاب گنجینه معارف شهدای فشارکی(سفارشها و نواهای آسمانیان) ، ستاد یادواره شهدا ، دکتر سیدجواد هاشمی فشارکی ، انتشارات وانیا ، 1397، ص 480

بخشی از وصیت نامه 

  1. شهید هاشمی فشارکی، سید ابوالفضل( سید عباس) فرزند سید محمد
  • امروز امام خمینی نایب بر حق امام مهدی (عج) علیه السلام می‌باشد.
  • همسرم ! اگر موفق به زیارت امام شدی،هر چهار فرزندمان را دور امام بگردان. چون اوست که ما را به سوی اسلام راستین هدایت کرد.
  • همسرم ! و‌ ای شریک در تمام زندگی من ! امروز یا صدای هل من ناصر ینصرنی امام دیگر نمی‌توانم نزد تو باشم، باید به جنگ با کفار بعثی برویم. بدان که من هر چه دارم از تو دارم و تو بودی که مرا یاری کردی تا بتوانم مقلد امام عزیزمان باشم.
  • و به شما وصیت می‌کنم، و خواهشمند از شما که اولا به مادرتان احترام زیاد بگذارید، چونکه او بسیار در زندگی موثر بوده است و حق زیاد دارد.

 

سیدعباس هاشمی فشارکی
نام پدر: سیدمحمد

شغل(ها): 
تاریخ تولد: 2-7-1321 شمسی
محل تولد: اصفهان - اصفهان - اصفهان
تاریخ شهادت : 2-1-1361 شمسی
محل شهادت : شوش
دلیل شهادت : 
گلزار شهدا: بلوک: قطعه:24 ردیف:118 شماره مزار:43 نام گلزار:بهشت زهرا شهر:تهران - تهران

http://navideshahed.com/fa/vip/45395

 

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۷/۰۹