***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

محمدعلی فشارکی، عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس تهران ....

 

 

کد خبر: ۲۵۳۴۲۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۸
 
 
گروه فعالیت‌های قرآنی: عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس تهران با بیان اینکه باید از ظرفیت تفسیر المیزان در آموزش مبانی قرآنی استفاده کنیم تاکید کرد: یکی از مهمترین روش‎ها که همان روش نبوی است، آموزش قرآن بر اساس سور مفصل است.
 
به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) محمدعلی فشارکی، عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس تهران چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه، در مراسم پایانی جشنواره شیوه‎های نوین آموزش قرآن کریم در قم، با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت‎های علمی المیزان در آموزش‎ مبانی قرآنی اظهار کرد: در مقدمه کتاب شریف تفسیر المیزان، مرحوم علامه به طور دقیق به مبحث تاریخ تفسیر اشاره کرده است.
عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت معلم تهران افزود: علامه با استدلال در این مقدمه بیان می‎کند که چیزی به اسم تاریخ تفسیر نداریم و اگر می‎خواهیم به آن بپردازیم باید با عنوان تاریخ تطبیقی از آن یاد کنیم؛ وی در این مقدمه بیان می‎دارد که ۱۴ قرن از این حقیقت محض که توسط مفسران حقیقی قرآن، یعنی اهل‌بیت(ع) بیان شده است غافل بوده‎ایم.
عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس تهران، عنوان کرد: المیزان بر اساس یک روش نوین تنظیم شده است که این روش نوین ریشه در روش اصیل اهل‌بیت(ع) و پیامبر(ص) در صدر اسلام دارد و در واقع همان شیوه‌ای است که مسلمانان از آن غفلت کرده بودند زیرا قرن‎ها بود که مکتب اهل‌بیت(ع) از سوی کسانی که خود را از این معارف محروم ساخته بودند، انکار شده بود.
وی با بیان این مطلب که نباید تعلیم و تفسیر را از یکدیگر جدا دانست، گفت: باید این سوال را مطرح کرد که چه کسی یا چه کسانی از این تفکیک سود می‎برند؟ پیامبر اکرم در عملی اساسی و محوری در همه اعصار و قرون، برای رفع معضلات همه عصرها در روش تفسیر و حفظ و تعلیم راه چاره را در این کلمات نورانی قرآن به ما ارایه کرده‎اند که «و اعلموا ان فیکم رسول اللّه»؛ رسول‎الله را همیشه باید در بین امت اسلامی دید و باید مشکلاتمان را به ایشان عرضه کنیم.
لسانی فشارکی عنوان کرد: باید این حقیقت محض را پذیرفت که هیچ چاره دیگری چون رجوع به اسوه حسنه الهی نداریم و باید در همه امور به ایشان و معارف قرآنی و نبوی و اهل‌بیتی(ع) مراجعه کنیم.
وی افزود: یکی از مهمترین روش‎ها که همان روش نبوی است، آموزش قرآن بر اساس سور مفصل است که در این جا از سوره «ق» شروع به آموزش قرآن می‎کنیم؛ نه اینکه از آیات و سور دیگر غافل شویم بلکه باید بخش‌بندی و طبقه‌بندی درستی در زمینه آموزشی انجام دهیم.
این مدرس قرآن اظهار کرد: در این روش آموزشی، سور مفصل را به عنوان محدوده اولیه آموزشی بر می‎گزینیم که در این رابطه آثار بسیاری نصیب آموزش دهنده و آموزش گیرنده خواهد شد.
ویدر خاتمه تاکید کرد: روشمند شدن آموزش قرآن در شکل نوین آن نیز باید منطبق بر روش‎های پیامبر(ص) و ائمه طاهرین(ع) باشد.
 
 

 

 

 

 

http://iqna.ir/fa/news/2534211/-استفاده-از-ظرفیت‌های-المیزان-در-آموزش-قرآن-مفصلات-محور-مناسب-برای-آموزش-قرآن-

 

 

 

کد خبر: ۲۵۳۴۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۴
 
 
 
 
 
گروه حوزه‎های علمیه: مراسم اختتامیه جشنواره شیوه‎های نوین در آموزش قرآن کریم ظهر امروز با حضور مدیران، اساتید و مربیان قرآنی و قرآن‌پژوهان کشور در مجتمع یاوران مهدی(عج) برگزار شد.
 
به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) اولین جشنواره ملی شیوه‎های نوین در آموزش قرآن کریم به همت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امروز چهارشنبه، ۲۵ اردیبهشت ماه در قم برگزار شد.
حجت‎الاسلام والمسلمین حمید محمدی معاون قرآن وعترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این همایش با اشاره به اهمیت مساله شناخت شیوه‏‎های نوین در آموزش قرآن، اظهارکرد: باید دهه بعد و دهه‎های بعدی را به خوبی شناخت و روش‎هایی را برای فهم و آموزش قرآن برای نسل‎های بعدی اتخاذ کنیم.
وی افزود: یکی از مهمترین رسالت‎های جامعه قرآنی شناخت صحیح مبانی قرآن از طریق ایجاد گفتمان قرآنی در جامعه هنری به منظور استفاده از هنر در آموزش و انتقال معارف قرآنی است.
محمد علی لسانی فشارکی از دیگر سخنرانان این همایش بود که در سخنانی با اشاره به اهمیت آموزش قرآن بر اساس مبانی نبوی و اهل بیتی(ع) عنوان کرد: شیوه آموزش قرآن را باید از سنن نبوی و روایات پیدا کرد که علامه طباطبایی(ره) در مقدمه المیزان به شکل بسیار زیبایی به این مساله پرداخته است.
مرتضی خدمتکاری، دبیر این جشنواره نیز در سخنانی با ذکر این مطلب که شروع به کار این جشنواره از آذرماه سال گذشته کلید خورد، اظهارکرد: این جشنواره در دو بخش ارسال مقالات و بخش شیوه‎های عملی در بخش قرائت، حفظ، مفاهیم و همچنین کودکان برگزار شد.
وی افزود: ۲۴۶ اثر و مقاله در بخش شیوه‎های نوین آموزش قرآن کریم به دبیرخانه همایش ارسال شد که در این همایش از برترین آثار تجلیل می‎شود.
خدمتکاری عنوان کرد: تجلیل از معلمان و پیشکسوتان عرصه قرآن آموزی در کشور از دیگر برنامه‎های جشنواره شیوه‌های نوین در آموزش قرآن است.
گفتنی است در این همایش سید مهدی سیف، مهدی فاضلی و حسین ابراهیم نژاد نیز به ارایه سخن پرداختند.
این همایش ظهر امروز با معرفی برگزیدگان و اهدای جوایز به آنها به پایان رسید.
 
 

http://iqna.ir/fa/news/2534176/جشنواره-شیوه%E2%80%8Eهای-نوین-در-آموزش-قرآن-در-قم-برگزار-شد

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۷/۱۳