***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

طی حدود ۱۰ سال از محضر علمایی چون آیات عظام زنده‌یاد فشارکی و... بهره برد.



کد خبر: ۲۶۰۳۵۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۷
گروه ‌جهاد و حماسه: ۲۳مهرماه یادآور عروج بزرگ‌مردی است که دشمنان اسلام جانفشانی‌هایش را برای وحدت شیعه و سنی تاب نیاوردند و سجده‌گاهش را با خونش آذین کردند. آیت الله اشرفی اصفهانی ۳۱ سال پیش در چنین روزی، نماز ظهر را برای عروج برگزید.
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ۲۳ مهرماه‌ سالروز عروج گلی است که سجدگاه خود را برای پرپر شدن برگزید. زندگی‌اش سرشار از عشق به مولایش علی(ع) بود و همانند امام شهیدش، سجاده را برای وصال برگزید. چهارمین شهید محراب، آیت‌الله عطاء‌الله اشرفی‌اصفهانی ۳۱سال پیش در چنین روزی زمانی که سر بر سجده گذاشت، دل از دنیای فانی بست و به دیدار معبودش شتافت.
آیت‌الله اشرفی‌اصفهانی در سال ۱۲۸۱ ش در خمینی‌شهر اصفهان در خانواده‌ای روحانی متولد شد. وی تحصیلات ابتدایی را در خمینی‌شهر گذراند و در سن ۱۲ سالگی جهت ادامه تحصیل راهی اصفهان شد و طی حدود ۱۰ سال از محضر علمایی چون آیت‌الله سیدمهدی درچه‌ای، آیت‌الله سیدمحمد نجف‌آبادی و آیات عظام زنده‌یاد فشارکی و مدرس بهره برد.
ایشان دوران طلبگی خود را با نهایت عسرت و مشقت اقتصادی گذراند و در مدتی که در حوزه اصفهان بود، هر هفته فاصله میان اصفهان تا خمینی‌شهر را که دوازده کیلومتر بود طی می‌کردند.
خودش می‌گفت: دوشنبه خوراکم تمام می‌شد، سه‌شنبه دو ریال پولم را خرج می­کردم و چهارشنبه که آخرین روز تحصیل بود، بدون پول و غذا می‌گذراندم.
ایشان در توصیف شرایط تحصیلاتش در اصفهان می‌گوید: آن زمان در حجره­ای با سه نفر دیگر در مدرسه نوریه اصفهان زندگی می­کردیم. بسیاری از روزها نه چای داشتیم، نه نفت و نه قند. برای مطالعه در شب از نور چراغ نفتی توالت‌های مدرسه استفاده می‌کردم. در روزهای جمعه به یکی از مساجد دورافتاده اصفهان می­رفتم و از صبح تا عصر در آن­ مسجد درس‌های یک هفته را دوره می‌کردم. در مدت دوازده ساعتی که آنجا مطالعه می‌کردم غذای من فقط مقداری دانه ذرت برشته بود.
شهید اشرفی با همه مشکلات و مسائل آن زمان، در تحصیل علوم اسلامی و دینی جدیت به خرج می‌داد و پس از اندک زمانی از فضلا و مدرسین نامی و برجسته حوزه علمیه قم به شمار می­آمد و در سن ۴۰ سالگی اجازه اجتهاد خود را از آیت‌الله خوانساری دریافت کرد.
در سال ۱۳۳۵ ش، شهید اشرفی بنا به دستور مرحوم آیت‌الله بروجردی جهت تبلیغ و نشر معارف و احکام دین و تقویت بنیه دینی و مذهبی اهالی کرمانشاه، به آنجا اعزام و رحل اقامت افکند و پس از ورود به کرمانشاه، طلاب و شاگردان بسیاری را تربیت کرد.
با اوج‌گیری انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت آیت‌ الله امام خمینی(ره) شهید اشرفی نیز حرکت‌های وسیعی را در کرمانشاه پایه‌گذاری کرد.
شهید آیت‌الله اشرفی‌اصفهانی پس از ۸۰ سال زندگی پرافتخار و خدمت به اسلام و قرآن، توسط یکی از مزدوران آمریکا و منافقین کوردل در ساعت ۱۲:۱۵ ظهر ۲۳ مهرماه ۱۳۶۱ در سنگر نماز جمعه مسجد جامع و در محراب نماز به افتخار شهادت نائل آمد و طومار زندگی پرافتخارش نه تنها بسته نشد، بلکه ورقی دیگر خورد و نامش در صحنه گیتی مانند خورشید برای همیشه می‌درخشد.
این شهید بزرگوار در طول زندگانی پربارش خدمات بزرگی را در راستای اعتلای دین بین اسلام و به ثمر نشستن ارزش‌های دینی در جامعه انجام داد.
تأسیس حوزه علمیه امام خمینی در باختران و اداره این حوزه با بیش از ۶۰ نفر طلاب، بازسازی مدرسه مرحوم آیت‌الله بروجردی، توسعه کتابخانه مدرسه مرحوم آیت‌الله بروجردی، تأسیس حوزه علمیه جهت خواهران، از جمله اقدامات این شهید والامقام بود.
ایجاد وحدت کامل بین روحانیت شیعه و سنی به عنوان شاخص‌ترین خدمت شهید اشرفی‌اصفهانی بود، به طوری که در طول تصدی مسئولیت به عنوان امام جمعه، در این رابطه سمینارهای متعددی در شهرهای مختلف به ویژه با حضور برادران اهل سنت تشکیل داد که اثرات بسیار مطلوبی داشته است.
بازسازی مسجد جامع باختران، باز کردن شماره حساب‌های متعدد به نام مهاجرین جنگی و جبهه جنگ و بازسازی مناطق جنگی و همچنین کمک به سیل‌زدگان خوزستان و زلزله کرمان و طبس، از دیگر اقدامات این مجاهد فی‌سبیل‌الله در طول ۸۰ سال زندگانی پرثمر خود انجام داد.
زندگی‌نامه آیت‌الله اشرفی‌اصفهانی مزین به دفاع مقدس نیز است. با آغاز جنگ تحمیلی و بسیج همه‌جانبه مردم و قوای مسلح برای حضور در جبهه و پشتیبانی جبهه‌های جنگ، آیت‌الله اشرفی نیز با مهم توصیف کردن مسئله جنگ، در مدت ۲۵ ماه در تمام خطبه‌های نماز جمعه و مصاحبه‌ها و پیام‌های خود به حضور مردم در جبهه‌ها تأکید می‌ورزید.‌ 
وی علیرغم کهولت سن، مسافت‌های طولانی و راه‌های صعب‌العبور را به عشق دیدار دلاورمردان جبهه توحید، با وسایل نقلیه نظامی در شرایط دشوار می‌پیمود.
شهید اشرفی‌اصفهانی در پشت جبهه هم فعالیت‌های چشگیری داشت. وی عمر خود را صرف اعتلای اسلام کرد. شهید به مسئله وحدت بین شیعه و سنی اهمیتی فوق‌العاده می‌داد و اقدامات ایشان در این زمینه بسیار مؤثر واقع می‌شد.



http://iqna.ir/fa/news/2603553/وحدت-شیعه-و-سنی-شاخص‌ترین-خدمت-آیت‌الله-اشرفی‌اصفهانی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۷/۱۳