***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

اسلام و قرآن در وصیت‌نامه های شهدای فشارکی

دوشنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۷، ۰۱:۲۰ ق.ظ

کتاب گنجینه معارف شهدا  (آخرین سفارشها و نواهای آسمانیان فشارکی) 

 

منبع : کتاب  کتاب گنجینه معارف شهدا  (آخرین سفارشها و نواهای آسمانیان فشارکی) ، ستاد یادواره شهدا ،  سیدجواد هاشمی فشارکی ، انتشارات وانیا ، 1397، ص 146 الی 148

در متن وصیت‌نامه شهدای گرانقدر درخصوص اسلام و قرآن و امور دینی چنین بیان شده است:

  1. با قرآن انس بگیرید. هر روز حداقل یک حزب قرآن بخوانید به انسان صفای باطن می‌دهد روح را شاداب می‌نماید و مغز انسان را جلا می‌دهد. این کلام خداست و کلامی بالاتر از خدای علیم و حکیم وجود ندارد.(شهید حسین اثنی عشری)
  2. صراط مستقیم در خط محمد و آل محمد (ص) است. از اسلام و قرآن و رسول و ائمه و روحانیت جدا نشوید بلکه خود را در اختیار اینها قرار دهید. مطیع محض و بی چون وچرای اسلام باشید.(شهید حسین اثنی عشری)
  3. ... دشمنان اسلام همه کمر به نابودی اسلام و مسلمین بسته‌اند. و همه دست به هم داده و می‌خواهند که مکتب توحید و عدالت و ولایت را ازبن برکنند. تا اثری از آن نماند و اسمی از اسلام باقی نماند و به مکیدن خون مسلمین و استعمار واستثمار کردن و حکومت فرعونی خود تداوم بخشند و این امت اسلام همانند برده و بنده‌ای در جلوی آنها به خاک بیافتد. اما تا شمع وجود دارد، و تا رهبریت ما در دست ولایت و نایبان ایشان باشند به اسلام عزیز گزندی نخواهد رسید. و فعالیت آنان به نابودی خود کمک می کند. ولی در این میان امت اسلام است،که باید با عمل ثابت کند که پیرو واقعی اسلام است. و عاشقان حسین(ع) باید عشق خود را ثابت کنند. وگرنه با کلام و زبان، معاویه و یزید و صدام و طرفداران اسلامند. فقط با زبان، اسلامی بودن، همانند اسلامی بودن ملی‌گراها و غربزدگان و شرق زدگان است. مثل اسلامی بودن گرانفروشان و محتکران و مسرفین است. ( طلبه شهید حسین محمدی فشارکی)
  4. امروز اسلام غریب است. امروز حسین زمان روح الله عزیز سرش را به نیزه غربی‌ها و صدای هل من ناصر ینصرنی او بلند است،که اگر جلوی گوش دل را نگرفته‌ای باید شنیده باشی. امروز علی زمان در دل شب سرش را درچاه کرده و ناله می کند، اگر چشم دلت کور نیست باید دیده باشی. امروز یاوران موسی بن جعفر زمان در دل زندانهای هارون الرشید زمان زیر شکنجه‌ها فریاد مظلومیت سر می دهند. و خلاصه امروز ریختن خون مظلوم را امری واجل می دانند.و من و تو‌ ای برادر باید به فریادشان برسیم. ( طلبه شهید حسین محمدی فشارکی)
  5. امروز اسلام عزیز بدست شما سپرده شده است، اسلامی که سالیان زیادی توسط خون پیامبر اکرم(ص) و امیرالمؤمنین(ع) و فرزندانشان و شهید اول و شهید ثانی و هزاران مرجع و عالم شهید دیگر حفظ شده،این اسلام باید به رهبر اصلی آن که حضرت بقیه الله (عج) است، سپرده شود. وگرنه تمام آنها در روز محشر جلوی من و شما را می گیرد،و از من و تو باز خواست می کنند. و امروز باید با پیروزی جنگ اسلام علیه کفار و گسترش آن را حفظ کرد. (طلبه شهید حسین محمدی فشارکی)
  6.  امروز باید تمام کل جهان از احکام آن( اسلام) باخبر شوند.و ندای عدالت و آزادی آن باید به گوش تمام جهانیان برسد. باید امروز از سیاه پوستان آفریقا تا سرخ پوستان آمریکا همه از ندای روح بخش توحید،که همان ندای فطری هر شخص است بشنوند،که آنها با کمال علاقه به آن لبیک می‌گویند. امروز جهان به بن بست رسیده است. مادیت آن را راضی نکرده چون خود این انسان نصف آن جنبۀ مادیت دارند. و نصف دیگر آن که جنبه روحانیت و معنویت است از زندگی آنها رخت بربسته است. ( طلبه شهید حسین محمدی فشارکی)
  7. نماز اول وقت و قرائت قرآن را سر لوحه زندگی خود قرار دهید. (شهید رضا جعفری فشارکی)
  8. به عنوان آخرین وصیت به همه ی بازماندگان ! اعم از برادران روحانی، ارتشی، پاسدار، بسیج مستضعفین و نهاد‌های نظامی و انتظامی و نیروهای انقلاب اسلامی تقاضامندم تا لحظات آخر دست از یاری اسلام و امام امت بر ندارید و راه شهدای انقلاب اسلامی را ادامه دهید. (شهید عباس مطلبی فشارکی)
  9. ما امروز وظیفه داریم که از اسلام ناب محمدی (صلی الله علیه وآله) دفاع کنیم. (شهید محمد مطلبی فشارکی، فرزند رمضان)
  10. و اکیدا سفارش می‌کنم راه اسلامی ما را که با آگاهی تمام بوده، ادامه دهید و بدانید که ما آگاهانه راه قرآن را ادامه داده‌ایم و برای اسلام و قرآن به جبهه آمده‌ایم. (شهید اسدالله محمدی فشارکی)
  11. حفظ اسلام از نماز بالاتر است. زیرا اگر اسلامی وجود نداشته باشد و اسلام از بین برود دیگر کسی نماز نمی‌تواند بخواند و نماز یکی از پایه‌های اسلام است، (شهید مرتضی احمدی فشارکی)
  12. آری آنان سختی‌ها را تحمل کردند تا اسلام پایدار بماند « فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا »[1] این طوفان‌های کوچک یعنی گرسنگی و کمبود و غیره... شما را تکان ندهد. (شهید مرتضی احمدی فشارکی)
  13. مواظب توطئه دشمنان باشید، می‌خواهند با تفرقه اندازی وحدت شما را بشکنند و اسلام را نابود کنند در جماعات و نمازهای جمعه شرکت کنید زیرا منافقان از تجمع شما می‌ترسند و حضور شما در جماعات نشانه حضور در صحنه انقلاب و اسلام است (شهید مرتضی احمدی فشارکی)
  14. باید در هر مرحله با روشن کردن خطوط خط اصیل اسلام را که همان خط رهبر است و خط رهبر هم خط انبیاء است را انتخاب کرده و با قدم‌های ثابت در آن قدم بردارید. (شهید محمد مطلبی فشارکی فرزند رمضان)
  15. راه شهیدان که همان تحکیم بخشیدن اسلام به سراسر جهان می‌باشد را ادامه دهید. (شهید مهدی مطلبی فشارکی فرزند علی اصغر)
  16. ما از اسلام و وطن خود دفاع می‌کنیم اما دشمن تجاوز می‌کند... ما اگر دعا نمی‌کردیم حال اسلام نبود(شهید اکبر مطلبی فشارکی)
  17. انتظار فرج انتظار قدرت اسلام است و ما باید کوشش کنیم تا قدرت اسلام در عالم تحقق پیدا بکند و مقدمات ظهور ان شاء الله تهیه بشود (شهید اکبر مطلبی فشارکی)
  18. از برادرانم می‌خواهم که بعد از من راهم را که همان راه اسلام عزیز است ادامه دهند و از دیگر برادران می‌خواهم که به سوی جبهه‌ها مردانه هجوم بیاورند تا جنگ اسلام بر کفر به زودی به نفع اسلام و مسلمین پایان گیرد و تا پرچم اسلام در سرتاسر جهان برافراشته شود و در پایان از برادران و خواهران و دوستان می‌خواهم که هوشیار باشید و غیر از اسلام و قرآن به چیز دیگری فکر نکنید و سعی کنید راه خدا را ترویج دهید (شهید احمدرضا مطلبی فشارکی)
  19. ما جوانان وطن با هزاران آرزوی نهفته در دل می‌رویم تا که با خون خود توانسته باشیم برای لحظه‌ای هم که شده درخت اسلام را آبیاری کنیم،... و با دشمنان اسلام مبارزه کنید (شهید رحیم مطلبی فشارکی)
  20. از اسلام دست نشویید، که اگر خدای ناکرده از اسلام خارج شدید، شما فناپذیرید وبه نابودی میگرایید. (شهید رحیم مطلبی فشارکی)
  21. ما باید اسلام را اگر میخواهیم زنده بماند،با خون هایمان آبیاری کنیم. (شهید محمد علی مطلبی فشارکی)
  22. با خون خود درخت اسلام را آبیاری می‌کنیم (شهید ابوالفضل نقیان فشارکی )
  23. ما باید ادامه دهندگان راه این شهدا باشیم،که از مال وجان و ناموس خود گذشتند و رفتند، برای اسلامشان خدمت کردند و در این راه به فیض شهادت که مقام عالی رتبه‌ای ست رسیده‌اند. ( شهید محسن سوریان)
  24. من با شهادتم خواستم خدمتى هر چند ناچیز به اسلام کرده باشم (شهید علی اشجع)
 

[1] به یقین با (هر) سختى گشایشی است ! سوره انشراح آیه 6