***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز فشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز فشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
--پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر --
..... با سلام و تهیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی" شوید.....
*** این پایگاه : بصورت مستمر درحال بارگزاری اطلاعات می باشد....................................
*** مطالب خود را : جهت بارگزاری ارسال..... بفرمایید ..........................-- موفق باشید --

طبقه بندی موضوعی

 سی و نهمین نشست شنبه‌های انقلاب

کمیته «صداوسیما»


دبیر کمیته صداوسیما جنبش مردمی چهل سال پاسداشت انقلاب کبیر اسلامی در سی و نهمین نشست شنبه‌های انقلاب، دستاورد‌های انقلاب اسلامی در این حوزه را تشریح کرد.

تاریخ انتشار: ۱۴:۵۴ - ۲۲ دی ۱۳۹۷
پ

به گزارش فرهنگ سدید، محمد قنبری، دبیر کمیته صداوسیما جنبش مردمی چهل سال پاسداشت انقلاب کبیر اسلامی در سی و نهمین نشست شنبه‌های انقلاب، دستاوردهای انقلاب اسلامی در این حوزه را تشریح کرد.

 

وی در ابتدای سخنان خود به دستاورد‌ها در حوزه صداوسیما اشاره کرد و مهم‌ترین دستاورد‌های انقلاب اسلامی در این حوزه را به شرح زیر اعلام کرد:

  • پیش از انقلاب کشور هیچ‌گونه الگوی ملی و بومی برای اداره رادیو و تلویزیون نداشت و رادیو و تلویزیون مقلد محض رویکردها و شیوه‌های رسانه‌ای آمریکا بود تا جایی که از دو شبکه تلویزیونی یکی از آن‌ها شبکه آمریکا نامیده می‌شد که بسیاری از برنامه‌های آن به زبان انگلیسی به زبان انگلیسی پخش می‌شد.
  • پس از پیروزی انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) با طرح نظریه رادیو و تلویزیون دانشگاه عمومی است انقلاب بزرگی در عرصه نظریه‌پردازی و الگودهی رادیوتلویزیون در دنیا ایجاد کرد.
  • پیش از انقلاب اسلامی رادیو و تلویزیون صرفاً به‌عنوان ابزار تفریح و سرگرمی و انتشار اخبار مطرح بوده اما انقلاب اسلامی توقع جدیدی از رسانه را به کار ویژه‌های رسانه اضافه نمود و آن تعالی اخلاقی و علمی جامعه است.
  • بیش از انقلاب اسلامی به جهت بیگانگی تلویزیون بافرهنگ ملی و مذهبی مردم ایران، اکثریت مردم با تلویزیون قهر بودند ارتباط عموم مردم با تلویزیون از زمان پخش مستقیم صحنه ورود امام رحمت‌الله علیه به ایران در 12 بهمن 57 آغاز شد و ظرف مدت کوتاه تعداد تلویزیون‌های مردم از 500 دستگاه به میلیون‌ها دستگاه رسید.
  • قبل از پیروزی انقلاب اسلامی 93 درصد برنامه‌های تلویزیون غیر تولیدی و وارداتی بوده است و بیش از انقلاب بیش از 80 درصد تولیدی است.
  • رادیو و تلویزیون بیش از انقلاب مطلقاً اجازه نقد انتشار نظرات انتقادی مسائل نظام بین‌المللی و مشکلات حاکمیتی داخلی را نداشت.
  • رادیو و تلویزیون بیش از انقلاب به‌شدت تهران زده، پایتخت گرا، مرکزگرا بود و تصویری از مسائل مشکلات اقتصادی نقاط کشور در تلویزیون به‌اصطلاح ملی به نمایش گذاشته نمی‌شد.
  • تلاش اصلی رادیو و تلویزیون درگذشته تسلیم کردن مردم در برابر سلطه غرب و دور کردن آن‌ها از فرهنگ ملی و مذهبی با ارائه تصاویر جذاب و شیک، مخاطب پسند از دنیای غرب و تصاویر سیاه و کسل‌کننده از حوزه‌های ملی بود.
  • بسیاری از پدیده‌های آئینی و مذهبی و سنت‌های ملی توده‌های مردم قبل از انقلاب هیچ بازیابی در رادیو و تلویزیون ملی ایران نداشت.
  • در تلویزیون قبل از انقلاب معرفی دانشمندان و شخصیت‌های برجسته علمی و دینی به دلیل تمرکز دربار و خانواده شاه وجود نداشته است.
  • پیش از انقلاب مردم اعتمادی به اخبار و گزاره‌های القائی رادیو و تلویزیون نداشتند، اما در حال حاضر بیش از 70 درصد مردم، رادیو و تلویزیون را به‌عنوان منبع خبر قبول دارند.
  • با ظهور انقلاب اسلامی رادیو و تلویزیون از یک رسانه مقلد، دنباله‌رو به یک رسانه پیشتاز تبدیل شد.
  • پیش از پیروزی انقلاب اسلامی رسانه‌های ایران محدود و بخشی از جامعه ایرانی بودند ولی امروز رادیو و تلویزیون ایران مرجعیت جهانی دارد.
  • کارکرد تلویزیون قبل از انقلاب اسلامی القاء خودباختگی، عقب‌ماندگی، غرب شیفتگی، ترویج کالاهای خارجی و تحقیر تولید ملی بود ولی بعد از انقلاب اسلامی روحیه خودباوری، پیشرفت به رویکردهای رادیو و تلویزیون حاکم شد.

 

قنبری در ادامه به دستاوردهای انقلاب اسلامی در بخش سیما اشاره کرد که اهم دستاورد‌ها در این بخش به شرح زیر است:

  • پیش از انقلاب تلویزیون هر هفته حدود 30 ساعت فیلم پخش می‌کرد که 90% آن خارجی بود ولی در حاضر در هفته بیش از 1000 ساعت فیلم و سریال ایرانی پخش می‌شود.
  • رویکرد صداوسیما قبل از انقلاب اسلامی به سبک زندگی غربی و تضعیف جایگاه زن، خانواده و گسترش فحشاء پیش می‌رفت؛ ولی در حال حاضر با تولید بیش از 11.000 برنامه خانواده محور در سال، تلاش می‌شود نقش و جایگاه ویژه خانواده در فرهنگ اسلامی – ایرانی معرفی گردد.
  • قبل از انقلاب اسلامی موضوع سلامت در دستور کار رادیو و تلویزیون نبود ولی هم‌اکنون با تولید بیش از 10500 برنامه سلامت‌محور در سال صداوسیما نقش مهمی در ارتقاء سلامت ایفا کرده است.
  • توسعه جهشی ورزش و فراگیر شدن بسیاری از رشته‌های ورزشی بعد از انقلاب مدیون نقش مؤثر رادیو و تلویزیون در امر ورزش و تولید سالانه بیش از 10000 برنامه ورزشی و راه‌اندازی شبکه تخصصی 24 ساعته ورزش است.
  • قابلیت تلویزیون ایران به ساخت تولیدات داستانی و مستند فاخر در ابعاد جهانی مدیون پیروزی انقلاب و حاکمیت اسلامی است که آن را می‌شود در ساخت 600 مستند بلند و ده‌ها سریال فاخر تاریخی اثبات کرد.
  • پیش از انقلاب اسلامی تلویزیون در رده سنی کودک و نوجوان تولیدی نداشت و مصرف‌کننده برنامه‌های خارجی بود اما اینک با تولید سالانه بیش از 11000 ساعت برنامه کودک و نوجوان و بیش از 1000 ساعت پویانمایی و راه‌اندازی شبکه پویا غنی‌ترین برنامه‌های سالم و رشد دهنده کودکان را عرضه کند.
  • تعطیل شدن پایتخت بیشتر کشورهای اسلامی در زمان پخش سریال‌های دینی تلویزیون و کسب سالانه بیش از 20 جایزه جهانی در این عرصه نشانه دهنده کیفیت تولیدات در این حوزه است.
  • نقش‌آفرینی بی‌نظیر رادیو و تلویزیون در ایجاد آرامش، آگاهی بخشی همگانی بهنگام، مدیریت افکار عمومی و حفظ وحدت ملی در بحران‌ها و فتنه‌های پیچیده مانند فتنه 78 و 88 بیانگر کارآمدی و اعتماد عمیق مردم به رسانه ملی است.
  • صداوسیما با تولیدات تلویزیونی وزین و اخلاقی و تربیت نیروهای انسانی متعهد، جمع بین هنر روزآمد و دین‌مداری که قبل از انقلاب هیچ تصوری از آن نبود عینیت بخشید.
  • صداوسیما زمینه طرح محتواهای عمیق فلسفی، فکری و انتقال معارف حوزوی و دانشگاهی به توده‌های مردم فراهم کرده و منبرهایی با مخاطب میلیونی در جهت پاسخ به سؤالات و شبهات در تدارک دیده است.

 

وی همچنین به دستاورد‌های انقلاب اسلامی در حوزه صدا اشاره کرد که به شرح زیر است:

  • تعداد شبکه‌های رادیویی قبل از انقلاب بسیار محدود بوده ولی هم‌اکنون 71 شبکه رادیویی به‌صورت آنالوگ و دیجیتال بیش از 520 ساعت برنامه در روز با موضوعات و زبان‌های مختلف برای مخاطبان داخلی و خارجی تولید و پخش می‌نماید.
  • غلبه فرهنگ غرب در رادیو موسیقی مبتذل را در بالاترین جایگاه برنامه‌های آن قرار داده بود امروز نه‌تنها اکثر این برنامه‌های بی‌ارزش حذف‌شده بلکه تولید 50 هزار قطعه موسیقی با موضوعات ملی مذهبی و محلی توانسته است فرهنگ اصیل اسلامی- ایرانی را در قالب‌ هنر موسیقی برای مخاطبین ایرانی و خارجی ارائه دهد.
  • پرداخت جدی هم‌زمان رادیو به شعر و ادبیات فارسی و به لهجه‌ها و گویش‌های محلی اصالت فرهنگ ایرانی را در امواج بی‌سابقه تهاجم فرهنگی غرب حفظ کرده است.
  • تولیدات رادیویی مبتنی بر روانشناسی مخاطبین و با نگاه تخصصی تفاوت برنامه‌های صبحگاهی، ظهر گاهی، شامگاهی موجب شده که باوجود تنوع زیاد رسانه‌ای جذاب روزآمد رادیو کماکان مخاطبان خود را داشته باشد.
  • وی بابیان اینکه انقلاب اسلامی دستاوردهایی در حوزه آموزش و پژوهش در صداوسیما به دست آورده است به اهم این موارد اشاره کرد.
  • صداوسیما جزو معدود سازمان‌های رسانه‌ای در دنیا است که نیروهای موردنیاز خود را در دانشگاه تخصصی خود آموزش می‌دهد. 
  • پژوهش‌های انجام‌شده در مرکز پژوهش و سنجش افکار صداوسیما، منبع مهمی برای سیاست‌گذاران، برنامه‌ریزان و برنامه‌سازان و همچنین استادان، دانشجویان، پژوهشگران و دیگر کارشناسان حوزه ارتباطات و رسانه‌ به شمار می‌روند و نتایج این پژوهش‌ها هم در حوزه‌های کاربردی و هم در گستره نظری و تولید دانش بومی، حائز اهمیت است.
  • نتایج ارائه‌شده توسط مرکز افکار سنجی و نظرسنجی صداوسیما ازنظر دقت و کیفیت، رتبه برتر در میان مراکز مشابه کشور رادار است.
  • مدل تولید رسانه‌ای متناسب با سبک زندگی اسلامی به‌صورت علمی و کاربردی جهت استفاده تولیدکنندگان و تهیه‌کنندگان تدوین‌شده و مورداستفاده قرار می‌گیرد که این موضوع در تولیدات کشوری، منطقه‌ای و مسلمانان مرجعیت یافته است.
  • بلوغ و پختگی صداوسیما به شکلی است که فرآیند علمی- مهندسی مدیریت پیام را به شکل بومی انجام دهد و طرح‌های خود را متناسب با شرایط و نیازهای کشور به شکل مستقل پیاده‌سازی کند.

 

قنبری در بخش دیگر از سخنان خود به دستاورد‌های انقلاب اسلامی در حوزه شبکه‌های استانی و برون‌مرزی اشاره کرد که مهم‌ترین دستاوردها در این حوزه را شرح داد:

  • با پیروزی انقلاب اسلامی 15 مرکز رادیویی و تلویزیونی استانی که صرفاً انتشار تولیدات تهران را بر عهده داشتند به 34 شبکه رادیویی و 34 شبکه تلویزیونی با هویت مستقل باقابلیت تولید و نشر متناسب با نیازهای محلی توسعه‌یافته‌اند.
  • استقلال صداوسیمای استان‌ها و تولید برنامه‌های محلی با بهره‌گیری از فرهنگ بومی هر منطقه نقش زیادی در حفظ زیبایی‌ها و جذابیت‌ها فرهنگ متنوع قومی و محلی داشته و از تاراج رفتن ثروت فرهنگی ملت و فراموش‌شدن سنت‌ها، گویش‌ها و نواهای محلی و بومی جلوگیری کرده است.
  • قبل از انقلاب تولیدات تلویزیونی داخلی فقط در مرکز کشور و در تهران صورت می‌پذیرفت و استان‌ها نقشی در تولیدات داخلی نداشتند ولی هم‌اکنون با بسترسازی مناسب از ظرفیت‌ها و استعدادهای ارزشمند استان‌ها نه‌تنها در تولید برنامه‌های محلی خودکفا هستند بلکه بسیاری از تولیدات استانی قابلیت پخش در شبکه‌های ملی رادارند.
  • تأسیس 12 شبکه تلویزیونی و 8 شبکه رادیویی برون‌مرزی و جذب قریب به 500 میلیون مخاطب از شاهکارهای رسانه‌ای بعد از انقلاب است.
  • تولید سالانه قریب به 70 هزار ساعت برنامه با زبان‌های مختلف رایج جهان و جذب صدها میلیون مخاطب در بازار داغ رقابت رسانه‌ای دنیا از افتخارات صداوسیما جمهوری اسلامی ایران است.
  • وحشت نظام رسانه‌ای صهیونیسم بین‌الملل و عکس‌العمل‌های خشن و ضد جریان آزاد اطلاعات از سوی آن‌ها و حذف مکرر تلویزیون‌های جمهوری اسلامی از ماهواره‌ای هاتبرد» و یاه ست نشان‌دهنده تأثیرگذاری و عمق نفوذ این رسانه‌ها در افکار عمومی جهان است.
  • پیش از انقلاب خبرنگاران صداوسیما هیچ حضوری درصحنه حوادث مهم جهانی نداشتند و ناچار به استفاده از منابع غربی بودند ولی امروزه صداوسیما با 310 خبرنگار قابلیت پوشش مستقل مهم‌ترین خبرهای روز دنیا را دارد.
  • صداوسیما قبل از انقلاب در کشورهای دیگر دفتری نداشته ولی در حال حاضر با استفاده از ظرفیت ۳۸ دفتر در خارج از ایران اسلامی، برنامه‌های پرمحتوایی قابل‌رقابت با پرآوازه‌ترین رسانه‌های دنیا و با ساختارهای متفاوت، تولید و پخش می‌نماید.
  • صف‌آرایی جبهه بزرگ رسانه‌های انقلابی جهان اسلام که امپراتوری رسانه‌ای صهیونیسم را به چالش و استیصال کشیده و قطب رسانه‌ای جدیدی را به جهان معرفی کرده است محصول الگوسازی موفق صداوسیما جمهوری اسلامی است.
  • ایجاد نزدیک به 300 شبکه رسانه‌ای فارسی‌زبان و گویش‌های ایرانی علیه انقلاب اسلامی برای خنثی‌سازی صداوسیما جمهوری اسلامی ایران که علیه هیچ کشور دیگری سابقه ندارد بیانگر تأثیرگذاری جدی رسانه ملی در ترویج فرهنگ انقلاب است.
  • بااینکه قبل از انقلاب تولیدات صداوسیما برای مخاطبین خارج از ایران وجود نداشته؛ ولی هم‌اکنون به کوشش گروه‌های تخصصی حجم انبوهی از فیلم‌ها و زنجیره‌های ایرانی پرمخاطب داخلی را با ترجمه، دوبله و آماده‌سازی برای سایر ملت‌ها در کشورهای مختلف ساماندهی و پخش می‌شود.
  • صداوسیما با پشتیبانی و آموزش شبکه‌های مستقل و کشورهای اسلامی توانسته است جبهه‌ای در مقابل فعالیت رسانه‌ای نظام سلطه ایجاد کند.
  • افزایش ضریب نفوذ صداوسیما در منطقه و فرا منطقه‌ای باعث شده است گفتمان انقلاب اسلامی در تمام قارها دیده و شنیده شود.
  • با توجه به هجمه بی‌نظیر فرهنگی، رسان‌هایی ماهواره‌ای بر روی یک کشور، صداوسیما توانسته است در یک نبرد نابرابر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری رسانه‌ای بخش قابل‌توجهی از آنان را خنثی کند.

 

وی در پایان به دستاوردهای فنی و زیرساختی صداوسیما پرداخت که در ادامه می‌آید:

  • باوجود شدیدترین تحریم‌های علمی و فنی علیه صداوسیما نه‌تنها در طول 40 سال حتی 1 دقیقه با اختلال مواجه نبوده بلکه در تولید تمام تجهیزات فنی عمده موردنیاز صداوسیما به خودکفایی رسیده‌ایم و کیفی‌ترین محصولات فنی باقابلیت صادرات را تولید می‌کنیم.
  • سیستم تولید و پخش صداوسیما به پیشرفته‌ترین روش فناوری موجود در جهان (MPEG4) ارتقا یافته است و ازلحاظ فناوری دیجیتال جزء پیشرفته‌ترین کشورهای منطقه هستیم.
  • آخرین فن‌آوری انتشار (IPTV) باهمت متخصصان داخلی راه‌اندازی شده و با سرعت در حال تأمین نیازهای رسانه‌ای کشور در این زمینه است.
  • پوشش دریافت صوت و تصویر شبکه صداوسیما در مناطق مسکونی کشور از 30 درصد در سال 1357 در حال حاضر به حدود 100 درصد افزایش‌یافته است.
  • پوشش 100 درصدی سامانه فرستنده‌های تلویزیونی دیجیتال صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در منطقه بی‌نظیر است.
  • راه‌اندازی و مدیریت و نگهداری و تعمیرات بیش از 530 پایگاه انتشار صوت و تصویر با توان داخلی در صعب‌العبور‌ترین نقاط ارتفاعی کشور یک توانایی بی‌نظیر فنی در سراسر منطقه است.
  • صداوسیما با توجه به فن‌آوری و کیفیت تصویری از بهترین تجهیزات باکیفیت‌های بالا و بهترین استودیوها برای ضبط برنامه‌های زنده و آرشیوی بهره می‌برد که اکثر این تجهیزات تولید بومی بوده است.


http://farhangesadid.ir/fa/news/1091/با-ظهور-انقلاب-اسلامی-رادیو-و-تلویزیون-از-یک-رسانه-مقلد-دنباله‌رو-به-یک-رسانه-پیشتاز-تبدیل-شد-صداوسیما-جزو-معدود-سازمان‌های-رسانه‌ای-در-دنیا-است-که-نیروهای-موردنیاز-خود-را-در-دانشگاه-تخصصی-خود-آموزش-می‌دهد-پدیده‌های-آئینی-و-مذهبی-و-سنت‌های-ملی-قبل-از-انقلاب-در-رادیو-و-تلویزیون-ملی-جای-نداشت


تاریخ انتشار: ۱۴:۲۸ - ۲۲ دی ۱۳۹۷
پ
به گزارش فرهنگ سدید، سی و نهمین نشست شنبه‌های انقلاب صبح امروز شنبه ۲۲ دی ماه با موضوع «صدا و سیما» با هدف تبیین دستاورد‌های چهل ساله انقلاب اسلامی در این حوزه در محل سالن جلسات مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیما برگزار شد.

براساس این گزارش، در این مراسم رضا علیدادی، معاون توسعه و فناوری سازمان صدا و سیما، عبدالکریم خیامی معاون طرح و برنامه و ارزیابی سازمان صدا و سیما، سید عباس فاطمی رئیس مرکز سیمای استان‌ها و جانشین ستاد مرکزی چهل سالگی انقلاب در سازمان صدا و سیما و علی طلوعی رئیس مرکز تحقیقات و افکار سنجی سازمان صدا و سیما به سخنرانی پرداختند.

پوشش ۹۸ درصدی فرستنده‌های دیجیتال صدا و سیما در کشور/ خوداتکایی ۱۰۰ درصدی در زیرساخت‌های رسانه ملی به برکت انقلاب اسلامی/ رشد ۵۰۰ درصدی ایستگاه‌های پخش رادیویی بعد از انقلاب اسلامی/ پخش ۱۵۰۰ ساعته شبکه‌های تلویزیونی در کشور / تعجب شرکت اینتل از نبوغ دانشجویان دانشگاه شریف

رضا علیدادی، معاون توسعه و فناوری سازمان صدا و سیما در ابتدای این نشست اظهارداشت: مدل تلاش صدا وسیما در زمینه زیرساخت‌های فناوری رسانه ملی، الگویی برای دستگاه‌ها مشابه و ارگان هاست.

وی ادامه داد: در دهه سوم انقلاب، زیرساخت‌های رسانه ملی تکمیل شد و از دهه چهارم به تغییر نسل زیرساخت‌ها مشغول هستیم تا توسعه مجدد صورت گیرد تا آرام آرام وارد نسل دیگری از فناوری‌ها شویم.

علیدادی با بیان اینکه اولین نسل فرستنده‌های تلویزیونی و رادیویی از سال ۳۷ به صورت رسمی در کشور ایجاد شد، اما از سال ۴۸ اقدامات نهایی صورت گرفت، تصریح کرد: قبل از انقلاب تنها دو شبکه تلویزیونی در کشور فعال بود که یکی تنها به تهران اختصاص داشت و دیگری به صورت ملی پوشش داده می‌شد که پوشش آن نیز ۵۰ درصد بود.

معاون توسعه و فناوری سازمان صدا و سیما اضافه کرد: فرستنده‌های تلویزیونی با ۱۱۱ کیلو وات مشغول فعالیت بود که در زمینه رادیویی به ۷۲ کیلو وات می‌رسید، اما در دهه سوم انقلاب با توسعه شبکه‌های استانی و ملی، به ۷ شبکه FM رسیدیم که سهم شرکت‌های خارجی در این توسعه ۲۰ درصد بود و ۸۰ درصد این پیشرفت با اتکا به توان داخل رقم خورده بود.

وی گفت: قبل از انقلاب طراحی اولیه، خرید، نصب، راه اندازی و بهره برداری زیرساخت‌ها تماماً توسط خارجی‌ها صورت می‌گرفت و حتی تا سال ۵۷ دکل بندی‌های توسط نیرو‌های آلمانی، فرانسوی و آمریکایی صورت می‌گرفت و ایرانی‌ها تنها اپراتور بودند.

علیدادی با بیان اینکه از دهه چهارم انقلاب به سمت توسعه سیستم‌های دیجیتال حرکت کردیم، افزود: در ابتدای امر ۶۶ دستگاه خارجی خریداری شد و مابقی تجیزات لازم توسط شرکت‌های داخلی تولید شد و حتی طراحی، خرید، نصب، راه اندازی و بهره برداری از دستگاه‌های خارجی نیز توسط شرکت‌های داخلی صورت گرفت.

معاون توسعه و فناوری سازمان صدا و سیما با اشاره به اینکه امروز ۳۳ شبکه ملی در کشور در حال پخش محتواست، تصریح کرد: قبل از انقلاب سهم خارجی‌ها در طراحی‌های سازمان صدا و سیما ۱۰۰ درصد بود، اما پوشش ۵۰ درصدی را در کشور شاهد بودیم، اما در دهه ۸۰ پوشش کامل شد و در ۵ سال نخست دهه چهارم نیز پوشش دیجیتال، به ۹۵ درصد رسید و توسعه این امر همچنان ادامه دارد.

وی اضافه کرد: در زمان ورود تلویزیون‌های LCD به کشور بسیاری نگران بودند که کیفیت پخش تصاویر رسانه ملی در این گیرنده‌ها به صورت برفکی باشد، اما با توسعه زیرساخت‌ها به دیجیتال، امروز کیفیت بسیاری بالای پخش را شاهد هستیم که موجب حفظ و ارتقای مخاطبان شده است.

علیدادی اضافه کرد: تا سال ۵۷، ۲۵۰ ایستگاه فرستنده، ۲۵۰ فرستنده آنالوگ و ۷۰ ایستگاه FM داشتیم که در دهه اول انقلاب این رقم به ۵۰۰ ایستگاه، ۸۰۰ فرستنده زمینی و ۲۵۰ فرستنده FM رسید و در نهایت در دهه چهارم شاهد فعالیت ۱۱۵۰۰ فرستنده آنالوگ در کشور هستیم و در زمینه توسعه زیرساخت دیجیتال نیز شاهد فعالیت ۴۰۸۰ فرستنده دیجیتال هستیم.

معاون توسعه و فناوری سازمان صدا و سیما ادامه داد: توان معرفی و ارسال فرستنده‌های آنالوگ نیز از ۱۱۱ کیلو وات به ۲۴ مگاوات رسیده است و پوشش دیجیتال نیز به ۹۵ درصد رسیده است.

وی گفت: اگر به سمت تولید داخل در زمینه زیرساخت‌های سازمان صداوسیما نمی‌رفتیم این میزان توسعه و پیشرفت محقق نمی‌شد و در این زمینه توانستیم شعار «ما می‌توانیم» را محقق کنیم به طوری که امروز حتی به فکر صادرات این توان نیز افتاده ایم در حالی که قبل از انقلاب تمام امور توسط خارجی‌ها انجام می‌شد.

علیدادی ادامه داد: در ایران شاهد گرم‌ترین و سردترین نقطه در برخی ایام سال هستیم و آلودگی هوای بسیاری وجود دارد لذا تجهیزات تولید شده توسط متخصصان ایرانی قابلیت صادرات به دیگر کشور‌های جهان را دارد.

معاون توسعه و فناوری سازمان صدا و سیما گفت: قبل از انقلاب ۲۷ فرستنده رادیویی موج متوسط با پوشش ۷۰ درصدی و مجموع قدرت ۴ هزار کیلو واتی فعالیت داشت که در مجموع ۸ برنامه را در طول ۲۴ ساعت پخش می‌کرد، اما بعد از انقلاب رشد ۵۰۰ درصدی ایستگاه‌ها را شاهد هستیم و در هراستان نیز ایستگاه موج متوسط ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه تا سال ۷۴ و ۷۵ دکل‌های سازمان از کانادا وارد می‌شد، افزود: امروز تمامی تجهیزات مورد نیاز رسانه ملی در داخل تولید می‌شود.

علیدادی گفت: مانیتورینگ هوشمند قبل از انقلاب تنها در ۴ نقطه انجام می‌شد، اما در حال حاضر به ۱۷ نقطه رسیده است و بناست تا ۲ سال آینده با هوشمندسازی کلیه زیرساخت‌ها بدون نیاز به گزارش مخاطب، هر شبکه از فرآیند خرابی سیستم‌های خود با خبر شود.

معاون توسعه و فناوری سازمان صدا و سیما تصریح کرد: ۲۸۰ شبکه تلویزیونی و ۱۶۵ شبکه رادیویی به صورت ماهواره‌ای پخش می‌شود و در سیستم ایرانست که همطراز عرب ست در حال فعالیت است، ۱۳۷ شبکه تلویزیونی و ۷۴ شبکه رادیویی در حال پخش هستند.

وی با اشاره به توسعه و پیشرفت‌های صورت گرفته در زمینه سیستم‌های سیگنال رسان زمینی افزود: برای اولین بار در انتخابات سال ۹۰ که معاندان این گونه القا می‌کردند که تصاویر رسانه ملی از فرایند انتخابات ضبط شده است، خلاقیت و نوآوری نیرو‌های داخلی موجب شد که در یک قاب تلویزیونی ۳۳ تصویر زنده از استان‌های کشور پخش شود و فرایند انتخابات را به تصویر بکشد که موجب غافلگیری دشمنان شد.

علیدادی ادامه داد: ظرفیت ارتباطات زنده امروز به داخل شهر‌های کوچک و حتی روستا‌ها رسیده است.

معاون توسعه و فناوری سازمان صدا و سیما گفت: در سال ۵۷، ۱۵ مرکز پخش تلویزیونی با ۳۲ استودیو در کشور فعال بود که ۱۴ استودیو آن در تهران قرار داشت و این رقم در سال ۹۷ به ۳۲ مرکز پخش با ۹۹ استودیو رسید که تنها ۴۸ استودیو آن در تهران است و در حوزه رادیو نیز ۱۷ استودیو ملی داشتیم که در سال ۹۷ به ۶۲ استودیو رسیده است و استودیو‌های استانی نیز از ۶۹ استودیو به ۷۱ استودیو رسیده است که البته استودیو‌های موجود نیز تماما از لحاظ ساختمان و بنا احیا شد.

وی ادامه داد: قبل از انقلاب ۳ رادیوی ملی در کشور فعال بود که امروز به ۱۶ شبکه رادیویی رسیده است و تنها ۲ شبکه تلویزیونی داشتیم که امروز به ۲۰ شبکه تلویزیون ملی رسیده است به طوری که در مجموع امروز دارای ۶۵ شبکه رادیویی ملی و استانی و ۸۸ شبکه تلویزیونی ملی و استانی هستیم.

علیدادی گفت: برخی از شبکه‌های تلویزیونی کمتر از ۲۴ ساعت فعال است که در مجموع شاهد پخش ۱۵۰۰ ساعته شبکه‌های تلویزیونی هستیم که علی رغم رشد ۵ یا ۶ برابری زیرساخت‌ها حاصل شده است که نشان از بهره برداری بالای رسانه ملی از ظرفیت هایش است.

معاون توسعه و فناوری سازمان صدا و سیما افزود: قبل از انقلاب قادر به ساخت استودیو نبودیم، اما امروز بسیاری از کشور‌های منطقه شبکه‌های تلویزیونی خود را با مشاوره‌های متخصصان ایرانی از ابتدا تا انتها بنا می‌کنند که این ظرفیت مهندسان ایرانی از انجام صفر تا صد این پروژه‌های در جهان نادر است.

وی در خاتمه سخنان خود خاطرنشان کرد: در بازی‌های جام جهانی تکنولوژی نمایش بازی از دید بازیکن اجرایی شد که توسط شرکت اینتل طراحی شده بود و امروز دانشگاه شریف ایران همین تکنولوژی را با تعداد دوربین کمتر طراحی کرده است که موجب شگفتی سازندگان آن در شرکت اینتل شده است.

دو شبکه آنالوگ نیمه وقت قبل از انقلاب به ۱۷ شبکه دیجیتال عمده تمام وقت پس از انقلاب اسلامی افزایش یافته است/ تمام شبکه‌های تخصصی و اختصاصی محصول انقلاب اسلامی است/ رژیمی که قبل از انقلاب اسلامی خود را وابسته به تاریخ می‌دانستند حتی یک سریال تاریخی نساختند/ صدا و سیما سالانه ۷۲۰۰ دقیقه انیمیشن تولید می‌کند

در ادامه این نشست عبدالکریم خیامی معاون طرح و برنامه و ارزیابی سازمان صدا و سیما طی سخنانی اظهار کرد: بی شک که در این جلسه نمی‌توان تمام دستاورد‌های انقلاب اسلامی و تلاش‌های شبانه روزی متخصصان داخلی در حوزه صدا و سیما را بیان کرد و آنچه بیان می‌شود، نکات و سرفصل دستاوردهاست.

وی ادامه داد: سال ۵۷ تنها دو شبکه تلویزیونی آنالوگ در ایران فعال بود که این دو شبکه نیز به صورت ۲۴ ساعته برنامه پخش نمی‌کرد و محدود بود، اما امروز ۱۷ شبکه سراسری دیجیتال که عمده آن‌ها ۲۴ ساعته هستند در سه حوزه شبکه عمومی، تخصصی و اختصاصی در حال فعالیت هستند که برخی از آن‌ها به صورت HD و FULLHD در حال پخش هستند که به طور نمونه می‌توان در این حوزه شبکه سه سیما را نام برد.

خیامی با اشاره به حمله شبکه‌های ماهواره‌ای به انقلاب اسلامی گفت: توسعه شبکه‌های ماهواره‌ای علیه انقلاب و مردم ایران، در طول تاریخ بی سابقه است به طوری که امروز صدا و سیما در مقابل بالغ بر ۲۰۰ شبکه ماهواره‌ای که ۱۳۷ شبکه آن فارسی زبان و ۴۴ شبکه آن مخصوص فیلم و سریال هستند، ایستادگی کرده است. این هجمه عجیب علیه ایران، علیه هیچ کشور دیگری سابقه ندارد.

معاون طرح و برنامه و ارزیابی سازمان صدا و سیما با اشاره به پیشرفت‌های انجام شده در این چهاردهه گفت: به رغم همه مشکلات از نظر تحریم، هجمه فرهنگی، سنگ اندازی‌ها و... و علیرغم اینکه در کل دنیا به طور میانگین تعداد بیننده تلویزیون کاهش یافته و روند کاهشی داشته است، اما تلویزیون جمهوری اسلامی ایران، توانسته از ثبات مخاطب برخوردار باشد که این موضوع را نظرسنجی‌های بین المللی و داخلی نیز تایید کرده و گواهی می‌دهد.

خیامی با اشاره به دستاورد‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در حوزه فیلم و سریال گفت: قبل از انقلاب در هفته، تنها یک فیلم سینمایی و دو سریال پخش می‌شد که یکی از آن‌ها خارجی بود، اما در دهه چهارم انقلاب اسلامی روزانه فیلم و سریال که عمده آن‌ها تولید داخل است در سه نوبت صبح، ظهر و شب در حال پخش است و دو شبکه صدا و سیما به صورت اختصاصی در حال پخش فیلم و سریال هستند.

معاون طرح و برنامه و ارزیابی سازمان صدا و سیما ادامه داد: از نظر محتوا نیز موضوعات مبتذل و گرایش دار به فرهنگ بیگانه و غربی و پخش‌های کپی شده ناقص با محتوای فیلم‌های پس از انقلاب اسلامی که گرایش‌های خانواده محور با رویکرد مفاهیم دینی و مذهبی دارد، قابل مقایسه نیست.

وی افزود: پس از انقلاب اسلامی رویکرد فیلم و سریال‌ها خانواده محور شد و فیلم ساز‌های کشور توانستند شکل‌های شخصیتی مانند شیطان و فرشته را به تصویر بکشند که این ابداعی نو در زمینه سیما است. ساخت سریال‌های تاریخی نیز قبل از انقلاب اسلامی اصلا مفهومی نداشت، اما امروز سریال و فیلم‌های سینمایی بسیاری با موضوعات تاریخی در خصوص شخصیت‌های دانشمندان بزرگ، شخصیت‌های فرهنگی و مذهبی ساخته می‌شود.

خیامی تصریح کرد: افرادی که قبل از انقلاب اسلامی خود را وابسته به تاریخ می‌دانستند و ادعا داشتند که وابستگی تاریخی دارند، حتی یک سریال با عنوان تاریخی نساخته اند.

معاون طرح و برنامه و ارزیابی سازمان صدا و سیما با بیان دستاورد‌های انقلاب اسلامی در حوزه شبکه تخصصی و اختصاصی گفت: شبکه‌های تخصصی و اختصاصی پس از انقلاب اسلامی ایجاد شده اند. این شبکه‌ها یا محتوای تخصصی ارائه می‌دهند مانند شبکه سلامت که موضوع اختصاصی سلامت، بهداشت و درمان را پیگیری می‌کند و یا مانند شبکه پویا که مخاطب اختصاصی و خاص دارد.

وی ادامه داد: شبکه اختصاصی پویا که در ابتدا قرار بود تنها انیمیشن پخش کند، امروز تخصصی شده است به طوری که نوبت صبح را ویژه خردسالان و بعد از ظهر برای نونهالان برنامه پخش می‌کند. شبکه امید نیز برای نوجوانان راه اندازی شده است.

خیامی تصریح کرد: امروز صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برای همه اقوام، گویش ها، استان ها، جغرافیا و تخصص‌ها در حال ارائه برنامه است و سراسر ایران را پوشش می‌دهد.

معاون طرح و برنامه و ارزیابی سازمان صدا و سیما با اشاره به تولید محتوا و جریان سازی توسط صدا وسیما پس از انقلاب اسلامی گفت: لازم است یادآوری کنیم که قبل از انقلاب روز مادر را از کدام منبع خارجی گرفته بودند و در این روز چه جایگاهی به مادران نسبت داده می‌شد و دختران ما در چه مسابقاتی شرکت می‌کردند؛ اما امروز فرهنگ سازی روز مادر در شبکه‌های صدا و سیما انجام شده است و در این روز به مادران، منزلت و جایگاه بالا داده شده است. این موضوع در دیگر روز‌های گرامی داشت نیز به همین صورت جریان سازی شده است.

وی ادامه داد: برنامه‌هایی که صدا و سیما در آن جریان سازی می‌کند، بی نظیر است و توانسته در همه حوزه‌های فرهنگی، مذهبی، اجتماعی و... فرهنگ سازی داشته باشد.

خیامی با بیان اینکه دستاورد‌های فنی صدا و سیما نیز چشمگیر بوده و ما امروز جزو محدود تولید کنندگان تجهیزات صدا و سیما هستیم، گفت: امروز ایران یکی از بزرگترین شهرک‌های سینمایی منطقه را دارد که برنامه توسعه و گسترش آن نیز در حال تدوین و اجرا است. امروز شهرک غزالی که بازدید آن نیز برای عموم آزاد است، دارای لوکیشن‌های ثابت است و در کنار آن نمایشگاه‌های عروسکی و لباس نیز برپاست.

معاون طرح و برنامه و ارزیابی سازمان صدا و سیما در پایان اظهارات خود با اشاره به دستاورد‌های صدا و سیما در حوزه انیمیشن گفت: با وجود آنکه ۲۵ سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی انیمیشن در جهان ساخته می‌شد، اما نظام پهلوی تنها ۸ ساعت انیمیشن ساخت، اما امروز هرساله ۷۲۰۰ دقیقه انیمیشن در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تولید می‌شود و این دستاورد حاصل توجه ویژه مقام معظم رهبری است که توصیه کردند باید یک مرکز مجزا برای ساخت انیمشین داشته باشیم، از این رو مرکز باد صبا ایجاد شد. امروز شخصیت‌های انیمیشنی ما از قاب تلویزیون خارج شده اند و برروی جلد کتاب ها، دفترها، کیف و اسباب بازی‌ها و... نشسته اند.
 
 
صدا و سیما خط مقدم جنگ نرم است/ صدا و سیما با راه اندازی ۱۴۰ شبکه رادیویی و تلویزیونی با ۳۰۶ شبکه ماهواره‌ای علیه خود مقابله می‌کند/ تولید ۳۵۳ هزار دقیقه برنامه ویژه پاسداشت چهل سالگی انقلاب اسلامی در رسانه ملی/ ۵۰۰ دقیقه سرود و ۵۲ نماهنگ ویژه چهل سالگی انقلاب اسلامی تولید شده است/ بعد از انقلاب سریال‌های متعددی با رویکرد‌های خانواده محور در معاونت استان‌ها تولید شده است

در ادامه سید عباس فاطمی سید عباس فاطمی رئیس مرکز سیمای استان‌ها اظهارداشت: در مرکز استانها، برنامه‌های تولیدی صدا و سیما پرشور بوده است و تلاش شده تا آرشیو‌های ۴۰ ساله انقلاب در رسانه ملی بازبینی و بروزرسانی شود تا مجددا پخش گردد.

وی با اشاره به برنامه‌های پیش بینی شده رسانه ملی در راستای پاسداشت ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی، ادامه داد: مستند کارنامه انقلاب در استان‌ها به تبیین دستاورد‌های انقلاب می‌پردازد، برنامه ترکیبی کارنامه انقلاب نیز با حضور استانداران به معرفی دستاورد‌ها خواهد پرداخت، مستند رجال و شخصیت‌های انقلابی نیز در حال تولید است و در نهایت مستند‌هایی نیز در راستای معرفی دستاورد‌های انقلاب در موضوعات مختلف در حال تهیه است تا مردم بدانند راه‌های روستایی و شهری از ۹۰ کیلومتر  زمان انقلاب به ۱۰ هزار کیلومتر رسیده است.

فاطمی با اشاره به اینکه انقلاب ما رویکردی فرهنگی داشته است، تصریح کرد: دشمنان برای جلوگیری انقلاب در ابتدای پیروزی، جنگ ۸ ساله نظامی را به کشور تحمیل کردند که اگر این جنگ روی نمی‌داد، پیشرفت‌های عمرانی و آبادانی و یا توسعه‌های علمی و عدالت اجتماعی کشور، بیش از این‌ها بود.

رئیس مرکز سیمای استان‌ها ادامه داد: دشمن برای آن که با پیروزی انقلاب، منافعش به خطر افتاد، با تحمیل جنگی ۱۰ ساله به دنبال آسیب زدن به انقلاب بود، اما بعد از پایان جنگ دریافت که انقلاب دارای حیات فرهنگی است لذا به فکر تهاجم به این حیات افتاد که مقام معظم رهبری در ابتدای دهه ۷۰، به عنوان اولین نفر با تعابیری از قبیل: تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی و یا جنگ نرم از این تهاجم نام برده اند.

وی با اشاره به اینکه صدا و سیما خط مقدم جنگ نرم است، گفت: در جنگ نرم رسانه باید ابزار بُرنده و قوی داشته باشد و با فعالیت‌های به روز به مقابله و دفاع بپردازد که خوشبختانه امروز انقلاب علی رغم فعالیت ۳۰۶ شبکه علیه خود با فعالیت ۱۴۰ شبکه رادیویی و تلویزیونی که ۷۰ مورد آن در استان‌ها فعال است، در زمینه دفاع و مقابله موفق بوده است.

فاطمی گفت: شبکه‌های استانی به دلیل نزدیکی به مخاطبان در جذب و رضایت آنان موفق و تاثیرگذار بوده اند که توانسته در رویداد‌های مهم کشور مانند انتخابات، راهپیمایی ها، کمک به نیازمندانف شب‌های قدر، اعتکاف و ... موفق عمل کنند به طوری که در ماه رمضان گذشته مبلغ ۱۲۰ میلیارد تومان تنها در استان‌های محروم برای آزادی زندانیان و. کمک جمع شد.

رئیس مرکز سیمای استان‌ها گفت: در معاونت استان‌ها ۳۵۳ هزار دقیقه برنامه ویژه پاسداشت چهل سالگی انقلاب اسلامی با رویکرد‌های سریال، تله فیلم، مستند، موشن گرافیک، موسیقی، زیرنویس و ... طراحی و تولید شده است.

وی ادامه داد: ۵۰۰ دقیقه سرود و ۵۲ نماهنگ ویژه چهل سالگی انقلاب اسلامی تولید شده است که به زودی رونمایی می‌شود که نشان می‌دهد حرکت ملی با بهره گیری از ظرفیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای کشور در زمینه آگاه سازی مردم و شبه زدایی در حال انجام است.

فاطمی با بیان اینکه قبل از انقلاب فیلم و سینمای کشور ماهیت خاص داشت، اما بعد از انقلاب سریال‌های متعددی با رویکرد‌های خانواده محور در معاونت استان‌ها تولید شده است، تصریح کرد: در این زمینه می‌توان به سریال مدینه، بانوی سردار و ... اشاره کرد همچنین ۶۷ سریال دیگر نیز با موضوع زنان، سبک زندگی و خانواده در حال نگارش و تولید است.

رئیس مرکز سیمای استان‌ها گفت: بعد از منویات مقام معظم رهبری در جمع کارگردانان به منظور توجه به مسائل ملی، مقاومت و دفاع مقدس، آثار متعددی در استان‌ها با موضوعات مختلف در حال تولید است به طور مثال سریال «روایت ناتمام» در اصفهان با رویکرد اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی در حال تولید است، همچنین سریال «شهید بهشتی»، «ابوذر زمانه»، «شهید تجلایی»، «روز‌های بی قراری ۲»، «جلال»، «آینا»، «باران و بهمن»، «تقدیر»، «گوهرشاد» و ... در حال تولید و نگارش است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به بهانه پاسداشت ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی از دو سال قبل شروع به تولید برنامه کردیم که امیدواریم نهاد‌های فرهنگی در این زمینه پشتیبانی و حمایت‌های لازم را از رسانه ملی صورت دهند.
 
تقریباً تمامی دستاورد‌های صدا و سیما برای بعد از انقلاب است/ ثبات بینندگان صدا و سیما برخلاف تمامی تلویزیون‌های دیگر کشور‌ها

در پایان این نشست علی طلوعی رئیس مرکز تحقیقات و افکارسنجی سازمان صدا و سیما طی سخنانی اظهار داشت: در این چهاردهه مسیر طی شده در سازمان صدا و سیما یک مسیر مخاطب محور بوده و هست و این رویکرد در صدا، سیما، شبکه‌های برون مرزی و استانی نیز رعایت شده است.

وی افزود: پیشرفت‌های پس از انقلاب اسلامی به گونه‌ای بوده است که اکنون یک گزارش تطبیقی نمی‌توان داد، زیرا صدا و سیمای قبل از انقلاب به هیچ وجه قابل قیاس با صدا و سیمای بعد از انقلاب نیست. قبل از انقلاب تنها ۲ شبکه با ۸ ساعت برنامه وجود داشت، اما امروز ۶۰ شبکه با برنامه‌های تقریبا ۲۴ ساعته در حال پخش هستند.

طلوعی تصریح کرد: بهتر است بگوییم تمامی دستاورد‌های صدا و سیما برای بعد از انقلاب است.

رئیس مرکز تحقیقات و افکارسنجی سازمان صدا و سیما گفت: با توجه به متغیر‌های متفاوت همچون شبکه‌های بیگانه ماهواره‌ای فارسی زبان و فضای مجازی هنوز هم مخاطبان صدا و سیما تقریبا یک روند ثابت را طی می‌کنند و تعداد بینندگان ثابت است این درحالی است که در تمام دنیا مخاطبان تلویزیون روند کاهشی داشته است. ثبات در تعداد بیننده یکی از بزرگترین دستاورد‌های صدا و سیما محسوب می‌شود.

وی با بیان اهم اقدامات صدا وسیما پیرامون پاسداشت چهل سالگی انقلاب اسلامی، گفت: برای بیان دستاورد‌های چهل ساله صدا و سیما می‌توان به باز اندیشی محتوایی برنامه‌های متناسب با انقلاب اسلامی اشاره کرد. برخلاف قبل از انقلاب که محور تولیدات این سازمان خانواده سلطنتی بود، اولویت‌های صدا و سیما، انقلاب اسلامی شد.

طلوعی با اشاره به برنامه‌های صداو سیما به مناسبت چهل سالگی انقلاب گفت: در این راستا، پژوهش برای برنامه سازی، تدوین برنامه‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و علمی، نظارت بر برنامه‌ها و طرح‌های چهل سالگی انقلاب، نگاه کلان به پروژه ها، اهداف، آرمان‌ها و دستاورد‌های انقلاب اسلامی، خوانش مخاطبان از انقلاب اسلامی از جمله برنامه‌های رسانه ملی برای پاسداشت چهل سالگی انقلاب است.

رئیس مرکز تحقیقات و افکارسنجی سازمان صدا و سیما در پایان خاطرنشان کرد: رصد رسانه‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان  و رصد فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در زمینه بازنمایی انقلاب اسلامی، آسیب شناسی برنامه‌های تولیدی صدا و سیما، انتشار آثار شبهه شناسی با محوریت برنامه‌های ماهواره ای، نظر سنجی و افکارسنجی مردم در باب شناخت انقلاب و دستاورد‌های آن و تحلیل مضمونی بیانات مقام معظم رهبری از دیگر برنامه‌هایی است که در چهل سالگی انقلاب در مرکز تحقیقات و افکارسنجی سازمان صدا و سیما انجام می‌شود.



http://farhangesadid.ir/fa/news/1092/علی-دادی-خوداتکایی-۱۰۰-درصدی-در-زیرساخت‌های-رسانه-ملی-به-برکت-انقلاب-اسلامیخیامی-رژیمی-که-قبل-از-انقلاب-اسلامی-خود-را-وابسته-به-تاریخ-می‌دانستند-حتی-یک-سریال-تاریخی-نساختند-فاطمی-تولید-۳۵۳-هزار-دقیقه-برنامه-ویژه-پاسداشت-چهل-سالگی-انقلاب-اسلامی-در-رسانه-ملی-طلوعی-تقریباً-تمامی-دستاورد‌های-صدا-و-سیما-برای-بعد-از-انقلاب-است


سی و نهمین نشست «شنبه‌های انقلاب» با موضوع «صداوسیما» و با هدف تبیین دستاورد‌های چهل ساله انقلاب اسلامی در این حوزه برگزار می‌شود.

تاریخ انتشار: ۰۸:۲۹ - ۲۱ دی ۱۳۹۷
پ
به گزارش فرهنگ سدید به نقل از روابط عمومی جنبش مردمی پاسداشت چهل سال انقلاب اسلامی، سی و نهمین نشست «شنبه‌های انقلاب» با موضوع «صداوسیما» و با هدف تبیین دستاورد‌های چهل ساله انقلاب اسلامی در این حوزه،  فردا شنبه ۲۲ دی ماه ۹۷ ساعت ۹ صبح در محل «سالن مذاکرات مرکز همایش‌های بین المللی سازمان صدا و سیما»  واقع در: اتوبان شهید چمران، درب شمالی سازمان صدا و سیما (روبروی پمپ بنزین ولنجک)، مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیما، برگزار می‌شود.

در این برنامه، دستاورد‌های چهل ساله انقلاب اسلامی در بخش رویکردها، نظریه پردازی و الگودهی رادیو و تلویزیون، دستاورد‌های حوزه سیما، دستاورد‌های حوزه صدا، دستاورد‌های آموزشی و پژوهشی در صدا و سیما، توسعه کمی و کیفی شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی چه در سطح استانی، ملی و بین المللی (برون مرزی) و دستاورد‌های فنی و زیرساخت‌ها در صدا و سیما، بررسی و تبیین می‌شود.

در این مراسم، کارشناسان، صاحب نظران و مسئولین سازمان صدا و سیما، دستاورد‌های حوزه صدا و سیما را مورد بررسی قرار خواهند داد.

بر اساس این گزارش، برنامه «شنبه‌های انقلاب» که به همت جنبش مردمی پاسداشت چهل سال انقلاب اسلامی برگزار می‌شود، شنبه‌های هر هفته یکی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی در موضوعات مختلف را با حضور چهره‌های شاخص آن حوزه، بررسی می‌کند.




http://farhangesadid.ir/fa/news/1089/سی-و-نهمین-نشست-شنبه‌های-انقلاب-با-موضوع-صداوسیما-برگزار-می‌شود

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۰/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی